Kolektor wydechowy pod turbo [BA Z5]
no koniecznie hamowania przed i po. też kibicuje i trzymam kciuki. czekamy na efekty
a spytam tak z ciekawości mojej:D ile kosztuje taki zabieg zaturbinowania Z5?
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.
Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl
http://www.odszkodowania-wysokie.pl
Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl
http://www.odszkodowania-wysokie.pl
- Od: 9 mar 2011, 22:01
- Posty: 76
- Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
- Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166
Koledzy oto mały pokaz postępów odnośnie Mojego projektu Z5Turbo
Już nie długo palenie i pełna fotorelacja.
Mam nadzieję że się wam spodoba
Pozdrawiam
Już nie długo palenie i pełna fotorelacja.
Mam nadzieję że się wam spodoba
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
no zaczyna to ładnie wyglądać, czym będziesz to sterować
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Wreszcie ktoś, kto nie gada że się nie da, że się nie opłaca, że swapować, że to i tamto, tylko montuje turbo Ciekawe ile będzie mocy po uturbieniu
Szczerze?? TO wyglada to [tiiit], jeszcze chce zobaczyc jak to bedzie hulac na drodze:) ale wyglada rewelacyjnie w fajnym miejscu jest umieszczona turbina:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Co prawda sam myślałem o dmuchnięciu do swojego z5 ale bardziej skłaniałem się pod kompresor eatona http://allegro.pl/supercharger-eaton-m2 ... 93737.html. ALe mimo wszystko gratuluje i życze niskich kosztów, wysokiej wytrzymałości i maksimum mocy.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
myślę, że jak to twoje BA Z5T będzie jeździć na poziomie zdrowej BA V6 to będzie duży sukces
powodzenia !
powodzenia !
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Możesz napisać cokolwiek o kosztach jakie poniosłeś? No chyba że to tajemnica
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
ja myślę, niech dokończy temat, zrobi wszystko, niech to Z5T jeździ, na hamowanie i wtedy fotorelacja wraz z poniesionymi kosztami. bo co to da że teraz będzie xxxx zł jak nie wiadomo w sumie za ile KM.
poziom zdrowej V6 coś mi się wydaję że nierealne. choć sam jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie i nadal kibicuje
poziom zdrowej V6 coś mi się wydaję że nierealne. choć sam jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie i nadal kibicuje
gregorius 323 F jak tam postępy mistrzu, jestem bardzio ciekawy
fajnie że jest ktoś kto w końcu to robi. ja wiele pisałem o uturbianiu Z5 ale moja ukochana ubezpieczalnia zabroniła mi jakichkolwiek modyfikacji – zrobię i tak swoje ale będzie to niewidoczne.
fakt faktem graty w połowie kompletne tylko czekać na zezwolenie.
przypuszczam że wszystko będzie grało jak trzeba i będzie to dowód na to że uturbione Z5 będzie hulać i nie sypnie się od razu
pozdro
fakt faktem graty w połowie kompletne tylko czekać na zezwolenie.
przypuszczam że wszystko będzie grało jak trzeba i będzie to dowód na to że uturbione Z5 będzie hulać i nie sypnie się od razu
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Witam kolegów.
Mazda jest już w fazie testów przejechała ok 150km.
Na razie wszystko ok ale przede mną jeszcze kilka spraw do rozwiązania.
Najbardziej irytującą sprawą jest poprawne ogarnięcie Odmy silnika.
Niestety mazda ma już prawie 300 tkm najechane i co za tym idzie po uturbieniu wyszło na jaw że pierścionki mają już swoją świetność za sobą i zauważalne są przedmuchy co za tym idzie przez odmę wraz z oparami wyrzuca mi po trochę oleju tak na 100 km jest to ok 75ml skroplonego oleju który chamsko odprowadzam do butelki po oleju umieszczonej pod maską.
W deklu zaworowym otworzyłem pokrywę odmy i włożyłem tam włókninę stalową aby skraplał się na niej olej aby z rurki odmy wydobywało się czyste powietrze.
Pomogło to połowicznie gdyż wypluwanie oleju spadło do ok 30ml na 100km.
Mam zamiar domontować do silnika odmę zewnętrzną od Turbodiesla tak aby separowała mi powietrze od oleju i jego nadmiar odprowadzała do spustu turbiny.
Czekam na Podpowiedzi
P.S. Dźwięk pracującej pod obciążeniem turbiny w cichej benzynie daje niesamowity efekt
Pozdrawiam
Mazda jest już w fazie testów przejechała ok 150km.
Na razie wszystko ok ale przede mną jeszcze kilka spraw do rozwiązania.
Najbardziej irytującą sprawą jest poprawne ogarnięcie Odmy silnika.
Niestety mazda ma już prawie 300 tkm najechane i co za tym idzie po uturbieniu wyszło na jaw że pierścionki mają już swoją świetność za sobą i zauważalne są przedmuchy co za tym idzie przez odmę wraz z oparami wyrzuca mi po trochę oleju tak na 100 km jest to ok 75ml skroplonego oleju który chamsko odprowadzam do butelki po oleju umieszczonej pod maską.
W deklu zaworowym otworzyłem pokrywę odmy i włożyłem tam włókninę stalową aby skraplał się na niej olej aby z rurki odmy wydobywało się czyste powietrze.
Pomogło to połowicznie gdyż wypluwanie oleju spadło do ok 30ml na 100km.
Mam zamiar domontować do silnika odmę zewnętrzną od Turbodiesla tak aby separowała mi powietrze od oleju i jego nadmiar odprowadzała do spustu turbiny.
Czekam na Podpowiedzi
P.S. Dźwięk pracującej pod obciążeniem turbiny w cichej benzynie daje niesamowity efekt
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
jakie doladowanie ustawiłes przy ilu rpm czuc kopa
jakies testy, przyspieszenia itp
btw co do odm, to jedną zostaw bo z silnika robi sie tzw "balon" a najlepiej poka foto co z nimi zrobiłes ...
ps obstawiam uszczelniacze na ssącym ze puszczaja... dlatego wali przez nie cisnienie z turbiny...
jakies testy, przyspieszenia itp
btw co do odm, to jedną zostaw bo z silnika robi sie tzw "balon" a najlepiej poka foto co z nimi zrobiłes ...
ps obstawiam uszczelniacze na ssącym ze puszczaja... dlatego wali przez nie cisnienie z turbiny...
Witam kolegów.
Z tymi uszczelniaczami to nie trafiacie w temat.
Gdyby to były one to przedmuchy trafiały by do komory spalania co objawiało by się silnym dymieniem-a tego nie ma (uszczelniacze były wymienione 1,5r temu na Takomę.
Tutaj ewidentnie podniesienie ciśnienia powietrza w komorze spalania powoduje to że jego część przedostaje się między ściankami a pierścieniami do komory korbowej a co za tym idzie zwiększa panujące tam ciśnienie i wytwarza większą chmurę olejowo powietrzną co należy wyeliminować dobrym separatorem oleju.
Wiem o tym że i tak nie ominie mnie w niedługim czasie kapitalny remont silnika być może z kuciem dołu i odprężeniem całości (chodzi o to że najpierw chciałem sprawdzić efektowność Uturbienia i następnie robić silnik na wersję kutą i w pełni dostosowaną do turbiny)
O kosztach narazie się nie wypowiadam- jak ukończę dzieło z pełnym sukcesem stworzę pełną fotorelację z podziałem na koszty.
Przede mną jeszcze prace związane ze strojeniem wtrysku.
Turbina ciągnie od ok 2200 obr/min. aż do odcięcia – efekt akustyczny jest piorunujący ale moc generowana dzięki tej suszarce jest ograniczona nie spasowaną mapą wtrysku, mówiąc wprost trzeba go podlać benzą.
Pozdrawiam i będę was na bieżąco informował o postępach a będzie to systematyczne gdyż MADZIA odbywa już testy drogowe.
Z tymi uszczelniaczami to nie trafiacie w temat.
Gdyby to były one to przedmuchy trafiały by do komory spalania co objawiało by się silnym dymieniem-a tego nie ma (uszczelniacze były wymienione 1,5r temu na Takomę.
Tutaj ewidentnie podniesienie ciśnienia powietrza w komorze spalania powoduje to że jego część przedostaje się między ściankami a pierścieniami do komory korbowej a co za tym idzie zwiększa panujące tam ciśnienie i wytwarza większą chmurę olejowo powietrzną co należy wyeliminować dobrym separatorem oleju.
Wiem o tym że i tak nie ominie mnie w niedługim czasie kapitalny remont silnika być może z kuciem dołu i odprężeniem całości (chodzi o to że najpierw chciałem sprawdzić efektowność Uturbienia i następnie robić silnik na wersję kutą i w pełni dostosowaną do turbiny)
O kosztach narazie się nie wypowiadam- jak ukończę dzieło z pełnym sukcesem stworzę pełną fotorelację z podziałem na koszty.
Przede mną jeszcze prace związane ze strojeniem wtrysku.
Turbina ciągnie od ok 2200 obr/min. aż do odcięcia – efekt akustyczny jest piorunujący ale moc generowana dzięki tej suszarce jest ograniczona nie spasowaną mapą wtrysku, mówiąc wprost trzeba go podlać benzą.
Pozdrawiam i będę was na bieżąco informował o postępach a będzie to systematyczne gdyż MADZIA odbywa już testy drogowe.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje