CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Derfflingeru » 20 gru 2014, 22:09

Zrobiłem coś koło 20.000 km, mój model nie posiadał DPF'u.
Wyciąłem natomiast katalizator.
Spalanie było raczej w normie, jeśli była jakaś różnica to dosłownie niezauważalna (oczywiście jeśli mówimy o normalnym użytkowaniu)
Jedyny minus tak mocnego moda, było kopcenie, przy dodawaniu gazu, zostawiałem za sobą piękną ścianę czarnego dymu. Możliwe, że swój udział miało wycięcie kata.

Moim zdaniem, twój wykres wygląda dużo lepiej i jeśli miałbym się kiedykolwiek decydować znowu na taką operację, skorzystałbym z twoich usług.

O ile dobrze pamiętam, turbina zaczynała powoli dawać o sobie znać (świszczeć) . Pytanie tylko czy to przez chip tuning i stosunkowo wysokie obroty, czy zwyczajnie ze starości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2013, 17:25
Posty: 95 (3/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda RX-8 2006r. 1.8 Turbo

Postprzez marlad » 20 gru 2014, 22:40

Samochód , którego dotyczy wykres został przerobiony na wersje bez FAP i EGR. Równiez nie posiadał katalizatora. Trochę przykapcał,ale ściany dymu nie było.swoje miał juz w kołach i ciężko stwierdzić bez wyciągania wtrysków na stół co było tego przyczyną

Brak katalizatora nie mógł powodować ściany dymu, ponieważ zdrowy silnik bez niego nie powinien kopcić. Tu na forum wrzuciłem przykład silnika 1.6 bez kata i DPF , który w ogóle nie kopcił

Wydaje mi się ,że program miałeś "zdrowo" dolany paliwem ,albo wtryski lały
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez marlad » 21 gru 2014, 17:56

Tu masz przykładowy chiptuning na sterowniku denso dla wersji MZR-CD 2.0 140 . Włącznie z "załataniem" dziury w momencie i mocy przy 2800 obr/min

Obrazek

Tutaj lajtowna wersja ecotuningu dla silnika 1.6 MZ-CD 109 KM na Boschu ( +10 km, +20 Nm )

Obrazek

Tutaj silnik 1.6 MZ-CD 109 KM na Boschu wersja modyfikacji bardzo mocna STAGE 2 ( +36 KM+72 Nm )

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez dawid1916 » 11 sty 2015, 19:32

Witam.
Za jakiś czas planuję zchipować M3 Y6. 1.6 MZ-CD 109 KM. Obstawiam jej jakieś 140 KM i 300+ NM. Najlepiej jak by było to Stage 2, jak nad moim postem :D Czy ktoś korzystał z usług tunerów z Tykocina? Warto tam jechać? Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 11:42
Posty: 14 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK

Postprzez 0Piotr » 13 sty 2015, 15:52

u mnie po wycięciu dpf i zrobieniu chipa wygląda tak
Załączniki
DSC_0001.JPG
Początkujący
 
Od: 16 sie 2013, 08:16
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GH 2008r 140KM diesel

Postprzez kandy82 » 23 lut 2015, 14:24

Panowie,

Czy można i ew. do jakiej mocy podnieść moc w Mazdzie 6, 2009 rok z silnikiem 2.0 MZR-CD/140 KM. Ile może to kosztować i gdzie można to zrobić w Trójmieście? pozdrawiam,
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:08
Posty: 30
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2009 rok, GH
Mazda 3, 2004 rok

Postprzez slisman » 23 lut 2015, 16:44

Nie sprzedajesz jednak? :D (bo widziałem ogłoszenie)
A co do chipa....zapytaj naszego regionalnego (roxygenium), ostatnio coś wspomniał o warsztacie, gdzie będzie chipować swoją GY :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2015, 18:57

v-tech w Kosakowie
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marlad » 25 lut 2015, 16:04

newbie napisał(a):więc tak:
mazda z racji marnej czipowalności tylko V-Tech, który sprzeda cyfrowy box z możliwością wyboru mod-u zdalnie z kabiny
na koniec powiem tyle, że czas jazdy autem bez czipa to czas stracony :]


Marna chipowalność Mazdy ?? a cóż to za teza i czym poparta ?? opisz proszę szerzej , bo może o czymś nie wiem !!

Co do tego ,że jazda bez chipa to czas stracony ?? 100 Popieram !!
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Sebal » 25 lut 2015, 17:55

Wszystkie moje mazdy w dieslu miały "zrobiony" program więc chyba "chipowalność" mazdy nie jest taka zła. Obecna "6" też jest "pociągnięta" na programie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 634 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez crazytribe » 26 mar 2015, 12:49

Cześć wszystkim,

Mam nadziej, że moge w tym temacie oto zapytac.
Co myslicie o boxaxh obecnych a w szczególnosci tego:
http://allegro.pl/chiptuning-mazda-3-2- ... 56036.html
Opcja z pilotem wydaje się byc bardzo fajny <zawstydzony>

Oraz czy macie jakies powtarzające się problemy po chiptuningu np szybkie padanie turbiny i innych części itp?

Ja bede cchiał lekki tuning robć bez wyjmowania DPF'a.

Pozdrowienia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2014, 13:13
Posty: 44
Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.

Postprzez dobrzyn22 » 26 mar 2015, 14:10

crazytribe napisał(a): czy macie jakies powtarzające się problemy po chiptuningu

zacznijmy od tego, że chiptuningiem nazywamy bezpośrednie modyfikacje w komputerze auta – tu masz zwykły BOX, który tylko "oszukuje" komputer...

Problemów raczej nie ma. Co do żywotności części – chyba wiadomo, że ich żywotność się skraca (ale nie jakoś diametralnie). NIe wierz też, że spalanie Ci spadnie o 2 litry <glupek2>.

Generalnie na Twoim miejscu polecał bym mimo wszystko chiptuning, dzięki któremu można dużo lepiej dobrać odpowiedni program do charakterystyki silnika.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez crazytribe » 26 mar 2015, 14:43

Dzięki za odpowiedź,

zgadzam się z tym, że chiptuning bedize lepszy niz box generalnie i dla silnika.

zastanawiam się tylko czy ktoś testował/uzywa takiego boxa, bo jeżeli ktoś tylko sporadycznie bedize chciał podkrecać i odpali pilota raz na jakis czas to może byc bardzo dobre rozwiązanie.

ZAłóżmy, ze na ogól jeżdzę rano do rpacy z żona i spowrotem, ale raz w tygodniu wracam sam z treningu i chce się nieco pobawić.

Albo jade w trasie i po polsce tzreba nieco powyprzedzać, a za granica juz mozna spokojniej.

Pozatym to wychodzi taniej sporo niż chiptuning stage 1.

Tak wiec mimo wszystko zastanawiam się czy to nie jest ciekawe rozwiązanie.

Pisze w tym wątku bo nie znalazłem o Boxach, przepraszam jesli jednak jest.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2014, 13:13
Posty: 44
Auto: Mazda 3 BK, 2.0 Diesel, 2008, RF7J, 143 Koni.

Postprzez dobrzyn22 » 26 mar 2015, 14:52

crazytribe napisał(a):zastanawiam się tylko czy ktoś testował/uzywa takiego boxa

dokładnie takiego to nie, ale ogólnie mam zainstalowanego u siebie (kiedy go montowałem nie było jeszcze możliwości chipowania M6, albo była ale w bardzo ograniczonym zakresie).

crazytribe napisał(a): jeżeli ktoś tylko sporadycznie bedize chciał podkrecać i odpali pilota raz na jakis czas to może byc bardzo dobre rozwiązanie.

w sumie ten pilot to tylko gadżet... W "normalnej jeździe", przy tym samym stylu jazdy, prawie nie zauważysz przyrostu mocy, dopiero jak mocniej depniesz... więc jaki sens ma odłączanie go tym pilotem <co?>

crazytribe napisał(a):Pozatym to wychodzi taniej sporo niż chiptuning

zgadza się... chiptuning to koszt ok. x2,5
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wilusjdm » 26 mar 2015, 16:30

dobrzyn22 napisał(a):zgadza się... chiptuning to koszt ok. x2,5

A tak naprawdę za 1000zł spokojnie zrobisz program w dobrym zakładzie <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 12:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez marlad » 26 mar 2015, 21:58

Wykres obrazujący różnice po zastosowaniu boxa , oraz chiptuningu na przykładzie turbodoładowanego silnika wysokoprężnego .

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez MrShaleck » 10 kwi 2015, 08:35

0Piotr napisał(a):u mnie po wycięciu dpf i zrobieniu chipa wygląda tak


Kolego a coś poza tym robiłeś? Jakiś intercooler lepszy?
Konie nie poszły jakoś wysoko, ale 400Nm to już spoko opcja.

Mi niestety intercooler nie domaga, więc nie wyrywam się jeszcze na program ;/
A jeśli chodzi o pomorskie to ostatnio prężnie działa i podobno też sprawnie Turboelita. Sam się tam wybieram w wakacje.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 2503 (10/36)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez jira00 » 20 maja 2015, 14:03

Witam.
Czy ktoś może polecić firmy z Warszawy lub Białegostoku zajmujace się chiptunigiem?
Gdzie cenowo można to zrobić najtaniej? Moje auto to Mazda 3, 2006r 1.6 diesel 109KM
Początkujący
 
Od: 9 lis 2014, 10:58
Posty: 17
Skąd: mazowieckie/podlasie
Auto: Mazda 3 , 1.6 Diesel 109KM 2006r.

Postprzez widmo82 » 8 cze 2015, 13:10

kreatormocy niedaleko ronda kometa
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez mkondi » 26 lip 2015, 17:04

Witam wszystkich mam pytanie czy ktoś z was montował coś takiego co myślicie wiem że zaraz posypią się na mnie gromy ale cena kusząca i sprzedaje się trochę tego
http://allegro.pl/chiptuning-mazda-6-2- ... 09983.html
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2014, 19:35
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 CiTD 136 KM 2005 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje