Lambda przy LPG

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez novik » 29 maja 2010, 14:45

Witam.Mam instalację 2 gen BRC w Mazdzie 323 i mam pytanie dlaczego przy pracy na gazie nie jest używana sonda lambda tylko emulator.Czy w tym czasie sonda daje oznaki pracy (napięcie 0-1 V).u mnie napięcie jakie daje emulator waha się 0-0,2 V -jest to trochę mało i daje sygnał sterownikowi o ubogiej mieszance -myślę że powoduje to 'otwarcie" silnika krokowego a regulacja odbywa się tylko przez register ( jak w 1 gen).Czy można zmienić ustawienia emulatora?
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Postprzez rudzik6 » 29 maja 2010, 15:12

Sonda jest używana przez komputer gazowy, to podstawa działania instalacji II generacji. Emulator sondy jest tylko podłączony do fabrycznego komputera benzynowego na czas pracy na gazie, jest to po to aby komputer benzynowy nie przełączył się w tryb awaryjny. Po przełączeniu znowu na benzynę, sonda lambda znowu jest podłączana do komputera fabrycznego-benzynowego (emulator jest odłączany).


pozdrawiam

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez Ania69 » 29 maja 2010, 16:23

Kolegsa ci dobrze napisal natomiast registery sa zakladane w 2 generacji przez partaczy.Dobra instalacja 2gen poprawnie zalozona powinnachodzic na samym krokowcu bez sruby przy nim Po to jest sterownik i krokowiec aby biarac sygnal z sondy sterowac iloscia gazu bez recznej ingerencji Ustawianie recznie sprowadza te instalacje do 1 generacji
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez novik » 29 maja 2010, 17:21

Zgadzam się,że registra nie powinno tu być.Co zrobić jednak z błędnymi sygnałami z emulatora (w zakresie 0V-0,2V) -powinien podawać ok 0,5 V .Komputer zbiera wtedy błędne dane i może żle pracować również na benzynie.
Do Ania69 -w czasie pracy na gazie sonda lambda nie jest używana-tak mi sie wydaje
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Postprzez Ania69 » 29 maja 2010, 20:58

W 2 generaji lpg poprawnie dzialajacej sonda pracuje z niej dostaje sygnal sterownik i dawkuje gaz.Czesto gdy pada sonda drastycznie rosnie zuzycie gazu mialem tak ostatnio Jak podlacza sie instalacje lpg pod kompa to doskonale widac jak sonda pracuje,.Mowa tutaj o dzialajacym krokowcu bez sruby.Emulator do pracy na paliwie nic nie ma do rzeczy ,pracuje na gazie.Jesli nic sie niedzieje to niemasz co sie martwic ,mozesz zawsze podlaczyc to pod kompa tylko niewiem jak by to u ciebie pokazywalo skoro masz srube przy krokowcu ,chyba ze jest otworzona maksymalnie i krokowiec daje gaz w oparciu o sterownik
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez novik » 30 maja 2010, 19:23

Mam obawy że jest odwrotnie -wskazania emulatora o ubogiej mieszance powodują otwarcie krokowca a sterowanie u mnie odbywa się przez śrube.Muszę udać się do dobrego gazownika -elektronika .Może ktoś zna dobrego we Wrocławiu?
Ziomale proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Postprzez Ania69 » 31 maja 2010, 08:53

Masz racje bo w instalaji masz emulatory jeden sondy zwany inaczej sterownikiem czy komputerem i emulator wtrysku.Dlatego myslalem ze chodzi o emulator wtrysku ,nie przeczytalem uwaznie i stad ten blad ,ogolnie to nazywane jest to sterownikiem.Nie zmienia to faktu iz niema to znaczenia dla pracy na paliwie Przypuszczam ze masz instalacje staga ze sruba przy krokowcu.Nie wiem jak wyglada ta sytuacja z tymi napieciami ale moze to byc problemem jak piszesz ,bo kolega zinnego forum ma problem z instalacja stag chyba 2 tez ze ruba przy krokowcu i niemoze nigdzie jej poprawnie ustawic Caly czas ma za duze spalanie a zwiedzil w swoim rejonie wiekszosc gazownikow i mozna powiedziec ze jezdzi obecnie na 1 gen bo ustawiona jest dawka gazu na registerze a nie przy pomocy sterownika przez krokowca.Moze wiec jesli to taka sama instalacja to tutaj tkwi w niej problem
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez novik » 31 maja 2010, 15:42

Mam instalację BRC .Register znajduje osobno za krokowcem.
Ponawiam kto z Wroclawia zna dobrego gazownika ?
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Postprzez Ania69 » 31 maja 2010, 16:43

http://www.cito.com.pl/ Sprawdz sobie ten link zaklad ma dobre opinie na innym forum co prawda dotycza glownie sekwencji a 2 generacje tez robia
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez novik » 1 cze 2010, 20:58

Dzięki spróbuję może tam.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Postprzez novik » 22 cze 2010, 21:57

Postanowilem wziąć sprawy w swoje ręce i zmontowałem opisywany na forum tester sondy lambda.Działa super na benzynce diody zamiatają fajnie 0,1-0,8 V.Na gazie nie jest już tak wyrażnie-oscylacje nie są już tak zdecydowane
Zastanawia mnie jedna rzecz-różnica we wskazaniu sondy.Po ustawieniu w miarę prawidłowego składu mieszanki LPG po włączeniu obciążenia w postaci świateł mijania wskazania testera sondy pokazują mocno zubożoną mieszankę 0,1-0,2 V po wyłączeniu świateł wraca do normy.Czego jest to powodem? Instalacja 2 generacji BRC
Może ktoś opisze swoje doświadczenia z używania takiego testera?
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG