Wycięcie katalizatora

Postprzez djArias » 12 maja 2010, 22:09

mowisz o złączu elastycznym... :D wymienią Ci to w zakladzie w ktorym robią wydechy za 50zl... :] katalizator jest dalej :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 07:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez protas83 » 13 maja 2010, 06:28

wiesz ja tam nie widziałem dalej żadnego kata. nawet nie wiem jak wygląda. tylko środkowy i końcowy i dalej nic. może masz fotkę tego kata to proszę prześlij mi na maila szumi0@amorki.pl bo za hu nie wiem gdzie on się mieści :| a może ktoś go już dawno wyciął <co?> i tylko ja o tym nie wiem <glupek2> pozdrawiam
Tylko Chuck Norris wie ze moja mazda jest szybsza od jego kopnięcia :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 15:48
Posty: 16
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 323F 1.8 16v 91r. 103 km

Postprzez djArias » 13 maja 2010, 07:10

zajrzyj pod auto :) katalizator powinien byc przyczepiony do rury kolektorowej – a wyglada to mniej wiecej tak:
http://allegro.pl/item1035590324_katali ... pelny.html
http://allegro.pl/item1030342970_zamien ... 8_zam.html
http://allegro.pl/item1034306537_mazda_ ... zator.html
:D pozdrawiam
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 07:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez protas83 » 13 maja 2010, 15:47

ok
dzięki
za
pomoc
:D
Tylko Chuck Norris wie ze moja mazda jest szybsza od jego kopnięcia :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 15:48
Posty: 16
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 323F 1.8 16v 91r. 103 km

Postprzez Artur S » 3 wrz 2010, 14:17

a ja chciałbym zapytać co z sondą lambda za katem?
u mnie są 2: jedna w kolektorze, a druga tuż za kolankiem za katalizatorem. Jakbym wstawił rurę, samą puszkę od kata, strumienicę czy co kolwiek to bez kata zmienią się parametry spalin, czujnik to wychwyci i od razu zaświaci sie żółta kontrolka.
co z nią zrobić? jak ją "oszukać"?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 19:58
Posty: 15 (5/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BJ 02 r. 1.6 16V

Postprzez Arkadius 73 » 3 wrz 2010, 16:55

..
Ostatnio edytowano 17 lis 2013, 20:45 przez Arkadius 73, łącznie edytowano 1 raz
Arkadius 73
 

Postprzez Artur S » 5 wrz 2010, 20:28

w sumie w bardzo prosty sposób udało ci się obejść elektronikę, ale zastanawiam się jakim cudem to działa :|
samo "odsunięcie" sondy od nie zmienia składu spalin i czujnik powinien to wychwycić i wskazać błąd. no ale cóż <glupek2>
prędzej się bym spodziewał podłączenia w miejsce sondy jakiejś "kostki" ale nie zwykłej rurki.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 19:58
Posty: 15 (5/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BJ 02 r. 1.6 16V

Postprzez Arkadius 73 » 6 wrz 2010, 07:07

Też nie bardzo wierzyłem w ten patent ale kolega zamontował u siebie i zadziałało więc też to zamontowałem.
Arkadius 73
 

Postprzez Artur S » 6 wrz 2010, 21:37

nie mam powodów, żeby nie wierzyć, ale jest to dla mnie nieprawdopodobne <glupek2> . powiedz mi w takim razie, coś o tym emulatorze.
czy to jest zwykły kawałek rurki ok. 5 cm, która z jednej strony ma gwint do wkręcenia w miejsce sondy a z drugiej przyspawaną nakrętkę, w którą wkrecamy sonde? czy może ma jakieś zwężenie w środku?
pytam dlatego, że na allegro kosztuje ona 99 zł. uważam, że to o 60 zł. za dużo. mam zwykły tłumik. wystarczy mi zwykły emulator. nie musi być z kwasówki. znajdę mechanika, który zrobi mi taki emulator za pare zeta.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 19:58
Posty: 15 (5/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BJ 02 r. 1.6 16V

Postprzez Matheus » 7 wrz 2010, 07:45

Artur S napisał(a):nie mam powodów, żeby nie wierzyć, ale jest to dla mnie nieprawdopodobne <glupek2> . powiedz mi w takim razie, coś o tym emulatorze.
czy to jest zwykły kawałek rurki ok. 5 cm, która z jednej strony ma gwint do wkręcenia w miejsce sondy a z drugiej przyspawaną nakrętkę, w którą wkrecamy sonde? czy może ma jakieś zwężenie w środku?
pytam dlatego, że na allegro kosztuje ona 99 zł. uważam, że to o 60 zł. za dużo. mam zwykły tłumik. wystarczy mi zwykły emulator. nie musi być z kwasówki. znajdę mechanika, który zrobi mi taki emulator za pare zeta.


tak, jest to kawałek zwykłej rurki z gwintem pod sondę.
Każdy tłumnikarz powinien sobie z tym poradzić.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 16:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez Arkadius 73 » 7 wrz 2010, 08:05

No nie wiem czy sobie poradzi podobno jest to odpowiedni stop metalu nie jest na pełnym przelocie z drugiej strony ma małą dziurkę.
Arkadius 73
 

Postprzez Siw-y » 7 wrz 2010, 08:47

Ta rureczka może mieć w sobie wkład katalityczny, który filtruje spaliny docierające do sondy dlatego odbiera ona prawidłowy ich skład.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Rafał_ » 7 wrz 2010, 13:00

Ja też będę usuwał katy w GG AJ. Wrzucę dokładniejsze fotki tych emulatorów, jak wrócę z roboty :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Artur S » 8 wrz 2010, 11:53

jarek.6s napisał(a):Ja też będę usuwał katy w GG AJ. Wrzucę dokładniejsze fotki tych emulatorów, jak wrócę z roboty :)


to czekam na foty. dokładny widok emulatora rozwije wszystkie nasze wątpliwości :D
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 19:58
Posty: 15 (5/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BJ 02 r. 1.6 16V

Postprzez Fiveopac » 9 wrz 2010, 08:43

Siw-y napisał(a):Ta rureczka może mieć w sobie wkład katalityczny, który filtruje spaliny docierające do sondy dlatego odbiera ona prawidłowy ich skład.

Jest to zwykla rurka, ktora odsuwa czujnik sondy od glownego strumienia spalin dzieki czemu nie odczytuje prawdziwego skladu mieszanki. Dzialac bedzie nawet gdy zrobi sie ja z kartonu. Co prawda tylko chwile bo karton sie zjara ale material jako taki jest zupelnei obojetny. Ponoc rurka skutecznie rozwiazuej problem sondy za katalizatorem :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacek176 » 9 wrz 2010, 10:20

Fiveopac napisał(a):Jest to zwykla rurka, ktora odsuwa czujnik sondy od glownego strumienia spalin dzieki czemu nie odczytuje prawdziwego skladu mieszanki.

Czyli sonda odsunięta od głównego strumienia spalin pokazuje błędne odczyty? Dziwne. Ciekawe dlaczego w takim razie Innovate zaleca montaż sondy szerokopasmowej właśnie w takiej tulejce? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Grucha » 9 wrz 2010, 10:36

Nie błędne ale raczej idealne

Pozdr
Grucha
 

Postprzez piwo » 9 wrz 2010, 12:03

zaleca w tulei ktora bedzie izolowac termicznie od rury by sonda sie nie przegrzewala.ale sama sonda ( nie korpus ) musi byc w strudze spalin.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Fiveopac » 9 wrz 2010, 12:14

Jacek176 napisał(a):Ciekawe dlaczego w takim razie Innovate zaleca montaż sondy szerokopasmowej właśnie w takiej tulejce? :|

Nie doczytales / zle przetlumaczyles instrukcje. Inn. zaleca montaz sondy w rurze wydechowej w okreslonej odlgelosci, z oslonka termiczna, na pozycji godizny 12.00 ( pionowo ) oraz bla bla bla, piszac o rurce masz na mysli pomiar w aucie w ktorym nie ma miejsce na sonde w wydechu i trzeba w rure wydechowac wsadzic rurke o mniejszej srednicy z sonda sterczaca pionowo. W instrukcji nie ma slowa o odsunieciu sondy od strumienia spalin, jesli jzu to w kontekscie zlego odczytu.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Artur S » 9 wrz 2010, 22:18

najważniejsze, że wiemy o co chodzi (przynajmniej ja się dowiedziałem).
mogę spokojnie wyciąć kata wstawić w jego miejsce w jego obudowie zwykłą rurę a jeżeli chodzi o sondę lambda to dać zwykłą przedłużkę odsuwając jej główny rdzeń ze środka rury wydechowej na jej brzeg.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 19:58
Posty: 15 (5/0)
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BJ 02 r. 1.6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje