Wskaźniki AutoGuage.
1, 2
Mam wielki problem. Chce podlaczyc sobie wskazniki cinienia oleju i temp. oleju a za cholere nie wiem jak. Przeszukiwalem forum 2 godz. i nic nie znalazlem. Nie mam pojecia jak to popodlaczac wszystko jak narazie to tylko woltomierz podlaczylem. Byl bym bardzo wdzieczny za pomoc.
Pozdr Major
Pozdr Major
- Od: 17 lut 2008, 13:15
- Posty: 5
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 1992r.
Fiveopac napisał(a):Co do wskaznikow – masz czujniki
dobre pytanie. Proszę mnie tu równiez objaśnić krok po kroku, co trzeba mieś i co kupić i gdzie wmontować. też planuje taki montaż
Nie wiem czy trzeba sie rejestrowac na OCP, ale to bardzo ciekawe rozwiazanie, oto link:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 23&start=0
I opis:
Od dłuższego czasu zabierałem sie za słupek dla moich VDO. Jednak informacje na temat jak zrobić najlepiej słupek na sieci sa znikome i wszystkie wymagają "cudów na kiju" postanowiłem zrobić to troche inaczej.
Cały słupek powstał w 15 min. koszt słupka 50zł :szeroki_usmiech (bez obszycia)
Cały pomysł w tym by kupić :
– kolanko wodno kanalizacyjne
– otwornica
Otwornice wkręcamy do wiertarki robimy 3 dziurki wkładamy kolanko i po zabawie
Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba szpachlować, kleić żywicą, szlifować, suszyć i cudować. Prosto szybko i schludnie. Na całość można od razu nakładać skórkę.
Mało z tego takie rozwiązanie umożliwia nam zrobić ruchomy słupek Każdy element jest obszyty z osobna co umożliwia nam regulować wskaźniki jak tylko nam pasuje.
Oczywiście kto chce może z tyłu pokleić i bedzie nie ruchome
Słupek wylądował jak już przystało u naszego Śląskiego Tapicera Jacka ! (któremu jeszcze raz dziękuję za profi robote) a to efekt 5 godzin pracy
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 23&start=0
I opis:
Od dłuższego czasu zabierałem sie za słupek dla moich VDO. Jednak informacje na temat jak zrobić najlepiej słupek na sieci sa znikome i wszystkie wymagają "cudów na kiju" postanowiłem zrobić to troche inaczej.
Cały słupek powstał w 15 min. koszt słupka 50zł :szeroki_usmiech (bez obszycia)
Cały pomysł w tym by kupić :
– kolanko wodno kanalizacyjne
– otwornica
Otwornice wkręcamy do wiertarki robimy 3 dziurki wkładamy kolanko i po zabawie
Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba szpachlować, kleić żywicą, szlifować, suszyć i cudować. Prosto szybko i schludnie. Na całość można od razu nakładać skórkę.
Mało z tego takie rozwiązanie umożliwia nam zrobić ruchomy słupek Każdy element jest obszyty z osobna co umożliwia nam regulować wskaźniki jak tylko nam pasuje.
Oczywiście kto chce może z tyłu pokleić i bedzie nie ruchome
Słupek wylądował jak już przystało u naszego Śląskiego Tapicera Jacka ! (któremu jeszcze raz dziękuję za profi robote) a to efekt 5 godzin pracy
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
co trzeba mieć od strony technicznej:
-czujnik ciśnienia oleju (w komplecie z zegarami jest) +trójnik (trzeba dokupić)
-czujnik temperatury oleju (w komplecie jest)
-inne czujniki w zależności jakie zegary montujemy
i tak czujnik ciśnienia oleju montujemy poprzez trójnik w miejsce oryginału ,tu należy zwrócić uwagę na wielkość czujnika i czy jest miejsce w 2,5v6 wymagało to przeróbki trójnika żeby upchnąć ale udało się
czujnik temperatury oleju -ja zamontowałem w misce olejowej czyli należy spuścić olej zdemontować miskę wywiercić otwór w dolnej części miski najlepiej z boku tak żeby nie przeszkadzał -dobieramy nakrętkę która pasuje gwintem do czujnika (czujnik ma gwint chyba 10x1 ale to należy sprawdzić na swoim czujniku poza tym czujnik jest nagwintowany stożkowo czyli w miarę wkręcania uszczelnia się -ja dodatkowo zastosowałem taśmę uszczelniająca taką jaką stosuje się do rur hydraulicznych) wspawujemy nakrętkę i mamy już miejsce pod czujnik temp.oleju co do podłączenia pod instalacje w przypadku zegarów auto gauge jest schemat ale sprowadza on się do tego że podłączamy jeden kabelek pod zapłon ,drugi pod światła, trzeci pod masę a pozostałe idą do czujników
-czujnik ciśnienia oleju (w komplecie z zegarami jest) +trójnik (trzeba dokupić)
-czujnik temperatury oleju (w komplecie jest)
-inne czujniki w zależności jakie zegary montujemy
i tak czujnik ciśnienia oleju montujemy poprzez trójnik w miejsce oryginału ,tu należy zwrócić uwagę na wielkość czujnika i czy jest miejsce w 2,5v6 wymagało to przeróbki trójnika żeby upchnąć ale udało się
czujnik temperatury oleju -ja zamontowałem w misce olejowej czyli należy spuścić olej zdemontować miskę wywiercić otwór w dolnej części miski najlepiej z boku tak żeby nie przeszkadzał -dobieramy nakrętkę która pasuje gwintem do czujnika (czujnik ma gwint chyba 10x1 ale to należy sprawdzić na swoim czujniku poza tym czujnik jest nagwintowany stożkowo czyli w miarę wkręcania uszczelnia się -ja dodatkowo zastosowałem taśmę uszczelniająca taką jaką stosuje się do rur hydraulicznych) wspawujemy nakrętkę i mamy już miejsce pod czujnik temp.oleju co do podłączenia pod instalacje w przypadku zegarów auto gauge jest schemat ale sprowadza on się do tego że podłączamy jeden kabelek pod zapłon ,drugi pod światła, trzeci pod masę a pozostałe idą do czujników
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
sorry ale auto gauge to pieniadze wyrzucone w bloto
wtrące się:
Jeśli Auto Gauge tylko ze stepper motorem – silniczkiem krokowym (SM) – innymi nie ma co głowy zawracać.
Ale seria SM jest całkiem dobra i nie można mówić ze pieniądze w błoto.
U siebie mam zamontowane doładowanie/podciśnienie, ciśnienie oleju i temperatura oleju.
ciśnienie i temp oleju mam podłączne pod podkładkę pod filtr oleju – kwestia dobrania pod odpowiedni gwint filtra.
Doładowanie mazdy nie dotyczy (za wyjątkiem Walusia) ale jego podłączenie to pryszcz – wpina się trójnik w wężyk idący od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa i do trójnika podłącza kolejny wężyk idący do czujnika. Trójnik i wężyk miałem w komplecie. 15minut roboty.
Jeśli Auto Gauge tylko ze stepper motorem – silniczkiem krokowym (SM) – innymi nie ma co głowy zawracać.
Ale seria SM jest całkiem dobra i nie można mówić ze pieniądze w błoto.
U siebie mam zamontowane doładowanie/podciśnienie, ciśnienie oleju i temperatura oleju.
ciśnienie i temp oleju mam podłączne pod podkładkę pod filtr oleju – kwestia dobrania pod odpowiedni gwint filtra.
Doładowanie mazdy nie dotyczy (za wyjątkiem Walusia) ale jego podłączenie to pryszcz – wpina się trójnik w wężyk idący od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa i do trójnika podłącza kolejny wężyk idący do czujnika. Trójnik i wężyk miałem w komplecie. 15minut roboty.
marek napisał(a):Doładowanie mazdy nie dotyczy krzywy (za wyjątkiem Walusia)
Że tak powiem – chyba spore braki w wiedzy
Ja kojarzę 6 modeli benzyniaków z turbiną
Grzyby napisał(a):a kojarzę 6 modeli benzyniaków z turbiną
hyhyhy
marek napisał(a):wpina się trójnik w wężyk idący od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa
oo ciekawa opcja. Mi wszyscy wciskaja żeby wpinać w wężyk sterujący czyli od wastegate (seryjnego) do czujnika ciśnienia
Waluś napisał(a):Mi wszyscy wciskaja żeby wpinać w wężyk sterujący czyli od wastegate (seryjnego) do czujnika ciśnienia
generalnie masz się wpiąć w dowolny wężyk idący od kolektora ssącego przy czym istotne jest żeby nie miał zaworu jednokierunkowego bo wtedy nie będzie podciśnienia pokazywał. W większości aut najłatwiej dostępny jest wężyk idący do regulatora ciśnienia paliwa. Wastegate (przynajmniej w nissanie) nei jest podłączony bezpośrednio do kolektora. Przy czym o ile się nie myle westagetem steruje tylko ciśnienie doładowania i nie ma na wężyku podciśnienia.
Grzyby napisał(a):Ja kojarzę 6 modeli benzyniaków z turbiną
mówię o modelach spotykanych na mazdaspeed za wyjątkiem mazdy MPS ktore sa w 99% na gwarancji i zegara sobie nie wstawisz . A RX-7 ma chyba seryjnie zegar.
Wracac mi natychmiast do tematu oftopowcy jedne!
Ja zegar a raczej map sensor mam wpiety w trojnik miedzy seryjnym regulatorem paliwa a fmu (przewod idzie z kolektora za przepustnicą), tak wiec odczyty mam dokladnie takie jakie widzi fmu – podstawowe i najwazniejsze wskazanie dla mnie
Ja zegar a raczej map sensor mam wpiety w trojnik miedzy seryjnym regulatorem paliwa a fmu (przewod idzie z kolektora za przepustnicą), tak wiec odczyty mam dokladnie takie jakie widzi fmu – podstawowe i najwazniejsze wskazanie dla mnie
Less roof, more fun
A ma ktoś zamontowany wskaźnik składu mieszanki? Dostałem od znajomego 3 dodatkowe wskaźniki (ściągnięte z USA) i że tak powiem w Chinach zapomnieli o instrukcji właśnie to tego wskaźnika.
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
MARRUD napisał(a):A ma ktoś zamontowany wskaźnik składu mieszanki? Dostałem od znajomego 3 dodatkowe wskaźniki (ściągnięte z USA) i że tak powiem w Chinach zapomnieli o instrukcji właśnie to tego wskaźnika.
A masz sonde szerokopasmowa? Na seryjnej oszlalejesz od latąjącej wskazówki.... pokazuje bzdury.
Less roof, more fun
Fiveopac napisał(a):A masz sonde szerokopasmowa? Na seryjnej oszlalejesz od latąjącej wskazówki.... pokazuje bzdury.
No właśnie nie, przed chwilą czytałem o tym trochę na sieci i wiem, że trzeba się wpiąć pod przewód sygnałowy sondy. Póki co to i tak jak na razie będzie pełnić funkcję ozdobną dopóki czegoś nie wymyślę
A może ktoś jest zainteresowany takim małym zestawem (AFR, ciśnienie oleju i obrotomierz) ładne i takie niebieskie
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
No właśnie nie, przed chwilą czytałem o tym trochę na sieci i wiem, że trzeba się wpiąć pod przewód sygnałowy sondy. Póki co to i tak jak na razie będzie pełnić funkcję ozdobną dopóki czegoś nie wymyślę usmiech
Nawet nei zakladaj, mialem ten wskaznik przez caly jeden wieczor, na drugi dzien wrocil do sklepu. Wskazuej bzdury, jest totalnie nie przydatny, nic z niego nie odczytasz i, co najgorsze, wkurza jego aktywnosc w polu widzenia .
Podlaczanie to po prostu +,– oraz sygnal pociagniety z sondy.
Less roof, more fun
marek napisał(a):RX-7 ma chyba seryjnie zegar.
FC ma (ale w mmHg), FD nie ma
Zajrzyj tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 1e80b25a06
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje