Strona 1 z 16
Przeróbka tylnych lamp z EU na A-spec – Mazda6 GG/GY
Napisane:
5 mar 2008, 09:21
przez kyjg
Cześć!
Naszło mnie ostatnio, żeby coś takiego spróbować zrobić. Robił to już ktoś? Chodzi o dodatkowe światła postojowe w tylnych lampach, tak jak w wer. USA. Koncepcje już mam
taką żeby pociągnąć, kable od post. ze stopami, tylko gdzie dostać takie złączki do żarówki? jedną podłączyłbym jak normalną postojowa (musiałbym zrobić otwór), a drugą na takiej zasadzie jak światło stopu z post., żeby przeciwmgielny też świecił.
Co o tym sądzicie? (tylko się nie śmiejcie
)
Pozdrawiam.
Napisane:
5 mar 2008, 19:57
przez Pawko_6
Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze. Oprawki te mają inne wycięcia mocujące, od tych w światłach przeciwmgielnych. Trzeba je dopasować do lampy w której masz światło przeciwmgielne, a w drugiej zrobić otwór. Operacja trochę skomplikowana, ponieważ wiercenie otworu może strasznie zaprószyć reflektor. Ja robiłem otwór lutownicą.
Połączenie elektryki to już bajka. Postojowe zasilasz z oświetlenia tablicy, a przeciwmgielne, to wiadomo.
Jak zdecydujesz się na montaż, to udzielę Ci szczegółowych informacji.
Napisane:
9 mar 2008, 15:36
przez PP89
Jak zdecydujesz się na montaż, to udzielę Ci szczegółowych informacji
tak więc rozebrałem i:
1. z jednej strony mam rozdzielić i podczepić tylko ten zielony kabelek do wtyczki z trzema wejsciami (tak jak w stop/postoje) a z drugiej strony musze poprowadzić czarny i zielony?
2. czy jak rozdziele ten kabelek nie wystąpią żadne problemy z instalacją, tzn. czy te dodatkowe 2 światła nie narobią problemów?
3. oczywiście podopasowywać – najwięcej zabawy...
Dobrze myśle?
Napisane:
9 mar 2008, 17:49
przez Pawko_6
Wszystko bardzo dobrze, oczywiście oprawki muszą być "stop/postojowe". Do drugiej poprowadź zielony, a czarny "pożycz" od światła wstecznego, obok. Możesz też, jeśli chcesz podłączyć przeciwmgielne do drugiej. Przewodów nie przecinaj, tylko delikatnie natnij izolację i rozsuń, chyba że masz złączki wpinające.
Żadnych problemów nie będzie, instalacja wytrzyma te 2x5 W.
Napisane:
9 mar 2008, 18:08
przez PP89
jeśli chcesz podłączyć przeciwmgielne do drugiej
Tak, wiem, ale mysle że to mi się nie przyda
To dzięki wielkie za rady, mało troche czasu mam, więc pewnie wezme się za to dopiero w następny weekend.
Pozdrawiam.
Napisane:
22 mar 2008, 18:39
przez makj1
Abecedeusz. Zrobiłeś już postojówki? Pokaż efekt twojej pracy.Czy w tym też są światła stopu?
Napisane:
22 mar 2008, 21:13
przez magicadm
makj1 napisał(a):Czy w tym też są światła stopu?
No właśnie. Czy instalacja/styczniki/przekaźniki (jak są) wytrzyma dodatkowe ampery???
Napisane:
27 mar 2008, 10:46
przez PP89
Zrobiłeś już postojówki?
Głupio się przyznawać ale nie...
Czasu nie miałem, a poza tym nie moge nigdzie dostać tych oprawek. Obdzwoniłem sklepy z częściami japońskimi i mówią że tylko na szrocie albo w ASO, tylko że tam chcą 85zł/szt.
Nie dam tyle kasy za takie pierdółki...
Pawko_6 napisał:
Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze
Bez problemu fakt, ale 85zł/szt. to dla mnie raczej nie grosze
Chyba się zniechęce albo pozostnie mi jakieś kombinowanie...
Czy w tym też są światła stopu?
nie, same 5W, więc skoro u Pawko_6 wytrzymuje instalacja 2x5W to u mnie też powinna..
Napisane:
28 mar 2008, 23:59
przez magicadm
Abecedeusz napisał(a):tylko że tam chcą 85zł/szt
A nie idzie tego wywlec z lampy od jakiegokolwiek innego samochodu???
Rozumiem, że rezygnujesz z lewego światła przeciwmgielnego? Czy ładujesz żarówkę dwuwłóknową?
U Ciebie prawa lampa to też tylko atrapa?
Zachowując lewe światło przeciwgielne (wymagania homologacji EU) musisz zastosować żarówkę dwuwłóknową (która i tak ma mniejszą moc niż przeciwmgielna) i dodatkowo to samo wsadzić z prawej – dla symetrycznego efektu.
Napisane:
29 mar 2008, 10:02
przez Pawko_6
Oprawkę do żarówki kupiłem nieoficjalnie w serwisie, a właściwie dostałem. Serwis je wyrzuca ponieważ nowe lampy otrzymują z oprawką, a potłuczone lampy po kolizji, które wymieniają, przecież mają oprawki. Spróbuj rozmawiać z kimś w lakierni serwisu.
magicadm napisał(a):Rozumiem, że rezygnujesz z lewego światła przeciwmgielnego? Czy ładujesz żarówkę dwuwłóknową?
Napisałem już wyżej...
Pawko_6 napisał(a):Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze. Oprawki te mają inne wycięcia mocujące, od tych w światłach przeciwmgielnych. Trzeba je dopasować do lampy w której masz światło przeciwmgielne, a w drugiej zrobić otwór.
Żarówka dwuwłóknowa ma 21W, tak jak przeciwmgłowa i wymagania homologacyjne będą spełnione w 100%
Napisane:
29 mar 2008, 11:29
przez PP89
Oprawkę do żarówki kupiłem nieoficjalnie w serwisie, a właściwie dostałem
Potem właśnie tak sobie pomyślałem, że dostałeś to "na lewo"
A nie idzie tego wywlec z lampy od jakiegokolwiek innego samochodu?
Na pewno sie da dopasować tylko trzeba poszukać
U Ciebie prawa lampa to też tylko atrapa?
Tak jak w każdej M6 na europe
Dzięki za rady koledzy.
Napisane:
30 mar 2008, 00:02
przez makj1
PAWKO masz fotki jak to wygląda centralnie (tzn. centralnie całkiem z tyłu) i czy ty masz w tym swiatło stopu?
Napisane:
30 mar 2008, 14:47
przez Pawko_6
makj1 napisał(a):PAWKO masz fotki jak to wygląda centralnie (tzn. centralnie całkiem z tyłu)
makj1 napisał(a):czy ty masz w tym swiatło stopu?
mam przeciwmgielne i pozycyjne, stopu nie
[Usunięte]
Napisane:
30 mar 2008, 20:58
przez invert
Ten post został usunięty
przez
dobrzyn22 10 sty 2012, 19:52.
Powód: porządki
Napisane:
30 mar 2008, 21:40
przez magicadm
Pawko_6 napisał(a):Żarówka dwuwłóknowa ma 21W, tak jak przeciwmgłowa i wymagania homologacyjne będą spełnione w 100%
Faktycznie, masz rację
Mi się ubzdurało, że żarowka przeciwmgielna ma z 40W (pisali gdzieś, że "zasłania" STOP )
Teraz to juz tylko "z górki"
Dzięki
Napisane:
11 lis 2008, 19:11
przez rafaleq
ja mam wersje angielska, u mnie atrapa jest z lewej strony a przeciwmgielne z prawej, wystarczy kupic lampe od wersji odmiennej ktora macie (jak macie euro- kupic ang i na odwrot) no i ze sprzedaniem starej tez raczej nie powinno byc problemu.pozdrawiam :–)
jak bede w Polsce to bede szukal czegos dla siebie
Napisane:
15 lis 2008, 14:03
przez Enduro
Pawko_6 napisał(a):Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze.
niestety w serwisie nie za grosze!!!
trzeba kilka pln wydac na te oprawki!
ale to jest oplacanle,
co do efektu
E.
Napisane:
2 maja 2009, 17:26
przez rafaleq
w razie czego mam dwie oprawki.
a co byscie powiedzieli na jeszcze inna modyfikacje...
zeby sie swiecily wszystkie 4 lampy jak sie wcisnie stop.
tylko pytanie co z przeciwmgielna. jakies pomysly?
w wersji HB niby mozna by dac w miejsce gdzie seryjnie jest trzeci stop....
widzialem tez ze ktos dal diody w miejsce 3stopu....
a jakby to polaczyc? diody – stop, a zarowke zostawic jako przeciwmgielna.
zarowka stopu i przeciwmgielna, obie maja 21W.... co do przeciwmgielnego swiatla musi byc po lewej stronie(anglia po prawej) lub centralnie....
co Wy na to
Napisane:
7 maja 2009, 00:56
przez varick
Co do swiecacych sie czterech lamp jak sie wcisnie stop – wszystko i tak sie raczej zalacza masa, wiec mozesz podlaczyc kabel od przeciwmgielnych i stopu pod jeden zarnik,jak bedziesz potrzebowal swiatla przeciwmgielnych to zalacza sie przelaznikiem a stop bedzie sie zalaczal jak wcisniesz pedal stopu a jak dwa jednoczesnie to i tak zarowka bedzie swiecic tak jak trzeba, bo obydwa swiatla potrzebuja bodajrze 21W.
Ale trzeba to sprawdzic najpierw dokladnie, ale jakby co to zawsze mozna zamontowac sobie przekaznik i tez bedzie hulac..
pozdro
Napisane:
7 maja 2009, 20:30
przez rafaleq
no o tym nie pomyslalem. raczej myslalem o tym czy przeciwmgielne i stop moga byc w jednej lampie