Montaż siłowników maski
Zainspirowany takim rozwiązaniem zastosowanym w Audi A3, które to niedawno nabył mój sasiad, stwierdziłem że jest to bardzo praktyczne i dlaczego nie miałbym tego mieć w mojej Madzi
Okazyjnie nabyty ( dosłownie za browara ) nowy komplet siłowników od Peugota 206, który w sklepie kosztuje ponad 120 PLN, okazał sie idealnym materiałem na zastosowanie do MX3.
Siłowniki mają długość 290/530 mm.
W pierwszej wersji montażowej (testowej) zastosowałem po dwa kątowniki na każdy siłownik – jeden montowany do środkowej śruby mocowania błotnika, drugi do górnej śruby zawiasu maski.
Okazało sie, że siłownik jest za długi i maska jest extremalnie unoszona przez niego do góry a do tego jest to bardzo nieestetyczne.
W drugiej ostatecznej wersji mocowanie przy zawiasie pozostało a to w rynience zostało przesunięte ku przodowi, kilka centymetrów od śruby błotnika.
W tym właśnie miejscu jest taka mała zaślepka otworu ok 4mm w rynience błotnika.Pod nią w ramie był oryginalnie wywiercony otwór 10mm.
Okazało się więc, że jest to po pierwsze miejsce idealnie pasujace na długość siłownika, po drugie mocowanie w ramie jest bardzo stabilne co jest niezwykle ważne podczas tej modyfikacji.
Wystarczyło więc rozwiercić otwór w rynience do potrzebnych 8mm i zamontować jedną z dwóch główek siłownika.Niestety do tej operacji była konieczność częściowego odkręcenia nadkola aby dostać się z podkładką i nakretką do spodniej cześci ramy.
Drugą główkę montujemy za pomocą kątownika do górnej śruby mocującej zawias do maski.Zastosowałem do tego celu materiał który aktualnie miałem dostepny w garażu, dlatego nie jest to do końca estetyczne.Wymienię go jak tylko znajde coś bardziej odpowiedniego.
Po zamocowaniu wszystkich elementów wystarczy już tylko wpiąć siłowniki i gotowe
Przy takim rozmieszczeniu mocowań maskę trzeba unieść do ok 1/2 wysokości, dalej działają siłowniki.Opuszczanie wyglada tak samo.Poniżej 1/2 wysokości maska jest już bezwładna i zamyka się tradycyjnie.
UWAGI dla tunerów chcących wdrożyć projekt do swojego autka :
– długość potrzebnego siłownika jest odległością mierzoną od górnej śruby mocowania zawiasu maski do otworu mocujacego w rynience błotnika
– jest możliwość mocowania na oryginalnej śrubie mocowania błotnika bez zastosowania adaptera ( kątownika, teownika ), jednak w tym przypadku trzeba albo rozwiercić oryginalny otwór z 6mm do 8mm i nagwintować, bądź ztoczyć śrubę główki siłownika i nagwintować do rozmiaru 6mm.Wynika to z tego, że wszystkie siłowniki z którymi sie spotkałem mają mocowanie 8mm, a nasze błotniczki są przykręcane przeważnie na śruby 6mm
– można przenieść punkt mocowania z zawiasu maski ku górze w celu większego odziaływania siłowników na maskę np. w modelach mających dłuższa i cieższą maskę, co wiąże się z utrudnieniem dostepu do komory silnika z boku( siłownik jest pod większym kątem)oraz koniecznością wykonania stabilnego mocowania w masce
– wszystkie mocowania muszą być wykonane stabilnie !! Fazy testowe pokazały, że główki mocowane w przypadkowych miejscach mogą narobić wiecej szkód niz pożytku.Siłowniki mają ogromną siłę wyporu i zamontowane niedbale będa gięły elementy karoserii !!
– na foto widać, że siłowniki są zamontowane niejako "do góry nogami".Jest tak dlatego że przy zamykaniu maski obudowy siłowników napierały na srube mocująca błotnik i wypinały się z główek.Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na ich działanie, ale na razie wstrzymałem się z wykreceniam zawadzającej śruby na stałe.Można ją wykręcić i zaslepić otwór (bo kilka centymetrów dalej błotnik jest dobrze zamocowany poprzez główke siłownika) po czym odwrócić siłownik. W tej sprawie czekam na wasze sugestie
– czas montażu w przypadku MX3 ok 1h
– dyskusja na temat modyfikacji również w tym temacie : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26993
A oto efekt końcowy
Okazyjnie nabyty ( dosłownie za browara ) nowy komplet siłowników od Peugota 206, który w sklepie kosztuje ponad 120 PLN, okazał sie idealnym materiałem na zastosowanie do MX3.
Siłowniki mają długość 290/530 mm.
W pierwszej wersji montażowej (testowej) zastosowałem po dwa kątowniki na każdy siłownik – jeden montowany do środkowej śruby mocowania błotnika, drugi do górnej śruby zawiasu maski.
Okazało sie, że siłownik jest za długi i maska jest extremalnie unoszona przez niego do góry a do tego jest to bardzo nieestetyczne.
W drugiej ostatecznej wersji mocowanie przy zawiasie pozostało a to w rynience zostało przesunięte ku przodowi, kilka centymetrów od śruby błotnika.
W tym właśnie miejscu jest taka mała zaślepka otworu ok 4mm w rynience błotnika.Pod nią w ramie był oryginalnie wywiercony otwór 10mm.
Okazało się więc, że jest to po pierwsze miejsce idealnie pasujace na długość siłownika, po drugie mocowanie w ramie jest bardzo stabilne co jest niezwykle ważne podczas tej modyfikacji.
Wystarczyło więc rozwiercić otwór w rynience do potrzebnych 8mm i zamontować jedną z dwóch główek siłownika.Niestety do tej operacji była konieczność częściowego odkręcenia nadkola aby dostać się z podkładką i nakretką do spodniej cześci ramy.
Drugą główkę montujemy za pomocą kątownika do górnej śruby mocującej zawias do maski.Zastosowałem do tego celu materiał który aktualnie miałem dostepny w garażu, dlatego nie jest to do końca estetyczne.Wymienię go jak tylko znajde coś bardziej odpowiedniego.
Po zamocowaniu wszystkich elementów wystarczy już tylko wpiąć siłowniki i gotowe
Przy takim rozmieszczeniu mocowań maskę trzeba unieść do ok 1/2 wysokości, dalej działają siłowniki.Opuszczanie wyglada tak samo.Poniżej 1/2 wysokości maska jest już bezwładna i zamyka się tradycyjnie.
UWAGI dla tunerów chcących wdrożyć projekt do swojego autka :
– długość potrzebnego siłownika jest odległością mierzoną od górnej śruby mocowania zawiasu maski do otworu mocujacego w rynience błotnika
– jest możliwość mocowania na oryginalnej śrubie mocowania błotnika bez zastosowania adaptera ( kątownika, teownika ), jednak w tym przypadku trzeba albo rozwiercić oryginalny otwór z 6mm do 8mm i nagwintować, bądź ztoczyć śrubę główki siłownika i nagwintować do rozmiaru 6mm.Wynika to z tego, że wszystkie siłowniki z którymi sie spotkałem mają mocowanie 8mm, a nasze błotniczki są przykręcane przeważnie na śruby 6mm
– można przenieść punkt mocowania z zawiasu maski ku górze w celu większego odziaływania siłowników na maskę np. w modelach mających dłuższa i cieższą maskę, co wiąże się z utrudnieniem dostepu do komory silnika z boku( siłownik jest pod większym kątem)oraz koniecznością wykonania stabilnego mocowania w masce
– wszystkie mocowania muszą być wykonane stabilnie !! Fazy testowe pokazały, że główki mocowane w przypadkowych miejscach mogą narobić wiecej szkód niz pożytku.Siłowniki mają ogromną siłę wyporu i zamontowane niedbale będa gięły elementy karoserii !!
– na foto widać, że siłowniki są zamontowane niejako "do góry nogami".Jest tak dlatego że przy zamykaniu maski obudowy siłowników napierały na srube mocująca błotnik i wypinały się z główek.Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na ich działanie, ale na razie wstrzymałem się z wykreceniam zawadzającej śruby na stałe.Można ją wykręcić i zaslepić otwór (bo kilka centymetrów dalej błotnik jest dobrze zamocowany poprzez główke siłownika) po czym odwrócić siłownik. W tej sprawie czekam na wasze sugestie
– czas montażu w przypadku MX3 ok 1h
– dyskusja na temat modyfikacji również w tym temacie : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26993
A oto efekt końcowy
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, 15:45 przez mX-MEN, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
Marcin, może jakiś " Kujawsko-Pomorski poradnik tuningowy" zaczniemy wydawać
Piękna robota
Piękna robota
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
Fiveopac napisał(a):Mocny jest opor przy zamykaniu maski?
Opór jest niewielki, myslę że taki jaki powinien być
letkoletki napisał(a):Marcin, może jakiś " Kujawsko-Pomorski poradnik tuningowy" zaczniemy wydawać
Dobry pomysł
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
mX-MEN, cos pieknego... Opis zrobiony profesjonalnie i przejrzyscie ukazane wszystko na fotkach. Teraz bym sie odwazyl zabrac za to sam, rowniez z dobieraniem dlugosci silownikow.
Samo wykonanie u Ciebie wyglada idealnie. Dostep do silnika nie jest utrudniony, wlasnie o cos takiego chodzi mi w moim statku.
No i musze dodac jeszcze jedno... piekna felga...
Pozdrawiam, mam nadzieje ze kiedys na jakims zlocie bede mial okazje rzucic okiem z bliska
Samo wykonanie u Ciebie wyglada idealnie. Dostep do silnika nie jest utrudniony, wlasnie o cos takiego chodzi mi w moim statku.
No i musze dodac jeszcze jedno... piekna felga...
Pozdrawiam, mam nadzieje ze kiedys na jakims zlocie bede mial okazje rzucic okiem z bliska
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Fiveopac napisał(a):mX-MEN to nasz klubowy Inspector Gadget
Hehe....ważne, że wciąż robi coś ciekawego w swoim aucie....i zawsza czymś zaskakuje
Marcin...jak zawsze świetna robota
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
ooo cool hihi musze wybadać teren u siebie, bo mam 2 siłowniczki od klapy od GC hehe w całkiem zadowalającym stanie
Marcin niezłą masz wiertarkę a tak poważnie – kolejna udana modyfikacja kolejnego członka MazdaSpeed Kujawy
Widziałem osobiście i super się to prezentuje
Działa tak jak powinno
Teraz o wiele lepiej wyglądają siłowniki bo są oklejone karbonową okleiną miodzio detal
mX-MEN zapodaj fotkę
Działa tak jak powinno
Teraz o wiele lepiej wyglądają siłowniki bo są oklejone karbonową okleiną miodzio detal
mX-MEN zapodaj fotkę
Nie liczy się cel, liczy się podróż...
- Od: 4 mar 2006, 17:18
- Posty: 613
- Skąd: Bydgoszcz | Włocławek
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
ja już mam siłowniczki :D muszę teraz znaleźć na nie miejsce pod maską
Świetna robota – gratuluje pomysłu i wykonania.
Czy długość siłowników w 626 jest taka sama jak w MX
Też bym sobie taki bajer założył
Czy długość siłowników w 626 jest taka sama jak w MX
Też bym sobie taki bajer założył
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Witam
Ten pomysł chodził za mną od jakiegoś czasu , ale jak ktoś to zrobił i pokazał to i we mnie wstąpił większy zapał.
W odrórznieniu od kolegi mx-MENA , ja oparłem sie na orginalnych częściach a nie od francuza.
Zamontowałem siłowniki klapy tylnej ( te cieńsze od mojej madzi,które wymieniłem na mocniejsze bo nie dały rady klapie z dołożonymi spoilerami ), bez żadnej ingerencji w nie , nie musiałem też dorabiać żadnych kontowników itp.
Cała praca ograniczyła sie do nawiercenia 2 otworów 8 mm i 2 po 6 mm. i odchylenia nadkoli z dwóch stron.
Potrzebne materiały to :
4 x śrubki 6 mm. i długości około 1,5 cm.
4 x nakrętki 6 mm
2 x nakrętki 8 mm
maseczke podnosze do 1/3 a dalej leci sama .
całkowity czas poświęcony na tą operacje to jakieś 40 minut.
No i tak wygląda efekt końcowy.a ten snieg to już tegoroczna zima.
Ten pomysł chodził za mną od jakiegoś czasu , ale jak ktoś to zrobił i pokazał to i we mnie wstąpił większy zapał.
W odrórznieniu od kolegi mx-MENA , ja oparłem sie na orginalnych częściach a nie od francuza.
Zamontowałem siłowniki klapy tylnej ( te cieńsze od mojej madzi,które wymieniłem na mocniejsze bo nie dały rady klapie z dołożonymi spoilerami ), bez żadnej ingerencji w nie , nie musiałem też dorabiać żadnych kontowników itp.
Cała praca ograniczyła sie do nawiercenia 2 otworów 8 mm i 2 po 6 mm. i odchylenia nadkoli z dwóch stron.
Potrzebne materiały to :
4 x śrubki 6 mm. i długości około 1,5 cm.
4 x nakrętki 6 mm
2 x nakrętki 8 mm
maseczke podnosze do 1/3 a dalej leci sama .
całkowity czas poświęcony na tą operacje to jakieś 40 minut.
No i tak wygląda efekt końcowy.a ten snieg to już tegoroczna zima.
Ostatnio edytowano 5 lis 2006, 21:23 przez kitek, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 wrz 2004, 23:52
- Posty: 62
- Skąd: Sulejówek
- Auto: MAZDA 323 F BA 1,5 16v 98r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje