Większy intercooler – Mazda 6 diesel

Postprzez bartek_mazda6 » 11 cze 2010, 13:36

Witam,
Od pewnego czasu szukam w sieci informacji o sportowym intercolerku do M6 diesel lecz bezskutecznie. Jedna firma jest zainteresowana obejrzeniem – nie robili jeszcze w mazdach takich rzeczy.
Czy ktoś z sznownych kolegów ma jakies doświadczenie z tym związane?
Fabryczny IC nie grzeszy wydajnością, chciałbym go przenieść między zderzak a chłodnice, rury z kwasówki itd. Nie koniecznie chodzi o uzyskanie dodatkowych koni lecz o usprawnienie jego pracy.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 12:03
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6

Postprzez Pit » 12 cze 2010, 07:16

bartek_mazda6 napisał(a):Nie koniecznie chodzi o uzyskanie dodatkowych koni lecz o usprawnienie jego pracy.
pozdrawiam

W takim razie nie ten dział. Może w dziale dla klekotów coś Ci poradzą ;) W seryjnym aucie intercooler zostawiłbym seryjny, a jeżeli jest niesprawny – po prostu wymieniłbym na sprawny, nowy, itp. Jakieś japońskie mózgi skonstruowały w jakimś celu IC tak, a nie inaczej, a w Japonii cieplej niż u nas jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Udesky » 12 cze 2010, 23:42

W Warszawie masz EL-TEC możesz podjechać, zadzwonić, napisać, jak kto woli. Pewnie coś wystrugają. Jednak nie widzę sensu w twoim przypadku.
Większy IC to większa pojemność układu, a co za tym idzie należałoby przeprowadzić korektę softu, aby zwiększyć doładowanie. Jeśli tego nie zrobisz, a nie zrobisz, to takie zwiększenie pojemności spowoduję tzw laga. Mówiąc krótko, będziesz miał wrażenie, że turbina później "wstaję", ponieważ napompowanie nowego większego układu zajmie więcej czasu.
Oczywiście fmic ma swoje plusy w postacie możliwości większego i częstszego "pałowania" w ciepłe i upalne dni bez obaw o szybie puchnięcie. Jednak mocy to ci on nie doda.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez bartek_mazda6 » 15 cze 2010, 14:55

Dlaczego, nie zrobie zmiany softu?
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 12:03
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6

Postprzez Udesky » 15 cze 2010, 21:45

Bo chyba jedyną możliwością w Mazdzie jest BOX, a box to zło, zresztą on i tak nie zwiększa doładowania turbiny. No chyba, że jakimś MBC się da ręcznie to zrobić, albo coś.
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez ES6 » 19 cze 2010, 19:10

Udesky napisał(a):Bo chyba jedyną możliwością w Mazdzie jest BOX, a box to zło, zresztą on i tak nie zwiększa doładowania turbiny. No chyba, że jakimś MBC się da ręcznie to zrobić, albo coś.
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.


Nie dramatyzujmy z tym boxem, jeżdżę już ponad 2 lata z boxem V-techu i da się "przeżyć" :D
No i parę zdziwionych min już widziałem...
Ale oczywiście nie ma jak dobry program, który realizuje wszystko bezpośrednio, a nie jak w przypadku boxa przez "oszukanie" oryginalnego softu .
Z resztą zawsze będzie tak, że jeśli box poda nieakceptowalny zakres sygnału dla ECU to silnik przejdzie w tryb awaryjny lub zwyczajnie przerwie na chwilę pracę (jak to ma miejsce przy częstych pałowaniach na boxach)

Napisałem wcześniej w wątku Chiptuning Diesel, że ktoś już robi Denso (Mazdy):
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7246

ale jak dotąd odzewu nie ma... <nie>
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 20:57
Posty: 26
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6

Postprzez ru35 » 27 cze 2010, 21:05

Bo chyba jedyną możliwością w Mazdzie jest BOX, a box to zło, zresztą on i tak nie zwiększa doładowania turbiny. No chyba, że jakimś MBC się da ręcznie to zrobić, albo coś.
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.[/quote ]



A tutaj kolego bym sie z tobą nie zgodził jestem żywym przykładem że sie da ( jak na razie tylko bez DPF )
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez Artiks » 1 lip 2010, 13:36

Nieprawda, Jetronik z Wrocławia bez problemu rozpisał mapy forumowej Mazdzie 3 DiTD, wynik był bardzo dobry i program napisany pod konkretne auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez ES6 » 1 lip 2010, 19:48

Artiks napisał(a):Nieprawda, Jetronik z Wrocławia bez problemu rozpisał mapy forumowej Mazdzie 3 DiTD, wynik był bardzo dobry i program napisany pod konkretne auto.


A może by tak bardziej konkretnie ?

Czyli konkretne efekty konkretnego samochodu.

Takie opowieści , że ktoś tam coś tam niczego do tego wątku nie wnoszą.
Ale konkretny przypadek (auta) z opisem jego właściciela już coś daje <ok>
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 20:57
Posty: 26
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 6

Postprzez Artiks » 7 lip 2010, 11:48

Mapy rozpisywał "Bobik" z Jetronika , auto miało po modyfikacji 150 KM, 0-100 8,5 sek. momentu nie pamiętam , z tym że ten silnik 1,6 ma sterownik Boscha. W Mazdzie 6 są sterowniki Denso i do tego sprzęt ma Marek Staszewski z Masters Tuning. Jak masz zdrową serię możesz liczyć na wynik ok 170 KM <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Udesky » 7 lip 2010, 23:14

W M3 montują silniki 1.6D z PSA, więc generalnie 150KM tam, to raczej lekki harcore, ponieważ z reguły te 109KM silniki robią na ok 130KM.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Artiks » 8 lip 2010, 08:41

Wszystko zależy od tego, jaka seria wyszła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Udesky » 8 lip 2010, 23:42

Te silniki najczęściej ponoć nie trzymają nawet serii.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Karol » 9 lip 2010, 23:49

170 koni w mazdzie hmmm Powodzenia i witaj szrocie <zawstydzony> <zawstydzony>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez vgw » 12 lip 2010, 15:33

Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez Artiks » 13 lip 2010, 12:01

Trec a co cię dziwi w takim wyniku ?? 30% przyrostu chip tuningiem w dieslu to normalna rzecz
166/380 zacnie :) Chipujesz u nich ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Grzyby » 13 lip 2010, 13:21

Też mi wielkie mecyje 170KM. Szczególnie jak seria ma np. 152KM jak u mnie :P
Znam jedną szóstkę 175KM (przedlift). Niestety ma jeden efekt uboczny tej mocy. Zwiększone dymienie.
Za to jeździ od dawna i ma się dobrze.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 2 lis 2010, 00:47

u mnie seria 121/hamownia128Hp.Po montażu BOX-a 149Hp(box ustawiony bodajże na 5 w 10 stopniowej skali)zero dymienia,spalanie bez zmian,osiągi odczuwalnie lepsze.Jeżdżę tak już z półtora roku i żadne złe rzeczy się nie dzieją.Skoro te silniki fabrycznie są też robione na 143Hp,to jestem wręcz przekonany,że takie podniesienie mocy nic złego silnikowi ani osprzętowi nie zrobi.Oczywiście najchętniej zrobiłbym chiptuning polegający na zmianie softu,a nie na Box-ie,no ale wiadomo,że są z tym problemy(znalezienie firmy,która się tym zajmuje)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 26 gru 2010, 16:36

dobrzyn22 napisał(a):....Oczywiście najchętniej zrobiłbym chiptuning polegający na zmianie softu,a nie na Box-ie,no ale wiadomo,że są z tym problemy(znalezienie firmy,która się tym zajmuje)

firma speedsell, http://www.speedsell.org/de/
oferuje zmiane oprogramowania do Mazdy przez OBD.
znajmego warsztat sam. jest przedstawicielem tej firmy i oferuje modyfikacje softu za ok. 300 euro
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 27 gru 2010, 00:12

Też swego czasu znalazłem krótką informację o jakiejś firmie,która chipuje dość oporne pod tym względem M6.Ale jeszcze jest oczywista kwestia dojazdu-aż taki desperat nie jestem,żeby zjechać pół kraju po to żeby zmienić box-a na chipa :P Jak znajdę gdzieś na Pomorzu,to chętnie skorzystam :P ale dzięki za info-może komu innemu się przydać :D
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje