Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja
dokladnie problemem jest przerabianie zwyklych lamp na xenony:) ja po wakacjach tez inwestuje w ten gadzet:D
A ja zafundowałem sobie takie coś:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 981&rd=1,1
Jak tylko zamontuję pokażę co z tego wyszło
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 981&rd=1,1
Jak tylko zamontuję pokażę co z tego wyszło
- Od: 4 sty 2007, 16:18
- Posty: 63
- Skąd: Żyrardów
- Auto: z ptaszkiem w kółku
slav napisał(a):jezeli ktos duzo jezdzi po nocach
tym bardziej, ze lampy w BA nie naleza do tych ktore dobrze droge oswietlaja:)
ravo napisał(a):co polecacie na ta chwile z zestawow co sa na allegro ? chodzi mi o H1 i mam soczewki ( swiatla mijania
Na Allegro chyba wszyscy zestawy HID sprzedają – u Smirnoffa bodajże 570zł kosztuje
Adaś napisał(a):– u Smirnoffa bodajże 570zł kosztuje
to na allegro sa i po 400 z wysylka. Wiem, ze juz padalo te pytanie ale teraz jest bardziej aktualne bo pelno tego warto kupowac xenony ? i jaki wybrac 6000K, 8000K, 10000K oraz 12000K ?
http://allegro.pl/item222029410_xenony_ ... 365zl.html
ravo napisał(a):warto kupowac xenony ? i jaki wybrac 6000K, 8000K, 10000K oraz 12000K ?
wszyscy co założyli mówią, że warto, Xionc napisał że to były najlepiej włożone 500zł w auto:)
barwa zalezy jaka Ci się bardziej podoba, xXx ma 8000K i wygląda to tak:
ja miałem kupić pod koniec sierpnia, ale czeka mnie 4x większy wydatek więc na razie odpada:(
Ostatnio edytowano 13 sie 2007, 19:12 przez Adaś, łącznie edytowano 1 raz
na tej aukcji masz różnicę w kolorach, im wyżej tym bardziej fioletowo – ja tez bym brał 800)K
Ravo, Marco założył zestaw ksenonów z przetwornicami i wyszło go to bardzo atrakcyjnie cenowo Jutro spot to możesz zobaczyć w realu jak to wygląda bo oczywiście jak zawsze będzieszravo napisał(a):co polecacie na ta chwile z zestawow ? chodzi mi o H1
ArtX napisał(a):Ravo, Marco założył zestaw ksenonów z przetwornicami i wyszło go to bardzo atrakcyjnie cenowo
juz widzialem ale to jakis jego znajomy ale najwyzej go pomolestuje to tez mi zalatwi
Bierzcie 6000K to najwyższa temp. barwowa dopuszczona do użytku przez UE. Oczywiście pomijając fakt, że i tak taki montaż jest niezgodny z prawem , ale o tym już było...
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
CO MÓWIĄ PRZEPISY
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.
Co wy na to ?
Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu.
Co wy na to ?
Puhcio napisał(a):A jak mają się xenony do braku soczewki i nieprzeźroczystego szkła ?
Jest sens zakładać ?
Nie ma Puhcio. Znaczna część światła będzie rozpraszana i takich świateł nie da się ustawić aby nie robić "krzywdy" innym, a po drugie primo nie będą świeciły poprawnie.
W Twoim przypadku tylko profi przeróbka, czyli polerka kloszy i wstawienie zamiast odbłyśników soczewek... sporo kaski
A co do zgodności z przepisami, to przynajmniej na przeglądzie nic do tego nie mają . Miałem pewne obawy czy aby przed przeglądem nie założyć spowrotem zwykłych H1, ale nipotrzebnie. Pjechałem na żywioł i gość po prostu powiedział, że oni nic do tego nie mają; barwa OK (6000K), ustawione prawidłowo i tyle.
Powiedzieli tylko, że jak się gliniarz uprze to mi dowód może zatrzymać, ale to sam wiedziałem .
Mimo tego co napisał ravo to rzeczywiście mogą się przyczepić, bo reflektory są homologowane pod konkretny typ źródła światła, czyli np. halogenowych (H1) i powinno się tego przestrzegać.
A co do korygowania poziomu światła zależnie od obciążenia to przełącznik rzeczywiście się przydaje. Ja np. czasem używam ksenonków zamiast "długich", po prostu podnoszę mijania max w górę, dają nieźle .
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
Wczoraj zamontowałem zestaw xenonów HID od Jimmyego'K i musze powiedzieć, że jestem zadowolony z efektu.
Miałem pewne obawy z powodu lekko zmętniełaych już soczewek i mikro odprysków na kloszach lamp (wpływ kilkunastu lat eksploatacji auta).
Chaciałem mieć odcień niebieski i kupić 8000K, ponieważ myślałem, że 6000K będzie raczej białe.
Kilka osób montował juz zestawy z allego i było zadowolonych, ale postawiłem jednak na zestaw sprawdzony przez Jimmyego'K, a on miał tylko 6000K.
Zaraz po zamontowaniu xenonów po jednej stronie i włączeniu stwierdziłem, że wygląd jest super. Wcześniej testowałem różne pseudo ksenonowe żarówki (w tym Philips Blue Vision – niewiele ma tego "blue", nadal lekko żółta barwa) i nigdy to nie było białe światło. Jakże było miłe zaskoczenie gdy oczom mym piekna biel z mocną błękitną poświatą
Zamontowałem drugą stronę i... klops – nie działa. Chwila stresu, walki wewnętrznej. Podmieniam przetwoirnice i strona niedziałająca zaczyna działać. Wracam do poprzedniej konfiguracji i dziaja oba. Ufff...
Wychodzę z pracy. Godz. 21 z minutami. Czas próby....
Włączam swiatła ostry błysk, swiatła przygasają i ledwo się swiecą. Znów gęsia skórka... Za moment jednak zaczynaja świecic coraz jaśniej i nabierać mocy. Po kilku sekundach swiatła swieciły już normalnie, a jazda z takimi światłami po długim czasie eksploatacji świateł soczewkowych w x6 i wcześniej w calibrze to nieopisane doznania.
Pozostaje jeszcze tylko regulacja w stacji kontroli i można się cieszyć faktem, iż w końcu widzę co mam przed autem.
Polecam każdemu niezdecydowanemu.
Miałem pewne obawy z powodu lekko zmętniełaych już soczewek i mikro odprysków na kloszach lamp (wpływ kilkunastu lat eksploatacji auta).
Chaciałem mieć odcień niebieski i kupić 8000K, ponieważ myślałem, że 6000K będzie raczej białe.
Kilka osób montował juz zestawy z allego i było zadowolonych, ale postawiłem jednak na zestaw sprawdzony przez Jimmyego'K, a on miał tylko 6000K.
Zaraz po zamontowaniu xenonów po jednej stronie i włączeniu stwierdziłem, że wygląd jest super. Wcześniej testowałem różne pseudo ksenonowe żarówki (w tym Philips Blue Vision – niewiele ma tego "blue", nadal lekko żółta barwa) i nigdy to nie było białe światło. Jakże było miłe zaskoczenie gdy oczom mym piekna biel z mocną błękitną poświatą
Zamontowałem drugą stronę i... klops – nie działa. Chwila stresu, walki wewnętrznej. Podmieniam przetwoirnice i strona niedziałająca zaczyna działać. Wracam do poprzedniej konfiguracji i dziaja oba. Ufff...
Wychodzę z pracy. Godz. 21 z minutami. Czas próby....
Włączam swiatła ostry błysk, swiatła przygasają i ledwo się swiecą. Znów gęsia skórka... Za moment jednak zaczynaja świecic coraz jaśniej i nabierać mocy. Po kilku sekundach swiatła swieciły już normalnie, a jazda z takimi światłami po długim czasie eksploatacji świateł soczewkowych w x6 i wcześniej w calibrze to nieopisane doznania.
Pozostaje jeszcze tylko regulacja w stacji kontroli i można się cieszyć faktem, iż w końcu widzę co mam przed autem.
Polecam każdemu niezdecydowanemu.
- Od: 15 cze 2006, 13:05
- Posty: 9
- Skąd: plock
- Auto: xedos 1.6 '95
ravo napisał(a):CO MÓWIĄ PRZEPISY
[...]
ravo napisał(a):Co wy na to ?
Przepisy może i nic nie mówią o przeróbkach, bo lampa ma mieć homologację i tyle:) Przeróbka lampy zapewne jest równoznaczna z brakiem homologacji, więc jest niezgodna z przepisami:)
tak czy siak malo mnie to obchodzi wszystko musi byc z glowa, rownie dobrze mozna sie bac ze ma sie felgi nie od tego auta, zakladam xenony jade na stacje i je ustawiam i czyszcze je szmatka raz na dzien jak beda mi ludzie mowic, ze ich oslepiam to je sciagne i sprzedam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje