Strona 69 z 74

Re: Mazda3 BK MZ-CD 2005r. 1.6 109 KM

PostNapisane: 20 gru 2014, 23:09
przez Derfflingeru
Zrobiłem coś koło 20.000 km, mój model nie posiadał DPF'u.
Wyciąłem natomiast katalizator.
Spalanie było raczej w normie, jeśli była jakaś różnica to dosłownie niezauważalna (oczywiście jeśli mówimy o normalnym użytkowaniu)
Jedyny minus tak mocnego moda, było kopcenie, przy dodawaniu gazu, zostawiałem za sobą piękną ścianę czarnego dymu. Możliwe, że swój udział miało wycięcie kata.

Moim zdaniem, twój wykres wygląda dużo lepiej i jeśli miałbym się kiedykolwiek decydować znowu na taką operację, skorzystałbym z twoich usług.

O ile dobrze pamiętam, turbina zaczynała powoli dawać o sobie znać (świszczeć) . Pytanie tylko czy to przez chip tuning i stosunkowo wysokie obroty, czy zwyczajnie ze starości.

Re: Mazda3 BK MZ-CD 2005r. 1.6 109 KM

PostNapisane: 20 gru 2014, 23:40
przez marlad
Samochód , którego dotyczy wykres został przerobiony na wersje bez FAP i EGR. Równiez nie posiadał katalizatora. Trochę przykapcał,ale ściany dymu nie było.swoje miał juz w kołach i ciężko stwierdzić bez wyciągania wtrysków na stół co było tego przyczyną

Brak katalizatora nie mógł powodować ściany dymu, ponieważ zdrowy silnik bez niego nie powinien kopcić. Tu na forum wrzuciłem przykład silnika 1.6 bez kata i DPF , który w ogóle nie kopcił

Wydaje mi się ,że program miałeś "zdrowo" dolany paliwem ,albo wtryski lały

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 21 gru 2014, 18:56
przez marlad
Tu masz przykładowy chiptuning na sterowniku denso dla wersji MZR-CD 2.0 140 . Włącznie z "załataniem" dziury w momencie i mocy przy 2800 obr/min

Obrazek

Tutaj lajtowna wersja ecotuningu dla silnika 1.6 MZ-CD 109 KM na Boschu ( +10 km, +20 Nm )

Obrazek

Tutaj silnik 1.6 MZ-CD 109 KM na Boschu wersja modyfikacji bardzo mocna STAGE 2 ( +36 KM+72 Nm )

Obrazek

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 11 sty 2015, 20:32
przez dawid1916
Witam.
Za jakiś czas planuję zchipować M3 Y6. 1.6 MZ-CD 109 KM. Obstawiam jej jakieś 140 KM i 300+ NM. Najlepiej jak by było to Stage 2, jak nad moim postem :D Czy ktoś korzystał z usług tunerów z Tykocina? Warto tam jechać? Pozdrawiam :)

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 13 sty 2015, 16:52
przez 0Piotr
u mnie po wycięciu dpf i zrobieniu chipa wygląda tak

PostNapisane: 23 lut 2015, 15:24
przez kandy82
Panowie,

Czy można i ew. do jakiej mocy podnieść moc w Mazdzie 6, 2009 rok z silnikiem 2.0 MZR-CD/140 KM. Ile może to kosztować i gdzie można to zrobić w Trójmieście? pozdrawiam,

PostNapisane: 23 lut 2015, 17:44
przez slisman
Nie sprzedajesz jednak? :D (bo widziałem ogłoszenie)
A co do chipa....zapytaj naszego regionalnego (roxygenium), ostatnio coś wspomniał o warsztacie, gdzie będzie chipować swoją GY :)

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 23 lut 2015, 19:57
przez dobrzyn22
v-tech w Kosakowie

PostNapisane: 25 lut 2015, 17:04
przez marlad
newbie napisał(a):więc tak:
mazda z racji marnej czipowalności tylko V-Tech, który sprzeda cyfrowy box z możliwością wyboru mod-u zdalnie z kabiny
na koniec powiem tyle, że czas jazdy autem bez czipa to czas stracony :]


Marna chipowalność Mazdy ?? a cóż to za teza i czym poparta ?? opisz proszę szerzej , bo może o czymś nie wiem !!

Co do tego ,że jazda bez chipa to czas stracony ?? 100 Popieram !!

PostNapisane: 25 lut 2015, 18:55
przez Sebal
Wszystkie moje mazdy w dieslu miały "zrobiony" program więc chyba "chipowalność" mazdy nie jest taka zła. Obecna "6" też jest "pociągnięta" na programie

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 26 mar 2015, 13:49
przez crazytribe
Cześć wszystkim,

Mam nadziej, że moge w tym temacie oto zapytac.
Co myslicie o boxaxh obecnych a w szczególnosci tego:
http://allegro.pl/chiptuning-mazda-3-2- ... 56036.html
Opcja z pilotem wydaje się byc bardzo fajny <zawstydzony>

Oraz czy macie jakies powtarzające się problemy po chiptuningu np szybkie padanie turbiny i innych części itp?

Ja bede cchiał lekki tuning robć bez wyjmowania DPF'a.

Pozdrowienia!

PostNapisane: 26 mar 2015, 15:10
przez dobrzyn22
crazytribe napisał(a): czy macie jakies powtarzające się problemy po chiptuningu

zacznijmy od tego, że chiptuningiem nazywamy bezpośrednie modyfikacje w komputerze auta – tu masz zwykły BOX, który tylko "oszukuje" komputer...

Problemów raczej nie ma. Co do żywotności części – chyba wiadomo, że ich żywotność się skraca (ale nie jakoś diametralnie). NIe wierz też, że spalanie Ci spadnie o 2 litry <glupek2>.

Generalnie na Twoim miejscu polecał bym mimo wszystko chiptuning, dzięki któremu można dużo lepiej dobrać odpowiedni program do charakterystyki silnika.

PostNapisane: 26 mar 2015, 15:43
przez crazytribe
Dzięki za odpowiedź,

zgadzam się z tym, że chiptuning bedize lepszy niz box generalnie i dla silnika.

zastanawiam się tylko czy ktoś testował/uzywa takiego boxa, bo jeżeli ktoś tylko sporadycznie bedize chciał podkrecać i odpali pilota raz na jakis czas to może byc bardzo dobre rozwiązanie.

ZAłóżmy, ze na ogól jeżdzę rano do rpacy z żona i spowrotem, ale raz w tygodniu wracam sam z treningu i chce się nieco pobawić.

Albo jade w trasie i po polsce tzreba nieco powyprzedzać, a za granica juz mozna spokojniej.

Pozatym to wychodzi taniej sporo niż chiptuning stage 1.

Tak wiec mimo wszystko zastanawiam się czy to nie jest ciekawe rozwiązanie.

Pisze w tym wątku bo nie znalazłem o Boxach, przepraszam jesli jednak jest.

Pozdrawiam!

PostNapisane: 26 mar 2015, 15:52
przez dobrzyn22
crazytribe napisał(a):zastanawiam się tylko czy ktoś testował/uzywa takiego boxa

dokładnie takiego to nie, ale ogólnie mam zainstalowanego u siebie (kiedy go montowałem nie było jeszcze możliwości chipowania M6, albo była ale w bardzo ograniczonym zakresie).

crazytribe napisał(a): jeżeli ktoś tylko sporadycznie bedize chciał podkrecać i odpali pilota raz na jakis czas to może byc bardzo dobre rozwiązanie.

w sumie ten pilot to tylko gadżet... W "normalnej jeździe", przy tym samym stylu jazdy, prawie nie zauważysz przyrostu mocy, dopiero jak mocniej depniesz... więc jaki sens ma odłączanie go tym pilotem <co?>

crazytribe napisał(a):Pozatym to wychodzi taniej sporo niż chiptuning

zgadza się... chiptuning to koszt ok. x2,5

PostNapisane: 26 mar 2015, 17:30
przez wilusjdm
dobrzyn22 napisał(a):zgadza się... chiptuning to koszt ok. x2,5

A tak naprawdę za 1000zł spokojnie zrobisz program w dobrym zakładzie <oczko>

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 26 mar 2015, 22:58
przez marlad
Wykres obrazujący różnice po zastosowaniu boxa , oraz chiptuningu na przykładzie turbodoładowanego silnika wysokoprężnego .

Obrazek

PostNapisane: 10 kwi 2015, 09:35
przez MrShaleck
0Piotr napisał(a):u mnie po wycięciu dpf i zrobieniu chipa wygląda tak


Kolego a coś poza tym robiłeś? Jakiś intercooler lepszy?
Konie nie poszły jakoś wysoko, ale 400Nm to już spoko opcja.

Mi niestety intercooler nie domaga, więc nie wyrywam się jeszcze na program ;/
A jeśli chodzi o pomorskie to ostatnio prężnie działa i podobno też sprawnie Turboelita. Sam się tam wybieram w wakacje.

PostNapisane: 20 maja 2015, 15:03
przez jira00
Witam.
Czy ktoś może polecić firmy z Warszawy lub Białegostoku zajmujace się chiptunigiem?
Gdzie cenowo można to zrobić najtaniej? Moje auto to Mazda 3, 2006r 1.6 diesel 109KM

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 8 cze 2015, 14:10
przez widmo82
kreatormocy niedaleko ronda kometa

Re: CHIP Tuning – DIESEL

PostNapisane: 26 lip 2015, 18:04
przez mkondi
Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś z was montował coś takiego co myślicie wiem że zaraz posypią się na mnie gromy ale cena kusząca i sprzedaje się trochę tego
http://allegro.pl/chiptuning-mazda-6-2- ... 09983.html
Pozdrawiam