Kolektor wydechowy pod turbo [BA Z5]

Postprzez trzydziech » 10 kwi 2011, 21:03

no koniecznie hamowania przed i po. też kibicuje i trzymam kciuki. czekamy na efekty :)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez MIRU » 28 kwi 2011, 23:51

gregorius 323 F napisał(a):...
P.S. Czy ktoś z was orientuje się czy w Z5 jest natrysk oleju od dołu na denka tłoków...


jest :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez lord1988_rr » 30 kwi 2011, 09:59

a spytam tak z ciekawości mojej:D ile kosztuje taki zabieg zaturbinowania Z5?
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.

Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl

http://www.odszkodowania-wysokie.p
l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:01
Posty: 76
Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166

Postprzez gregorius 323 F » 6 maja 2011, 01:35

Koledzy oto mały pokaz postępów odnośnie Mojego projektu Z5Turbo

Już nie długo palenie i pełna fotorelacja.
Mam nadzieję że się wam spodoba

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Majki88 » 6 maja 2011, 02:46

no zaczyna to ładnie wyglądać, czym będziesz to sterować
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez luki_92_92 » 6 maja 2011, 08:34

Wreszcie ktoś, kto nie gada że się nie da, że się nie opłaca, że swapować, że to i tamto, tylko montuje turbo :) Ciekawe ile będzie mocy po uturbieniu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez HOGUM » 6 maja 2011, 09:45

Zazdroszczę fantazji i pomysłu.
Oby do przodu <faja>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez rafał88 » 6 maja 2011, 10:58

Szczerze?? TO wyglada to [tiiit], jeszcze chce zobaczyc jak to bedzie hulac na drodze:) ale wyglada rewelacyjnie w fajnym miejscu jest umieszczona turbina:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez bobinho » 6 maja 2011, 11:41

Co prawda sam myślałem o dmuchnięciu do swojego z5 ale bardziej skłaniałem się pod kompresor eatona http://allegro.pl/supercharger-eaton-m2 ... 93737.html. ALe mimo wszystko gratuluje i życze niskich kosztów, wysokiej wytrzymałości i maksimum mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez no_fear » 6 maja 2011, 12:36

myślę, że jak to twoje BA Z5T będzie jeździć na poziomie zdrowej BA V6 to będzie duży sukces :)

powodzenia !
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez MIRU » 6 maja 2011, 20:34

najs :) czekam na more :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez jaaco » 6 maja 2011, 21:22

Możesz napisać cokolwiek o kosztach jakie poniosłeś? No chyba że to tajemnica :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez trzydziech » 6 maja 2011, 22:06

ja myślę, niech dokończy temat, zrobi wszystko, niech to Z5T jeździ, na hamowanie i wtedy fotorelacja wraz z poniesionymi kosztami. bo co to da że teraz będzie xxxx zł jak nie wiadomo w sumie za ile KM.
poziom zdrowej V6 coś mi się wydaję że nierealne. choć sam jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie i nadal kibicuje <ok>
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez misiak89-89 » 18 maja 2011, 20:46

gregorius 323 F jak tam postępy mistrzu, jestem bardzio ciekawy ;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez puznies0 » 18 maja 2011, 21:09

pochwal się jak już będzie faza testów.... ja też bardzo chętnie popatrzę jak to się sprawdziło i ile z tego wyciśniesz... może ja na swojej 1.8 też coś takiego porzeźbię...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Kuklex » 19 maja 2011, 23:46

fajnie że jest ktoś kto w końcu to robi. ja wiele pisałem o uturbianiu Z5 ale moja ukochana ubezpieczalnia zabroniła mi jakichkolwiek modyfikacji – zrobię i tak swoje ale będzie to niewidoczne.
fakt faktem graty w połowie kompletne tylko czekać na zezwolenie.
przypuszczam że wszystko będzie grało jak trzeba i będzie to dowód na to że uturbione Z5 będzie hulać i nie sypnie się od razu
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez gregorius 323 F » 29 maja 2011, 21:41

Witam kolegów.

Mazda jest już w fazie testów przejechała ok 150km.
Na razie wszystko ok ale przede mną jeszcze kilka spraw do rozwiązania.

Najbardziej irytującą sprawą jest poprawne ogarnięcie Odmy silnika.
Niestety mazda ma już prawie 300 tkm najechane i co za tym idzie po uturbieniu wyszło na jaw że pierścionki mają już swoją świetność za sobą i zauważalne są przedmuchy co za tym idzie przez odmę wraz z oparami wyrzuca mi po trochę oleju tak na 100 km jest to ok 75ml skroplonego oleju który chamsko odprowadzam do butelki po oleju umieszczonej pod maską.

W deklu zaworowym otworzyłem pokrywę odmy i włożyłem tam włókninę stalową aby skraplał się na niej olej aby z rurki odmy wydobywało się czyste powietrze.
Pomogło to połowicznie gdyż wypluwanie oleju spadło do ok 30ml na 100km.

Mam zamiar domontować do silnika odmę zewnętrzną od Turbodiesla tak aby separowała mi powietrze od oleju i jego nadmiar odprowadzała do spustu turbiny.


Czekam na Podpowiedzi

P.S. Dźwięk pracującej pod obciążeniem turbiny w cichej benzynie daje niesamowity efekt


Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez MIRU » 29 maja 2011, 21:57

jakie doladowanie ustawiłes ?? przy ilu rpm czuc kopa ?? :D
jakies testy, przyspieszenia itp :>
btw co do odm, to jedną zostaw bo z silnika robi sie tzw "balon" a najlepiej poka foto co z nimi zrobiłes ...
ps obstawiam uszczelniacze na ssącym ze puszczaja... dlatego wali przez nie cisnienie z turbiny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 30 maja 2011, 19:35

Tez bym obstawial uszczelniacze. Ale jeslio Z5 hula na turbie to musi byc cos pieknego:) A powiedz jak z kosztami. ile cie wszystko wynioslo??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez gregorius 323 F » 31 maja 2011, 02:10

Witam kolegów.

Z tymi uszczelniaczami to nie trafiacie w temat.
Gdyby to były one to przedmuchy trafiały by do komory spalania co objawiało by się silnym dymieniem-a tego nie ma (uszczelniacze były wymienione 1,5r temu na Takomę.

Tutaj ewidentnie podniesienie ciśnienia powietrza w komorze spalania powoduje to że jego część przedostaje się między ściankami a pierścieniami do komory korbowej a co za tym idzie zwiększa panujące tam ciśnienie i wytwarza większą chmurę olejowo powietrzną co należy wyeliminować dobrym separatorem oleju.

Wiem o tym że i tak nie ominie mnie w niedługim czasie kapitalny remont silnika być może z kuciem dołu i odprężeniem całości (chodzi o to że najpierw chciałem sprawdzić efektowność Uturbienia i następnie robić silnik na wersję kutą i w pełni dostosowaną do turbiny)

O kosztach narazie się nie wypowiadam- jak ukończę dzieło z pełnym sukcesem stworzę pełną fotorelację z podziałem na koszty.
Przede mną jeszcze prace związane ze strojeniem wtrysku.

Turbina ciągnie od ok 2200 obr/min. aż do odcięcia – efekt akustyczny jest piorunujący ale moc generowana dzięki tej suszarce jest ograniczona nie spasowaną mapą wtrysku, mówiąc wprost trzeba go podlać benzą.

Pozdrawiam i będę was na bieżąco informował o postępach a będzie to systematyczne gdyż MADZIA odbywa już testy drogowe.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje