Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2011, 21:17

YgooR napisał(a):Rozumie że jest to ciśnienie po stratach nie przy turbosprężarce ?


przy turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 16 sie 2011, 22:05

Jeżeli wastegate otwiera się przy około 2.5 kg/cm2 (workshop manual ), to znaczy że ciśnienie w standardzie jest bliskie max. Przestawienie za pomocą podkładek wastegate powoduje przekroczenie max. ciśnienia, więcej 0.2 bar za IC to pewnie więcej około 0.5 bar na turbo, co daje około 3 bar przy turbosprężarce.
Jednym słowem trochę ryzykowna zabawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2011, 22:08

YgooR napisał(a):Jeżeli wastegate otwiera się przy około 2.5 kg/cm2 (workshop manual )


skąd to masz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 16 sie 2011, 22:12

Neonixos666 napisał(a):skąd to masz?

W google wpisz 'Mazda_626_GF_GW_Workshop_Manual_Supplement_1998-2002r_EN'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2011, 23:37

YgooR napisał(a):powoduje przekroczenie max. ciśnienia


nie można mówić o przekroczeniu max bo max to max więcej nie da rady, a w manualu może być tak że pod wpływem takiego ciśnienia WG otwiera się ale całkowicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 17 sie 2011, 00:05

Neonixos666 napisał(a):nie można mówić o przekroczeniu max bo max to max więcej nie da rady

Trochę źle napisałem, miałem na myśli bezpieczne ciśnienie, takie przy którym turbo jeszcze trochę pochodzi.
Czyli kręcić trochę można, jednak trzeba bardziej uważać na turbosprężarkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2011, 20:31

producent czyli IHI podaje iż turbo w RF2A jest do 100KM a w RF4F do 130KM, poza tym w M6 jest to samo turbo co w RF4F tylko dmucha więcej, ale wersja najmocniejsza ma już inna turbosprężarkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 17 sie 2011, 20:37

Neonixos666 napisał(a):producent czyli IHI podaje iż turbo w RF2A jest do 100KM


to jak dam oporniki i bede mial 110 koni to co wtedy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez frud » 17 sie 2011, 20:44

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2011, 20:48

boczek86 napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):producent czyli IHI podaje iż turbo w RF2A jest do 100KM


to jak dam oporniki i bede mial 110 koni to co wtedy ??


nic bo to zalecenia producenta są i zawsze jest zapas przecież 626 ma 110 z tą turbiną.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 17 sie 2011, 21:23

boczek86 napisał(a):to jak dam oporniki i bede mial 110 koni to co wtedy

Ten parametr mim zdaniem ma charakter poglądowy, nie jest wiążący.
Riki w swoim bolidzie wychodzi sporo poza zakres i jeździ bezproblemowo.
Jednym słowem jak dbasz tak masz.
Neonixos666 napisał(a):nic bo to zalecenia producenta są i zawsze jest zapas przecież 626 ma 110 z tą turbiną.

A to nie są modele po fl ze zmienną geometrią? Czy tylko 323 miały taki luksus?

Boczek86 jak u Ciebie w standardzie wygląda przyśpieszenie, kiedy czujesz że trochę mniej zaczyna wciskać w fotel przy 2600 rpm, 3000rpm ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2011, 22:00

YgooR napisał(a):A to nie są modele po fl ze zmienną geometrią? Czy tylko 323 miały taki luksus?


z tego co wiem to 626 z RF2A miały 101 i 110 KM a 323 90KM

Ja mam 136 i tak coś czuje że przy końcu obrotów trochę jak by turbo nie wyrabia dobrze i boost faluje, ale to może przez solenoid który raz podaje a raz nie podciśnienie i nie wyrabia się <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rexwolf » 17 sie 2011, 22:30

turbina nawet najlepsza nie da więcej niż dostaje energii ze spalin. Jak wynika z instrukcji do pomp wtryskowych podawane na nie są dwa napięcia pierwsze ok 150V to pierwszy impuls bardzo krótki, bo gdyby trwał długo spaliłby elektrozawór pompy. Wysokie napięcie i odpowiedni amperaż zapewnia szybkość reakcji SPV. Zaraz potem napięcie spada do 12 V i jest takim napięciem podtrzymywane. Biorąc sygnał z SPV na czujnik ciśnienia doładowania z SPV najprawdopodobniej sprawiamy, że jest on zasilany napięciem większym niż typowe 5 V. Zasada wygląda następująca; większy gaz – dłuższe impulsy SPV – większa wartość skuteczna napięcia na opornik i w sumie trochę większe napięcie zasilania Boost Sensor – większe napięcie wyjściowe na sterowanie pompą. Niby logiczne – bardziej w pedał więcej paliwa. Załóżmy, że mamy okołu 2000 0br/min to jest około 300 Hz. Jak damy dużą cewkę (dyza reaktancja indukcyjna, małe cewki nie maja sensu można uszkodzić sterownik) to wtedy mocniej tłumione są impulsy wysokoobrotowe (dobry dól, gorsza góra). Zaletą cewki jest to, że te krótkie wysokie impulsy 150 V sa bardziej wygładzane niż przy oporniku. Opornik w odróżnieniu od cewki działa proporcjonalnie. Czyli im mniejszy tym silnik żwawszy w całym zakresie, cewką możemy dziarskość silnika ustawiać bardziej na dół. To teoria. Jaka jest praktyka? Może wypowiedzi na temat cewek i oporników. Przymierzam się do jednego lub drugiego – czyli koło ratunkowe w "kryzysowych sytuacjach".
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez Neonixos666 » 17 sie 2011, 22:35

rexwolf napisał(a):"kryzysowych sytuacjach".


masz na myśli większa moc gdy tego potrzeba?

fajnie to opisałeś <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 18 sie 2011, 09:29

YgooR napisał(a):Riki w swoim bolidzie wychodzi sporo poza zakres i jeździ bezproblemowo.


Wczoraj wskoczyło 270.000km – ostatnio jeżdżę nią nieco więcej, bo druga 626 przygotowywana jest już do zimy :) z autem nie dzieje się nic, nawet w dłuższej trasie nie spożywa oleju poza napędowym, wszystko gra.
W sumie to teraz nie wiem ile ma mocy, bo nie hamowałem auta w tym roku – dla mnie jeździ fajowo, i optycznie też to widać <faja>
BOX będę chciał sprzedać, mam ambitniejszy plan ;) na długie zimowe wieczory.... <spie> ufam, że japońska technologia nie zrobi cyrków <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 18 sie 2011, 18:21

Riki napisał(a):BOX będę chciał sprzedać, mam ambitniejszy plan ;) na długie zimowe wieczory.... <spie> ufam, że japońska technologia nie zrobi cyrków <lol>


a może mógłbyś zdradzić chociaż w małym stopniu co zamierzasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 19 sie 2011, 23:28

Nic nie zdradzam... bo później nie wychodzi... ;) jak wyjdzie to na napiszę tutaj dla zainteresowanych.

dziś mamy rocznicę – 5 lat razem <faja> w sensie ja i GF <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 19 sie 2011, 23:52

To wszystkiego najlepszego :D

Rozumiem że to plany z silnikiem DiTD a nie innym? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 20 sie 2011, 07:13

Riki napisał(a):jak wyjdzie to na napiszę tutaj dla zainteresowanych.

Sam jestem ciekaw, życzę powodzenia, no i czekamy na relację.

Co tam oporniki lub przestawianie turbinki, jest lepszy sposób na zwiększenie mocy:
http://allegro.pl/hit-turbo-elektryczne-turbinka-dolot-pod-filtr-i1771168012.html
"Niech inni Tobie zazdroszczą :–) !!!" <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 20 sie 2011, 10:51

YgooR napisał(a):"Niech inni Tobie zazdroszczą :–) !!!" <rotfl>


DO TEGO JESZCZE MAGNETYZERY I TE ZWIEKSZAJACE MOC USB DZIALAJAZE Z ZAPALNICZKI SAMOCHODOWEJ I AUTO RAKIETA :) chyba ze mniemozna laczyc ich razem <co?> <co?> <czarodziej> <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje