BOV do diesla

Postprzez Udesky » 14 paź 2010, 11:32

Diesel to diesel. Czy to TDI czy TDCI lub JTD. We wszystkich jest to niepotrzebny gadżet, który jeśli nie szkodzi, to jest bez znaczenia. W ogóle po co takie coś montować w 100KM dieslu? hahaha
Ja rozumiem, że psss, psss, robi szał na wiosce pod dyskoteką, ale każdy kto ma choć trochę pojęcia o silnikach uzna to za wiochę. Co innego gdyby taki disel miał tyle pod maską, aby zetrzeć ten uśmieszek na światłach. Ale do tego to 200KM minimum pod maską. ;P
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Quaki » 14 paź 2010, 12:15

Udesky jak ktos chce miec tego typu urzadeznie to ma do tego prawo w koncu to jest jego samochod i moze montowac sobie w nim co mu sie zywnie podoba (o ile nie lamie prawa) takie jest moje zdanie na ten temat na pewno urzadeznie nie powoduje zadnych awarji ale polepszac parametrow pracy silnika tez nie polepsza poprostu gadzet
Neonixos666 ale co tutaj jest skomplikowanego podlaczasz sterowanie ustawiasz dwa potencjometry i jezdzisz (no oczywiscie musisz jeszcze podlaczyc BOV do auta
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2010, 12:28

Ten temat jest po to żeby rozważać teoretyczne możliwości założenia tego urządzenia a nie żeby dyskutować czy to wiocha czy nie. Ja już wiem jak to w banalnie prosty sposób rozwiązać bez żadnych potencjometrów i sterowników, szczegóły opisze wieczorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Quaki » 14 paź 2010, 15:09

Neonixos666 ja tez znam sposoby na to zeby to zrobic prosto ale prosto nie znaczy lepiej
1. sposob to podlaczyc zamaist sterownika zwykly przycisk (i sterowac ustrojstwem manulanie)
minusy
-nie bedzie to pracowalo samodzielnie i trzeba wlaczac przycisk w odpowiednim momencie
2.sposb mikroswitch na lince gazu
minusy
-ogolnie sposob jest stosowany przez kilka osob ale w wypadku uszkodzenia wezyka moze dojsc do zanikania podcsienienia w ukladzie hamulcowym (na skutek tego ze mikroswitch pozostawia otwarty elektrozawor nie zaleznie od cisnienia w kolektorze )a czym to grozi nie musze chyba pisac
-mikroswitche czesto sie psuja i czasmi bywa tak ze zostaja w pozycji wlaczony a to juz moze byc katastrofa
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Udesky » 14 paź 2010, 17:04

pewno urzadeznie nie powoduje zadnych awarji ale polepszac parametrow pracy silnika tez nie polepsza poprostu gadzet

Jesteś tego pewien?
ogolnie sposob jest stosowany przez kilka osob ale w wypadku uszkodzenia wezyka moze dojsc do zanikania podcsienienia w ukladzie hamulcowym (na skutek tego ze mikroswitch pozostawia otwarty elektrozawor nie zaleznie od cisnienia w kolektorze )a czym to grozi nie musze chyba pisac

Jak dla mnie próby gmerania przy układzie hamulcowym, nie są bezpieczne.
Podłączenia tego w obieg "tradycyjny" też nie ma sensu. W najlepszym wypadku macie spadek mocy, bo zniknie podciśnienie z układu, a w najgorszym turbina wam się wysra.
Warte to tego psss?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Artiks » 14 paź 2010, 17:28

BOVy będą instalować, opornik-tunngi montować a boją się uwalniać wydechy w turbodoładowanych dieslach <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2010, 18:21

nie wiem kto tu się boi.
Sprawa założeniem jest bardzo prosta. Montujemy bov oczywiście z przewodem do elektrozaworu (np. z instalacji gazowej). Następnie wpinamy się w wężyk ciśnienia który idzie do boost sensora wpinamy włącznik który pod wpływem ciśnienia (ustalonego) zamyka obieg elektryczny to będzie nasza masa do elektrozaworu. następnie drugi przewód z włącznikiem montujemy pod pedałem gazu tak aby puszczony pedał zamykał obieg i podłączamy go do elektrozaworu. Gdy mamy już + i – pora na próbę. Na wolnych obrotach nie ma takiego ciśnienia by włącznik zamkną masę wiec nawet jak pedał zamyka prądowy przewód to elektrozawór nie puszcza podciśnienia do bov. Ruszając ciśnienie rośnie i gdy minie np. 0,5 bara masa dochodzi do elektrozaworu ale nie dochodzi prąd bo mamy pedał wciśnięty. Gdy mamy już 0,85 bara masa jest podłączona i puszczamy pedał wtedy prąd dochodzi do elektrozaworu, ten dopuszcza podciśnienie z vacum i bov upuszcza powietrze. Ciśnienie spada poniżej 0,5 i masa jest odłączona wtedy elektrozawór zamyka się i bov nie puszcza powietrza. Dzieje się to z lekkim opóźnieniem i dlatego można usłyszeć pssss.

Nie obchodzą mnie opinie tych co mówią że to wiocha tylko tych co znają się na tym temacie i niech powiedzą czy taki coś może żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Quaki » 14 paź 2010, 18:39

Udesky znam dwa auta ktorych wlascieciel zakupili tego typu urzadeznia z ebaya-a i jezdza juz tak z rok czasu bez zadnych problemow ale faktycznie pewien nie jestem bo nie testowalem osobiscie natomiast rozumie ze ty masz pewnosc ze tego typu urzadeznia niszcza turbine wiec moze podaj jakies konkretne przyklady
Podłączenia tego w obieg "tradycyjny" też nie ma sensu. W najlepszym wypadku macie spadek mocy, bo zniknie podciśnienie z układu, a w najgorszym turbina wam się wysra.

Tej czesci wypwoiedzi nie rozumiem kompletnie
Co znaczy kolegi wypwoiedzi w "obieg tradycyjny" jak mialo by wygladac takie podlaczenie BOV-a w dieslu?
Na czym niby ma polegac nibezpieczenstwo dla turbiny?
Skad ma sie pojawic owy spadek mocy powiazany z "znikaniem" podcisnienia ?
Moze kolega rozwinac te elementy wypwoiedzi bo jak na razie to jest wypwoiedz typu "nie rob chip tuningu bo ci sie wysra turbina "
Co do ingerencji w uklad hamulcowy to jej zakres jest faktycznie ogromny i ogranicza sie do 1 trojnika Przy sterowaniu elektronicznym prwadopodobienstwo awarji jest takie ze albo ulegnie zniszczeniu wezyk z podcisnieniem (co moze sie zdazyc w kazdym samochodzie nie zaleznie od tego czy ma czy nie ma BOV-a ) albo ze elektrozawor zatnie sie akurat w pozyjcji otwarty i do tego wezyk ktory doprowadza podcsienie z vacum pompy do bov-a pusci.
Artiks a kto sie konkretnie boi? Jesli chodzi o mnie to zasadniczo nigdy na ten temat sie nie wypowiadalem.
Neonixos666 teoretycznie moze to dzialac ale niestety nie tak jak opisujesz
1. zaworek nie moze byc od gazu bo jak raz wlaczysz podcisnienie to ono sie nie zniweluje nawet jak zamkniesz zawor czyli podcisnienie zostanie w przewodzie co spowoduje ze BOV bedzie caly czas otwarty czyli robisz na stale dziure w dolocie "jedny slowem lipa"
2. jesli zastosujesz ów wlacznik cisnieniowy to takie sterowanie ma sens (dokladnie to robi urzadzenie elktronicznektore opisalem ) tylko ze muisz miec taki wlacznik a ciekawe skad wezmiesz presostat (bo tak sie nazywa cisnieniowy wlacznik do tego regulowany) o takim zakresie i do tego zeby byl tani (pwoiem ci ze ja tak tez kiedys kombinowalem ale niestety nie znalazlem takiego urzadeznia dlatego zrobilem je sam)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Udesky » 14 paź 2010, 19:16

Jeśli podłączysz taki zawór pod obieg turbo –> IC –> kolektor ssący to w czasie jazdy BOV upuści stamtąd trochę powietrza, co pociągnie za sobą spadek ciśnienia w układzie i spadek mocy. Podobnie jak miałbyś dziurkę w tym układzie, lub gdyby był nieszczelny.
A jak turbo może ucierpieć? Wyobraź sobie powyższą sytuację, a do tego pompujące turbo, które nagle (otwarcie BOVa) traci opór, BOV się zamyka i nagle opór wraca. I to wszystko przy bardzo dużych obr/min, jaką ma turbina. Coś jak uderzenie w ścianę.
Tak czytając w necie te wszystkie kombinację na temat BOVa, w dieslu to się zastanawiam: jaki ma sens kombinowania i wymyślania nie wiadomo czego. Nie łatwiej głośnik pod maskę, który będzie to emitował? Dźwięk będzie, głośność ustawić sobie będzie można, a czy to ori czy głośnik to i tak nikt się nie z orientuję biorąc pod uwagę klekot diesla + wygłuszenie maski (Mazda w dieslu ma tak ową?).
A i tak się założę, że w końcu po czasie to zdemontujecie. Bo zacznie was denerwować z czasem ciągłe psss, psss, chyba, że będzie tylko powyżej 3500rpm.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2010, 19:59

Właśnie o tym pisałem że ustawiamy od jakiego ciśnienia ma się otwierać zawód i może być tak ze bov będzie się otwierał tylko przy max ciśnieniu. Gdy ciśnienie narośnie,puścimy pedał i bov się otworzy upuści ciśnienie ale gdy tylko damy gaz to bov zamyka się i tu nie ma mowy o oporze turbo i raptownym spadku i wzroście ciśnienia bo albo ciśnienie pochłania silnik albo upuszcza go bov a turbo robi swoje. To raczej bez bov turbo dostanie bo gdy przy max ciśnieniu puścimy pedał gazu to silnik chce zbić obroty i wtrysk się opóźnia a przy malejących obrotach silnik nie pobiera tyle powietrza aby wystarczająco zbić ciśnienie w dolocie oczywiście boost sensort odczytuje że ciśnienie jest za duże i działa westegate ale ten moment zaraz po odjęciu gazu powoduje zahamowanie powietrza i to działa na rozpędzone turbo. Niby wszystko działa bardzo szybko ale zawsze powstaje większe ciśnienie w dolocie po odjęciu gazu szczególnie w samochodach gdy ciśnienie sięga 1.5<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Quaki » 15 paź 2010, 00:28

Udesky napisał(a):Jeśli podłączysz taki zawór pod obieg turbo –> IC –> kolektor ssący to w czasie jazdy BOV upuści stamtąd trochę powietrza, co pociągnie za sobą spadek ciśnienia w układzie i spadek mocy. Podobnie jak miałbyś dziurkę w tym układzie, lub gdyby był nieszczelny.

To albo kolega nie wiem na jakiej zasadzie dziala zawor BOV albo kolega nie wie jak zbudowany jest silnik diesla moge postawic orzechy przeciw dolarom ze jak podlaczysz w ten sposob (bez elektroniki) to chocbys sie skichal to bov ci nie zadziala
Udesky napisał(a):A jak turbo może ucierpieć? Wyobraź sobie powyższą sytuację, a do tego pompujące turbo, które nagle (otwarcie BOVa) traci opór, BOV się zamyka i nagle opór wraca. I to wszystko przy bardzo dużych obr/min, jaką ma turbina. Coś jak uderzenie w ścianę.

I tu znowu sie mylisz takie zjawisko wystepuje przy silnikach spalinowych ktore wlasnie nie posiadaja BOV-a (lub tez DV-a jaki wysetpuje w seryjnych autach) po to wlasnie jest BOV zeby takie zjawisko eliminowac jak i dlaczego odsylam do google
Udesky napisał(a):Nie łatwiej głośnik pod maskę, który będzie to emitował?

Sory ale dla mnie to wlasnie jest wiocha.
Udesky napisał(a):A i tak się założę, że w końcu po czasie to zdemontujecie. Bo zacznie was denerwować z czasem ciągłe psss, psss, chyba, że będzie tylko powyżej 3500rpm.

Mi sie wydaje ze kolega nie czyta ze zrozumieniem wiec jeszcze raz urzadzenie tzreba sobie ustawic bedzie dzialalo tak jak zostanie ustawione czyli jesli przekroczysz na przyklad doladowanie 1bar (czyli tylko wtedy jak dasz w palnik i to zdrowo) w innym przypadku nie zadziala pozatym bez problemu mozna sobie to wylaczyc i calosc ukladu wraca do serji tak jakbys nic nie zmianial w aucie
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Udesky » 15 paź 2010, 11:44

To albo kolega nie wiem na jakiej zasadzie dziala zawor BOV albo kolega nie wie jak zbudowany jest silnik diesla moge postawic orzechy przeciw dolarom ze jak podlaczysz w ten sposob (bez elektroniki) to chocbys sie skichal to bov ci nie zadziala

Przecież wiadomo, że bez elektroniki to, to nie zadziała. Elektronika to podstawa w dzisiejszych dieslach. Ale i tak otwierający się BOV upuści powietrza z układu, bo skądś się musi wziąść.
I tu znowu sie mylisz takie zjawisko wystepuje przy silnikach spalinowych ktore wlasnie nie posiadaja BOV-a (lub tez DV-a jaki wysetpuje w seryjnych autach) po to wlasnie jest BOV zeby takie zjawisko eliminowac jak i dlaczego odsylam do google

Z tego co mi wiadomo DV puszcza nadciśnienie z powrotem w układ, a BOV w atmosfere. Tyle, że to występuję w turbo benzynach, które mają przepustnicę.
Sory ale dla mnie to wlasnie jest wiocha.

A jaką różnice widzisz między głośnikiem, a BOVem do diesla? Bo ja żadnej, jedynym zadaniem jest robienie psss i nic poza tym.
Ja podchodzę praktycznie do rzeczy. Jeśli jest to nie potrzebne to po co to montować?

Poza tym "róbta co chceta", moje zdanie znacie. Na silnikach znam się średnio, bardziej interesuje mnie to jak uzyskać w nich dodatkowe KM, utartymi już ścieżkami. Ciekawy jestem co wam z tego wyjdzie, z relacji w necie wynika i że nie zawsze to działa tak fajnie jak na tych filmikach z YT, tzn. daje znacznie słabszy efekt.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 15 paź 2010, 22:34

To może działać bez żadnej skomplikowanej elektroniki (przeczytajcie to co napisałem).
A co do kwestii praktyczności zakładania to po co ludzie montują dolot? bo fajnie brzmi silnik, po co zmieniają wydech? żeby ładnie buczało. Po co komuś szerokie opony jak mocy mamy np 75 KM? bo ładnie wygląda. Po co komuś felgi z lekkiego stopu gdy auto waży 1500 kg bo ładnie wyglądają. Można by tak sporo wymieniać. Część modyfikacji robimy po to aby pokazać się z czymś nowym i fajnie działającym. I nie chodzi tu o praktyczność bo wiele modyfikacji nie jest praktyczna bo praktyczna jest seria.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez podmuch » 16 paź 2010, 00:45

Neonixos666 napisał(a): co do kwestii praktyczności zakładania to po co ludzie montują dolot? bo fajnie brzmi silnik, po co zmieniają wydech? żeby ładnie buczało.

1.8 T z naciskiem na T
bez komentarza (buczało :D jest moc)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Neonixos666 » 16 paź 2010, 07:58

zwykle jest tak że buczy i tej mocy nie ma.
1.8T z naciskiem na T-oznaczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez podmuch » 16 paź 2010, 12:31

ludzie w auta które posiadają turbosprężynke montuja dolot w celu doprowadzenia większej ilości (zminego powietrza ) stosuje się też IC , a wydech robią przelot w celu ulżenia turbosprężynce wydalaniu spalin. Co za tym idzie turbo zapodaje dużo zimnego powietrza do układu i potrafi się szybko rozpędzić z racji wolnego przelotu i przy okazj dostaje mniej po pupie.
OT tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Udesky » 16 paź 2010, 12:59

po co ludzie montują dolot? bo fajnie brzmi silnik,

Szczególnie posiadacze Hond czy Toyot. Gdzie ich założenie faktycznie coś daję. Nie wspomnę o turbo doładowanych. Np. ja montując dolot seryjny od ARLa, przy grubszych modach, mogę dostać 5 – 10KM po remapie.
po co zmieniają wydech? żeby ładnie buczało

Jak powyżesz i znów można tu przywołać Hondy. Wydech to nie tylko tłumik końcowy, ale i kolektory wydechowe itd.
Po co komuś szerokie opony jak mocy mamy np 75 KM? bo ładnie wygląda.

Jęsli są to 14" to za pewne też dla polepszenia trakcji.
Po co komuś felgi z lekkiego stopu gdy auto waży 1500 kg bo ładnie wyglądają.

Być może po to samo, po co maska z carbonu. Aby zbić masę samochodu.
zęść modyfikacji robimy po to aby pokazać się z czymś nowym i fajnie działającym

Zgadza się.
Dlatego ja już kończę sianie zamęty w tym temacie, bo robimy OT. Czekam na jakieś ciekawe efekty prac i czy faktycznie będzie to wystarczająco głośne.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 16 paź 2010, 23:39

w mojej wypowiedzi chodziło o to ze aby uzyskać dodatkowe KM z dolotu i wydechu trzeba zrobić próby na hamowni i dopasować optymalne wymiary a nie tylko aby założyć.

Gdybym miał więcej $$$ to przetestował bym to i sprawdził że rzeczywiście to działa.
Jak na razie planuje MBC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez podmuch » 17 paź 2010, 01:11

ja ci napisze tak:
Neonixos666 napisał(a):Gdybym miał więcej $$$ to przetestował bym to i sprawdził że rzeczywiście to działa.

Ja też w sumie tylko tego mi brakuje i troszke więcej zdrówka

Neonixos666 napisał(a):Jak na razie planuje MBC

Nie planuj tylko przemyśl bo będziesz następny z brakiem kasy i dziurą w tłoku, poczytaj czy ma to sens i czy silnik bedzie działać ...

Neonixos666 napisał(a):uzyskać dodatkowe KM z dolotu i wydechu trzeba zrobić próby na hamowni i dopasować optymalne wymiary

Jak najbardziej sie zgadzam.
Ale trzeba do tego mieć $$$$ na zmiane dolotu i inny badziewie też trza $$$$$$ a na hamowni za darmo nie robią...

Kończe z mej strony temat i czekam na moc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Jacek176 » 17 paź 2010, 07:52

Neonixos666 napisał(a):A co do kwestii praktyczności zakładania to po co ludzie montują dolot? bo fajnie brzmi silnik, po co zmieniają wydech? żeby ładnie buczało. Po co komuś szerokie opony jak mocy mamy np 75 KM? bo ładnie wygląda. Po co komuś felgi z lekkiego stopu gdy auto waży 1500 kg bo ładnie wyglądają. Można by tak sporo wymieniać.

Kwintesencja wiejskiego tjuningu <rotfl>

Co do BOVa w dieslu to po Sochaczewie jeździ takie BMW. Kiedyś z kumplemi stałem na Statoil i podjechała taka beema robią psss psss. Wszyscy oczywiście sie zainteresowaliśmy, podchodzimy bliżej a tam na wolnych obrotach słychać kle kle kle. I wszystkim ręce opadły <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje