Wycięcie katalizatora

Postprzez mazdyfan_tomek » 24 lut 2005, 11:55

bienias napisał(a):Rozumiem jesli miałbyś V6 gdzie są 2 sondy – przed i za katem – wtedy jak najbardziej może takie zjawisko wystapić.

U mnie obie sondy są przed katem (nie wiem czy wszystkie V6 tak mają , ale raczej tak)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 22:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez majes » 24 lut 2005, 12:51

Alexs napisał(a):bez zmian w dzwieku, ale mocy masz wiecej,


No niewiem.
JA wywalilem kata i wstawilem rure.Dzwiek nie jest anie glosniejszy ani bardziej cichy -jest po prostu inny.I dodam ze kiedys byl ladniejszy ;)
Mocy jakos nie zauwazylem ale trzeba by na hamowni sprawdzic.
---------------------------------------
MX-3 V6
RX-7 III :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 15:17
Posty: 117
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 '92

Postprzez Alexs » 24 lut 2005, 13:46

majes napisał(a):No niewiem.
JA wywalilem kata i wstawilem rure.Dzwiek nie jest anie glosniejszy ani bardziej cichy -jest po prostu inny.I dodam ze kiedys byl ladniejszy
Mocy jakos nie zauwazylem ale trzeba by na hamowni sprawdzic.


no to ja już mówiłam,że dzwięk wcale nie jest ładny bo taki pusty momentami...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 00:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez marek » 24 lut 2005, 17:59

mazdyfan_tomek napisał(a):czy wszystkie V6 tak mają


V6 mazdy mają tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez bienias » 24 lut 2005, 20:50

oki nich mają może mi się coś popierdaczyło :)
pozdrawiam ;o)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2004, 08:34
Posty: 23
Skąd: Ozimek woj. opolskie
Auto: Ford Probe 2.0 16V

Postprzez krzysiek626 » 24 lut 2005, 21:07

Jakby sonda była za katalizatorem to jakby miała sie nagrzać? Wtedy spaliny za katalizatorem nie mają oporów więc sie by wychładzała dlatego przed kat. jest sonda bo kat. zmniejsza szybkość wylotu spalin i sonda może sie nagrzać gdyz wtedy spaliny wolniej uchodzą.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 15:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez bienias » 24 lut 2005, 21:09

oj wiem takiego wykładu nie potrzebuję :) spoko pipieniczyło mi się ot co ;)
pozdrawiam ;o)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2004, 08:34
Posty: 23
Skąd: Ozimek woj. opolskie
Auto: Ford Probe 2.0 16V

Postprzez Sokool » 24 lut 2005, 23:07

krzysiek626 napisał(a):Jakby sonda była za katalizatorem to jakby miała sie nagrzać? Wtedy spaliny za katalizatorem nie mają oporów więc sie by wychładzała dlatego przed kat. jest sonda bo kat. zmniejsza szybkość wylotu spalin i sonda może sie nagrzać gdyz wtedy spaliny wolniej uchodzą.


Mnie się zdaje, że jednak nie do końca tak jest. Jak wiadomo, w katalizatorze zachodzi redukcja tlenków azotu do azotu i tlenu oraz dopalenie CO i HC. Sonda mierzy natomiast zawartość tlenu w spalinach. Katalizator ulega zużyciu, lecz sonda przekazuje do ecu informacje niezależnie od tego. Jeśli zatem w samochodzie byłaby tylko jedna sonda usytuowana za katalizatorem, to w przypadku gdy byłby on niesprawny, to także sonda przekazywała by nieprawidłowe dane. Co do ogrzewania sondy przez spaliny, to sonda zawiera rezystor dzięki czemu sama się nagrzewa. A poza tym to nie ma problemu, aby sonda znajdowała się za katalizatorem, lecz w przypadku gdy jest to druga sonda (oprócz tej przy kolektorze). Jeśli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić :)

Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 17:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez bienias » 25 lut 2005, 22:24

masz rację .... fakt ja się pomyliłem co do tej sondy za katem ale chyba nie całkiem bo niestety są modele silników które posiadają właśnie sondę za katem. Ale spox tak jak piszesz sokool sondzie mają rezystory rozgrzewające.
Abstrachując od powyższego ... nie widziałem ani nie słyszałem jeszcze przypadku że ktoś założył strumienicę i miał jakieś problemy. Jeśli ktoś lubi basowe brzmienie to polecam :) a dodtakowe efekty dźwiękowe (czyt. rasowe) dopełni dolot ze stożkiem ;)
pozdrawiam ;o)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2004, 08:34
Posty: 23
Skąd: Ozimek woj. opolskie
Auto: Ford Probe 2.0 16V

Postprzez krzysiek626 » 24 cze 2005, 13:40

U mnie sonda jest 1 przewodowa wiec w takim przypadku jest ogrzewana przez spaliny.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 15:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez tomekrvf » 24 cze 2005, 13:58

bienias napisał(a):hm... czegoś tu nie rozumiem .... sonda w 2.0 16V jest przed a nie za katalizatorem więc co ma piernik do wiatraka ?
Rozumiem jesli miałbyś V6 gdzie są 2 sondy – przed i za katem – wtedy jak najbardziej może takie zjawisko wystapić.

Po pierwsze w V6 K-series do roku 1995 (OBD-I)byly dwie sondy lambda – po jednej na kazdy rzad cylindrów i oczywiscie kazda przed katalizatorem.
Po wprowadzeniu systemu OBD-II lub jak kto woli EOBD zastosowano druga sonde lambda ktora jest za katalizatorem i sluzy wylacznie do nadzorowania jego pracy.
Kazda sonda jest ogrzewana przez spaliny i zaczyna pracowac w temp ok 400 st C
krzysiek626 napisał(a):U mnie sonda jest 1 przewodowa wiec w takim przypadku jest ogrzewana przez spaliny.

Aby sonda zaczela szybciej dzialac zastosowano podgrzewanie czujnika tlenu stad sondy trzy, cztero i piecioprzewodowe(szerokopasmowe)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez MiKo » 24 cze 2005, 14:00

Dudek napisał(a):Mam przejechane Madzią 189tys. Z tego, co się dowiedziałem, katalizator służy dobrze do około 150 tysięcy km.
Moje pytanie to co zrobić z tym ?? Wyciąć katalizator i olać go zupełnie ?? Jak będą wtedy wyglądały badania techniczne ?? Jaki wpływ będzie miał brak katalizatatora na samochodzik ????
Zostaw go w spokoju. Mam ten sam przebieg – spaliny idealne!
Zaczniesz się matwić, jak się urwie z przegnicia, co nie nastąpi raczej prędko, wtedy to warto dać strumiennice.
Dudek napisał(a):Ile kosztuje nowy katalizator ??
Kilka tysięcy pewnie.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 16:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Johan » 28 sie 2005, 11:49

Ja też wywaliłem niedawno katalizator <killer> Żałuję tylko... że tak późno !!!!!!
<glupek2> Wspawałem kawałek rurki i jest o niebo lepiej... Chciałem wstawić strumienice ale wątpię, że coś odczuję, teraz muszę przerobić przepływomierz powietrza – a właśnie może ma ktoś na sprzedanie adapter – reduktor ?? do 323F BG B6?
Johan
 

Postprzez Beegees » 28 sie 2005, 12:51

A ja odradzam wycinanie – wyciąłem swój katalizator i nie zauważyłem żadnej różnicy prócz takiej, że samochód zaczął wydawać dźwięk wściekłego komara zamkniętego w puszce po piwie :| Dźwięk ten był tak wkurzający, że następnego dnia pojechałem wspawać katalizator spowrotem (kiedyś w Seicento też wyciąłem, ale dźwięk był fajny, buczący i bardziej basowy). Poza tym tłumik-maister powiedział, że katalizator jest czyściutki i wogóle nie zatkany, co jest dziwne po 150 tys. Może po prostu poprzedni właściciel wymienił kata, albo to niemieckie paliwo robi swoje...

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 9 wrz 2005, 14:59 przez Beegees, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lip 2005, 18:52
Posty: 24
Skąd: Kraków, Wiśniowa
Auto: Mazda 323 C 1.5 16V 1998

Postprzez mrdok » 28 sie 2005, 18:53

Hmmm na Allegro kat jest już od 230zł uniwersalny...
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 00:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez GofNet » 28 sie 2005, 20:39

I to nie byle co, bo Bosala (229zł):
<czytaj> Allegro – Katalizatory
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Intruz » 9 wrz 2005, 11:34

Ja się zdecydowałem kilka dni temu na usunięcie katalizatora. Po wykręceniu go przeraziłem się ponieważ 70% otworów przelotowych było kompletnie zaklejonych, więc zamiast wstawiać rurkę, "wyczyściłem jego wnętrzności" i założyłem pustego z powrotem. Co Wy na to ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 11:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez phantomas » 16 paź 2005, 09:59

Chciałbym zastąpić go strumiennicą. Jaką wybrać i gdzie ją dostać?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2005, 20:45
Posty: 9
Auto: mazda 323 f BA 2,0 V6 24 V

Postprzez pinky » 16 paź 2005, 10:40

A nie lepszy układ przelotowy, tylko z tłumikiem końcowym ?? W moim przypadku w ASO Mazdy powiedzieli mi, że strumienica nic nie da, że właśnie lepszym wyjściem jest wspawanie rury, zamiast katalizatora.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 16:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez farciarz » 19 paź 2005, 19:25

Ot. podam mały przykład na podstawie swojej wymianki.

Silnik przebieg 158.000 pojechałem wywalić katalizator...bo mi ciś nie pasowalo w wydechu...dziwnie zwyczajnie brzmiał...powód...???? zwyczajnie kat się wypalił i nie zostało z niego nic poza obudową.

Decyzja była jednoznaczna. Wstawiamu w środek rureczkę, wywalamy środkowy tłumiczek...( a tylny mam Ultera z dwoma końcówkami ).
I robimy pomiary przyspieszeń...

Efekt jest taki, że poprawa przyspieszenia na g-techu o sekundę nie wzięła się nagle znikąd......a jak dla mnie z uwolnienia przelotu spalin. :|

Wszystko na temat <dupa> Takie są fakty
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje