Podczepię się do tematu przeróbek na xenony...
Dużo myślałem o przeróbce lamp na xenony, jednak pomimo świetnego wyglądu oraz efektu xenonów postanowiłem zostać przy standardowym oświetleniu (żarówka H1).
W Mysłowicach/Katowicach Policja jak już kontroluje samochód (nie koniecznie Mazdę..
, który posiada lampy xenon to ZAWSZE w pierwszej kolejności sprawdza najprostszą rzecz, a mianowicie czy lampa posiada HOMOLOGACJĘ na żarniki xenonowe.
Mazda Xedos 6 nie posiada lampy z homologacją na xenon, więc nie można zakładać żarników xenon do tych lamp.
Jeśli lampa nie ma homologacji (nie ważne, że są spryskiwacze, automatyczne poziomowanie..) – wlepiają mandaty, zabierają DR, byłem nawet świadkiem jak kierowcy został zatrzymany DR, po czym musiał na własny koszt zorganizować sobie lawetę, ponieważ Policjant stwierdził, że pojazd zagraża bezpieczeństwu innym użytkownikom ruchu i zabronił poruszania się tym pojazdem...
Sami widzicie, że to przerabianie wcale nie jest takie cacy...
W swoim samochodzie fundnąłem sobie REGENERACJĘ odbłyśników oraz szlifowanie, czyszczenie soczewki oraz całych lamp. Efekt jest piorunujący ! (koszt regeneracji nie jest duży)
Lampy świecą i wyglądają jak nowe ! Do tego założyłem bardzo dobre żarówki (bardzo dobre nie znaczy najdroższe.. aczkolwiek niejednokrotnie słyszałem, że nie ma różnicy pomiędzy żarówką za 5 zł/szt. a żarówką za np. 25 zł/szt. – Owszem, jest różnica i to spora ! – tak jak z każdym produktem – im droższy tym lepszy, lepszej jakości, aczkolwiek cena nie zawsze idzie z jakością w parze
Przerabiałem chyba wszystkie marki i modele z najdroższych półek- Philips, Osram, Tungrsram.. – teraz kupiłem OSRAM NIGHT BREAKER PLUS 90% za 37 zł/komplet – Polecam !)
Po regeneracji widzę znacznie więcej, widzę nawet "zarysy" światła, których wcześniej nie widziałem..
Polecam Wszystkim taką kompletną regenerację oraz radzę się dobrze zastanowić zanim zdecydujecie się na przeróbkę na xenony (która jest ..nazwijmy to po imieniu – NIE LEGALNA i jak widać nie zawsze opłacalna
Pozdrawiam !
Dopisano 25 paź 2012 23:36:Jacek89 napisał(a):mam Mazdę 6 wersja niestety bez xenonów i od jakiegoś czasu chodzi za mną zamontowanie w niej xenonów. Myślałem o HID xenonach z allegro za 200zł, ale niemają homologacji i podobno często nawalają. Żarówki Philips bluevision to też nie to i pomyślałem o wymianie całego reflektora z Mazdy 6 z wersji z xenonami
Co o tym myślicie, czy wystarczy wsadzić reflektor xenonowy do mojej Madzi i wszystko będzi ok? Będzie homologacja, poziomowanie i wszystko na legalu??? (oczywiście poza spryskiwaczami):D
Widziałem na allegro reflektor xenonowy do M6 za 200zł sztuka:
http://allegro.pl/lampy-przednie-xenon- ... 68163.htmlMoże ktoś z was już to przerabiał albo wie coś na ten temat. Wystarczy wymienić? Proszę pomocy!
aaa może wystarczy wymienićsame soczewki na xenonowe?? 130zł na allegro:
http://allegro.pl/mazda-6-02-07r-soczew ... 66185.html
Sprawdź czy Twoja lampa ma homologację na palniki xenon:
"Na reflektorze znajdziemy kolejne litery, które określają jego przeznaczenie: B – przeciwmgielny, RL – do jazdy dziennej, C – mijania, R – drogowy, CR- mijania i drogowy, C/R mijania lub drogowy. Litera H oznacza, że reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych (H1, H4, H7), a D – ksenonowych. Na obudowie znajdziemy jeszcze informacje o sile światła i tzw. kącie przewyższenia"
Jeśli Twoja lampa (klosz) posiada między innymi oznaczenie D to śmiało możesz zamontować palniki xenon, oczywiście zgodnie z obowiązującymi przepisami musisz mieć spryskiwacze oraz automatyczne poziomowanie), chociaż z drugiej strony przepis mówi o spryskach i aut. poziomowaniu w samochodach NOWYCH, nie ma mowy o "przeróbce" w samochodach używanych... (luka w prawie ?...
Pozdrawiam !