Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez alk80 » 8 paź 2013, 16:08

Są osoby które twierdzą że auto im po tym świrowało, ale wg mnie to świadczyło o jakiejś usterce,
ja mam zrobione z opornikiem ponad 30Kkm, z czego pierwsze 10K z podłączeniem na stałe i nic się nie dzieje przebiegu mam 213Kkm, przełączam kiedy chce, moja Żoneczka też często używa, przeważnie w trakcie wyprzedzania :) oraz kiedy potrzebuję dynamicznie :P pokonać skrzyżowanie,
koszt wszystkich potrzebnych elementów powinien się zamknąć w 20zł jeśli chcesz mieć na przełączniku
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Apokalpisa » 8 paź 2013, 17:53

łoo kruca :) tak tanio a taka satysfakcja podczas wyprzedzania czy dłuższej trasy :) noo to niebawem tez sobie takie cos zrobie :) i bede happy ;)
Apokalpisa
 

Postprzez Neonixos666 » 8 paź 2013, 18:56

alk80 napisał(a):Są osoby które twierdzą że auto im po tym świrowało, ale wg mnie to świadczyło o jakiejś usterce


lub chciały za wiele albo źle podłączyły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 17 paź 2013, 16:04

witam
chciałem też się skusić na oporniki ,ale jakoś nie mogę pozbierac wypowiedzi -są tu ich setki ale każdy ma inne zdanie ,albo coś tam bo przepływka ,ja mam ty nie masz ,różnice w kolorach kabelków.......

krótko mam 626 rf2a bez żadnej przepływki,wiem że potrzebuję 2 oporniki po 100 i mam połączyć BS z SPV,i co dalej ?które kabelki jakie kolory? no i gdze zakupię oporniki?

Dopisano 18 paź 2013, 12:16:

pioczel napisał(a):witam
chciałem też się skusić na oporniki ,ale jakoś nie mogę pozbierac wypowiedzi -są tu ich setki ale każdy ma inne zdanie ,albo coś tam bo przepływka ,ja mam ty nie masz ,różnice w kolorach kabelków.......

krótko mam 626 rf2a bez żadnej przepływki,wiem że potrzebuję 2 oporniki po 100 i mam połączyć BS z SPV,i co dalej ?które kabelki jakie kolory? no i gdze zakupię oporniki?


dobra już wiem ,gdzie podłączyć ,zakupiłem juz oponiki 2 x100 ohm 0,6 w(innych nie mieli)
jak dziś założe to napiszę
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 20:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Krzysiek24 » 20 paź 2013, 13:10

i jak? ja polecam 100 + 50 ohm, to jest chyba najlepsze zestawienie. Jeżdżę tak ponad pół roku i zero problemów, a o wiele lepiej się jeździ. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 16:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 paź 2013, 16:09

Krzysiek24 napisał(a): ja polecam 100 + 50 ohm


Ja też
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pioczel » 22 paź 2013, 17:59

w sklepie zrobił mi 50,41,33 ohm(3 zestawy) ,u mnie najlepiej jeżdzi na 41 ohm,nie ma rewelacji ale dolot nieczyszczony :(
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 20:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez smile » 22 paź 2013, 21:05

Ja mam chyba 80+80 ale nie jestem pewny, to było ponad rok temu.. W weekend może jakoś nastąpi zmiana oleju, filtra powietrza to i sprawdzę jak dolot i zaślepka od EGR-u... Zmierzę też oporność oporników :P najchętniej bym zrobił przełącznik pod pedałem gazu załączający oporniki.. Mam też wlanego Schela recinga, więc nastąpi próba prędkości :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez grzeniek » 14 maja 2014, 18:13

niebieski20 napisał(a):Witam
Tez mialem zamiar zabrac sie za wastergate, sprawa teoretycznie jest prosta wystarczy sciagnac rure wylotowa z turbiny i odkrecic gruche, przykrecona jest dwiema srubami. I tu problem bo to torxy sa u mnie tak zapieczone ze nie ma szans ich ruszyc, ma ktos jakis patent na to??
Pzdr

Palnik ale delikatnie, tym trzeba się umieć posługiwać :), stary sprawdzony sposób.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2014, 17:16
Posty: 4 (0/1)
Auto: Premacy 2.0 DiTD 101 KM 2001

Postprzez alk80 » 15 maja 2014, 10:53

toś odgrzał kotleta :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Płomień » 19 sty 2015, 00:25

Parę osób pisało że IC jest fabrycznie kiepsko ustawiony, nie ma za bardzo nawiewu przez co puchnie jak temperatury są zbyt wysokie. Czy ktoś pomyślał może, albo próbował założyć wentylator na IC? Niby troche mało miejsca jest, ale jak to mówią dla chcącego nic trudnego :D Jak myślicie, czy jest sens powiększyć kolekcję dodatkowych przełączników?
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez smile » 19 sty 2015, 18:07

To już lepiej chyba dopasować większy ICek i wstawić go przed chłodnice... Ten oryginalny jest tylko odrobinę większy niż w Smarcie 0,8 CDI :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2015, 21:31

Pomijając to że wiatrak na IC obciążał by alternator przez który moc by spadła a nie wzrosła to jeszcze hamował by przepływ przez niego gdy wiatrak by nie działał.

Wiatrak w DiTD sięga IC i w gorące dni w korku gdy się włączy coś tam pomaga go schłodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 29 sty 2015, 19:10

Dobry byłby od 1,9 D ze scenic'a rocznik ok 2008
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Username1234 » 3 kwi 2017, 15:04

Witam, czy boost sensor od RF2A zapycha się od par oleju podążających od turbo wraz ze sprężonym powietrzem? Myślałem właśnie aby zdjąć go razem z wężykiem i przeczyścić. Boost sensor jakby co jest na wyjściu od intercoolera. Wężyk umyć łatwo ale boost sensor ma plastikową rurkę i nalanie tam benzyny ekstrakcyjnej do środka może być zgubne i nic nie dać , a nawet nie wiem jak jest zbudowany w tym przypadku układ pomiaru ciśnienia
. Może ktoś się wypowie, choć liczę się z tym że tematy o DiTD umarły śmiercią naturalną <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 01:57
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW

Postprzez xANDy » 4 kwi 2017, 15:17

Po to sensor jest u góry a wężyk ma znaczną długość, żeby wyeliminować zanieczyszczenie olejem.
Wężyk jak najbardziej można i należy przeczyścić. Sam sensor – jeśli już masz przymus czyszczenia (albo pewność, że jest zalany olejem) – możesz przemyć alkoholem izopropylowym (propanolem), który jest neutralny dla elektroniki. Oczywiście trzeba potem dać wyschnąć albo wysuszyć sprężonym powietrzem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Username1234 » 7 kwi 2017, 14:54

Okej, dzięki za porady. Z
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 01:57
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW

Postprzez MatejKos » 23 lip 2019, 13:53

Cześć, czy możesz mi pomóc, podłączając cewkę, ewentualnie rezystor w moim BJ? 66 kw RF2? Studiowałem teorię we włóknach, pomogłyby mi zdjęcia i nastrojone wartości, czy cewki czy rezystory. Dziękuję.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2019, 13:05
Posty: 2

Postprzez Egnaron » 3 paź 2020, 18:10

Cześć. Czytałem wątek ale dalej niestety nie wiem dokładnie gdzie i jak podłączyć ten rezystor. Mógłby ktoś mi udzielić pomocy w tym temacie, stare zdjęcia wygasły a nie chce nic popsuć. Btw robiłem pomiar ciśnienia doładowania i mam takie wynimi w zleżności od odbrotów :
2000 – 2100 obr – 0,4bar
2500 obr – 0,7 bar
2800 obr – 0,85 bar

Też wam tak późno turbo wstaje. U mne poniżej 2000 obr madzia ma strasznego muła, a jakiśe większe przyspieszenie czuć dopiero powyżej 2500. Silnik mam 2.0 ditd 101km rf2a 1998.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2020, 17:52
Posty: 1
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM

Postprzez Płomień » 4 paź 2020, 12:58

Wyczyść układ dolotowy, intercooler, kanały. Masz je pewnie zapchane gruzem, przelot zmniejszony o połowę, i stąd nie chce jechać od dołu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje