Kolektor wydechowy pod turbo [BA Z5]
no tak tylko ze turbo bedzie kosztowalo 2000 zl max. z zalozeniem
a sprzedac samochod dobry, dolozyc np 2 tys. , kupic v6 a i tak niewiadomo co sie trafi? to lepiej sie zabawic w to za ta kwote
moze ktos zna kogos kto zrobi kolektor na zamowienie?
pozdrawiam
a sprzedac samochod dobry, dolozyc np 2 tys. , kupic v6 a i tak niewiadomo co sie trafi? to lepiej sie zabawic w to za ta kwote
moze ktos zna kogos kto zrobi kolektor na zamowienie?
pozdrawiam
- Od: 26 cze 2008, 23:55
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport
Kolego kartofel dorobienie kolektora nie stanowi problemu oraz ciężkich kosztów.
Z blachy grubości ok 1-1,5 cm ślusarz z maszyną plazmową CNC na bazie uszczelki kolektora bez problemu dorobi ci flanszę
potem trochę umiejętności mig, szlifierka trochę kolanek hamburskich i po sprawie.
Pozdrawiam
Z blachy grubości ok 1-1,5 cm ślusarz z maszyną plazmową CNC na bazie uszczelki kolektora bez problemu dorobi ci flanszę
potem trochę umiejętności mig, szlifierka trochę kolanek hamburskich i po sprawie.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):Z blachy grubości ok 1-1,5 cm ślusarz z maszyną plazmową CNC
A nie lepiej zwykłą frezarką? I tak się silnik rozpadnie i tak... Zaraz,zaraz? A czy w belgijskim klubie 323 nie było czasem takiego projektu?
Jakiś tam podpis Leszka :P
Powiedzmy sobie szczerze ..... silnik napewno się rozpadnie, bo nie jest skonstruowany pod opcję turbo .... no i jak wiadomo wszystkim nasze wspaniałe problemy z pierścionkami rowniez będą mialy kolejny wpływ na żywotność tego wynalazku.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
- Od: 26 cze 2008, 23:55
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport
Zauważ co piszą ludzie z Forum .... 323
Pytanie zasadnicze dlaczego nie 1.8 ....i wtedy turbo W tym przypadku nie będzie większych problemów.
Ujmę to tak...projekt fajny, który lata temu miałem w planach...no ale .........niestety nieopłacalny i na krótki czas.....bardzo krótki
Pytanie zasadnicze dlaczego nie 1.8 ....i wtedy turbo W tym przypadku nie będzie większych problemów.
Ujmę to tak...projekt fajny, który lata temu miałem w planach...no ale .........niestety nieopłacalny i na krótki czas.....bardzo krótki
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Chcecie turbinkę, to dodajcie do całego interesu nowe wzmacniane tłoki, tuleje, chłodnicę oleju, sportowy regulator ciśnienia paliwa, sterownik silnika, ....... Później hamownia itd
Cała zabawa strzelam że wyjdzie min 10kpln
Cała zabawa strzelam że wyjdzie min 10kpln
Jak wyżej. Piotr ma absolutną rację. Zabawa totalnie nieopłacalna.
A za tą kase to można wpakować do samochodu KLZE .... i jeszcze chyba troszkę zostanie z tych 10.000 hehe
A za tą kase to można wpakować do samochodu KLZE .... i jeszcze chyba troszkę zostanie z tych 10.000 hehe
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
no ale troche wiary w chlopaka. ja tez juz niedlugo zabieram sie za uturbianie Z5. juz mam turbinke KKK K03.
w kwestii wytrzymalosci silnika. logiczne ze jesli na starcie dmuchnie 1bar to zawory wbija sie w glowice i tak juz zostana. ale jesli zacznie od niskiego powiedzmy 0.3 bara i stopniowo bedzie szedl w gore to wraz z wzmacnianiem silnika to nic sie nie stanie. oczywiscie jest to ze zywotnosc sie skroci, ale tak samo skraca ja krecenie zimnego silnika, dawanie pod odcine na luzie albo spoznianie sie z wymiana oleju – no ale to inna bajka.
jesli stopwniowo bedzie podnosil moc i umacnial silnik i przede wszystkim bedzie to robil z glowa to nie bedzie problemow.
a teraz male wyjasnienie w kwestii "dlaczego Z5 a nie 1.8 albo V6". w moim wypadku odpowiedz jest prosta. za ubezpieczenie 1.5 place 2tys euro na rok, za silnik 1,8 placil bym powyzej 3tys euro a za V6 – wole nawet sobie nie wyobrazac... kolejna kwestia. juz gdzies czytalem (chyba nawet tutaj) ze "uturbione 1.5 bedzie lepiej sie wkrecac w obroty niz wolnossace 1.8". no i jeszcze jedna sprawa, ale to juz bardziej indywidualna dla mnie. moja mazda jest z 1998 roku i ma ledwo 130kkm wiec mam swego rodzaju pewnosc ze silnik nie rozleci sie po dmuchnieciu 0.3 bara.
kartofel a masz juz kompletny wydech czy dopiero zaczynasz z tym zabawe? bo pod turbinke chyba trzeba bedzie rure 2 albo i 2.25 cala.
i kwestia turbinki zeby nie zmieniac chlodzenia. to juz raczej zalezy od tego ile dmuchniesz, ale chlodzenie tak czy siak zdaloby sie zmienic bo szkoda skracac zywot silnika podczas ostrego deptania.
pozdro
w kwestii wytrzymalosci silnika. logiczne ze jesli na starcie dmuchnie 1bar to zawory wbija sie w glowice i tak juz zostana. ale jesli zacznie od niskiego powiedzmy 0.3 bara i stopniowo bedzie szedl w gore to wraz z wzmacnianiem silnika to nic sie nie stanie. oczywiscie jest to ze zywotnosc sie skroci, ale tak samo skraca ja krecenie zimnego silnika, dawanie pod odcine na luzie albo spoznianie sie z wymiana oleju – no ale to inna bajka.
jesli stopwniowo bedzie podnosil moc i umacnial silnik i przede wszystkim bedzie to robil z glowa to nie bedzie problemow.
a teraz male wyjasnienie w kwestii "dlaczego Z5 a nie 1.8 albo V6". w moim wypadku odpowiedz jest prosta. za ubezpieczenie 1.5 place 2tys euro na rok, za silnik 1,8 placil bym powyzej 3tys euro a za V6 – wole nawet sobie nie wyobrazac... kolejna kwestia. juz gdzies czytalem (chyba nawet tutaj) ze "uturbione 1.5 bedzie lepiej sie wkrecac w obroty niz wolnossace 1.8". no i jeszcze jedna sprawa, ale to juz bardziej indywidualna dla mnie. moja mazda jest z 1998 roku i ma ledwo 130kkm wiec mam swego rodzaju pewnosc ze silnik nie rozleci sie po dmuchnieciu 0.3 bara.
kartofel a masz juz kompletny wydech czy dopiero zaczynasz z tym zabawe? bo pod turbinke chyba trzeba bedzie rure 2 albo i 2.25 cala.
i kwestia turbinki zeby nie zmieniac chlodzenia. to juz raczej zalezy od tego ile dmuchniesz, ale chlodzenie tak czy siak zdaloby sie zmienic bo szkoda skracac zywot silnika podczas ostrego deptania.
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Kuklex napisał(a):no ale troche wiary w chlopaka. ja tez juz niedlugo zabieram sie za uturbianie Z5. juz mam turbinke KKK K03.
w kwestii wytrzymalosci silnika. logiczne ze jesli na starcie dmuchnie 1bar to zawory wbija sie w glowice i tak juz zostana. ale jesli zacznie od niskiego powiedzmy 0.3 bara i stopniowo bedzie szedl w gore to wraz z wzmacnianiem silnika to nic sie nie stanie. oczywiscie jest to ze zywotnosc sie skroci, ale tak samo skraca ja krecenie zimnego silnika, dawanie pod odcine na luzie albo spoznianie sie z wymiana oleju – no ale to inna bajka.
jesli stopwniowo bedzie podnosil moc i umacnial silnik i przede wszystkim bedzie to robil z glowa to nie bedzie problemow.
a teraz male wyjasnienie w kwestii "dlaczego Z5 a nie 1.8 albo V6". w moim wypadku odpowiedz jest prosta. za ubezpieczenie 1.5 place 2tys euro na rok, za silnik 1,8 placil bym powyzej 3tys euro a za V6 – wole nawet sobie nie wyobrazac... kolejna kwestia. juz gdzies czytalem (chyba nawet tutaj) ze "uturbione 1.5 bedzie lepiej sie wkrecac w obroty niz wolnossace 1.8". no i jeszcze jedna sprawa, ale to juz bardziej indywidualna dla mnie. moja mazda jest z 1998 roku i ma ledwo 130kkm wiec mam swego rodzaju pewnosc ze silnik nie rozleci sie po dmuchnieciu 0.3 bara.
pozdro
Nie wiem gdzie ubezpieczasz auto ... to pierwsza sprawa, bo koszt ubezpieczenia na rok przekracza wartość samochodu, a raczej kilku
Kolejna rzecz, to nie porównuj wolnossącego 1.8 do uturbionego 1.5 .... bo to nie jest możliwe.
I ostatnia sprawa.... Jak zobaczę uturbione ( jeżdżące ) Z5 turbo... to dopiero wtedy uwierzę że jest to możliwe ......
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Nie wiem gdzie ubezpieczasz auto ... to pierwsza sprawa, bo koszt ubezpieczenia na rok przekracza wartość samochodu, a raczej kilku
Kolejna rzecz, to nie porównuj wolnossącego 1.8 do uturbionego 1.5 .... bo to nie jest możliwe.
I ostatnia sprawa.... Jak zobaczę uturbione ( jeżdżące ) Z5 turbo... to dopiero wtedy uwierzę że jest to możliwe ......
mieszkam w irlandii, mam 19 lat, to moj pierwszy samochod – niestety ale takie realia.
uturbiali tigre 1.4 i dmuchali 1bar wiec Z5 tez da rady
mam zamiar pojezdzic dluzej tym autkiem wiec turbinka tez znajdzie swoje miejsce.
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Z5 jest zbyt delikatne i nie da rady ..... uturbisz to auto na seryjnych częściach .... to pojeździsz bardzo...bardzo krótko
I jak pisałem wcześniej .... uwierzę jak zobaczę. Projekt projektem, ale realizacja to juz całkiem inna sprawa.
I jak pisałem wcześniej .... uwierzę jak zobaczę. Projekt projektem, ale realizacja to juz całkiem inna sprawa.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
zobaczymy co da sie zrobic. najpierw dluga droga w przygotowywaniu jednostki. dolot, wydech dwa cale, kolektory, lekka ingerencja w oporgramowanie komputera a pozniej dopiero bedziemy oceniac co i jak.
sadze ze 0.3 wytrzyma na 100% i nie rozleci sie w kilka tys km no ale do podniesienia mocy trzeba bedzie tez zrobic wieksze przerobki.
no i nie mowie ze musimy skonczyc na 1.3 bara bo juz 0.3 bedzie pewnie odczowalne i dobre jak na poczatek.
pozdro
sadze ze 0.3 wytrzyma na 100% i nie rozleci sie w kilka tys km no ale do podniesienia mocy trzeba bedzie tez zrobic wieksze przerobki.
no i nie mowie ze musimy skonczyc na 1.3 bara bo juz 0.3 bedzie pewnie odczowalne i dobre jak na poczatek.
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje