Wskaźniki AutoGuage.

Postprzez MajorNS » 6 mar 2008, 23:55

Mam wielki problem. Chce podlaczyc sobie wskazniki cinienia oleju i temp. oleju a za cholere nie wiem jak. Przeszukiwalem forum 2 godz. i nic nie znalazlem. Nie mam pojecia jak to popodlaczac wszystko jak narazie to tylko woltomierz podlaczylem. Byl bym bardzo wdzieczny za pomoc.

Pozdr Major
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 13:15
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 1992r.

Postprzez Fiveopac » 7 mar 2008, 00:16

MajorNS zapoznaj sie z regulaminem działu! Tym razem poprawilem za ciebie temat.

Co do wskaznikow – masz czujniki?
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Waluś » 7 mar 2008, 00:39

Fiveopac napisał(a):Co do wskaznikow – masz czujniki

dobre pytanie. Proszę mnie tu równiez objaśnić krok po kroku, co trzeba mieś i co kupić i gdzie wmontować. też planuje taki montaż :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Udesky » 7 mar 2008, 02:35

Nie wiem czy trzeba sie rejestrowac na OCP, ale to bardzo ciekawe rozwiazanie, oto link:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 23&start=0

I opis:
Od dłuższego czasu zabierałem sie za słupek dla moich VDO. Jednak informacje na temat jak zrobić najlepiej słupek na sieci sa znikome i wszystkie wymagają "cudów na kiju" postanowiłem zrobić to troche inaczej.

Cały słupek powstał w 15 min. koszt słupka 50zł :szeroki_usmiech (bez obszycia)

Cały pomysł w tym by kupić :

– kolanko wodno kanalizacyjne
– otwornica

Otwornice wkręcamy do wiertarki robimy 3 dziurki wkładamy kolanko i po zabawie :D



Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba szpachlować, kleić żywicą, szlifować, suszyć i cudować. Prosto szybko i schludnie. Na całość można od razu nakładać skórkę.
Mało z tego takie rozwiązanie umożliwia nam zrobić ruchomy słupek :) Każdy element jest obszyty z osobna co umożliwia nam regulować wskaźniki jak tylko nam pasuje.
Oczywiście kto chce może z tyłu pokleić i bedzie nie ruchome :)

Słupek wylądował jak już przystało u naszego Śląskiego Tapicera Jacka ! (któremu jeszcze raz dziękuję za profi robote) a to efekt 5 godzin pracy

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez pawelc » 7 mar 2008, 07:17

co trzeba mieć od strony technicznej:
-czujnik ciśnienia oleju (w komplecie z zegarami jest) +trójnik (trzeba dokupić)
-czujnik temperatury oleju (w komplecie jest)
-inne czujniki w zależności jakie zegary montujemy
i tak czujnik ciśnienia oleju montujemy poprzez trójnik w miejsce oryginału ,tu należy zwrócić uwagę na wielkość czujnika i czy jest miejsce w 2,5v6 wymagało to przeróbki trójnika żeby upchnąć ale udało się :)
czujnik temperatury oleju -ja zamontowałem w misce olejowej czyli należy spuścić olej zdemontować miskę wywiercić otwór w dolnej części miski najlepiej z boku tak żeby nie przeszkadzał -dobieramy nakrętkę która pasuje gwintem do czujnika (czujnik ma gwint chyba 10x1 ale to należy sprawdzić na swoim czujniku poza tym czujnik jest nagwintowany stożkowo czyli w miarę wkręcania uszczelnia się -ja dodatkowo zastosowałem taśmę uszczelniająca taką jaką stosuje się do rur hydraulicznych) wspawujemy nakrętkę i mamy już miejsce pod czujnik temp.oleju co do podłączenia pod instalacje w przypadku zegarów auto gauge jest schemat ale sprowadza on się do tego że podłączamy jeden kabelek pod zapłon ,drugi pod światła, trzeci pod masę a pozostałe idą do czujników
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez DISItune » 7 mar 2008, 16:59

sorry ale auto gauge to pieniadze wyrzucone w bloto <killer>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez marek » 7 mar 2008, 17:55

wtrące się:

Jeśli Auto Gauge tylko ze stepper motorem – silniczkiem krokowym (SM) – innymi nie ma co głowy zawracać.
Ale seria SM jest całkiem dobra i nie można mówić ze pieniądze w błoto.

U siebie mam zamontowane doładowanie/podciśnienie, ciśnienie oleju i temperatura oleju.

ciśnienie i temp oleju mam podłączne pod podkładkę pod filtr oleju – kwestia dobrania pod odpowiedni gwint filtra.
Doładowanie mazdy nie dotyczy :] (za wyjątkiem Walusia) ale jego podłączenie to pryszcz – wpina się trójnik w wężyk idący od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa i do trójnika podłącza kolejny wężyk idący do czujnika. Trójnik i wężyk miałem w komplecie. 15minut roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Grzyby » 8 mar 2008, 11:00

marek napisał(a):Doładowanie mazdy nie dotyczy krzywy (za wyjątkiem Walusia)

Że tak powiem – chyba spore braki w wiedzy :)
Ja kojarzę 6 modeli benzyniaków z turbiną :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 8 mar 2008, 11:27

Grzyby napisał(a):a kojarzę 6 modeli benzyniaków z turbiną

hyhyhy <diabełek>
marek napisał(a):wpina się trójnik w wężyk idący od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa

oo ciekawa opcja. Mi wszyscy wciskaja żeby wpinać w wężyk sterujący czyli od wastegate (seryjnego) do czujnika ciśnienia
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez marek » 8 mar 2008, 15:32

Waluś napisał(a):Mi wszyscy wciskaja żeby wpinać w wężyk sterujący czyli od wastegate (seryjnego) do czujnika ciśnienia


generalnie masz się wpiąć w dowolny wężyk idący od kolektora ssącego przy czym istotne jest żeby nie miał zaworu jednokierunkowego bo wtedy nie będzie podciśnienia pokazywał. W większości aut najłatwiej dostępny jest wężyk idący do regulatora ciśnienia paliwa. Wastegate (przynajmniej w nissanie) nei jest podłączony bezpośrednio do kolektora. Przy czym o ile się nie myle westagetem steruje tylko ciśnienie doładowania i nie ma na wężyku podciśnienia.


Grzyby napisał(a):Ja kojarzę 6 modeli benzyniaków z turbiną


mówię o modelach spotykanych na mazdaspeed za wyjątkiem mazdy MPS ktore sa w 99% na gwarancji i zegara sobie nie wstawisz :P. A RX-7 ma chyba seryjnie zegar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Fiveopac » 11 mar 2008, 21:54

Wracac mi natychmiast do tematu oftopowcy jedne!

Ja zegar a raczej map sensor mam wpiety w trojnik miedzy seryjnym regulatorem paliwa a fmu (przewod idzie z kolektora za przepustnicą), tak wiec odczyty mam dokladnie takie jakie widzi fmu – podstawowe i najwazniejsze wskazanie dla mnie :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez MARRUD » 2 kwi 2008, 21:09

A ma ktoś zamontowany wskaźnik składu mieszanki? Dostałem od znajomego 3 dodatkowe wskaźniki (ściągnięte z USA) i że tak powiem w Chinach zapomnieli o instrukcji właśnie to tego wskaźnika.
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez Fiveopac » 2 kwi 2008, 21:28

MARRUD napisał(a):A ma ktoś zamontowany wskaźnik składu mieszanki? Dostałem od znajomego 3 dodatkowe wskaźniki (ściągnięte z USA) i że tak powiem w Chinach zapomnieli o instrukcji właśnie to tego wskaźnika.

A masz sonde szerokopasmowa? Na seryjnej oszlalejesz od latąjącej wskazówki.... pokazuje bzdury.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez MARRUD » 2 kwi 2008, 21:51

Fiveopac napisał(a):A masz sonde szerokopasmowa? Na seryjnej oszlalejesz od latąjącej wskazówki.... pokazuje bzdury.


No właśnie nie, przed chwilą czytałem o tym trochę na sieci i wiem, że trzeba się wpiąć pod przewód sygnałowy sondy. Póki co to i tak jak na razie będzie pełnić funkcję ozdobną dopóki czegoś nie wymyślę :)

A może ktoś jest zainteresowany takim małym zestawem (AFR, ciśnienie oleju i obrotomierz) ładne i takie niebieskie :D
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez Fiveopac » 2 kwi 2008, 23:11

No właśnie nie, przed chwilą czytałem o tym trochę na sieci i wiem, że trzeba się wpiąć pod przewód sygnałowy sondy. Póki co to i tak jak na razie będzie pełnić funkcję ozdobną dopóki czegoś nie wymyślę usmiech

Nawet nei zakladaj, mialem ten wskaznik przez caly jeden wieczor, na drugi dzien wrocil do sklepu. Wskazuej bzdury, jest totalnie nie przydatny, nic z niego nie odczytasz i, co najgorsze, wkurza jego aktywnosc w polu widzenia .
Podlaczanie to po prostu +,– oraz sygnal pociagniety z sondy.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 3 kwi 2008, 11:12

marek napisał(a):RX-7 ma chyba seryjnie zegar.

FC ma (ale w mmHg), FD nie ma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez TRUCK » 4 wrz 2008, 17:44

Poszukuję bezskutecznie namiaru na zegary firmy VDO nigdzie nie można ich kupić jeżeli ktoś ma namiar na coś takiego to z proszę o pomoc.
Najbardziej potrzebny mi zegar temperatury oleju (oczywiście elektroniczny)
Początkujący
 
Od: 9 sie 2008, 10:54
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 KL

Postprzez Misiek-Bełchatów » 4 wrz 2008, 17:54

... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Fiveopac » 4 wrz 2008, 18:09

Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez TRUCK » 4 wrz 2008, 18:14

Wielkie dzięki Fiveopac :D Pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 9 sie 2008, 10:54
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje