Podświetlenie powitalne – Mazda 6 GG
No i wreszcie moja Mazda 6 ma podswietlenie powitalne
Troche rozbudowalem ten temat i zalozylem tez podswietlenie na tyl. Wszystko w kazdej chwili mozna wylaczyc przelacznikiem(przod + tyl), ktory znajduje sie pod kierownica. Tyl tez mozna wylaczyc, tak aby swiecil sam przod(przelacznik z tylko kolo popielniczki).
Listwy ledowe kupilem na allegro. Maja 24cm. Oczywiscie kolor niebieski(tak jak nowa Madzia)
Przelacznik tez na allegro. Jest malutki i nie zwraca na siebie uwagi
Tak wyglada po zamontowaniu. Musialem wywiercic dziure zeby go wsadzic(15mm srednicy)
Wszystko laczylem szybkozlaczkami. Chyba najwygodniejszy i najpopularniejszy sposob.
Czasami wystepuj ich kilka na jednym kablu. Oczywiscie przed ledami, przelacznikiem zamontowany jest bezpiecznik 3.15A(to czarne z czerwonym kablem). Zamontowalem po jednym na kabel. Wynika to z faktu, ze kable do ktorych podlaczamy wszystko maja prawie caly czas napiecie(opisze pod koniec)
Od strony kierowcy ledy zamontowalem do plastiku. Musialem wywiercic kilka dziurek(nie w tapicerce) zeby zalozyc opaski mocujace.
Od strony pasazera podobna sytuacja. Kabel glowny przeciaglem pod srodkowa konsola.
Podpiolem sie dodatkowym kablem(ten pod mocowaniem drazka zmiany biego) pod glowny, zeby podpiac listwe po prawej stronie.
Po sciagnieciu schowka mozna bez problemu zamontowac LEDy. Znow wywiercenie malych dziurek na opaski. Nie widac ich gdy schowek jest zalozony.
Z tylu zalozylem przelacznik identyczy do tego z przodu. Oczywiscie podlaczony w srodkowej konsoli
Widok wywierconej dziury
A tak po zalozeniu...
Tutaj przymocowane polaczenie tylniego przelacznika. Owinalem tasma zeby nie wpadalo w rezonans podczas jazdy.
Przewody do tylu podpiolem do konca kabla glownego.
Puscilem je pod plastikiem i szyna fotela. Nalozylem na niego czarna koszulke termokurczliwa zeby nie rzucal sie w oczy w widocznym miejscu.
Ledy wloczylem w przednie siedzenia. Jest tam taka ciasna, mala "kieszonka"
Na sam koniec zostawilem sobie podlaczenie pod napiecie. Na poczatek wypialem bezpiecznik podpisany jako ROOM(odpowiada za podsietlenie). Podpinamy PLUS pod kabel niebiesko-czerowny, a minus pod zolto-czarny.
Wspominalem, ze oba maja napiecie. Ten niebiesko-czerwony jest podlaczony pod bezpiecznik 15A(podpisany jako ROOM) i ma ciagle napiecie 11.5V, kabel zolto-czarny ma napiecie 9.6V gdy sa zamkniete drzwi, gdy je otworzymy jego napiecie spada do 0V(tzw sterowanie minusem).
UWAGA: Przy bezpiecznikach jest jeszcze kilka zolto-czarnych kabli ktore sa od czegos innego.
Na zdjeciu narysowalem strzalke gdzie najlepiej sie podpiac dwoma kablami(ja zrobilem troche inaczej).
Wiazka ta idzie do tylu i zasila podsufitke. Wkladamy bezpiecznik i cieszymy sie swiatelkami
Tutaj zdjecia z podsufitki(kostka). Czarny kabel to masa ale on nas w ogole nie interesuje przy podswietleniu powitalnym.
Mam nadzieje, ze wszystko napisalem zrozumiale. Jesli nie to wybaczie bo to moja pierwsza fotorelacja.
Zdjecia Podswietlenia beda jak sie troche sciemni
Ale juz wyglada super
Pewnie meczylbym sie ze dwa dni z szukaniem kabli do ktorych trzeba sie wpiac gdyby nie Wojtek.
Jesli ktos bedzie mial problem z tymi kablami to moge narysowac schemat calego podlaczenia i go tu wstawic.
Troche rozbudowalem ten temat i zalozylem tez podswietlenie na tyl. Wszystko w kazdej chwili mozna wylaczyc przelacznikiem(przod + tyl), ktory znajduje sie pod kierownica. Tyl tez mozna wylaczyc, tak aby swiecil sam przod(przelacznik z tylko kolo popielniczki).
Listwy ledowe kupilem na allegro. Maja 24cm. Oczywiscie kolor niebieski(tak jak nowa Madzia)
Przelacznik tez na allegro. Jest malutki i nie zwraca na siebie uwagi
Tak wyglada po zamontowaniu. Musialem wywiercic dziure zeby go wsadzic(15mm srednicy)
Wszystko laczylem szybkozlaczkami. Chyba najwygodniejszy i najpopularniejszy sposob.
Czasami wystepuj ich kilka na jednym kablu. Oczywiscie przed ledami, przelacznikiem zamontowany jest bezpiecznik 3.15A(to czarne z czerwonym kablem). Zamontowalem po jednym na kabel. Wynika to z faktu, ze kable do ktorych podlaczamy wszystko maja prawie caly czas napiecie(opisze pod koniec)
Od strony kierowcy ledy zamontowalem do plastiku. Musialem wywiercic kilka dziurek(nie w tapicerce) zeby zalozyc opaski mocujace.
Od strony pasazera podobna sytuacja. Kabel glowny przeciaglem pod srodkowa konsola.
Podpiolem sie dodatkowym kablem(ten pod mocowaniem drazka zmiany biego) pod glowny, zeby podpiac listwe po prawej stronie.
Po sciagnieciu schowka mozna bez problemu zamontowac LEDy. Znow wywiercenie malych dziurek na opaski. Nie widac ich gdy schowek jest zalozony.
Z tylu zalozylem przelacznik identyczy do tego z przodu. Oczywiscie podlaczony w srodkowej konsoli
Widok wywierconej dziury
A tak po zalozeniu...
Tutaj przymocowane polaczenie tylniego przelacznika. Owinalem tasma zeby nie wpadalo w rezonans podczas jazdy.
Przewody do tylu podpiolem do konca kabla glownego.
Puscilem je pod plastikiem i szyna fotela. Nalozylem na niego czarna koszulke termokurczliwa zeby nie rzucal sie w oczy w widocznym miejscu.
Ledy wloczylem w przednie siedzenia. Jest tam taka ciasna, mala "kieszonka"
Na sam koniec zostawilem sobie podlaczenie pod napiecie. Na poczatek wypialem bezpiecznik podpisany jako ROOM(odpowiada za podsietlenie). Podpinamy PLUS pod kabel niebiesko-czerowny, a minus pod zolto-czarny.
Wspominalem, ze oba maja napiecie. Ten niebiesko-czerwony jest podlaczony pod bezpiecznik 15A(podpisany jako ROOM) i ma ciagle napiecie 11.5V, kabel zolto-czarny ma napiecie 9.6V gdy sa zamkniete drzwi, gdy je otworzymy jego napiecie spada do 0V(tzw sterowanie minusem).
UWAGA: Przy bezpiecznikach jest jeszcze kilka zolto-czarnych kabli ktore sa od czegos innego.
Na zdjeciu narysowalem strzalke gdzie najlepiej sie podpiac dwoma kablami(ja zrobilem troche inaczej).
Wiazka ta idzie do tylu i zasila podsufitke. Wkladamy bezpiecznik i cieszymy sie swiatelkami
Tutaj zdjecia z podsufitki(kostka). Czarny kabel to masa ale on nas w ogole nie interesuje przy podswietleniu powitalnym.
Mam nadzieje, ze wszystko napisalem zrozumiale. Jesli nie to wybaczie bo to moja pierwsza fotorelacja.
Zdjecia Podswietlenia beda jak sie troche sciemni
Ale juz wyglada super
Pewnie meczylbym sie ze dwa dni z szukaniem kabli do ktorych trzeba sie wpiac gdyby nie Wojtek.
Jesli ktos bedzie mial problem z tymi kablami to moge narysowac schemat calego podlaczenia i go tu wstawic.
przyda się na pewno...ale jak sam zauważyłeś- brakuje zdecydowanie efektu końcowego najlepiej na krótkim filmiku,ale jak nie da rady,to chociaż fotki.
PS. przenoszę do tuningu
PS. przenoszę do tuningu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Jak dla mnie to zrobiłeś choinkę
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
no i bardzo ładnie wyszło
moim zdaniem nie ma to nic z choinką wspólnego i jest zrobione estetycznie
moim zdaniem nie ma to nic z choinką wspólnego i jest zrobione estetycznie
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Ja mam rozwiązanie takie, że podłączyłem wszystko do żarówek w podsufitce (obyło się bez jakiegokolwiek rozbierania samochodu ) i też można ja wyłączyć po prostu przełączając wyłącznik w podsufitce. Minus jest taki, że nie mam wtedy oświetlenia z sufitu z przodu
Pomysł był taki, żeby tylne ledy osobno podłączyć z tylnymi światełkami podsufitki ale tu trzeba by się trochę pobawić
Pomysł był taki, żeby tylne ledy osobno podłączyć z tylnymi światełkami podsufitki ale tu trzeba by się trochę pobawić
Chłopaki. Przecież to proste.
Tak jak wcześniej pisałem – po przyklejeniu, nie całą listwę widać z zewnątrz. Grill nakładamy NA listwę.
I uwaga. Listwy do przedlifta, polifta i GH to inne listwy.
Nie pasują naprzemiennie
Tak jak wcześniej pisałem – po przyklejeniu, nie całą listwę widać z zewnątrz. Grill nakładamy NA listwę.
I uwaga. Listwy do przedlifta, polifta i GH to inne listwy.
Nie pasują naprzemiennie
- Od: 16 sie 2009, 20:52
- Posty: 189
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb
Mega mi sie podoba z tymi przelacznikami mega dobry pomysl ja mialem plan aby podlaczyc wsyzstko tak jak kolega wyzej pisal do glownego swiatla w m6. Ale te przelaczniki co ty masz bardziej mi sie podobaja
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Tutaj aukcja do tych przelacznikow... wszystkie wymiary sa podane
http://allegro.pl/show_item.php?item=2323034085
http://allegro.pl/show_item.php?item=2323034085
Elo fajna sprawa będę u siebie takie cudo zakładał tylko w białym kolorze. Zastanawia mnie czy te listwy wytrzymają i się nie upalą, może przydałoby się jakiś stabilizator założyć np. takie coś: http://allegro.pl/stabilizator-79l12-to ... 28170.html
Jeżeli się mylę proszę o poprawę i o doradę czy taki stabilizator może być? Może wcale nie potrzebny jest:)) Pozdro...
Jeżeli się mylę proszę o poprawę i o doradę czy taki stabilizator może być? Może wcale nie potrzebny jest:)) Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Zależy gdzie chcesz je podłączyć. Jak się podłączysz pod oświetlenie z samochodu a nie bezpośrednio pod akumulator nie trzeba stabilizatora
Mandey napisał(a):Zależy gdzie chcesz je podłączyć. Jak się podłączysz pod oświetlenie z samochodu a nie bezpośrednio pod akumulator nie trzeba stabilizatora
Elo. No raczej pod oświetlenie chociaż chodzi mi po głowie myśl żeby podłączyć te listwy led pod każde drzwi z osobna tzn, żeby po otwarciu danych drzwi włączało oświetlenie tylko na tą stronę z przodu czy z tyłu
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Koledzy, czy zamiast wpinać się w instalację elektryczną jak kolega, mogę użyć takiego czegoś:
http://lh6.ggpht.com/_VJOMnt153rw/TQln_ ... 5B3%5D.jpg
I wpiąć to w miejsce bezpiecznika nr 15 w kabinie – ROOM – oświetlenie górne ?
Z góry dzięki za odp.
http://lh6.ggpht.com/_VJOMnt153rw/TQln_ ... 5B3%5D.jpg
I wpiąć to w miejsce bezpiecznika nr 15 w kabinie – ROOM – oświetlenie górne ?
Z góry dzięki za odp.
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Mozesz uzyc takiego czegos ale tylko dla jednego kabla co bedziesz mial staly plus. Drugim musisz sie wpiac w instalacje, bo nie bedziesz mial sterowania.
Tutaj cytat z mojego postu "Wspominalem, ze oba maja napiecie. Ten niebiesko-czerwony jest podlaczony pod bezpiecznik 15A(podpisany jako ROOM) i ma ciagle napiecie 11.5V, kabel zolto-czarny ma napiecie 9.6V gdy sa zamkniete drzwi, gdy je otworzymy jego napiecie spada do 0V(tzw sterowanie minusem).
UWAGA: Przy bezpiecznikach jest jeszcze kilka zolto-czarnych kabli ktore sa od czegos innego."
Tutaj cytat z mojego postu "Wspominalem, ze oba maja napiecie. Ten niebiesko-czerwony jest podlaczony pod bezpiecznik 15A(podpisany jako ROOM) i ma ciagle napiecie 11.5V, kabel zolto-czarny ma napiecie 9.6V gdy sa zamkniete drzwi, gdy je otworzymy jego napiecie spada do 0V(tzw sterowanie minusem).
UWAGA: Przy bezpiecznikach jest jeszcze kilka zolto-czarnych kabli ktore sa od czegos innego."
Poszedłem za radą kolegi Mandey i pociągnąłem zasilanie z podsufitki, efekt poniżej, sorki za jakość zdjęcia, jak będę maił czym to cyknę lepsze
PS. Dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że jeżdżę nadal na gumowych wycieraczkach zimowych w weekend gruntowne sprzątanie wnętrza i wracają ori dywaniki
PS. Dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że jeżdżę nadal na gumowych wycieraczkach zimowych w weekend gruntowne sprzątanie wnętrza i wracają ori dywaniki
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
tak dużo czerwonego kojarzy mi się z pewnym lokalem ... ale nie powiem na głos jakim
Podoba się taki efekt, ale ja u siebie czegoś takiego nie widzę, nie jara mnie to w ogóle ani nie widzę potrzeby – oczywiście tylko gusta.
PS.Co do dywaników, ja zawsze kładę dywaniki na kołach, wtedy jak zabieram koła do wymiany to automatycznie dywaniki też
Co masz podpięte pod zapalniczkę?
Podoba się taki efekt, ale ja u siebie czegoś takiego nie widzę, nie jara mnie to w ogóle ani nie widzę potrzeby – oczywiście tylko gusta.
PS.Co do dywaników, ja zawsze kładę dywaniki na kołach, wtedy jak zabieram koła do wymiany to automatycznie dywaniki też
Co masz podpięte pod zapalniczkę?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Hehe faktycznie z tą ilością czerwonego masz trochę racji być może w przyszłości zmienię na niebieski, wystarczy przepiąć ledy w kostce. A co do urządzenia w zapalniczce to transmiter fm z wyjściem na pendrivea,
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje