Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja
Panowie mam pytanie, czy ktos stosowal xenony o mocy 55w? Wyczailem ze takie sa i ze powinny swiecic mocniej od zwyklych 35w. I zastanawiam sie czy inwestowac...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
a i owszem są takie zenony, ale raczej sądzę że nie będą świeciły mocniej. Chodzi tu raczej o to aby po montażu zenonów 55W samochód nie wyrzucał Ci błędu przepalonej żarówki (o ile auto posiada taki system) w przypadku montażu zenonów o mocy 35W auto będzie widzieć przepaloną żarówkę....
tak to ja rozkminiam
tak to ja rozkminiam
No jesli chodzi o wykrywanie przepalonej zarowki to napewno. Ale patrzylem na porownania i podobno 55w swieci mocniej niz 35w, w koncu jest roznica w mocy to i swiatlo powinno byc mocniejsze. Ja mam 35w ale nie jestem do konca zadowolony patrzac jak wyglada swiatlo na innych zdjeciach uzytkownikow xenonu. U mnie jest w porownaniu z tym bardzo malo swiatla
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jedrzej07 napisał(a):le patrzylem na porownania i podobno 55w swieci mocniej niz 35w, w koncu jest roznica w mocy to i swiatlo powinno byc mocniejsze
A i owszem jest różnica w mocy ale pobieranej przez przetwornicę, zauważ że to dopiero żarnik daje nam światło a żarniki mamy takie same czy to do przetwornic 35W czy do 55W.
Myślę że twój problem może leżeć po stronie soczewki no i wypalonego już być może odbłyśnika
fakt, tez o tym mysle. Planuje latem rozkleic lampy i sie okaze co tam w nich siedzi. Jak cos to najwyzej kupie na probe przetwornice 55w, jak bedzie lepiej to dokupie druga, a jak nie to trudno. Ale bede spal spokojniej
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
A może masz po prostu zużyte żarniki? Najpierw bym to sprawdził zanim rozkleisz lampy.
Jak wyjmiesz żarnik to w bańce widać osadzający sie żółto-szary pył i to jest oznaka kończącego się palnika.
Z tym mocniejszym światłem z 55W przetwornic to bym aż taki nie był pewny. Jak Kolega wyżej pisał, pobór to i owszem może maja większy ale na wyjściu to by trzeba sprawdzic ile mają. Myslę że tyle samo co 35W, ale moge sie mylić.
Jak wyjmiesz żarnik to w bańce widać osadzający sie żółto-szary pył i to jest oznaka kończącego się palnika.
Z tym mocniejszym światłem z 55W przetwornic to bym aż taki nie był pewny. Jak Kolega wyżej pisał, pobór to i owszem może maja większy ale na wyjściu to by trzeba sprawdzic ile mają. Myslę że tyle samo co 35W, ale moge sie mylić.
Co do zarnikow to odpada bo kupilem z 10 kompletow przez 2 miesiace i sposrod nich wybralem najlepiej swiecace. A wszystkie byly praktycznie z tej samej chinskiej firmy a ceny od 13 do 40 chyba zlotych za sztuke. I jedne lepsze inne gorsze, a wszystkie nowe...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Zastanawiałem się gdzie wrzucić ten mój problem, w sumie nie ma różnicy czy auto czy motocykl bo xenon to xenon a już brakuje mi pomysłów gdzie tkwi problem
Problem pojawia się kiedy przychodzi do pierwszego włączenia lampy Xenonowej. Na samym akumulatorze nie ma szans aby żarówka się odpaliła, na wolnych obrotach też bardzo długo to trwa. Żarówka się rozpala dopiero kiedy mocniej dodam gazu (4-5tys) przez jakiś czas lub jeśli zacznę jechać ale taka zabawa nie wchodzi w grę bo w nocy przed motocyklem robi się dyskoteka i zagraża to bezpieczeństwu. Żarówka jaka jest wsadzona to Osram Xenarc D2S 35W 66040. Na początku obstawiałem padnięta żarówkę ale trochę poczytałem na innych forach, że są inne objawy kiedy palnik się kończy ale z drugiej strony kiedy się zagrzeje to jest szansa, że nawet się odpali z samego akumulatora. Miał już ktoś podobny przypadek?
a wygląda to następująco
http://www.youtube.com/watch?v=n6Cwy_lT ... e=youtu.be
Problem pojawia się kiedy przychodzi do pierwszego włączenia lampy Xenonowej. Na samym akumulatorze nie ma szans aby żarówka się odpaliła, na wolnych obrotach też bardzo długo to trwa. Żarówka się rozpala dopiero kiedy mocniej dodam gazu (4-5tys) przez jakiś czas lub jeśli zacznę jechać ale taka zabawa nie wchodzi w grę bo w nocy przed motocyklem robi się dyskoteka i zagraża to bezpieczeństwu. Żarówka jaka jest wsadzona to Osram Xenarc D2S 35W 66040. Na początku obstawiałem padnięta żarówkę ale trochę poczytałem na innych forach, że są inne objawy kiedy palnik się kończy ale z drugiej strony kiedy się zagrzeje to jest szansa, że nawet się odpali z samego akumulatora. Miał już ktoś podobny przypadek?
a wygląda to następująco
http://www.youtube.com/watch?v=n6Cwy_lT ... e=youtu.be
- Od: 26 gru 2012, 13:37
- Posty: 148
- Skąd: Dęblin → Piaseczno
- Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa
Masa? ale o którą kostkę chodzi? Coś ostatnio jest nie halo z ta masą i nie jest to chyba zbieg okoliczności bo miałem problem z odlaniem silnika (zaśniedziała masa od akumulatora przykręcona do silnika)
Dobrałam się do tego zestawu i zauważyłem, że jest on dokładnie taki, który znalazłem na allegro http://allegro.pl/przetwornice-bosch-al ... 95989.html
Zastanawia mnie to urządzenie?
Wpina się w to coś jakąś białą kostkę z instalacji motocykla z trzema kablami (czerwony, czarny i chyba żółty?). Sprawdziłem i w żadnym z nich nie idzie prąd.
Ta czarna kostka którą przedstawiłem jest idealnie wkomponowana w środek lampy tak jak by z stamtąd była?
Dobrałam się do tego zestawu i zauważyłem, że jest on dokładnie taki, który znalazłem na allegro http://allegro.pl/przetwornice-bosch-al ... 95989.html
Zastanawia mnie to urządzenie?
Wpina się w to coś jakąś białą kostkę z instalacji motocykla z trzema kablami (czerwony, czarny i chyba żółty?). Sprawdziłem i w żadnym z nich nie idzie prąd.
Ta czarna kostka którą przedstawiłem jest idealnie wkomponowana w środek lampy tak jak by z stamtąd była?
- Od: 26 gru 2012, 13:37
- Posty: 148
- Skąd: Dęblin → Piaseczno
- Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa
Ta czarna kostka to zapłonnik, a ta kostka z trzema kablami idzie z przetwornicy, ja bym polecał sprawdzić na początek ładowanie i dokładnie sprawdzić masę. Przetwornica musi mieć niemal że idealne połączenia do prawidłowego funkcjonowania...
Dziś nie wytrzymałem po pracy i trochę porozbierałem plastików aby zlokalizować tą masę od przetwornicy. Z tyłu pod zadupiem mam urządzenie bardzo przypominające przetwornicę ale nią nie jest bo służy jedynie do stroboskopu, który ktoś wmontował w lampie. To urządzenie dlatego mnie zmyliło ponieważ od niego odchodzą dwa kable (12V) oraz dwa grube ale nie są one tylko dwa ponieważ w nich jest po kilka żył, które dopiero w lampie namierzyłem przy stroboskopach. Podpiąłem do tego urządzenia a dokładniej do 12V żarówkę i chciałem sprawdzić czy zgaśnie lub zaświeci kiedy włączę przełącznik od światłem mijanie i lipa bo świcie non stop, w tym momencie zaczęły się coraz większe poszukiwania oraz rozbieranie motocykla. Ktoś bardzo sprytnie schował przetwornicę i jej kawałek chyba mi się już rzucił w oczy wiec będzie ciąg dalszy jej poszukiwań a dokładniej masy. Po3 kablach od białej kostki, która idzie od zapłonnika nie dojdę bo są one wplątane w gruba wiąchę. Ktoś się napracował by tak dokładnie zrobić tego xenona bo wygląda jak z fabryki
Coś jest na rzeczy z tą masą bo kiedy kupiłem motocykl (3 lata temu) to aż tak nie było jak jest teraz. Nie tak dawno miałem problem z masą na silniku, naciskałem na starter a wszystko przygasało podczas odpalania. Wszystko sprawdziłem, akumulator (odpalanie od M6 przez kable) bezpośrednio do rozrusznika, rozebrałem rozrusznik, silnik (zawory) czy coś gdzieś nie blokuje a wystarczyło przeczyścić jeba..tki styk od masy przykręcony do silnika.
Coś jest na rzeczy z tą masą bo kiedy kupiłem motocykl (3 lata temu) to aż tak nie było jak jest teraz. Nie tak dawno miałem problem z masą na silniku, naciskałem na starter a wszystko przygasało podczas odpalania. Wszystko sprawdziłem, akumulator (odpalanie od M6 przez kable) bezpośrednio do rozrusznika, rozebrałem rozrusznik, silnik (zawory) czy coś gdzieś nie blokuje a wystarczyło przeczyścić jeba..tki styk od masy przykręcony do silnika.
- Od: 26 gru 2012, 13:37
- Posty: 148
- Skąd: Dęblin → Piaseczno
- Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa
Jak wróciłem do domu zadzwoniłem do znajomego, który zna historię motocykla i powiedział, że ten typ tak już ma odnośnie tego migania i dzieje się to od samego początku. Jest to jedna z pierwszych przetwornic z zapłonnikiem wymontowana z auta. Mruga ponieważ ta jest wymontowana z samochodu a samochody mają stabilniejszy prąd wiec tego problemu nie ma. Jedynie co mi pozostaje aby ogarnąć przegląd to montaż zwykłej żarówki a potem nowsza przetwornica
Dzięki Nawet gdy bym dysponował większym budżetem nie kupił bym wtryskowej ze względu na jej wygląda. Mi ostatnio co innego wpadło w oko http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=184 hamulce brembo, lepszy zawias, silnik od Svły dwa wydechy i ta rama o i cena stosunkowo niska
Dzięki Nawet gdy bym dysponował większym budżetem nie kupił bym wtryskowej ze względu na jej wygląda. Mi ostatnio co innego wpadło w oko http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=184 hamulce brembo, lepszy zawias, silnik od Svły dwa wydechy i ta rama o i cena stosunkowo niska
- Od: 26 gru 2012, 13:37
- Posty: 148
- Skąd: Dęblin → Piaseczno
- Auto: była: 323C, 1.5B czerwona, Mazda 6 GG (121KM), 2.0 MZR-CD, 2004r czerwona jest CX9 bordowa
Reanimuję trochę temat.
Pytałem wyżej o różnicy przetwornic 35W i 55W
Teraz rozwinę moje poczynania. Nie wytrzymałem i kupiłem na próbę 1 przetwornicę 55W i ku mojemu zdziwieniu świeci prawie 2x mocniej niż na przetwornicy 35W. Poza tym, barwa moich żarników to 4300k co na starych przetwornicach wyglądało jakby była przynajmniej 6000k. Teraz na przetwornicy 55W jest to rzeczywiście barwa przypominająca kolor zwykłej żarówki ale świeci pięknie. Poniżej daję fotki do porównania. Zaznaczam, że żarniki są oba 4300k a różnica jest tylko w przetwornicy.
Kupię drugą przetwornicę i żarniki 5000k i zobaczę co będzie lepiej się prezentować i świecić, oczywiście pochwalę się jakimiś fotkami porównawczymi
Tu zamieniłem przetwornice na drugą stronę aby było widać, że rzeczywiście jest taka różnica
Pytałem wyżej o różnicy przetwornic 35W i 55W
Teraz rozwinę moje poczynania. Nie wytrzymałem i kupiłem na próbę 1 przetwornicę 55W i ku mojemu zdziwieniu świeci prawie 2x mocniej niż na przetwornicy 35W. Poza tym, barwa moich żarników to 4300k co na starych przetwornicach wyglądało jakby była przynajmniej 6000k. Teraz na przetwornicy 55W jest to rzeczywiście barwa przypominająca kolor zwykłej żarówki ale świeci pięknie. Poniżej daję fotki do porównania. Zaznaczam, że żarniki są oba 4300k a różnica jest tylko w przetwornicy.
Kupię drugą przetwornicę i żarniki 5000k i zobaczę co będzie lepiej się prezentować i świecić, oczywiście pochwalę się jakimiś fotkami porównawczymi
Tu zamieniłem przetwornice na drugą stronę aby było widać, że rzeczywiście jest taka różnica
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Dziwne teraz te zestawy robią.Ja miałem jakiegos chińczyka nie wiem na jakiej przetwornicy,5000k i nie świecił tak niebiesko jak twój 4300.Lekka poświata była ale nie taka.Kombinuj i dziel się spostrzeżeniami.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje