Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 12:14

Witojcie towarzysze :)

czy ktoś wie na czym opiera się podświetlenie zegarów w M6 lub już zmienił?
Chciałbym sobie zmienić światło na białe, pozostawiając czerwone wskazówki.
Jak to ugryźć?

PS może jakaś instrukcja jak się zabrać do rozebrania zegarów?
Ostatnio edytowano 15 wrz 2008, 08:35 przez Myjk, łącznie edytowano 2 razy
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez Adaś » 1 wrz 2008, 17:07

Jesli tarcze zegarów same w sobie są barwione na czerwono (chyba taki kolor mają zegary M6) to pozostaje tylko wymiana tarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 17:24

Chyba nie, ponieważ bez podświetlenia zegary są białe. Właściwie to kreseczki i cyferki.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez Adaś » 1 wrz 2008, 17:30

Myjk napisał(a):Chyba nie, ponieważ bez podświetlenia zegary są białe. Właściwie to kreseczki i cyferki.

w 323F BA też a tarcza jest zielona z drugiej strony ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Myjk » 1 wrz 2008, 21:54

Adaś napisał(a):w 323F BA też a tarcza jest zielona z drugiej strony

Ahaaa... OK, dziękuję. :) No ale to nadal gdybanie, bo w zasadzie nie wiadomo jak jest.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez voytecku » 1 wrz 2008, 22:35

Tam sa chyba zaroweczki, chyba typ 74 i 194.

Znalazlem cos <A href=http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-6-LED-KIT-GAUGE-CLUSTER-04-05-06-07-08-BLUE_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ46100QQihZ018QQitemZ280260590322QQrdZ1QQsspagenameZWDVW>takiego</A>

Pozdrawiam,
voytecku.
ex Mazda Millenia S 2.3L V6 Miller Cycle Engine
Mazda 626 GE KL 2.5i V6 24V 2WD 4WS 1992
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1420 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL 4WS 1992

Postprzez varick » 11 wrz 2008, 19:54

Myjk
Podswietlenie w zegarach od M6 opiera sie na diodach smd,rozmiar na oko 1206 albo 805.
Ale jest roznica,pomiedzy napieciami pracy diod bialych i czerwonych.
Napiecie znamionowe dla bialych to 3.7V a dla czerwonych jest mniej, ale nie pamietam dokladnie ile..
Jednak ja wymienilem je bez zadnych przerobek i jestem zadowolony.Wszystkie diody zamienilem na biale z wyjatkiem wskazowek,kierunkow i swiatel przeciwmgielnych..
Nie pamietam dokladnie,ale jest tam ok.6 albo 8 diod na podswietlenie samej tarczy i 4 diody w podswietleniu malego wyswietlacza,z tym ze trzeba go wylutowac aby dojsc do diod,bo sa one pod takim bialym plastikiem na ktorym jest ten wysw.zamocowany i gdzie roznosi sie swiatlo pod nim..
Z rozebraniem zegarow nie ma zadnego problemu: dwie srobki od zabudowy zegarow,potem 3 mocujace same zegary i juz mozesz je wyciagnac.Reszta jest rozwiez prosta,same zatrzaski i moga byc jeszcze 2 srobki do rozkrecenia.
Aby dostac sie do diod,musisz wyciagnac wskazowki, ale tu UWAGA! Trzeba to robic ostroznie, aby nie wyciagnac szpilek od silniczkow polaczonych ze wskazowkami bo pozniej mozesz miec problemy z poprawna praca wskaznikow..

Jak to wyglada mozesz zobaczyc w moim avantarze, jak znaje normalne to podesle..

pozdro
ps.sorki za brak pl znakow..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 20:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Myjk » 11 wrz 2008, 20:05

varick napisał(a):Jak to wyglada mozesz zobaczyc w moim avantarze, jak znaje normalne to podesle..

Dzięki za obszerne info! Na prawdę super to wygląda u Ciebie
-- dokładnie taki efekt chciałbym widzieć u siebie. :)

PS czy regulowanie jasności podświetlenia działa prawidłowo po wymianie diod?
PSS czy dobrze widzę że masz AmericanVersion z Dieslem? <szok>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez varick » 11 wrz 2008, 21:04

Tak, regulacja dziala w pelnym zakresie,nie pamietam dokladnie, ale chyba intesywnosc swiecenia zegarow jest taka sama jak w orginale...przy minimalnym ustawieniu nadal widac biale tlo.

Nie, mam AmericanVersion z dieslem ale ang.diesel'a hehe

Niedlugo bede chcial zrobic,by podswietlenie zegarow podswietlalo sie gdy przekluczy sie kluczyk od stacyjki.Wtedy pociagne odpowiednie zasilanie do diod i moc swiecenia na pewno bardzo sie zwiekszy,ale to tylko dla jazdy w dzien.A dla jazdy w nocy podsw.bedzie przelaczalo sie w normalny tryb z regulacja..
Ale to dopiero jak zamowie sobie "custom made" tarcze,w ktorej nie bedzie widac za wiele,jak podswietlenie bedzie wylaczone..

Podswietlenie przyciskow w kierownicy takze mozesz latwo wymienic: odlaczasz ako, odkrecasz dwie srobki od podszki,wyciagasz ja a potem podchaczasz lekko srubokretem plastikowe oslony od przyciskow i ukaze Cie sie plytka drukowana gdzie rowniez sa diody smd.. Jak umiesz lutowac to wymiana diod nie sprawi Ci problemu.
Wiele osob uzywa lutownic kolbowych,ale one mi jakos nie pasuja.Ja uzywam lutownicy transformatorowej, ~50W, i to tego przewod telefoniczny,jest cieniutki a jednoczesnie wystarczajaco sztywny by spokojnie lutowac diody smd.

Teraz zabralem sie za wyswietacz od radia i klimy ale tam jest troszeczke wiecej zabawy.
aby dostac sie do diod trzeba wylutowac wyswietlacz, ktory ma chyba z 50 nozek.Jest tam 27 zwyklych diod LED,sa one polaczone rownolegle 9 rzedow po 3 diody polaczone w szereg i zeby intesywnosc podswietlenia byla taka sama jak w orginale to trzeba zmienic ich zasilanie.Po samej wymianie diod na biale i wcisnieciu przycisku Dimmer podswietlenie zanika,gdyz juz jest za male napiecie aby b.diody swiecily.Sprobowalem w jednym rzadku odciac ostatnia diode z szeregu i wlutowalem ja rownolegle do pozostalych i zaczelo swiecic tak jak potrzeba,ale jeszcze nie wiem jak podlacze reszte,moze okaze sie w ten weekend co i jak...

Jak masz jakies pytania to postaram sie odpowiedziec.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 20:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Myjk » 12 wrz 2008, 08:45

varick napisał(a):Jak masz jakies pytania to postaram sie odpowiedziec.

Pytania mam dwa. Na ile wyceniłbyś pracę pt. wymiana podświetlenia
i dlaczego Janikowo jest tak daleko od Wawy? <lol>

Na poważniej, napisałeś że wymontowanie zegarów to kwestia dwóch śrubek.
Rozumiem że chodzi o śrubki na "podsufitce" daszku zegarów? Następnie ściąga
się "podsufitkę", plastikową szybkę i zegary na wierzchu gdzie są kolejne trzy śrubki.

Czy zegary wraz z diodami można zabrać do domu, czy wszystko trzeba lutować na miejscu?
To dla mnie dosyć istotne, ponieważ w garażu mam ciemno jak w d... co w połączeniu z moimi
mizernymi umiejętnościami lutowniczymi może spowodować niemałą awarię.

W każdym razie chciałbym się za to zabrać, ponieważ ostatnio zauważyłem,
że "szybka" wyskoczyła z zaczepu i zaraz będę miał kupę kurzu na zegarach.

Jeśli zaś chodzi o środkowy panel, to jego kolor nie drażni mnie aż tak bardzo.
Ale chętnie obejrzę rezultaty Twojej pracy, a na razie czekam na większą fotkę zegarków. :)

Dzięki jeszcze raz za dotychczasowy opis i światełko nadziei dla moich oczu. :)

PS podświetlenie wyświetlacza przebiegu się tak zmieniło automagicznie po wymianie diod?
Ostatnio edytowano 12 wrz 2008, 20:02 przez Myjk, łącznie edytowano 2 razy
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez varick » 12 wrz 2008, 19:59

Jezeli chodzi o mnie,to za bardzo nie chcialbym tego robic w nieswoim aucie..

Wymontowanie zegarow zaczynasz od odkrecenia dwoch srobek jak to nazwales w "podsufitce" i tam ukarza Cie sie cala obudowa zegarow:

5b321cade06bfbfe.jpg


Zegary tworza jedna calosc,lacznie z plastikowa szybka.
Sa one przykrecone do auta na 3 srobki. Jak je odkrecisz to bedziesz mogl juz praktycznie wyciagnac zegary,wystarczy jeszcze tylko odpiac dwie wtyczki w ktorych ida przewody od samochodu i juz mozesz calosc zabrac do domu..

Na nastepnym zdjeciu zaznaczylem zatrzaski ktore trzymaja calosc:
79004da08aad7005.jpg


Potem musisz wyciagnac wskazowki aby dostac sie do plytki drukowanej na ktorej sa diody i cala reszta elektroniki.

Rozebrana calosc wyglada tak:
ff7f2d25c12e5185.jpg


A oto sama plytka:
c151a9f436810563.jpg


Na czerwono sa zaznaczone miejsca gdzie sa diody od podswietlenia,na zolto diody od wskazowek a na zielono podswietlenie wyswietlacza przebiegu.
Podswietlenie tego malego wyswietlacza zmienilo sie na biale oczywiscie,ale aby sie tam dostac musisz wylutowac ten wyswietlacz z plytki najlepiej, choc przypomina mi sie ze chyba udalo mi sie go odgiac i wyciagnac z pod niego bialy plastik aby dostac sie do diod.

Oto kilka fotek calosci:
9869754f6dece05b.jpg

86f33170cdba6106.jpg

df41bb3a39ad57da.jpg

4a8cae30188c440b.jpg
Ostatnio edytowano 15 lut 2014, 00:38 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wrzucenie fotek na serwer MS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 20:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Myjk » 12 wrz 2008, 20:04

Dzięki za fotki! Fantastycznie to wygląda. :)

Dzisiaj próbowałem dostać się do zegarów, odkręciłem dwie śrubki od osłony,
ale coś ów osłonę trzyma przy kierownicy (wkładka przeciw kurzowa).
Trzeba to zerwać z kleju, czy jest to jakoś odczepialne?

PS chyba sobie sam nie poradzę z wlutowaniem tych diod. :(
PSS czy Ty specjalnie te zegary dzisiaj rozmontowałeś aby zrobić fotki?!
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez varick » 14 wrz 2008, 10:48

Przypomnialo mi sie ze mam jeden komplet zegarow w garazu,taki "testowy" wiec nie mialem za duzo roboty przy rozebraniu ich...

Nie przejmuj sie ta oslona, nie ma tam zadnego kleju, sa tylko cztery albo piec jakby "koleczkow" ktore sa wcisniete w kierownice..
Nie ma mozliwosci aby cos tam polamac/rozerwac..
Najprosciej jest odkrecic dwie srobki u gory, wyciagnac ta plastikowa oslone ile sie da i wsadzic od spodu reke zeby wyciagnac zaczepy..

Najgorsze wg mnie w wymianie podswietlenia w zegarach jest wyciagniecie wskazowek zeby nie uszkodzic silniczkow a sama wymiana diod to kwestia moze pol godzinki..

ps.zapomnialem ze tam sa jeszcze dwa plastikowe zatrzaski..
wyglada to tak:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 20:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Myjk » 14 wrz 2008, 13:44

varick napisał(a):Nie przejmuj sie ta oslona, nie ma tam zadnego kleju, sa tylko cztery albo piec jakby "koleczkow" ktore sa wcisniete w kierownice..

Ja chciałem odrywać w miejscu gdzie na Twojej fotce są białe punkty.
Nie zauważyłem, że ten plastik na kolumnie jest faktycznie doczepiany.
Dzięki ponownie. :) Jutro jadę po diodki i będę to męczył. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez Enduro » 14 wrz 2008, 20:50

lepiej sie cieplo ubierz
przd tymi pracami
albo sprawdz czy w okolicy, ktos sprzedaje taki licznik za dobra kase
bo w przypadku- wypadku..
bedzie zgrzyt zebow..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4867 (1/18)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GH citd 2,2,163KM+,´12, modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom taka czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 14 wrz 2008, 21:09

Enduro napisał(a):lepiej sie cieplo ubierz

W garażu ciepło, tylko ciemno. :P

Enduro napisał(a):albo sprawdz czy w okolicy, ktos sprzedaje taki licznik za dobra kase

Ty na przykład masz? :P A może jeszcze do tego masz nakładkę na zegary z wersji przed liftem
gdzie były takie cieniutkie obręcze wokół zegarów? Tylko tam chyba nie ma kontrolki DPF... :/

PS varick napisz jeszcze proszę, co zrobić jak zauważę, że wskazówki idą z "igłami"?
Jak się ratować przed tym?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez varick » 14 wrz 2008, 22:03

Warto byloby te igly czyms przytrzymac,jakimis ciekimi kombinerkami,jakimis szczypcami...
Jakbys chcial zamienic nasadke na zegary z wersji przed liftem to nie musisz sie martwic kontrolkami,bo wkladki nie musisz zmieniac tylko ten plastik z ramkami..

Jak bedziesz kupowal diody,to bierz z jak nawieksza jasnoscia..
Ja teraz bede musial zmienic podswietlenie chociaz w przyciskach w kierownicy,bo zrobilem wyswietlacz od cd, zeby odcien bialego byl ten sam..
Zastanawiam sie czy nie wrzucic takich samych diod do zegarow,wtedy wszystko by wygladalo podobnie, choc nie wiem do konca czy te diody sie tam zmieszcza(3mm,szerokokatne).
Jak obiecalem,wrzucam foto wyswietlacza:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 20:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez Myjk » 14 wrz 2008, 22:08

Bardzo milusio to wygląda. Już raz pytałem, ale ponowię.
Ten niebieski kolor tła wyświetlacza to wyłącznie wynik zmiany diod na białe?

Kierownica też estetycznie wygląda. :) Szkoda że nie zrobili tak w oryginale. :(
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Postprzez Prusiak » 15 wrz 2008, 07:06

Przylaczam sie ze wyglada to calkiem niezle. Ale czy nie mozna zostawic podswietlenia kontrolek na czerwono, tak jak to ma byc w oryginale?
Od lat wierny tylko japończykom...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2008, 00:35
Posty: 113
Skąd: Ostrołęka
Auto: Już nie Mazda 6 2.0 CiTD '04 Kombi – Jest HONDA FR-V 2.2 CiTD

Postprzez Myjk » 15 wrz 2008, 07:15

Prusiak napisał(a):Ale czy nie mozna zostawic podswietlenia kontrolek na czerwono, tak jak to ma byc w oryginale?

Można. varick po prostu poszedł "po całości". :)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 10563.html
Tutaj widać gdzie leżą diody od kontrolek (to te nieoznaczone kwadraciki).
Wystarczy ich nie zmieniać. Ja chyba też zmienię tylko podświetlenie pod cyframi.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5812 (0/7)
Skąd: Warszawa
Auto: M6'07 GG CR A+

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje