Większy intercooler – Mazda 6 diesel
1, 2
Witam,
Od pewnego czasu szukam w sieci informacji o sportowym intercolerku do M6 diesel lecz bezskutecznie. Jedna firma jest zainteresowana obejrzeniem – nie robili jeszcze w mazdach takich rzeczy.
Czy ktoś z sznownych kolegów ma jakies doświadczenie z tym związane?
Fabryczny IC nie grzeszy wydajnością, chciałbym go przenieść między zderzak a chłodnice, rury z kwasówki itd. Nie koniecznie chodzi o uzyskanie dodatkowych koni lecz o usprawnienie jego pracy.
pozdrawiam
Od pewnego czasu szukam w sieci informacji o sportowym intercolerku do M6 diesel lecz bezskutecznie. Jedna firma jest zainteresowana obejrzeniem – nie robili jeszcze w mazdach takich rzeczy.
Czy ktoś z sznownych kolegów ma jakies doświadczenie z tym związane?
Fabryczny IC nie grzeszy wydajnością, chciałbym go przenieść między zderzak a chłodnice, rury z kwasówki itd. Nie koniecznie chodzi o uzyskanie dodatkowych koni lecz o usprawnienie jego pracy.
pozdrawiam
- Od: 11 lut 2010, 12:03
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6
bartek_mazda6 napisał(a):Nie koniecznie chodzi o uzyskanie dodatkowych koni lecz o usprawnienie jego pracy.
pozdrawiam
W takim razie nie ten dział. Może w dziale dla klekotów coś Ci poradzą W seryjnym aucie intercooler zostawiłbym seryjny, a jeżeli jest niesprawny – po prostu wymieniłbym na sprawny, nowy, itp. Jakieś japońskie mózgi skonstruowały w jakimś celu IC tak, a nie inaczej, a w Japonii cieplej niż u nas jest
W Warszawie masz EL-TEC możesz podjechać, zadzwonić, napisać, jak kto woli. Pewnie coś wystrugają. Jednak nie widzę sensu w twoim przypadku.
Większy IC to większa pojemność układu, a co za tym idzie należałoby przeprowadzić korektę softu, aby zwiększyć doładowanie. Jeśli tego nie zrobisz, a nie zrobisz, to takie zwiększenie pojemności spowoduję tzw laga. Mówiąc krótko, będziesz miał wrażenie, że turbina później "wstaję", ponieważ napompowanie nowego większego układu zajmie więcej czasu.
Oczywiście fmic ma swoje plusy w postacie możliwości większego i częstszego "pałowania" w ciepłe i upalne dni bez obaw o szybie puchnięcie. Jednak mocy to ci on nie doda.
Większy IC to większa pojemność układu, a co za tym idzie należałoby przeprowadzić korektę softu, aby zwiększyć doładowanie. Jeśli tego nie zrobisz, a nie zrobisz, to takie zwiększenie pojemności spowoduję tzw laga. Mówiąc krótko, będziesz miał wrażenie, że turbina później "wstaję", ponieważ napompowanie nowego większego układu zajmie więcej czasu.
Oczywiście fmic ma swoje plusy w postacie możliwości większego i częstszego "pałowania" w ciepłe i upalne dni bez obaw o szybie puchnięcie. Jednak mocy to ci on nie doda.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Dlaczego, nie zrobie zmiany softu?
- Od: 11 lut 2010, 12:03
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6
Bo chyba jedyną możliwością w Mazdzie jest BOX, a box to zło, zresztą on i tak nie zwiększa doładowania turbiny. No chyba, że jakimś MBC się da ręcznie to zrobić, albo coś.
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):Bo chyba jedyną możliwością w Mazdzie jest BOX, a box to zło, zresztą on i tak nie zwiększa doładowania turbiny. No chyba, że jakimś MBC się da ręcznie to zrobić, albo coś.
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.
Nie dramatyzujmy z tym boxem, jeżdżę już ponad 2 lata z boxem V-techu i da się "przeżyć"
No i parę zdziwionych min już widziałem...
Ale oczywiście nie ma jak dobry program, który realizuje wszystko bezpośrednio, a nie jak w przypadku boxa przez "oszukanie" oryginalnego softu .
Z resztą zawsze będzie tak, że jeśli box poda nieakceptowalny zakres sygnału dla ECU to silnik przejdzie w tryb awaryjny lub zwyczajnie przerwie na chwilę pracę (jak to ma miejsce przy częstych pałowaniach na boxach)
Napisałem wcześniej w wątku Chiptuning Diesel, że ktoś już robi Denso (Mazdy):
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7246
ale jak dotąd odzewu nie ma...
- Od: 5 kwi 2008, 20:57
- Posty: 26
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6
Bo chyba jedyną możliwością w Mazdzie jest BOX, a box to zło, zresztą on i tak nie zwiększa doładowania turbiny. No chyba, że jakimś MBC się da ręcznie to zrobić, albo coś.
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.[/quote ]
A tutaj kolego bym sie z tobą nie zgodził jestem żywym przykładem że sie da ( jak na razie tylko bez DPF )
A softu nie zmienisz bo mało kto w Polsce się tego podejmie, nie wiem czy w ogóle ktoś.[/quote ]
A tutaj kolego bym sie z tobą nie zgodził jestem żywym przykładem że sie da ( jak na razie tylko bez DPF )
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
Artiks napisał(a):Nieprawda, Jetronik z Wrocławia bez problemu rozpisał mapy forumowej Mazdzie 3 DiTD, wynik był bardzo dobry i program napisany pod konkretne auto.
A może by tak bardziej konkretnie ?
Czyli konkretne efekty konkretnego samochodu.
Takie opowieści , że ktoś tam coś tam niczego do tego wątku nie wnoszą.
Ale konkretny przypadek (auta) z opisem jego właściciela już coś daje
- Od: 5 kwi 2008, 20:57
- Posty: 26
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 6
Mapy rozpisywał "Bobik" z Jetronika , auto miało po modyfikacji 150 KM, 0-100 8,5 sek. momentu nie pamiętam , z tym że ten silnik 1,6 ma sterownik Boscha. W Mazdzie 6 są sterowniki Denso i do tego sprzęt ma Marek Staszewski z Masters Tuning. Jak masz zdrową serię możesz liczyć na wynik ok 170 KM
170 koni w mazdzie hmmm Powodzenia i witaj szrocie
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
co wy opowiadacie ?
http://www.44tuning.pl/mazda/chip-tunin ... 36-km.html
http://www.44tuning.pl/mazda/chip-tunin ... 36-km.html
- Od: 8 cze 2009, 17:38
- Posty: 21
- Skąd: Walbrzych
- Auto: Mazda 6
Też mi wielkie mecyje 170KM. Szczególnie jak seria ma np. 152KM jak u mnie
Znam jedną szóstkę 175KM (przedlift). Niestety ma jeden efekt uboczny tej mocy. Zwiększone dymienie.
Za to jeździ od dawna i ma się dobrze.
Znam jedną szóstkę 175KM (przedlift). Niestety ma jeden efekt uboczny tej mocy. Zwiększone dymienie.
Za to jeździ od dawna i ma się dobrze.
u mnie seria 121/hamownia128Hp.Po montażu BOX-a 149Hp(box ustawiony bodajże na 5 w 10 stopniowej skali)zero dymienia,spalanie bez zmian,osiągi odczuwalnie lepsze.Jeżdżę tak już z półtora roku i żadne złe rzeczy się nie dzieją.Skoro te silniki fabrycznie są też robione na 143Hp,to jestem wręcz przekonany,że takie podniesienie mocy nic złego silnikowi ani osprzętowi nie zrobi.Oczywiście najchętniej zrobiłbym chiptuning polegający na zmianie softu,a nie na Box-ie,no ale wiadomo,że są z tym problemy(znalezienie firmy,która się tym zajmuje)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a):....Oczywiście najchętniej zrobiłbym chiptuning polegający na zmianie softu,a nie na Box-ie,no ale wiadomo,że są z tym problemy(znalezienie firmy,która się tym zajmuje)
firma speedsell, http://www.speedsell.org/de/
oferuje zmiane oprogramowania do Mazdy przez OBD.
znajmego warsztat sam. jest przedstawicielem tej firmy i oferuje modyfikacje softu za ok. 300 euro
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Też swego czasu znalazłem krótką informację o jakiejś firmie,która chipuje dość oporne pod tym względem M6.Ale jeszcze jest oczywista kwestia dojazdu-aż taki desperat nie jestem,żeby zjechać pół kraju po to żeby zmienić box-a na chipa Jak znajdę gdzieś na Pomorzu,to chętnie skorzystam ale dzięki za info-może komu innemu się przydać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje