Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja

Postprzez Winetou » 13 mar 2008, 22:25

no tak – xenony są elementem wyposażenia samochodu – podobnie jak dioda od alarmu, wycieraczka i centralny <glupek2>
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez marek » 13 mar 2008, 22:45

Winetou napisał(a):no tak – xenony są elementem wyposażenia samochodu – podobnie jak dioda od alarmu, wycieraczka i centralny


widze że umiesz korzystać z podpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez exkita » 17 mar 2008, 15:03

Panowie moze odbiegne od terazniejszego Waszego tematu ale jest na etapie wyboru bi-xenonow o barwie 8000! Czy polecacie jakas firme na allegro widac jest ich pare i jedna oferuje taki zestawik za 300 (jakas produkcja) zl druga za 500 (japonska produkcja) a trzecia za... 1000 zlotych (japonska produkcja)! Moze jakas podpowiedz! CHodzi o zalozenie xenona do Milleni z 2002 (soczewki)

PS. czytalem caly temat i zrozumialem ze jezeli fabryka nie dala xenonow to montujac je sam nie musze miec spryskiwaczy i samopoziomujacego urzadzenia?

Pozdrawiam serdecznie!
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez marek » 17 mar 2008, 15:11

xenony bez spryskiwaczy to pomyłka – jak raz mi się skończył płyn to zimowe błoto na drodze sprawiło że Xenony w BMW świeciły gorzej niż światła w maluchu. Zjechałem na pierwszej możliwej stacji i przemyłem lampy oraz zakupiłem płyn a jechałem tak ze 30km bo nie było stacji nigdzie.
Nie chciałbym mieć w swoim aucie xenonów bez spryskiwaczy.

Poza tym kwestia homologacji – lampa nie jest homologowana na przeróbkę na xenon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez exkita » 17 mar 2008, 22:48

marek napisał(a):Poza tym kwestia homologacji – lampa nie jest homologowana na przeróbkę na xenon.

I co z tym fantem mozna zrobic?
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez Czacha » 17 mar 2008, 23:06

exkita napisał(a):I co z tym fantem mozna zrobic?

Prosta sprawa – kupić reflektory homologowane na ksenon lub do obecnych włożyć lepsze żarówki.
Ludzie... czy Wy na prawdę potrzebujecie aż takich super świateł? Halogeny nie wystarczają? Nawet OSRAM NightBreaker +90%?
Bez urazy, ale może problem leży w czymś innym... Może warto się do okulisty wybrać?
Ja też jeżdżę nocą, nawet lubię jeździć po ciemku i halogeny w zupełności mi wystarczają! A sokolego wzroku nie mam, bo jeżdżę w okularach. Jest tylko jedna rzecz, która mi przeszkadza podczas nocnych podróży – samochody jadące z przeciwka ze źle ustawionymi światłami lub ksenonami "made in Allegro". Taki strumień światła prosto w oczy na prawdę może być przyczyną wypadku, bo przez chwilę jedzie się potem "na ślepo".
Więc nie traktujcie innych jak sami nie chcecie być traktowani!
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez Adaś » 17 mar 2008, 23:34

Czacha napisał(a):Ludzie... czy Wy na prawdę potrzebujecie aż takich super świateł? Halogeny nie wystarczają? Nawet OSRAM NightBreaker +90%?
Bez urazy, ale może problem leży w czymś innym... Może warto się do okulisty wybrać?

to nie o to chodzi, odkąd założyliśmy xenony mamy w aucie syndrom Boskości na drodze, a to takie fajne uczucie....

























hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez exkita » 17 mar 2008, 23:35

Ale bez agresji... jezdze caly czas na normalnych a xenonki maja byc po pierwsze dla szpanu <hahaha> a po drugie jechalem ostatnio corollka z xenonami 8000 i jest jazda o 100000000000 razy lepsza niz na zwyklych nawet blue night super ultra white laser visio 99%... przejedz sie a bedziesz wiedzial o czym ludzie mowia uzywajac slowa xenon!

Tak cz inaczej dziekuje za odpowiedz... no coz... a takie homologowane ile kosztuja? Pozdrowka
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez Adaś » 17 mar 2008, 23:40

exkita nie wiem czy do H1 są palniki bixenonowe ( z przesłoną).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez voytecku » 18 mar 2008, 00:00

exkita napisał(a):Panowie moze odbiegne od terazniejszego Waszego tematu ale jest na etapie wyboru bi-xenonow o barwie 8000!

Nie kupuj 8K, tylko standardowe 6K.

exkita napisał(a):PS. czytalem caly temat i zrozumialem ze jezeli fabryka nie dala xenonow to montujac je sam nie musze miec spryskiwaczy i samopoziomujacego urzadzenia?

W milleniach powinno byc samopoziomowanie w standardzie, spryskiwacze mozna latwo dorobic.

Czacha napisał(a):Prosta sprawa – kupić reflektory homologowane na ksenon lub do obecnych włożyć lepsze żarówki. Ludzie... czy Wy na prawdę potrzebujecie aż takich super świateł? Halogeny nie wystarczają? Nawet OSRAM NightBreaker +90%?

Jesli znajdziesz takie, od razu je kupie :) Zdefiniuj super swiatla, bo dla mnie to czysto subiektywne odczucie.

Czacha napisał(a):Jest tylko jedna rzecz, która mi przeszkadza podczas nocnych podróży – samochody jadące z przeciwka ze źle ustawionymi światłami lub ksenonami "made in Allegro". Taki strumień światła prosto w oczy na prawdę może być przyczyną wypadku, bo przez chwilę jedzie się potem "na ślepo".

Mnie najbardziej raza swiatla samochodow z niebieskimi zarowkami typu zenon. Czesciej oslepia mnie swiatlo z samochodow, w ktorych xenony zamontowamo w standardzie

Adaś napisał(a):exkita nie wiem czy do H1 są palniki bixenonowe ( z przesłoną).

W millenii sa zarowki typu hb3/hb4 (9005/9006). W xedosie9 hb3 i chyba h1.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Czacha » 18 mar 2008, 00:01

exkita napisał(a):przejedz sie a bedziesz wiedzial o czym ludzie mowia uzywajac slowa xenon!

Nie jeździłem nigdy na ksenonach, ale domyślam się, że różnica jest duża, nawet w porównaniu do najlepszych żarówek.
Jednak nie można robić sobie z dróg publicznych wolnej amerykanki...
Tak na marginesie, ksenon 8000K jest ohydnie niebieski i zalatuje wiejskim tuningiem w najwyższym wydaniu... ale to tylko moje zdanie ;)

voytecku napisał(a):Jesli znajdziesz takie, od razu je kupie usmiech Zdefiniuj super swiatla, bo dla mnie to czysto subiektywne odczucie.

Nie do każdego samochodu idzie kupić ksenony, to oczywiste. Jak już mówiłem, mi halogeny wystarczają. Zostały one tak zaprojektowane, aby dostatecznie oświetlić drogę. Jeżeli komuś nie wystarczają, to niech nie wini za to świateł.

voytecku napisał(a):Mnie najbardziej raza swiatla samochodow z niebieskimi zarowkami typu zenon. Czesciej oslepia mnie swiatlo z samochodow, w ktorych xenony zamontowamo w standardzie

Zgadzam się, też to zauważyłem, że fabryczne ksenony czasem również oślepiają. Dużą winę za to ponoszą nasze nierówne drogi. Żarówka niebieska sama z siebie nie oślepia o ile reflektor jest prawidłowo ustawiony. Jednak ten kolor światła jest bardzo nieprzyjemny dla naszych oczu.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez exkita » 18 mar 2008, 12:42

Ufff i znowu moglem liczyc na Wojtka – zajmij sie doradztwem i bedziesz czepal mega sianko :) – czyli reasumujac 6k ale teraz nie rozumiem tylko czy maja byc w koncu hb3 czy hb4... czy moze obydwie?

Pozdrowka

PS. Voytecku jaki masz patent na spryskiwacze? Ty je masz? :P
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez voytecku » 20 mar 2008, 01:30

exkita napisał(a):6k ale teraz nie rozumiem tylko czy maja byc w koncu hb3 czy hb4

Najlepiej potwierdz z ASO. Moim zdaniem to HB4.

exkita napisał(a):PS. Voytecku jaki masz patent na spryskiwacze? Ty je masz?

Jeszcze nie mam, ale na lato powinny byc :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez exkita » 20 mar 2008, 09:20

To patent wykupuje pozniej... (jezeli bedzie millenka) Jeden" pimpek my ridek" Powiedzial ze w millence sa hb4 juz sie doczekac nie moge... a moze wycieraczki zamontuje... takie jeszcze ze swiatelkami led.... :P NIEBIESKIMI:) ?

Pozdrawiam
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez Widelec » 11 kwi 2008, 22:16

Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez exkita » 11 kwi 2008, 23:28

FIrmy, rodzaj przetowrnic, jakos, grubosc przetwornic, i gatunek co drugi zestaw ponizej 300 zeta to kategoria II czyli tzw. ciutfeler... te drozsze prawodpodobnie nie :P
Zbieram na MM (jak długo nie wie nikt)
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2007, 14:27
Posty: 88 (2/1)
Skąd: Gostyń
Auto: Escort, ale bedzie Millenia S

Postprzez Adaś » 11 kwi 2008, 23:40

Widelec różni się tym, że pierwszy zestaw jest marki Denso a nie no-name :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Widelec » 12 kwi 2008, 01:25

Adaś napisał(a):Widelec różni się tym, że pierwszy zestaw jest marki Denso a nie no-name usmiech

tyle to wiem :] pytanie tylko – czy niezawodność tego pierwszego jest faktycznie większa? zakłócenia? czymś się jednak różnią...
exkita napisał(a):FIrmy,

firma jak firma. ostatnio niestety i z przyzwoitych marek można feler spotkać...
exkita napisał(a):rodzaj przetowrnic,

nie wiem, nie znam się. to są różne przetwornice? czy zasadniczo powinny działać tak samo wszystkie ale różnić się co najwyżej jakością wykonania?
exkita napisał(a):grubosc przetwornic,

czy przewodów + stalowy oplot (ekranowanie?)
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Kufel » 23 kwi 2008, 09:47

Witam.

Jak wiadomo 323C nie posiadaja soczeweczek. A szkoda. Wczoraj widziałem "efke" na ksenonach i wygladalo to slicznie.
Moje pytanie: czy ktos montowal xenonki w 323C? Jak to wyglada? Razi innych bardzo czy tylko troche? Caly klosz jest plastykowy – nie stopi sie go?
Szykalem na forum, ale wszedzie tylko tematy o ksenonach w soczewkach...
Jest ryzyko – jest zabawa!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 00:25
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 323C BA`96 1.5i 16v 199tkm

Postprzez Jakub Wolski » 23 kwi 2008, 10:33

co do stopienie klosza to możesz być spokojny
Xenon jest zimniejszy od zwykłej zarówki
Mazda Łoo Paaanie
Początkujący
 
Od: 31 paź 2007, 19:41
Posty: 26
Skąd: Pobiedziska
Auto: 323C 1,9 GLX 16V BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje