Opony & felgi

Postprzez Lukas007 » 9 mar 2010, 20:38

a nie lepiej było sprawdzone jamexy

Wiele osób mówi, że MTS Technik i Jamex to to samo, tylko pod innym logiem ... zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukas007 » 9 mar 2010, 20:41

Też mi się tak wydaje ... złoty za bardzo "subaru wannabe" a gunmetal do limuzyny też nie za bardzo pasuje ... ogólnie te felgi z 6'tki mają jedną wielką wadę – odsadzenie. Przez to IMO nie da się na nich osiągnąc nie wiadomo jakiego wyglądu, chociażby przez wyrafinowane malowanie. Tu raczej przydała by się gleba i dystanse ... i to wcale nie małe. Ja bym zostawił te felgi takie jakie są, a na następny sezon uzbierał na szersze 17" z mniejszym odsadzeniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez dyszel » 9 mar 2010, 21:48

Tak więc Oblivion nie kombinuj jak jest dobrze, wsadzaj ori halogenki i ramkę wokół tylnej tablicy w chromie (tej po 96 roku) i ciesz się najładniejszym Cronosem na Podkarpaciu (a może i w Polsce ;) )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez DeadlY » 9 mar 2010, 22:16

luki88 napisał(a): ale szerokoś felgi niema nic wspólnego z osiągami

Oj chyba ma... ta sama opona inaczej się układa na szerszej feldze, a inaczej na węzszej.
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez donmarkos1 » 11 mar 2010, 11:30

Panowie pomóżcie prosze bo już kurde trace siły w poszukiwaniach felg łapy opadają a dylematów pełno:
No więc teraz jest pomysł taki:
Obrazek

Na pewno znane każdemu felgi Firmy ASA 17" 8JX17H2 ET 44 OTWÓR CENTRUJĄCY 72,5MM

Zamierzam jeszcze walnąć mojemu Xedowi glebe jakieś -35 mm
I teraz pytanie jakie opony do tego??
I czy to będzie wszystko pasować ładnie wyglądać i nie będzie ocierać???

Bardzo was proszę o pomoc bo już nie wiem co mam wybrać a chce już w marcu kupić cały ten sprzęt na wiosnę

Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez MariuS » 11 mar 2010, 12:58

też mnie interesowały te felgi, na allegro są już od na pewno co najmniej 4 miesięcy. Bardzo fajne, nie wiem jak w xedzie, ale do 323F Ba V6 nie podejdą bez dystansów bo będzie obcierać o amorek.

opony najlepsze do tej szerokości to IMO 215-225/45. Ale jeśli chcesz aby rant ochronny opony spełniał swoje zadanie, to 225 musi być, ja mam na 8" 215 i jest średnio
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez donmarkos1 » 11 mar 2010, 13:27

A jak bym założył:
205/45/17
To nie było by dobrze??
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez People_Hate_Me » 11 mar 2010, 14:12

ja mam 205/50/16 – na feldze 8'' i jest meeeeeeeega dobrze :D bym Ci pokazał w PT ale niestety nie będę MX'em :(
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Lukas007 » 11 mar 2010, 17:02

A jak bym założył:
205/45/17
To nie było by dobrze??

Było by mniej więcej tak ... tyle, że koła z przodu były by schowane w nadkola bardziej o jakieś 1.5 cm

Obrazek


DeadlY napisał(a):
luki88 napisał(a): ale szerokoś felgi niema nic wspólnego z osiągami

Oj chyba ma... ta sama opona inaczej się układa na szerszej feldze, a inaczej na węzszej.


Mi się wydaje, że powierzchnia styku z nawierzchnią bęzie taka sama nie zależnie od szerokości felgi ... opona 205 nie będzie miała większej powierzchni od 225 gdy naciągniemy ją na felgę o 2" węższą ... to raczej kwestia ciśnienia, ale na kapciu nikt nie jeździ. Ekstremalny naciąg także nie da nam większej przyczepności. Opona będzie z pewnej perspektywy na szerszą (patrząc z przody/tyłu na auto widoczny jest częsciowo profil opony, co optycznie ją poszerza), ale to nie wpłynie na jej walory trakcyjne.

Obrazek
Ostatnio edytowano 11 mar 2010, 17:45 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez donmarkos1 » 11 mar 2010, 17:37

no to jak sądzicie dobrze będzie coś takiego wyglądać?? czy raczej odpuścić sobie ten pomysł??
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez People_Hate_Me » 11 mar 2010, 17:43

wzór felgi kosa. do tego oponki lekko naciągnięte (rozmiar taki jak piszesz) gleba -35 (minimum) i jest miodzio :–)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Lukas007 » 11 mar 2010, 17:46

no to jak sądzicie dobrze będzie coś takiego wyglądać ??

Tak.

czy raczej odpuścić sobie ten pomysł ??

Nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez donmarkos1 » 11 mar 2010, 17:50

he he he no to będę starać się iść w ten deseń :) bo bardzo już chce kupić fele i mieć to za sobą ale nie chcę być po zakupie zawiedziony

I pytanie czy otarcia widoczne na rantach są trudne do usunięcia?? i czy wpływa to jakoś na felgę??

Obrazek
[img]http://graphic.org.pl/images/jdv1284058723b.gif[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2009, 16:06
Posty: 417
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Auto: Ford Focus mk2 kombi 1.8 TDCi 2005r.

Postprzez People_Hate_Me » 11 mar 2010, 18:06

na jakośćnapewno to nie wpłynie. a jak z renowacja to Ciezko mi powiedzieć Pajko jest specjalista w tej kewsti :–)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez MariuS » 11 mar 2010, 18:57

People_Hate_Me napisał(a):ja mam 205/50/16 – na feldze 8'' i jest meeeeeeeega dobrze :D


optycznie tak, ale jeśli chodzi o użytkowanie typu krawężniki itp to cinko :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez XEDOS6 » 11 mar 2010, 19:08

Czy ktos kto ma M6 ma 18 ' na aucie.. jakie najwyzesz opony zalozyl w szerokosci 225? Pytam tych ktorzy posiadaja M6. dzieki pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez DeadlY » 11 mar 2010, 23:13

Lukas007 napisał(a):Mi się wydaje, że powierzchnia styku z nawierzchnią bęzie taka sama nie zależnie od szerokości felgi ..

Jasne, że tak będzie, ale opona inaczej sie układa i inaczej pracuje. Jak jest węższa od felgi to mądre głowy mowią, że jest sztywniejsza, a jak szersza to pracuje bardziej miekko. Będzie to miało znaczenie na nierównościach i zakrętach, czyli przyczepności może się zmienić, ale w zakrętach.
EDIT
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez oblivion » 12 mar 2010, 00:06

Lukas007 napisał(a):Ja bym zostawił te felgi takie jakie są, a na następny sezon uzbierał na szersze 17" z mniejszym odsadzeniem.

Racja, ale...
...gleba i 17tki odpadają ze względu na drogi w moim mieście (pisałem już o tym) na ten ser to łada niva byłaby ok :| Po miesiącu felgi byłyby kwadratowe...

Nad malowaniem się zastanowię ale pewnie tak zrobię jak pisze dyszel.
... A na następny sezon pewnie nowsze taczki sobie sprawię ;)

Dzięki za opinie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez BadBoy_89 » 12 mar 2010, 12:58

Panowie jakie wkoncu do mx3 jest prawdiłowe osadzenie ET ??
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 22:22
Posty: 96
Skąd: Katowice
Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r

Postprzez Lukas007 » 12 mar 2010, 14:53

Z tym się zgadzam. Naciągnięta opona nie pochyla się na boki przy pokonywaniu zakrętów, przez co auto lepiej się prowadzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje