SWAP silnika z Mazdy 323 GTX (BPT) ???
Witam...
Posiadam Mazde 323F BA z silnikiem 1.8 i mam zamiar tzn. mam chęci żeby zrobić SWAP na silnik z 323 GTX, ale nie wiem jak to wszystko rozkminic... W tamtej Maździe jest napęd 4x4. Wie może ktoś jak sie sprawa ma z samym wsadzeniem silnika...? Duzo przeróbek i co potrzebne prócz silnika z podstawowym osprzętem ... ?
Dodam, że zainspirował mnie ten temat:
http://www.cardomain.com/ride/2075708
Co do silnika to mam na oku coś takiego
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-BPT- ... 2a05bb552c
Z góry dzieki za pomoc
Posiadam Mazde 323F BA z silnikiem 1.8 i mam zamiar tzn. mam chęci żeby zrobić SWAP na silnik z 323 GTX, ale nie wiem jak to wszystko rozkminic... W tamtej Maździe jest napęd 4x4. Wie może ktoś jak sie sprawa ma z samym wsadzeniem silnika...? Duzo przeróbek i co potrzebne prócz silnika z podstawowym osprzętem ... ?
Dodam, że zainspirował mnie ten temat:
http://www.cardomain.com/ride/2075708
Co do silnika to mam na oku coś takiego
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-BPT- ... 2a05bb552c
Z góry dzieki za pomoc
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Daj sobie siana!!! NIie ma sensu sie w to bawic tam jest i turbina inne sterowanie komputera i wogole szkoda zachodzu lepiej jak sprzedaz ta madzie i kupisz z 2.0 V6. Bo tak to uklad napedowy itd itp trzeba wszystko wymienic przystosowac hamulce zawiesznie.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Jak najbardziej jest to możliwe... więcej na:
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... php?t=2056
oraz
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... php?t=4659
Tutaj też coś znalazłem kiedyś na ten temat... ale musisz sobie poszukać:
http://www.323fclub.nl/forum/index.php
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... php?t=2056
oraz
http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... php?t=4659
Tutaj też coś znalazłem kiedyś na ten temat... ale musisz sobie poszukać:
http://www.323fclub.nl/forum/index.php
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
A nie fajniej byłoby kupić całego GTX'a? Frajda z jazdy 4x4 na pewno będzie lepsza niż z BA
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Każdy będzie mówił że to jest nie opłacalne bo takie są fakty. Trzeba dołożyć drugie tyle co auto jest warte (albo i więcej). Ale gdyby każdy patrzył na to w takich kategoriach to na naszych drogach nie było by wielu wspaniałych aut.
Ja tam rozumiem podejście kolegi TR4PSTAR. Dla mnie sylwetka BA jest piękna i jedyne czego by mi brakowało to silnik z takiego GTX-a + skrzynia FWD ze szperą. Również marzy mi się taki przeszczep ale czy kiedykolwiek uda mi się go zrealizować to czas pokaże.
Narazie trzymam kciuki za wszelkie próby realizacji takiego projektu w polsce. PZDR
Ja tam rozumiem podejście kolegi TR4PSTAR. Dla mnie sylwetka BA jest piękna i jedyne czego by mi brakowało to silnik z takiego GTX-a + skrzynia FWD ze szperą. Również marzy mi się taki przeszczep ale czy kiedykolwiek uda mi się go zrealizować to czas pokaże.
Narazie trzymam kciuki za wszelkie próby realizacji takiego projektu w polsce. PZDR
- Od: 28 mar 2009, 22:50
- Posty: 25
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)
arafal21 napisał(a):Daj sobie siana!!! NIie ma sensu sie w to bawic tam jest i turbina inne sterowanie komputera i wogole szkoda zachodzu lepiej jak sprzedaz ta madzie i kupisz z 2.0 V6. Bo tak to uklad napedowy itd itp trzeba wszystko wymienic przystosowac hamulce zawiesznie.
Ale ja właśnie nie chce sprzedawać tego auta i kupować V6. Za dużo serca w nie włożyłem i nadal mam zamiar wkładać... Każdy tylko V6 albo KL-ZE i jest ok Jakoś V6 to nie to czego potrzebuje... Gdybym chciał V6 to kupiłbym nawet dzisiaj... V6 itak nie spełni moich marzeń... Hamulce itak bedę miał EBC Turbo Groove i co do zawieszenia to już będę na dniach zamawiał gwintówe więc biore głównie pod uwagę to co moze sprawić najwiekszy problem czyli SWAP silnika...
Co do tego, że tam jest turbina... Właśnie o to mi chodzi
Mimo wszystko dzięki za opinie
Michał88 napisał(a):A nie fajniej byłoby kupić całego GTX'a? Frajda z jazdy 4x4 na pewno będzie lepsza niż z BA
Można by kupić i wsadzić wszystko do BA, ale heh wiadomo większe koszta
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
No tak, zawsze będą nas ograniczać fundusze
Tak czy inaczej jeśli twój projekt dojdzie do skutku to liczę na bardzo ładną relację z całego zabiegu. No i oczywiście jakieś filmiki z jazdy lub oblukanie na żywca na mega zlocie
Tak czy inaczej jeśli twój projekt dojdzie do skutku to liczę na bardzo ładną relację z całego zabiegu. No i oczywiście jakieś filmiki z jazdy lub oblukanie na żywca na mega zlocie
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
TR4PSTAR to może trochę starsza konstrukcja z 626 2.2t
Pełno jest Probe na części
Pełno jest Probe na części
- Od: 30 maja 2008, 22:59
- Posty: 508
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: 323f 1.5i 1995
Michał88 napisał(a):No tak, zawsze będą nas ograniczać fundusze
Tak czy inaczej jeśli twój projekt dojdzie do skutku to liczę na bardzo ładną relację z całego zabiegu. No i oczywiście jakieś filmiki z jazdy lub oblukanie na żywca na mega zlocie
Jak narazie to fundusze sa w pewnym stopniu zrealizowane Co do samego projektu to w sumie nie wiem jakby sie za to zabrać a i mam jeszcze jeden mały problem który ciężko rozwiązać heh
Myślę, że po powrocie z Niemiec wezmę sie bardzo ostro za prace nad autkiem bo teraz itak już bym nic nie zrobił gdyż wyjeżdzam na dniach... Jeśli prace ruszą oczywiście zdam relacje i fotki z tego zabiegu ;]
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
- Od: 11 cze 2007, 15:28
- Posty: 1650
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003
yoshiwwy napisał(a):Nie myślałeś o tym żeby samą turbinę założyć?
Myśleć myślałem, ale jakoś bardziej chyba jestem przekonany do takiego silnika który jest oryginalnie na turbie...
Zresztą mój silnik nie jest też pierwszej świeżości więc nie wiadomo co by jeszcze trzebabyło zrobić w trakcie prac nad uturbianiem...
Na projekt związany z silnikiem mam itak dość dużo czasu gdyż aktualnie wyjeżdzam do pracy
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Nie ten dzial, od swap-ow jest dzial tuning mechaniczny. Przenosze –> Tuning
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
swap na bpt to identyczny proces jak swap na bp.nic wiecej nie potrzebuyjesz.orginalny silnik z gtxa pompe paliwa z niego komputer wiazke.podlaczasz i jezdzisz.skrzynie biegow mozesz zastosowac jaka chcesz.czy od f5-mr czy g5-mr.ogolnie przy tym silniku jak zostawisdz seryjne cisnienie to skrzynia od wsersji gt 128 konnej troszke pozyje.calosc, czyli przelozenie silnika i uruchomnienie jak masz wszystkie c\zesci powiina ci zajac maks jeden dzien.powodzenia,
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
I niewątpliwie problemy z znalezieniem zdrowego silnika
Five zrobił z poprzedniczką naprawde nie złą robote , warto sie zastanowić, pomierzyć ciśnienie ewentualnie jakiś remoncik mały i soft a potem więcej niż soft
Five zrobił z poprzedniczką naprawde nie złą robote , warto sie zastanowić, pomierzyć ciśnienie ewentualnie jakiś remoncik mały i soft a potem więcej niż soft
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Moim zdaniem, jesli masz zdrowy silnik, to szkoda czasu i pieniędzy na swap. Ja osobiście poszukałbym tylko kolektora wydechowego, turbiny oraz downpipe od BPT Do tego wydajniejsza pompe paliwa (tez moze byc od BPT lub jakas Walbro) oraz wtryskiwacze (BPT lub inne, dla zainteresowanych mam liste wtryskow z innych aut ktore beda pasowac P&P). Montaż będzie plug & play. Wszystko to wystroić jakąś świnką, np. ecumaster i jazda.
Przy tak niskim stopniu sprężania jak ma BP w tej wersji nie ma potrzeby odprężania i można pokusić się o dużo więcej niż tylko soft. Five dmuchał 0.7 bara przy stopniu sprężania 9.5:1 a BP w 323 miał stopień 9.0:1
Przy tak niskim stopniu sprężania jak ma BP w tej wersji nie ma potrzeby odprężania i można pokusić się o dużo więcej niż tylko soft. Five dmuchał 0.7 bara przy stopniu sprężania 9.5:1 a BP w 323 miał stopień 9.0:1
Ostatnio edytowano 10 kwi 2010, 12:35 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje