SWAP silnika z Mazdy 323 GTX (BPT) ???

Postprzez TR4PSTAR » 27 mar 2010, 21:02

Witam...

Posiadam Mazde 323F BA z silnikiem 1.8 i mam zamiar tzn. mam chęci żeby zrobić SWAP na silnik z 323 GTX, ale nie wiem jak to wszystko rozkminic... W tamtej Maździe jest napęd 4x4. Wie może ktoś jak sie sprawa ma z samym wsadzeniem silnika...? Duzo przeróbek i co potrzebne prócz silnika z podstawowym osprzętem ... ?

Dodam, że zainspirował mnie ten temat:

http://www.cardomain.com/ride/2075708

Co do silnika to mam na oku coś takiego :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-BPT- ... 2a05bb552c

Z góry dzieki za pomoc :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez rafał88 » 28 mar 2010, 13:04

Daj sobie siana!!! NIie ma sensu sie w to bawic tam jest i turbina inne sterowanie komputera i wogole szkoda zachodzu lepiej jak sprzedaz ta madzie i kupisz z 2.0 V6. Bo tak to uklad napedowy itd itp trzeba wszystko wymienic przystosowac hamulce zawiesznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez don2x44 » 28 mar 2010, 13:18

Jak najbardziej jest to możliwe... więcej na:
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... php?t=2056
oraz
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... php?t=4659

Tutaj też coś znalazłem kiedyś na ten temat... ale musisz sobie poszukać:
http://www.323fclub.nl/forum/index.php
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Michał88 » 28 mar 2010, 14:09

A nie fajniej byłoby kupić całego GTX'a? Frajda z jazdy 4x4 na pewno będzie lepsza niż z BA :D
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez espiacent » 28 mar 2010, 15:22

Każdy będzie mówił że to jest nie opłacalne bo takie są fakty. Trzeba dołożyć drugie tyle co auto jest warte (albo i więcej). Ale gdyby każdy patrzył na to w takich kategoriach to na naszych drogach nie było by wielu wspaniałych aut.

Ja tam rozumiem podejście kolegi TR4PSTAR. Dla mnie sylwetka BA jest piękna i jedyne czego by mi brakowało to silnik z takiego GTX-a + skrzynia FWD ze szperą. Również marzy mi się taki przeszczep ale czy kiedykolwiek uda mi się go zrealizować to czas pokaże.

Narazie trzymam kciuki za wszelkie próby realizacji takiego projektu w polsce. PZDR
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2009, 22:50
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)

Postprzez TR4PSTAR » 28 mar 2010, 16:54

arafal21 napisał(a):Daj sobie siana!!! NIie ma sensu sie w to bawic tam jest i turbina inne sterowanie komputera i wogole szkoda zachodzu lepiej jak sprzedaz ta madzie i kupisz z 2.0 V6. Bo tak to uklad napedowy itd itp trzeba wszystko wymienic przystosowac hamulce zawiesznie.


Ale ja właśnie nie chce sprzedawać tego auta i kupować V6. Za dużo serca w nie włożyłem i nadal mam zamiar wkładać... Każdy tylko V6 albo KL-ZE i jest ok :P Jakoś V6 to nie to czego potrzebuje... Gdybym chciał V6 to kupiłbym nawet dzisiaj... V6 itak nie spełni moich marzeń... Hamulce itak bedę miał EBC Turbo Groove i co do zawieszenia to już będę na dniach zamawiał gwintówe więc biore głównie pod uwagę to co moze sprawić najwiekszy problem czyli SWAP silnika...

Co do tego, że tam jest turbina... Właśnie o to mi chodzi :D

Mimo wszystko dzięki za opinie :)

Michał88 napisał(a):A nie fajniej byłoby kupić całego GTX'a? Frajda z jazdy 4x4 na pewno będzie lepsza niż z BA :D


Można by kupić i wsadzić wszystko do BA, ale heh wiadomo większe koszta :P
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Michał88 » 29 mar 2010, 23:02

No tak, zawsze będą nas ograniczać fundusze ;)
Tak czy inaczej jeśli twój projekt dojdzie do skutku to liczę na bardzo ładną relację z całego zabiegu. No i oczywiście jakieś filmiki z jazdy lub oblukanie na żywca na mega zlocie :D
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez EquinoX » 30 mar 2010, 06:59

TR4PSTAR to może trochę starsza konstrukcja z 626 2.2t :D
Pełno jest Probe na części ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 22:59
Posty: 508
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323f 1.5i 1995

Postprzez TR4PSTAR » 31 mar 2010, 08:48

Michał88 napisał(a):No tak, zawsze będą nas ograniczać fundusze ;)
Tak czy inaczej jeśli twój projekt dojdzie do skutku to liczę na bardzo ładną relację z całego zabiegu. No i oczywiście jakieś filmiki z jazdy lub oblukanie na żywca na mega zlocie :D


Jak narazie to fundusze sa w pewnym stopniu zrealizowane :P Co do samego projektu to w sumie nie wiem jakby sie za to zabrać a i mam jeszcze jeden mały problem który ciężko rozwiązać heh :P

Myślę, że po powrocie z Niemiec wezmę sie bardzo ostro za prace nad autkiem bo teraz itak już bym nic nie zrobił gdyż wyjeżdzam na dniach... Jeśli prace ruszą oczywiście zdam relacje i fotki z tego zabiegu ;]
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Badyl » 31 mar 2010, 11:57

Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez TR4PSTAR » 31 mar 2010, 18:01

Dzięki Badyl :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez yoshiwwy » 3 kwi 2010, 15:44

Nie myślałeś o tym żeby samą turbinę założyć?
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez hopek » 3 kwi 2010, 22:48

yoshiwwy napisał(a):Nie myślałeś o tym żeby samą turbinę założyć?

dokładnie, rób softa jakiegos :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez TR4PSTAR » 4 kwi 2010, 09:23

yoshiwwy napisał(a):Nie myślałeś o tym żeby samą turbinę założyć?


Myśleć myślałem, ale jakoś bardziej chyba jestem przekonany do takiego silnika który jest oryginalnie na turbie...

Zresztą mój silnik nie jest też pierwszej świeżości więc nie wiadomo co by jeszcze trzebabyło zrobić w trakcie prac nad uturbianiem...

Na projekt związany z silnikiem mam itak dość dużo czasu gdyż aktualnie wyjeżdzam do pracy :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez yoshiwwy » 4 kwi 2010, 12:45

Jak coś to uderz do Five`a . On uturbiał BP, co prawda w mx5 ale silnik ten sam ;P
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez TR4PSTAR » 4 kwi 2010, 13:43

Jako pierwszy zainspirował mnie właśnie projekt Five'a :) Już z nim rozmawiałem i w sumie mógłbym równiez tak zrobić :) , ale coś mnie ciągnie do tego silniczka BPT :D
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Mako » 6 kwi 2010, 08:21

Nie ten dzial, od swap-ow jest dzial tuning mechaniczny. Przenosze –> Tuning
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez piwo » 6 kwi 2010, 08:37

swap na bpt to identyczny proces jak swap na bp.nic wiecej nie potrzebuyjesz.orginalny silnik z gtxa pompe paliwa z niego komputer wiazke.podlaczasz i jezdzisz.skrzynie biegow mozesz zastosowac jaka chcesz.czy od f5-mr czy g5-mr.ogolnie przy tym silniku jak zostawisdz seryjne cisnienie to skrzynia od wsersji gt 128 konnej troszke pozyje.calosc, czyli przelozenie silnika i uruchomnienie jak masz wszystkie c\zesci powiina ci zajac maks jeden dzien.powodzenia,
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mlody1921 » 7 kwi 2010, 00:20

I niewątpliwie problemy z znalezieniem zdrowego silnika :)

Five zrobił z poprzedniczką naprawde nie złą robote , warto sie zastanowić, pomierzyć ciśnienie ewentualnie jakiś remoncik mały i soft a potem więcej niż soft
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 10 kwi 2010, 12:20

Moim zdaniem, jesli masz zdrowy silnik, to szkoda czasu i pieniędzy na swap. Ja osobiście poszukałbym tylko kolektora wydechowego, turbiny oraz downpipe od BPT Do tego wydajniejsza pompe paliwa (tez moze byc od BPT lub jakas Walbro) oraz wtryskiwacze (BPT lub inne, dla zainteresowanych mam liste wtryskow z innych aut ktore beda pasowac P&P). Montaż będzie plug & play. Wszystko to wystroić jakąś świnką, np. ecumaster i jazda.
Przy tak niskim stopniu sprężania jak ma BP w tej wersji nie ma potrzeby odprężania i można pokusić się o dużo więcej niż tylko soft. Five dmuchał 0.7 bara przy stopniu sprężania 9.5:1 a BP w 323 miał stopień 9.0:1
Ostatnio edytowano 10 kwi 2010, 12:35 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje