SWAP silnika z Mazdy 323 GTX (BPT) ???

Postprzez TR4PSTAR » 11 kwi 2010, 17:25

Jacek176 napisał(a):Moim zdaniem, jesli masz zdrowy silnik, to szkoda czasu i pieniędzy na swap. Ja osobiście poszukałbym tylko kolektora wydechowego, turbiny oraz downpipe od BPT Do tego wydajniejsza pompe paliwa (tez moze byc od BPT lub jakas Walbro) oraz wtryskiwacze (BPT lub inne, dla zainteresowanych mam liste wtryskow z innych aut ktore beda pasowac P&P). Montaż będzie plug & play. Wszystko to wystroić jakąś świnką, np. ecumaster i jazda.
Przy tak niskim stopniu sprężania jak ma BP w tej wersji nie ma potrzeby odprężania i można pokusić się o dużo więcej niż tylko soft. Five dmuchał 0.7 bara przy stopniu sprężania 9.5:1 a BP w 323 miał stopień 9.0:1


Silnik jest w miare zdrowy... Tzn. śmiga aż miło, ale małe ubytki oleju zauważyłem po ostrzejszych jazdach :P

Generalnie pierwsze o czym myślałem to właśnie coś a'la projekt Five'a, ale poczytałem o SWAPIE na BP-T i teraz to mnie zaciekawiło...

Rozważę chyba jednak kwestie uturbienia BP gdyż silniki BPT są dość ciężko dostępne i dość drogie :P
Ostatnio edytowano 11 kwi 2010, 22:52 przez TR4PSTAR, łącznie edytowano 1 raz
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez piwo » 11 kwi 2010, 18:37

uturbienie silnika bp wyjdzie cie sporo drozej niz kupno tego drogiego silnika od gtxa.moze ci sie wydawac nieprawdziwe ale wiem co mowie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (219/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2010, 23:29

Oj dokładnie wie wie co mówi , chyba że lubisz dłubać przynosi ci to satysfakcje i masz kase :), jak mnie parę osób nauczyło cytuje '' kupujesz tani płacisz dwa razy'' i tu sie zaczyna taki turbo inne turbo nowe używane i tak w kółko i leci 5 tyś , 7 tyś i leci leci :)

Soft na fmu dasz rade a dobrze pomyślane i na niezłych elementach będzie smigać FIVE to pokazał

DZIAŁAJ
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 12 kwi 2010, 16:26

piwo napisał(a):uturbienie silnika bp wyjdzie cie sporo drozej niz kupno tego drogiego silnika od gtxa.

Piwo, a mógłbys uzasadnić? Dlaczego swap całego BPT ma wyjśc tak tanio? Czym BPT różni sie od BP N/A poza tym, że ma bardziej odprężające tłoki? (chodzi mi o sam silnik bez osprzętu)
Ty swapowałeś cały BPT i też nie jest różowo ;)
Ostatnio edytowano 12 kwi 2010, 16:28 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 12 kwi 2010, 16:43

tym Jacku ze potrzeba to wystroic.kolektor i turbo to nie wszystko.jesli chcesz na czesciach z gtxa to zanjdz przeplywke od gtxa w rosadnej cenie, tak samo komputer od gtxa, kolektor i turbo, dolot z zaworami wszystkimi, icek,pompe palwia.a jak chcesz na innych gratach to trzeba storoic.wiec swinka,reg paliwa,wtryski,pompa palwia, ktos kto to wystroi.poza tym weze do oleju i wody zlaczki silikonowe,inne pierdolki.kupno silnika z gtx i ejgo montaz to koszt maks 4 tys zl.zrobienie projektu samemu wyjdzie duzo wiecej.chodzbys nie wiem jaki szajs wkladal.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (219/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez muaythai14 » 30 kwi 2010, 21:13

Wszystko pięknie tylko jest jeszcze taka sprawa, że silniki BP są bardzo ciężko dostępne (od dwóch m-cy szukam) a silnika BPT z gtxa jeszcze na sprzedaż nie widziałem, a chętnie bym nabył cokolwiek z BP w nazwie byleby stan był odpowiedni.
mt4l
Początkujący
 
Od: 1 lut 2009, 19:59
Posty: 23
Skąd: gda
Auto: mazda mx3 1.6

Postprzez NgS » 28 maja 2010, 13:33

to podłączę się do tematu bo właśnie zakupiłem BP-T, teraz muszę się dobrze przygotować na swapa zanim mi go dostarczą :D

http://got-jdm.com/9094-jdm-bpt-323-gtx ... -p-71.html
kupiłem go z tej firmy bo silnik jest dość tani jak na JDM z osprzętem i skrzynią, dają gwarancję i sprawdzają wszystko zanim go wyślą, poza tym ta firma zajmuje się tylko silnikami JDM to chyba muki nie sprzedają
jak ktoś jest chętny to mają jeszcze jeden :D do ceny trzeba doliczyć 400$ za wysyłkę bo free to jest tylko po stanach

wkładam go do 323f BG więc nie powinno być większego problemu
teraz moje pytanie do bardziej kumatych w temacie:
moja BG jest 1.8 sohc i jak to będzie z napędem?
muszę kupić jeszcze półośki? przeguby? piasty?
mowa o froncie bo na tył to jeszcze przyjdzie czas

wiem że jeszcze muszę dokupić intercooler, i co jeszcze?
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 13:55

no skrzynie mozna wymienic na gt a mozna zostac przy 1,8sohc.zrobisz jak zechcesz.przy turbo moga byc zasadniczo dluzsze biegi bo moment jest sporawy.bedziesz msuial na pewno wymienic docisk na mocny radzikowski za 850zl.poza tym skrzynie 4x4 mozesz sprzedac w dziale gtrproject (zlikwidowany?) wiec troche (conajmniej 1000zl) odzyskasz.
jakby brakowalo jakichs czesci mam pare na skaldzie wiec nie boj nic.troche szkoda ze nie kupiles wersji gtr no ale nie mzona miec wszystkeigo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (219/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez jackkpl » 28 maja 2010, 14:07

piwo napisał(a):tym Jacku ze potrzeba to wystroic.kolektor i turbo to nie wszystko.jesli chcesz na czesciach z gtxa to zanjdz przeplywke od gtxa w rosadnej cenie, tak samo komputer od gtxa, kolektor i turbo, dolot z zaworami wszystkimi, icek,pompe palwia.a jak chcesz na innych gratach to trzeba storoic.wiec swinka,reg paliwa,wtryski,pompa palwia, ktos kto to wystroi.poza tym weze do oleju i wody zlaczki silikonowe,inne pierdolki.kupno silnika z gtx i ejgo montaz to koszt maks 4 tys zl.zrobienie projektu samemu wyjdzie duzo wiecej.chodzbys nie wiem jaki szajs wkladal.



Musze podliczyc, ile mnie wyszlo zrobienie kompresora. Jeszcze troche wydatkow bedzie, ale to czy swap czy doladowanie n/a trzeba to i tak robic (np sprzeglo).

A sam swap na GTX, to koszt silnika i swapa. Zeby mocniej dmuchac, to trzeba i tak kupic sonde, swinie, egt, wzmocnic sprzeglo, zmienic dolot, zamontowac IC. Ja uwazam,ze lepiej uturbic GT
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 14:09 przez jackkpl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:09

no i kwestai jacek z tym zaciskiem i sprzeglem od kla.dobrze zebys szybko to sprwqdzail zeby ludzie na przyszlsoc wiedzieli czy jest to plug and play z gtkowska skrzynai czy nie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (219/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez NgS » 28 maja 2010, 14:10

właśnie chodzi o to że chcę tą ori AWD ona jest z ori sprzęgłem i kołem zamachowym
rozwaliłem już parę skrzyń tym sohc teraz mam skrzynie od 1.3 i jest spokuj, wydaje mi się że ta od GT nie pociągnie za długo na GTX
a poza tym chodzi żeby już mieć AWD bo mam taki ambitny projekt, żeby dokupić tylny most od gtx i to wszystko kiedyś polepić ale to w dalekiej przyszłości bo to pół auta trzeba wymienić

więc jak to się ma z podłączeniem awd skrzyni do tych półosiek?

a i jak z pompą paliwa? domyślam się że musi być mocniejsza, jaką i gdzie ?

dzięki za pomoc
Ostatnio edytowano 28 maja 2010, 14:26 przez NgS, łącznie edytowano 1 raz
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:23

chcesz zrobci awd?jak tak to musisz wymienci podloge cala bo w efce nie ma miejsca na wal na tyl.poza tym wymiana baku cie czeka i zawieszenia tylniego z wersji gtx.
jesli cchesz miec skrzynie 4x4 a wykorzystywac tylko na przod nie wiem czy jest taka opcja bo mechanizm roznicowy ci na to chyba nie pozowli chyba ze sie myle. moze zrobienie blokady miedzy przodem a tylem (zaspawanie) w skrzyni pomoze.ja mam u siebie moment 250 wiec duzo wiekszy niz seria skrzynia jeszcze zipie.chodz fakt faktem ze gtkowskie padaja.kolo zamachowe w gtx wymiarowo jest identyczne z gtkowym oprocz malej roznbicy.w gt sa podciecia na rancie zeby lzejsze bylo a w gtxsie jest pelne przez co wazy pewnie z 2 kg wiecej.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (219/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez NgS » 28 maja 2010, 14:36

już wiem z czym się wiąże podpięcie tyłu i masz rację, ale i tak w to wchodzę, można dostać cały tylny most za 700euro + dużo roboty ale będzie warto
co do samej skrzyni z tego co wiem od kolegów mechaników to ze skrzynią nie trzeba nic przerabiać, po prostu nie podłączasz tylnego wału i gra, chyba że się mylą :)

więc co z tymi półośkami, kupować od gtx-a, czy będzie pasować?
i co z tą pompą paliwa?

jak dojedzie silnik to nie chcę czekać na jakieś pierdoły bo się chyba pochlastam
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez piwo » 28 maja 2010, 14:40

pogadaj z podmuchem moze on bedzie mial jakas wiedze.poza tym nie wiem czy isnieje jeszcze gtrproject forum. o jest
http://195.117.252.46/~phpbbg/
mam d;a ciebie tanie rozwiazenie
http://www.allegro.pl/item1045556177.html
przeszczep tego co trzeba to apre minut.radze tez zobaczyc co jeszcze ma koles co ebdzie ci potrzebny bo sprzedaje na czesci
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (219/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez NgS » 1 cze 2010, 02:57

nigdy nie miałem nic do czynienia z doładowanymi silnikami, więc muszę się dużo nauczyć
czy IC o wymiarach 60x15x6,5 jest wystarczający, czy lepiej od razu zamontować coś większego?
jak to jest z tymi wszystkimi wskaźnikami, np.doładowania; muszę je mieć od razu czy są to extra udogodnienia i mogą przyjść z czasem?
to samo jest z MBC i Blow off, są to konieczne zabawki?

jeszcze jedno
wszystkie skrzynie z BP podchodzą do BP-t czy tylko ta od GT (dohc)
pytam bo mam w 1.8sohc skrzynkę od 1.3 z nowiutkim sprzęgłem i tak sobie pomyślałem że ją dojadę zanim się zabiorę do podpinania tyłu
mógł by być dobry efekt na tych przełożeniach ale coś mi podpowiada że tarczy to by długo nie było :|

z góry dzięki za pomoc
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez piwo » 1 cze 2010, 09:36

icek mozna zamontowac wiekszy bo w gtxie jest malusienki.wskazniki tak na prawde dobrze zebys mial dwa.a wiec egt i turbo boost na pcozatek.egt mowi czy silnik nie ma saplania stukowego i wszytsko ok a cisnienie tez dobrze mic zeby widziec czy turbo pompuje.reszat wskaznikow jak afr szerokopasmowy (nie mylic z zabawka typu afr waskopasmowy) czy temperatury i cisnienia sie przydaja ale nie sa konieczne.manual boost controler mbc to zabawka zeby podniesc cisnienie doladowania.to jest raczje nei przydatne bo jak podniesiesz cisnienie w silniku gtx to wlaczy sie tzw boot cut czyli zacznie ci silnik szarpac.wiec bez sensu to montowac.blow off daje taki fajny dzwiek przy zmianie biegow ale powoduje przeladowania cisnieniem przy zmianach biegow.mozes zamontowac lub nie.jak zamontujesz bedziesz widzial czy wyrzuca tamtedy olej. :)
podchodza wszystkie skrzynie biegow z bg.do koloru do wyboru.przelozenia w wersji 1,8sohc sa najdluzsze z mozliwych, a wiec silnik bedzie lekko zamulony i turbo bedzie wolniej wstawalo.bedziesz to odczuwal jako lekki lag zwloka zanim silnik wejdzie na obroty.ale na pcozatek jak sie uprzesz mzoesz zostawic lacznie z polosiami i heblami.sprzeglo wytrzyma jesli zapewnisz mocny 40% silniejszy doscisk.sprzeglo zazwyczaj sie slizgac z powodu wlasnie za malego docisku.polecam radzikowskiego.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4734 (219/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez NgS » 3 cze 2010, 17:03

dopiero dostrzegłem poważny problem w moim zamówieniu, tam nie ma ECU :|
i z tego co się chwilę rozejrzałem to nie tak łatwo go znaleźć, może macie jakiś pomysł czym go zastąpić
i co to SMT6?
kl-ze madafaka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 20:55
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f bg 1,8 16v sohc >2.5v6 KL-ZE

Postprzez People_Hate_Me » 4 cze 2010, 16:06

z tego co pamiętam to gdzieś czytałem że ten silnik fajnie jezdzi na ecumaster Det II
SMT6 to jest tak zwana świnka (piggyback) czyli komputer zarządzający.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez podmuch » 18 sie 2010, 13:51

NgS napisał(a):co do samej skrzyni z tego co wiem od kolegów mechaników to ze skrzynią nie trzeba nic przerabiać, po prostu nie podłączasz tylnego wału i gra, chyba że się mylą

no u mnie jak dupka tylnego napędu została na trasie bielsko-tychy i byłem zmuszony wyjąć wał co zajeło jakieś 20min to nie było tak różowo wracac na ośce do domu bo jakby połowa mocy z auta znikła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez YaRQ » 18 sie 2010, 16:18

Słyszałem że Ci wał 'normalnie' spadł na asfalt przy 180km/h <lol>
Za to też się Mazdy uwielbia:D
musze kiedyś wyczaić te GTRy jeżdżące po B-B <ok>
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje