Tuning optyczny Mazda3 BK – pytania i sugestie -temat zbiorczy
Cześć
Ktoś z was wie czy da się i jak można ściągnąć te "gumy/plastiki" z grilla na przednim zderzaku ?
I drugie pytanie, jak wygląda sprawa znaczka Mazdy na przednim grillu ? Da się go jakoś ściągnąć ? Jak tak to jak żeby nie połamać tam nic ?
Ktoś z was wie czy da się i jak można ściągnąć te "gumy/plastiki" z grilla na przednim zderzaku ?
I drugie pytanie, jak wygląda sprawa znaczka Mazdy na przednim grillu ? Da się go jakoś ściągnąć ? Jak tak to jak żeby nie połamać tam nic ?
- Od: 29 gru 2015, 23:32
- Posty: 86 (3/1)
- Skąd: Cieszyn (Śląskie)
- Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM
Gumę na zderzaku idzie zdjąć, ale jak dobrze kojarzę (ktoś już zgłębiał ten temat) to fabryczna dolna maskownica (siatka, grill jak zwał tak zwał) nie pokrywa całej tej wnęki i po zdjęciu gumy oraz uchwytu pod tablicę odsłonią Ci się tam gołe plastiki z otworami montażowymi. W tej kwestii jest sporo rzeźby i większość osób odpuszcza ten temat. Oczywiście jeśli masz gdzieś sprawdzonego magika od tworzyw sztucznych to Ci w to miejsce może dosztukować ładną siatkę.. nie podoba Ci się zderzak Kintaro
Znaczek/emblemat z grilla można ściągnąć. Demontujesz po podniesieniu maski. Siedzi na czterech bolcach, które są delikatnej konstrukcji, tak więc potrzebne wprawne rączki. Ja w swoim jeden ułamałem, ale na trzech też siedzi solidnie.
Znaczek/emblemat z grilla można ściągnąć. Demontujesz po podniesieniu maski. Siedzi na czterech bolcach, które są delikatnej konstrukcji, tak więc potrzebne wprawne rączki. Ja w swoim jeden ułamałem, ale na trzech też siedzi solidnie.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
macvas napisał(a):nie podoba Ci się zderzak Kintaro
Nie do końca tak jest Nie podobają mi się troche te gumy, ale z drugiej strony jakby cały grill był z siatki to też to nie będzie fajnie wyglądało. Bo teraz rejestracja konczy sie idealnie z tymi gumkami i jeszcze się to jakoś "kupy" trzyma, a bez tych gumek to no nie wiem
Najbardziej podoba mi się zderzak z lat 2003-2006 – AREO/GTA no i oczywiście od MPS
Dzięki za informację co do emblematu na grillu, a orientujesz sie może jak wygląda sprawa z emblematami z tyłu na klapie ? Są pewnie przyklejone ?
- Od: 29 gru 2015, 23:32
- Posty: 86 (3/1)
- Skąd: Cieszyn (Śląskie)
- Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM
Na tylnej klapie napis "mazda 3" jest na samej taśmie, natomiast emblemat z logo mazdy oprócz taśmy ma dwa bolce. Opalarka (lub suszarka do włosów) i nić dentystyczna pomogą Ci bezinwazyjnie zdemontować całość
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Z jakiej wersji jest ten zderzak? Nie umiem go wkomponować nigdzie. Obrysówki ma więc coś mnie skłania w stronę wersji amerykańskiej, sedan?
http://allegro.pl/mazda-3-sport-2006-20 ... 13354.html
http://allegro.pl/mazda-3-sport-2006-20 ... 13354.html
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
amerykański Aero htb
tam na fotach białym markerem nawet jest opisane że wersja 5d
Jest kilka cech charakterystycznych. Ja poznałem po krawędziach i otworach montażowych pod reflektory.
Generalnie sedany łatwo poznać, ale trudniej sklasyfikować bo (w odróżnieniu od hatchy, których mamy raptem kilka wersji) mają nieco kombinacji, zwłaszcza w wersji amerykańskiej np. przedlift Sedan w tej konfiguracji (GTA/Aero) zdaje się nie miał tego charakterystycznego powszechnie występującego w większości trójek wyprofilowania w "parapecie" na podłożenie ręki celem otwarcia klapy bagażnika oraz ma inaczej pociągnięty zarys imitacji dyfuzora, co pokazuje foto poniżej:
tam na fotach białym markerem nawet jest opisane że wersja 5d
Jest kilka cech charakterystycznych. Ja poznałem po krawędziach i otworach montażowych pod reflektory.
Generalnie sedany łatwo poznać, ale trudniej sklasyfikować bo (w odróżnieniu od hatchy, których mamy raptem kilka wersji) mają nieco kombinacji, zwłaszcza w wersji amerykańskiej np. przedlift Sedan w tej konfiguracji (GTA/Aero) zdaje się nie miał tego charakterystycznego powszechnie występującego w większości trójek wyprofilowania w "parapecie" na podłożenie ręki celem otwarcia klapy bagażnika oraz ma inaczej pociągnięty zarys imitacji dyfuzora, co pokazuje foto poniżej:
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Przeszukałem całe forum i nigdzie nie mogę znaleźć tematu dotyczącego zamiany zderzaka w maździe 3 rok prod. 2004 na zderzak poliftowy. Może ktoś z was montował taki zderzak , czy pasuje on do mazd przed liftem? jestem zmuszony wymienić obecny zderzak po wczorajszej przygodzie
- Od: 5 gru 2014, 11:37
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3
^up
Myślę, że pytanie w złym wątku, ale skoro już padło to postaram się dać odpowiedź a niech moderator znajdzie właściwe miejsce, na podpięcie tych postów.
Otóż zderzak przedni w M3 BK jest co do zasady plug'n play, czyli nie ma tutaj znaczenia czy montujemy przed czy poliftowy. Istotne by odpowiadał wersji nadwozia (sed=sed; hatch=hatch) i nie pochodził z wersji mps, która jako jedyna posiada inny pas przedni stąd m.in. mocowania z tej wersji nie będą pasowały pod seryjną budę i taka wymiana wiąże się z większą ingerencja w części. W pozostałych znanych mi przypadkach otwory montażowe oraz ślizgi pasują do wersji rocznikowych przed/po lift.
W przypadku wersji nadwoziowej hatchback osobny, drobny szkopuł przy podmianie zderzaka przedlift na polift to grill na przedniej masce i kwestia jego spasowania (różnych wymiarów). Otóż popularny przeliftowy grill o strukturze plastra, jest wymiarowo nieco większy (wymiar między dolną a górną krawędzią) niż te z polifta. Poliftowy zderzak, w miejscu w którym zachodzi na siebie z grillem posiada element będący kontynuacją wzoru z poliftowego grilla (mówiąc prościej grill poliftowy znajduje się częściowo przy mace i częściowo na poliftowym zderzaku), stąd pojawia się problem z zachowaniem linii i domykaniem maski. Analogicznie bedzie przy wymianie zderzaka dla wersji poliftowej na przedliftową – powstanie szczelina – stąd przy takiej podmianie zwykle konieczna jest wymiana grilla na ten właściwy wersji przed/polift, na szczęście sama operacja wymiany grilla (nawet dla laika) trwa ok. 10min.
Tutaj pod hasłem "front bumper" znajdziesz manuala do demontażu/montażu:
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... _1105.html
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.
Myślę, że pytanie w złym wątku, ale skoro już padło to postaram się dać odpowiedź a niech moderator znajdzie właściwe miejsce, na podpięcie tych postów.
Otóż zderzak przedni w M3 BK jest co do zasady plug'n play, czyli nie ma tutaj znaczenia czy montujemy przed czy poliftowy. Istotne by odpowiadał wersji nadwozia (sed=sed; hatch=hatch) i nie pochodził z wersji mps, która jako jedyna posiada inny pas przedni stąd m.in. mocowania z tej wersji nie będą pasowały pod seryjną budę i taka wymiana wiąże się z większą ingerencja w części. W pozostałych znanych mi przypadkach otwory montażowe oraz ślizgi pasują do wersji rocznikowych przed/po lift.
W przypadku wersji nadwoziowej hatchback osobny, drobny szkopuł przy podmianie zderzaka przedlift na polift to grill na przedniej masce i kwestia jego spasowania (różnych wymiarów). Otóż popularny przeliftowy grill o strukturze plastra, jest wymiarowo nieco większy (wymiar między dolną a górną krawędzią) niż te z polifta. Poliftowy zderzak, w miejscu w którym zachodzi na siebie z grillem posiada element będący kontynuacją wzoru z poliftowego grilla (mówiąc prościej grill poliftowy znajduje się częściowo przy mace i częściowo na poliftowym zderzaku), stąd pojawia się problem z zachowaniem linii i domykaniem maski. Analogicznie bedzie przy wymianie zderzaka dla wersji poliftowej na przedliftową – powstanie szczelina – stąd przy takiej podmianie zwykle konieczna jest wymiana grilla na ten właściwy wersji przed/polift, na szczęście sama operacja wymiany grilla (nawet dla laika) trwa ok. 10min.
Tutaj pod hasłem "front bumper" znajdziesz manuala do demontażu/montażu:
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... _1105.html
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Tył oczywiście jest plug'n play nawet a zwłaszcza ten z mps'a.
Założyłem, że pytasz o przód, bo sam niedługo robię taką przekładkę i widać chodzi za mną podświadomie
Założyłem, że pytasz o przód, bo sam niedługo robię taką przekładkę i widać chodzi za mną podświadomie
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Witam wszystkich
Panowie prace pomału idą do przodu pora na kolejne zmiany
Zderzak tył !
Mazda BK 2007
Czy ten zderzak będzie pasował ?
http://allegro.pl/zderzak-mazda-3-lift-06-09-hb-tyl-sport-i5056164565.html
Szukam zderzaka z miejscem na podwójny układ wydechowy który będzie również zmieniony
Panowie prace pomału idą do przodu pora na kolejne zmiany
Zderzak tył !
Mazda BK 2007
Czy ten zderzak będzie pasował ?
http://allegro.pl/zderzak-mazda-3-lift-06-09-hb-tyl-sport-i5056164565.html
Szukam zderzaka z miejscem na podwójny układ wydechowy który będzie również zmieniony
Kludu napisał(a):Nigdy nie widziałem trójki BK z podwójnym układem wydechowym
będę zakładał kompletny tłumik z podwójnym wydechem
Z tego co ja się zdążyłem zorientować to zderzaki mps/kintaro po zdjęciu tej dolnej nakładki mają właśnie miejsce na dwa wydechy. Pozostaje kwestia znalezienia nakładki (takiej na dwa wydechy nie spotkałem jeszcze) lub wycięcia jej odpowiednio
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
expell napisał(a):Z tego co ja się zdążyłem zorientować to zderzaki mps/kintaro po zdjęciu tej dolnej nakładki mają właśnie miejsce na dwa wydechy.
Aaa to o tym nie wiedziałem, zwracam honor
expell napisał(a):Pozostaje kwestia znalezienia nakładki (takiej na dwa wydechy nie spotkałem jeszcze) lub wycięcia jej odpowiednio
Z tym że kolega chce chyba robić kompletnie nowy wydech, więc to nie będzie problem aby zrobić podwójny układ O ile tylko się pomieści
Grzesiek1010 napisał(a):będę zakładał kompletny tłumik z podwójnym wydechem
No to zrozumiałem, zdziwił mnie tylko widok zderzaka z miejscem na podwójny wydech – nie wiedziałem że takowy istnieje bo z tego co się orientowałem to trójki wszystkie miały pojedynczy wydech Więc się zastanawiałem skąd zderzak z podwójnym miejscem Ale może być tak jak mówi expell – z tą sciagana nakładka
Z drugiej strony, zawsze możesz wyciąć drugie miejsce na wydech w aktualnym zderzaku
- Od: 29 gru 2015, 23:32
- Posty: 86 (3/1)
- Skąd: Cieszyn (Śląskie)
- Auto: Mazda 3 (BK) 2008r. Silnik: 2.0 LF 150KM
jest jeden mały problem bo w miejscu gdzie powinna byc druga koncowka wydechu znajduje sie mocowanie na hak holowniczy jesli komus nie jest potezebny to moze go obicać i wstawic druga koncówkę wydechu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje