Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

Postprzez mucha2005 » 23 sty 2013, 12:00

Jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość wymiany samej żarówki w przełączniku TCS OFF czy trzeba wymienić cały przełącznik, rozbierał to już ktoś ?

Dopisano 23 sty 2013, 12:00:

Jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość wymiany samej żarówki w przełączniku TCS OFF czy trzeba wymienić cały przełącznik, rozbierał to już ktoś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez bartes76 » 23 sty 2013, 21:12

mucha2005 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość wymiany samej żarówki w przełączniku TCS OFF czy trzeba wymienić cały przełącznik, rozbierał to już ktoś ?


Trzeba wyjąć cały przełącznik, żaróweczkę wyjmuje sie z oprawką z boku przełącznika.
Problem jeśli chcesz zmienić kolor podświetlenia, bo element z napisem DSC OFF jest od wewnątrz zamalowany czerwoną farbą, stanowiącą filtr koloru dla żaróweczki. Element z napisem można odkleić od przełącznika, jest to płaski element w formie kwadratu. Mi udało się jakoś farbę zeskrobać (delikatnie!) i włożyłem niebieską diodę.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 10:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Wojtek » 23 sty 2013, 21:27

bartes76 napisał(a):Element z napisem można odkleić od przełącznika, jest to płaski element w formie kwadratu.

dokladnie o tym juz wspominalem... najlepiej zmienic sam filtr ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 8 maja 2013, 09:12

Wreszcie wymieniłem wspomnianą żarówkę w przełączniku tcs off
Pasującą żarówkę zakupiłem w sklepie internetowym firmy Tme.eu.pl
podaje link do strony z żarówką dla zainteresowanych
http://www.tme.eu/pl/details/lamp-t1_14 ... niaturowe/
Oczywiście żarówki te pasują do podświetlenia pozostałych przełączników
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 34
Auto: Mazda 6 2.0 Exclusive Sport kombi 05-08
benzyna 147KM

Postprzez sebastian74 » 11 wrz 2013, 11:51

Myjk napisał(a):Witojcie towarzysze :)

czy ktoś wie na czym opiera się podświetlenie zegarów w M6 lub już zmienił?
Chciałbym sobie zmienić światło na białe, pozostawiając czerwone wskazówki.
Jak to ugryźć?

PS może jakaś instrukcja jak się zabrać do rozebrania zegarów?


Szukam instrukcji do rozebarnia zegarów w M5 2007 rok, Mam chyba..przepaloną lub usunięta diode od dpf-a !!! kochani handlarze by was ch...
Początkujący
 
Od: 29 sie 2013, 18:04
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 110KM 2007r

Postprzez Wojtek » 11 wrz 2013, 13:53

Uzyj instrukcji od M6... Generalnie zasada ta sama...

ps. Tam sa diody LED

tapatalk 2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krzysiek1314 » 26 wrz 2013, 17:21

Witam. Powiedzcie mi krok po kroku jak sciągnąć ten plastki z lewej strony kierownicy aby dostac sie do podświetlenia kierownicy? Mam tylko sterowanie radiem bez tempomatu. Bo zegary czerowne a kiera jakaś taka w dziwnym odcieniu żółtym. Pomóżcie bo dziś próbowałem ten plastik zdemontowac ale nie wyszło i balem sie że zaraz cos wyłamie.
dzięki za pomoc
krzysiek1314
 

Postprzez voytecku » 27 wrz 2013, 09:58

Od wewnetrznej strony sa takie plastykowe zaczepy, wyraznie je widac. Takie same sa od zewnatrz. Musisz te wewnetrzne podwadzic i sciagnac oslone z przyciskami.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez krzysiek1314 » 30 wrz 2013, 13:36

dzieki mam nadzieję, że sobie poradzę
krzysiek1314
 

Postprzez Wuyek » 22 mar 2014, 12:37

Wojtek napisał(a):Myjk Wskazowka sklada sie z czarnej oslony i "odlanej" z pleksi bazy (przewodzi ona swiatlo do wskazowki)...i jest to wskazowka. Ustaw wskazowke do siebie i lekko plaskim wkretakiem podwaz oslone okolo 25 -30 stopni od wskazowki – powinna odskoczyc oslona z tej strony, potem zrob to samo z druga strona i pozostanie tobie tylko zdjecie pleksi – wskazowki. nic nie mozna polamac. Ja plaskim wkretakiem podwazylem wskazowke od tylu przytrzymujac ja od przodu (wskazowki) i trzymajac rownowage (aby nie pogiac oski). Nie potrzeba zadnej sily wszystko sposobem. Natomiast wkladanie zloz najpierw oslone z baza i dopiero calosc z powrotem na oske.... umiarkowanie, lekko i nie skrecaj zegarow do konca dopoki nie zrobisz kalibracji przyrzadow.... I to na tyle. Jak cos to pytaj <killer>


Wojtek
Dzięki za tutoriala. Dzięki niemu obyło się bez ofiar.

Ale zastanawia mnie o co chodzi z ta kalibracją. Szukajka nic nie pokazała. Help
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 14:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez Wojtek » 22 mar 2014, 12:47

Po demontazu wskazowek nalezy przeprowadzic kalibracje... czyli tak zwany test zegarow... czy poruszaja sie poprawnie I wskazuja tak jak powinny... bylo to opisane w dziale GG/GY
Warto rowniez sprawdzic wskazania predkosciomierza porownujac z navi

Ps. Pochwal sie zdjeciami....

tapatalk
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez robaknow » 24 mar 2014, 06:37

Pytanko. Wymieniłem juz podswietlenie kierownicy, czas na zegary i konsole. Oslona zegarow jest na zatrzaskach w M5? Bo nie widze śrubek w 'podsufitce'. Jezeli dobrze wyczytałem to w konsoli sa T4 zarowki z filtrem tak?
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 19:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Wuyek » 25 mar 2014, 20:35

Wojtek napisał(a):Po demontazu wskazowek nalezy przeprowadzic kalibracje... czyli tak zwany test zegarow... czy poruszaja sie poprawnie I wskazuja tak jak powinny... bylo to opisane w dziale GG/GY
Warto rowniez sprawdzic wskazania predkosciomierza porownujac z navi

Ps. Pochwal sie zdjeciami....

tapatalk



Dzięki za radę.
Znalazłem w temacie: Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa.


A o to i fotka.
Pierwsze wrażenie "banan" :D
Generalnie miało być zimne białe światło, a wygląda na ciepłe.
I nie wiem czy maksymalnie nie jest za słabe. Zobaczymy w praktyce.
Użyte diody: Osram SMD PLCC2 biała 220mcd – NIE POLECAM


IMG_2768.JPG
Ostatnio edytowano 8 kwi 2014, 23:15 przez Wuyek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 14:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez NIEBO! » 31 mar 2014, 23:27

U mnie też już po zawodach i jak pisze kolega powyżej mega BANAN :)

Obrazek

Zainteresowanych jak zwykle zaparaszam na krótką <lol> FOTORELACJĘ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Wojtek » 1 kwi 2014, 08:35

Wuyek napisał(a):I nie wiem czy maksymalnie nie jest za słabe. Zobaczymy w praktyce.
Użyte diody: SMD PLCC2 biała 220mcd

Zalezy jaki dałeś rezystor... mocne w dzień się przydaje...
Natomiast w nocy przy dłuższej trasie zbyt razi po oczach... warto je ściemniać :)

ps. cieszę się, że temat wam służy... <jupi>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wuyek » 8 kwi 2014, 23:13

Nie polecam tych diod. Są za słabe/ciemne.

Nie powiem jakie są rezystory, ale najpierw było 15 mA, po przerobieniu jest 18 mA.

Tymczasowo zostają, będzie zmiana na mocniejsze i lekko niebieski.

Szkoda NIEBO, że nie wiesz co tam masz wlutowane bo fajnie to wyszło, też bym chciał zmienić diody od tempo.
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 14:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez Wojtek » 12 kwi 2014, 00:15

Wuyek napisał(a):Nie polecam tych diod. Są za słabe/ciemne.

Słuchaj, samo podanie typu diody nie wystarczy... Jak masz konkretne uwagi / zastrzeżenia, to podaj konkretny symbol tych złych diód i jakie rezystory zastosowałeś...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mądry » 14 kwi 2014, 21:59

No i pozamiatane również u mnie :D :D :D ,
Generalnie jestem mega zadowolony, ja dodatkowo zmieniłem diody wskazówek na krwistą czerwień :D , Niestety za cholerę nie udało mi się zrobić zdjęcia by pokazać kolor wskazówek <płacze> , ale stworzył się kontrast i zegary są mega czytelne
zzzzzzz.jpg

Diody jakich użyłem to SMD (1206) i wlutowałem je tylko w miejsce oryginalnych, żadnych rezystorów nie zmieniałem, jak dla mnie świeci bombowo <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez NIEBO! » 14 kwi 2014, 22:05

Dla mnie też i nikt mi nie powie, że czerwone są ładniejsze :P Brawo i witaj po jasnej (białej) stronie mocy :> .

P.S. Z tymi zdjęciami to rzeczywiście nie jest łatwo... Ale widać że wskazówki mają inny kolor niż tradycyjnie. Najbardziej po barwie wyświetlacza. Czyli pewnie na żywo jest MEGA fajnie. Są pewnie tak strażacko czerwone :) Przydałby się statyw we wnętrzu – może wtedy byłoby łatwiej odwzorować kolory :) W mojej tylko nieznacznie przeszkadza mi to, że obrotomierz kończy się w innej barwie niż wskazówka. Za to największa zmiana in + to oczywiście CRUISE MAIN <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez mądry » 14 kwi 2014, 22:22

NIEBO! napisał(a):Czyli pewnie na żywo jest MEGA fajnie. Są pewnie tak strażacko czerwone

Panieeee, na żywo to w ogóle bez porównania. Jak tak patrzyłem na zdjęcia w tym wątku to byłem sceptycznie nastawiony do zmiany podświetlenia, ale ostatnio pojeździłem brata audi i podświetlanie zegarów w tym aucie mnie powaliło, więc zakasałem rękawy i ogarnąłem zegary w Madzi i powiem szczerze że teraz Magdalena znowu rzuca mnie na kolana <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje