Strona 72 z 74

Re: Rezystor tuning i ditd

PostNapisane: 1 sie 2016, 17:38
przez Neonixos666
ado999 napisał(a):Madzi że względu na jej muła


Najpierw napraw a potem drutuj.

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 21 sie 2016, 22:33
przez marlad
Mazda 6 2.0 Mzr CD 121 ( pomiar temp z kratki atrapy – podobnie jak w Lps 3000 )

Obrazek

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 24 gru 2016, 18:59
przez ddrtom
Panowie płacicie tym wszystkim firma zajmującym sie podnoszeniem mocy za przesowanie limiterów duza kase za 20 min pracy. Prawda jest taka ze w mazde o mocy 121 koni mozna zamatowac komputer od 143(znajduje sie pod kierownica). Po tym zabiegu moc wzrasta (na kompie 121 koni przyspieszenie mialem ok 10.5s a na 143 mam 9.5). Zlogowalem tez auto,turbo dmucha o 0.2-0.3 bara wiecej i paliwa tez wiecej podaje. Wszystkie graty (wtryski turbo itd sa te same). W servisie mazdy niby mowia ,ze w wersjach po lifcie jest inne turbo ,ale jakos firmy zajmujace sie regeneracja turbo mowia ze rdzen jest identyczny. Smiesza mnie te firmy do sciagania kasy i niewiedziec czemu mazda 121koni moze miec tylko 156koni a wersja 143 moze miec 180. Pozdrawiam forumowiczów, wesolych swiat :)

Dopisano 24 gru 2016, 18:44:

Jeszcze jedno. Sprawe EGR i walenia błedami mozna rozwiazac w ten sposob: Kupujemy metalowy kapsel do rór, wiercimy w jego bocznej sciance dzióre ,wkladamy w nia weżyk doprowadzajacy czyste powiertze z filtra powietrza. Taki patent montujemy strona zatkana kapsla do dolotu spalin, a otwarta strona do dolotu powierza. KOMPUTER NIE WALI BŁEDAMI BO ZAMIAST SPALIN ZASYSANE JEST CZYSTE POWIETRZE I SUMY PRZEPŁYWU POWIETRZA SIE MU ZGADZAJA.(usuniecie programowe 300zl)
Wymyslilem tez patent na DPF(programowo najtaniej ok 300zl) bez integracji w elektronike, tez na zasadzie podcisnienia z kolektora dolotowego(musimy płynnie oszukiwac czujnik roznicy cisnien). Ale opisze go dopiero jak go zainstaluje i przetestuje. Teraz jest zimno i niechce mi sie kombinowac.

Pozdrawiam forumowiczów i nie dawac sie tunera. To ze maja pare kabelkow(fakt ze drogich,ale nie az tak jak mowia) i opanowali winols to nie znaczy ze za 15 min maja pobierac 1000zl.

Chiptuning 2.2 CD 175AT

PostNapisane: 3 sty 2017, 22:44
przez robinlodz
Witam wszystkich Forumowiczór!
Jestem szcęśliwym posiadaczem Mazdy CX-5 z 2014r.
jest to moje pierwsze auto z automatem, drugi japończyk i kolejny diesel.
PO 175KM spodziwełem sie więcej, ale po poprzednich trzech TDI czułem niedosyt , może przez automat.
PO 2 tygodniach było 210KM ,500Nm i zmieniony soft skrzyni biegów. Różnica odczuwalna juz po pierwszych metrach. Szukam opini i sugesti odnośnie chiptuningu- będę wdzięczny za wszelkie informacje.

PostNapisane: 3 sty 2017, 23:19
przez Neonixos666
robinlodz napisał(a):Szukam opini i sugesti odnośnie chiptuningu- będę wdzięczny za wszelkie informacje.

viewtopic.php?f=102&t=9655

PostNapisane: 6 sty 2017, 13:17
przez marlad
Ziomku, o ktorym komputerze mowa ? Moglbys mi rzucic link do allegro ?
Jesli jestes w stanie w ciagu 15-180 minut wykonac Pro chip tuning to proponuję ci pracę :)

Dopisano 6 sty 2017, 13:21:

TuneFORCE napisał(a):Szkoda tylko, że pomiar nie został przeprowadzony prawidłowo...czyli bez pomiaru temperatury POWIETRZA DOŁADOWANEGO

Nie masz co żałować, bo nie za Twoje to było mierzone ;)

Diesel- podniesienie mocy

PostNapisane: 10 sty 2017, 21:33
przez Młodzian96
Witam , posiadam 323 f z 1999 r 2.0 td (90km) . Mapy /Chip są dostępne do tego modelu ?

Re: Diesel- podniesienie mocy

PostNapisane: 10 sty 2017, 21:59
przez Neonixos666
Są power boxy, sterownika silnika nie można modyfikować.

Re: Diesel- podniesienie mocy

PostNapisane: 11 sty 2017, 16:36
przez Młodzian96
Power box znalazłem tylko do nowszego silnika 2.0 DITD 101 km

PostNapisane: 11 sty 2017, 17:06
przez Neonixos666
Młodzian96 napisał(a):Power box znalazłem tylko do nowszego silnika 2.0 DITD 101 km


To ten sam motor z małymi zmianami. Miał ktoś box też w RF2A

PostNapisane: 19 sty 2017, 19:18
przez dobrzyn22
ddrtom napisał(a):Prawda jest taka ze w mazde o mocy 121 koni mozna zamatowac komputer od 143


może i tak.. ale sam komputer też kosztuje

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 24 sty 2017, 16:30
przez crazytribe
Cześć,
Znalazłem taką ciekawostkę:
http://allegro.pl/nitro-obd2-chip-tunin ... 52809.html

Ciekawy jestem czy to ma prawo działać, i czy nie uszkodzi jakos ECU...

A tak przy okazji, czy ktoś używa jakiegos dobrego powerboxa na silniku RF7J (teraz sa coraz lepsze)?

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 24 sty 2017, 21:05
przez darrecki
Dobry żart, mam nadzieję że ty nie na poważnie...
To całkiem wysoka cena jak za 2 LEDy, obudowę i wtyczkę. Testowali to i inne podobne wynalazki "fani 4 kółek". I wiesz co? Nie działa.

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 26 sty 2017, 10:50
przez crazytribe
Wiadomo, że to nie zadziała <glupek2> , gorzej, że podobno potrafi to coś zepsuć ECU! <diabełek>

Więc ostzreżenie: unikać!

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 20 lut 2017, 19:37
przez Username1234
Przymierzam się powoli do lekkiego tuningu silnika Premacy rocznik 2000 RF2A 90km. Podkładek pod Wastegate jeszcze nie dawałem. Oporników nie testowałem. EGR-u jeszcze nie zaślepiałem ale niedługo to zrobię, na allegro są fajne gotowe kwasoodporne zaślepki za grosze. Na czym w końcu stanęło w kwestii dawki paliwa? Czy zwiększenie ilości powietrza w ten sposób-podkładki (ponad 0.85 bara) zmusi komputer do wydłużenia czasu wtrysku czy jednak nie bo oblicza on jakieś wartości i wybiera tą mniejszą jak ktoś już tu pisał? Wtedy byłaby w cylindrach tylko nadwyżka powietrza i gwarancja idealnego dopalenia i wykorzystania paliwa, ale bez przyrostu mocy ponad serię z racji za małej już wtedy dawki. <płacze> Generalnie chciałbym się Was zapytać o pewną ofertę boxa. Jedynym pewnym boxem do DiTD jest na razie tylko Box Base z V-Tech , aktualnie kosztuje 480 zł jakoś, więc nie tak drogo. Ogólnie jestem raczej laikiem, więc proszę o wyrozumiałość.
Podaję link: https://www.proracing.co/pl-pl/chip-box ... 000-detail

Za 120 zł jest to box "firmy" Pro Racing. Z tego co tam piszę to jest to do wersji Sportive 2.0 ale w opisie też że do starszych diesli bez CR. Box ten montuje się poprzez zmostkowanie przewodów od czujnika temperatury powietrza dolotowego ( czujnik na dwa przewody), bodajże przy filtrze powietrza? Moje główne pytanie to, czy to w DiTD w ogole ma prawo działać? Czy raczej wpływ informacji z tego czujnika ma mały wpływ na obliczanie dawki przez ECU? Co to w ogóle jest, pewnie opornik zwykły z potencjometrem, bo piszą że 50 obrotów ma aż śruba w tym boxie... :D Pozdrawiam serdecznie !

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 20 lut 2017, 20:55
przez Neonixos666
Box to po prostu oszukanie że jest zimniej i komp daje więcej paliwa. O ile nadmiar powietrza zły nie jest o tyle nadmiar paliwa już tak. Trzeba pamiętać by nie przesadzić z dawką i po prostu dać tyle na ile pozwala ilość powietrza (nie dopuścić do dymienia przy pełnym obciążeniu). Myślę że te 15- 20KM da radę wykrzesać o ile wszystko jest sprawne.

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 9 mar 2017, 19:03
przez kongobongo
Znalazłem coś dziś :P
A ja się zastanawiałem czemu w DR 86 kW mam, jak taki silnik nie występuje. Modyfikacja prawdopodobnie była robiona w Niemczech, bo stamtąd auto, i w DR niemieckim 86kW wpisane.
Okazało się bowiem, że przy nogach pasażera, taki boxik leży... szczerze, nie zaglądałem tam bo nie miałem potrzeby, ale chyba będę musiał odpiąć i sprawdzić czy to działa i jakie są osiągi z i bez.
A już chciałem prostować na 74 kW :D

Coś powiecie o tym? Ktoś takowe posiada ?
Tu cena chyba przesadzona ?? >> http://www.ebay.pl/itm/SPEED-BUSTER-Chi ... Sw-W5UvhHy

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 9 mar 2017, 23:07
przez Neonixos666
wow to oryginał denso więc nie byle co, ciekawe to :)

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 9 mar 2017, 23:20
przez kongobongo
Ho ho, mnie też zaciekawiło :D
Tylko w necie krucho, na niemieckim forum coś widziałem, z tłumaczem się muszę pobawić i poczytać.
No chyba że tu speca mamy jakiegoś i się wypowie :)
Odpiąć można na spokojnie i później podłączyć w celu sprawdzenia czy to działa ??


Takie komentarze po tłumaczu:
Witam, kto jest zainteresowany
Oto pierwsze dane z jazdy próbnej:

Oryginalny 0-100 kmh odpowiednio do 3000 obrotów na minutę – 20 sek
Oryginalny 80-120 kmhim 5-en przejścia --- 20sek


z chipem 0-100 odpowiednio 3000rpm --- 17 sek
z chipem 80-120 w 5-en biegu 13 sek

Znacznie bardziej zwinny w dolnym zakresie prędkości.

Mogę powiedzieć o dymie jeszcze nic, wciąż następuje.


Teraz, po wymianie rozrządu muszę zrobić testy. Ale po pierwszej jeździe, wiem że jest fajnie :D

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 9 mar 2017, 23:24
przez Neonixos666
Sprawdź najpierw do czego jest to podpięte.