Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez smile » 16 wrz 2012, 16:04

Próbował ktoś odłączać czujnik temp. paliwa? Teoretycznie podawana powinna być większa dawka, ale jak to się ma do rzeczywistości?

I druga kwestia, ile bar pokazuje wam wskaźnik ciśnienia na zgaszonym silniku i na biegu jałowym?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez boczek86 » 16 wrz 2012, 17:19

Mi wskaznik zawsze na luzie czy na wyłączonym wskazuje nawet -1 bara. Dopiero jak silnik się rozgrzeje i jak turbo pochodzi to wtedy na luzie jest prawie równe 0 :) niewiem czy to normalne ale wskaźnik też był za parę groszy a niejakiś super więc i takie przekłamanie wydaje mi się możliwe. Zresztą kupiłem go po to żeby sprawdzić czy mi wogóle turbo działa a nie po to żeby co do kreski wiedzieć jakie mam ciśnienie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez alk80 » 16 wrz 2012, 18:30

smile napisał(a):Próbował ktoś odłączać czujnik temp. paliwa? Teoretycznie podawana powinna być większa dawka, ale jak to się ma do rzeczywistości?
to jest chyba sposób na uruchomienie zimnego silnika przy padającej pompie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Riki » 16 wrz 2012, 20:03

alk80 napisał(a):zimnego silnika


prędzej ciepłego :)

jest sposób.....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 16 wrz 2012, 21:38

Mój wskaźnik zawsze pokazuje +0,1 bara na zgaszonym silniku jak i na biegu jałowym. W czasie jazdy wskazuje nawet do 1,4 bara przy pełnej kicie <rotfl>
Zauważyłem, że w trójniku do wpięcia, w króćcu w kierunku miernika jest jak by zawór ( kulka metalowa ) ale się zbyt nie przyglądałem temu.

Dopisano 16 wrz 2012, 21:49:

alk80 napisał(a):to jest chyba sposób na uruchomienie zimnego silnika przy padającej pompie


chyba nie ciepłego, jak słusznie zauważył Riki, zresztą chodzi Ci pewnie szanowny kolego alk80 o odpięcie czujnika temperatury silnika ( płynu chłodzącego ) poniżej pompy a nie czujnika temperatury paliwa na pompie.
W piątek zwalałem kolektor ssący – zaślepka pod EGR-em się wypaliła, ale kolektor i kanału w głowicy jedynie na ściankach zanieczyszczone czarnym osadem. Pewnie dlatego, że czasami go dobrze przedmucham kilka kilometrów z prędkością maksymalną <diabel> ~200 km/h
Pozdrawiam skody i VW-eje z trójmiejskiej obwodnicy, które nie wiedzą że się jeździ prawym pasem, a lewym jedynie wyprzedza <fuck_u>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 18 wrz 2012, 21:11

smile napisał(a):Mój wskaźnik zawsze pokazuje +0,1 bara na zgaszonym silniku jak i na biegu jałowym. W czasie jazdy wskazuje nawet do 1,4 bara przy pełnej kicie <rotfl>


Chwila. Podobno do 1.2 bara jest boost sensor. Powyżej tej wartości wywala komputer w tryb awaryjny i koniec jazdy. U Siebie mam manometr przemysłowy więc nie jest to byle badziewie. Przy podłożeniu dokładnie 4mm pod gruchę, turbo ładuje maks 1.2 bara na 4 i 5 biegu.
A powiedz mi kolego czy wskazówka Ci skacze czy chodzi płynnie. Czy jest to manometr z gliceryna? Duży jest otwór do ustroju przy przyłączu manometru?
No i na zgaszonym jak i luzie mam 0 barów. Dopiero podczas jazdy zaczyna pompować właściwie tzn im więcej buta w podłodze tym więcej spalin no i wyższe ciśnienie w dolocie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez kierownik » 18 wrz 2012, 22:14

ewemarkam napisał(a):Podobno do 1.2 bara jest boost sensor. Powyżej tej wartości wywala komputer w tryb awaryjny i koniec jazdy.

do 1,4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez ewemarkam » 19 wrz 2012, 19:15

1.4 to prawie 2 razy większe doładowanie niż seria. Da to coś czy tylko będzie to zwykłe placebo? Przydało by się kiedyś na hamownie zajechać.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez smile » 19 wrz 2012, 19:59

ewemarkam napisał(a):A powiedz mi kolego czy wskazówka Ci skacze czy chodzi płynnie. Czy jest to manometr z gliceryna? Duży jest otwór do ustroju przy przyłączu manometru?


Wskazówka skakała jedynie przy 1,4 bara ale wtedy silnik zaczynał szarpać, z tyłu była zasłona dymna i zapalała się kontrolka świec żarowych sygnalizując tryb awaryjny. Raczej bez gliceryny. Dokładnie to taki:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 19 wrz 2012, 20:20

Jeszcze jedna sprawa.... gdzie go umieściłeś. Ja swój wsadziłem do półeczki kolo zegarka. Ale miał być na chwile w tym miejscu i tak siedzi już chyba 2 miesiąc tam.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez smile » 19 wrz 2012, 20:46

Ja umieściłem w miejscu, gdzie mam go cały czas na oku – zależało mi abym mógł kontrolować ciśnienie i patrzeć się przed siebie jednocześnie. W okolicy lewego słupka.
Czy to dobrze, że wskazanie nie schodzi poniżej 0.1 bara?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ewemarkam » 20 wrz 2012, 20:18

Jak najbardziej ok, turbina cały czas się kręci (oczywiście na zapalonym silniku) i tym samym coś pompuje.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez xANDy » 4 lut 2013, 16:36

Panowie – co innego jest ciśnienie na wyjściu turbiny a co innego na czujniku doładowania. Wynika to z pojemności całego układu oraz zjawisk fizycznych wynikających z funkcjonowania np. IC. Przejście przez tę chłodnicę obniża nieco ciśnienie oraz schładza (co znów powoduje nieznaczne obniżenie ciśnienia).
W silnikach RF2 boost sensor kończy się zasadniczo na 1,2, możliwe, że w RF3/4 wytrzymuje więcej a Wy i tak robicie pomiary ciśnienia NA turbinie a nie ZA intercoolerem.
Jedno to jest sam czujnik ciśnienia a drugie – oprogramowanie w PCM, które obsługuje konkretny zakres ciśnienia...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Neonixos666 » 4 lut 2013, 18:19

xANDy napisał(a):Wy i tak robicie pomiary ciśnienia NA turbinie a nie ZA intercoolerem.

chłopaki podpinają pod BS więc wartości są za IC a nie na turbinie, jak by było inaczej to brakowało by im skali w manometrach :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dsu1 » 25 mar 2013, 17:39

Witam przeczytałem już wszystkie wątki w tym temacie. Mam premacy RF4F 101 Hp- założyłem czujnik ciśnienia doładowania i na postoju mam 0 jak przycisnę na 2 biegu to dochodzi mi do 1.4 bara i nagle spada do około 0.6 bara na innych biegach dochodzi do 1.1 bara i też spada . Założyłem na wężyku do gruszki taki zawór coś jak MBC firmy festo (przemysłowy) jak jest max otwarty to puszcza w obie strony jak go przydławię to zasysanie z zaworka podciśnienia spada. Czy dobrze to zrobiłem? Manometr i drga podczas ustabilizowania ciśnienia – to 1.4 bara to osiąga tylko na 2 biegu jak mu dobrze przypiłuję i to tylko przez chwile potem spada do 0.5 -0.7 bara. Czy wszystko jest ok waszym zdaniem? Przed ta modyfikacją turbo dawało do pewnych obrotów 0.9 bara max później już 0.5 bara teraz ciągnie wyżej. Czy nie uszkodzę nic w silniku przez taką modyfikację ? Jutro zamieszczę fotki bo dziś spieszę się do roboty – pozdrawiam Grzegorz
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 03:26
Posty: 14
Skąd: Szczecinek woj. zachodniopomorskie
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2002r
Mazda 2 DY 1.4 tdci
Mazda 5 2.0 Diesel

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2013, 19:39

nic nie zakładaj bo to nic nie da. Masz sterowanie podciśnieniem, tak że im go więcej tym lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 27 mar 2013, 23:07

Ściślej taki MBC można założyć w silniku RF2A, gdzie grucha od turbo (zawór westegate) sterowana jest nad ciśnieniem, konkretnie wytworzonym przez samą turbinę.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2013, 23:24

na allegro masz MBC najprostsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 31 mar 2013, 22:42

A może by tak się przewiercić przed samym kolektorem, nagwintować otwór i wkręcić jakiś króciec i tam dokonywać pomiaru ciśnienia?! Może i BoostSensor tam przenieść?! Coś mi mówi, że opaski zaciskowe na przewodach za IC mam za słabe i ciśnienie ucieka... <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alk80 » 31 mar 2013, 22:54

smile napisał(a):Coś mi mówi, że opaski zaciskowe na przewodach za IC mam za słabe i ciśnienie ucieka... <diabełek>
jak masz już tłuste na łączeniu przewodów to dokręcenie opasek może nic nie dać, trzeba by rozebrać, wyczyścić, sprawdzić czy nie ma pęknięć i dokładnie zmontować z powrotem
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje