Przeróbka tylnych lamp z EU na A-spec – Mazda6 GG/GY
Cześć!
Naszło mnie ostatnio, żeby coś takiego spróbować zrobić. Robił to już ktoś? Chodzi o dodatkowe światła postojowe w tylnych lampach, tak jak w wer. USA. Koncepcje już mam taką żeby pociągnąć, kable od post. ze stopami, tylko gdzie dostać takie złączki do żarówki? jedną podłączyłbym jak normalną postojowa (musiałbym zrobić otwór), a drugą na takiej zasadzie jak światło stopu z post., żeby przeciwmgielny też świecił.
Co o tym sądzicie? (tylko się nie śmiejcie )
Pozdrawiam.
Naszło mnie ostatnio, żeby coś takiego spróbować zrobić. Robił to już ktoś? Chodzi o dodatkowe światła postojowe w tylnych lampach, tak jak w wer. USA. Koncepcje już mam taką żeby pociągnąć, kable od post. ze stopami, tylko gdzie dostać takie złączki do żarówki? jedną podłączyłbym jak normalną postojowa (musiałbym zrobić otwór), a drugą na takiej zasadzie jak światło stopu z post., żeby przeciwmgielny też świecił.
Co o tym sądzicie? (tylko się nie śmiejcie )
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 22:40 przez kyjg, łącznie edytowano 4 razy
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
-
kyjg
Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze. Oprawki te mają inne wycięcia mocujące, od tych w światłach przeciwmgielnych. Trzeba je dopasować do lampy w której masz światło przeciwmgielne, a w drugiej zrobić otwór. Operacja trochę skomplikowana, ponieważ wiercenie otworu może strasznie zaprószyć reflektor. Ja robiłem otwór lutownicą.
Połączenie elektryki to już bajka. Postojowe zasilasz z oświetlenia tablicy, a przeciwmgielne, to wiadomo.
Jak zdecydujesz się na montaż, to udzielę Ci szczegółowych informacji.
Połączenie elektryki to już bajka. Postojowe zasilasz z oświetlenia tablicy, a przeciwmgielne, to wiadomo.
Jak zdecydujesz się na montaż, to udzielę Ci szczegółowych informacji.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Jak zdecydujesz się na montaż, to udzielę Ci szczegółowych informacji
tak więc rozebrałem i:
1. z jednej strony mam rozdzielić i podczepić tylko ten zielony kabelek do wtyczki z trzema wejsciami (tak jak w stop/postoje) a z drugiej strony musze poprowadzić czarny i zielony?
2. czy jak rozdziele ten kabelek nie wystąpią żadne problemy z instalacją, tzn. czy te dodatkowe 2 światła nie narobią problemów?
3. oczywiście podopasowywać – najwięcej zabawy...
Dobrze myśle?
Wszystko bardzo dobrze, oczywiście oprawki muszą być "stop/postojowe". Do drugiej poprowadź zielony, a czarny "pożycz" od światła wstecznego, obok. Możesz też, jeśli chcesz podłączyć przeciwmgielne do drugiej. Przewodów nie przecinaj, tylko delikatnie natnij izolację i rozsuń, chyba że masz złączki wpinające.
Żadnych problemów nie będzie, instalacja wytrzyma te 2x5 W.
Żadnych problemów nie będzie, instalacja wytrzyma te 2x5 W.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Zrobiłeś już postojówki?
Głupio się przyznawać ale nie... Czasu nie miałem, a poza tym nie moge nigdzie dostać tych oprawek. Obdzwoniłem sklepy z częściami japońskimi i mówią że tylko na szrocie albo w ASO, tylko że tam chcą 85zł/szt. Nie dam tyle kasy za takie pierdółki...
Pawko_6 napisał:
Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze
Bez problemu fakt, ale 85zł/szt. to dla mnie raczej nie grosze
Chyba się zniechęce albo pozostnie mi jakieś kombinowanie...
Czy w tym też są światła stopu?
nie, same 5W, więc skoro u Pawko_6 wytrzymuje instalacja 2x5W to u mnie też powinna..
Abecedeusz napisał(a):tylko że tam chcą 85zł/szt
A nie idzie tego wywlec z lampy od jakiegokolwiek innego samochodu???
Rozumiem, że rezygnujesz z lewego światła przeciwmgielnego? Czy ładujesz żarówkę dwuwłóknową?
U Ciebie prawa lampa to też tylko atrapa?
Zachowując lewe światło przeciwgielne (wymagania homologacji EU) musisz zastosować żarówkę dwuwłóknową (która i tak ma mniejszą moc niż przeciwmgielna) i dodatkowo to samo wsadzić z prawej – dla symetrycznego efektu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Oprawkę do żarówki kupiłem nieoficjalnie w serwisie, a właściwie dostałem. Serwis je wyrzuca ponieważ nowe lampy otrzymują z oprawką, a potłuczone lampy po kolizji, które wymieniają, przecież mają oprawki. Spróbuj rozmawiać z kimś w lakierni serwisu.
Napisałem już wyżej...
Żarówka dwuwłóknowa ma 21W, tak jak przeciwmgłowa i wymagania homologacyjne będą spełnione w 100%
magicadm napisał(a):Rozumiem, że rezygnujesz z lewego światła przeciwmgielnego? Czy ładujesz żarówkę dwuwłóknową?
Napisałem już wyżej...
Pawko_6 napisał(a):Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze. Oprawki te mają inne wycięcia mocujące, od tych w światłach przeciwmgielnych. Trzeba je dopasować do lampy w której masz światło przeciwmgielne, a w drugiej zrobić otwór.
Żarówka dwuwłóknowa ma 21W, tak jak przeciwmgłowa i wymagania homologacyjne będą spełnione w 100%
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Oprawkę do żarówki kupiłem nieoficjalnie w serwisie, a właściwie dostałem
Potem właśnie tak sobie pomyślałem, że dostałeś to "na lewo"
A nie idzie tego wywlec z lampy od jakiegokolwiek innego samochodu?
Na pewno sie da dopasować tylko trzeba poszukać
U Ciebie prawa lampa to też tylko atrapa?
Tak jak w każdej M6 na europe
Dzięki za rady koledzy.
makj1 napisał(a):PAWKO masz fotki jak to wygląda centralnie (tzn. centralnie całkiem z tyłu)
makj1 napisał(a):czy ty masz w tym swiatło stopu?
mam przeciwmgielne i pozycyjne, stopu nie
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Żarówka dwuwłóknowa ma 21W, tak jak przeciwmgłowa i wymagania homologacyjne będą spełnione w 100%
Faktycznie, masz rację
Mi się ubzdurało, że żarowka przeciwmgielna ma z 40W (pisali gdzieś, że "zasłania" STOP )
Teraz to juz tylko "z górki"
Dzięki
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
ja mam wersje angielska, u mnie atrapa jest z lewej strony a przeciwmgielne z prawej, wystarczy kupic lampe od wersji odmiennej ktora macie (jak macie euro- kupic ang i na odwrot) no i ze sprzedaniem starej tez raczej nie powinno byc problemu.pozdrawiam :–)
jak bede w Polsce to bede szukal czegos dla siebie
jak bede w Polsce to bede szukal czegos dla siebie
- Od: 22 maja 2008, 20:27
- Posty: 16
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 ts 2.0 Diesel 136KM
Pawko_6 napisał(a):Musisz kupić dwie oprawki do żarówek, takie same jakie są w światłach- stop/ postojowe. Bez problemu nabędziesz je w serwisie za grosze.
niestety w serwisie nie za grosze!!!
trzeba kilka pln wydac na te oprawki!
ale to jest oplacanle,
co do efektu
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
w razie czego mam dwie oprawki.
a co byscie powiedzieli na jeszcze inna modyfikacje...
zeby sie swiecily wszystkie 4 lampy jak sie wcisnie stop.
tylko pytanie co z przeciwmgielna. jakies pomysly?
w wersji HB niby mozna by dac w miejsce gdzie seryjnie jest trzeci stop....
widzialem tez ze ktos dal diody w miejsce 3stopu....
a jakby to polaczyc? diody – stop, a zarowke zostawic jako przeciwmgielna.
zarowka stopu i przeciwmgielna, obie maja 21W.... co do przeciwmgielnego swiatla musi byc po lewej stronie(anglia po prawej) lub centralnie....
co Wy na to
a co byscie powiedzieli na jeszcze inna modyfikacje...
zeby sie swiecily wszystkie 4 lampy jak sie wcisnie stop.
tylko pytanie co z przeciwmgielna. jakies pomysly?
w wersji HB niby mozna by dac w miejsce gdzie seryjnie jest trzeci stop....
widzialem tez ze ktos dal diody w miejsce 3stopu....
a jakby to polaczyc? diody – stop, a zarowke zostawic jako przeciwmgielna.
zarowka stopu i przeciwmgielna, obie maja 21W.... co do przeciwmgielnego swiatla musi byc po lewej stronie(anglia po prawej) lub centralnie....
co Wy na to
- Od: 22 maja 2008, 20:27
- Posty: 16
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 ts 2.0 Diesel 136KM
Co do swiecacych sie czterech lamp jak sie wcisnie stop – wszystko i tak sie raczej zalacza masa, wiec mozesz podlaczyc kabel od przeciwmgielnych i stopu pod jeden zarnik,jak bedziesz potrzebowal swiatla przeciwmgielnych to zalacza sie przelaznikiem a stop bedzie sie zalaczal jak wcisniesz pedal stopu a jak dwa jednoczesnie to i tak zarowka bedzie swiecic tak jak trzeba, bo obydwa swiatla potrzebuja bodajrze 21W.
Ale trzeba to sprawdzic najpierw dokladnie, ale jakby co to zawsze mozna zamontowac sobie przekaznik i tez bedzie hulac..
pozdro
Ale trzeba to sprawdzic najpierw dokladnie, ale jakby co to zawsze mozna zamontowac sobie przekaznik i tez bedzie hulac..
pozdro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje