Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2011, 21:57

Nie było żadnego zamulenia czy coś podobnego a było bogato bo przy opornikach 2x50 chmura dymu z tyłu auta była :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 22:12

Neonixos666 napisał(a):Nie było żadnego zamulenia czy coś podobnego a było bogato bo przy opornikach 2x50 chmura dymu z tyłu auta była :P


Pomyśl na mocniejszymi wtryskami, to naprawdę dużo daje.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2011, 22:25

Nie bawię się już w to i wystarczy tak jak jest.
Niestety wszystko to drut w porównaniu do TDI w którym można grzebać elektronicznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Badyl » 2 cze 2011, 22:39

No bo nie zapominajmy jednej podstawowej rzeczy – diesla chyba każdy kupował dla oszczędnej jazdy a nie dla osiągów. Zgadzam się – fajnie jeśli coś przybędzie (tu kłaniają się chipy i boxy), ale nie zapędzajmy się usilnie robiąc z tych silników megamodyfikowaneturbozordy! Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 22:45

Można mieć moc i ekonomikę. Wszystko zalezy od stylu jazdy i sprawności spalania mieszanki powietrzno-paliwowej. I wbrew obiegowej opini zmodzony diesel wcale nie musi dymić i dużo palić.
Ba! Można nawet nieco urwać na spalaniu.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Bandit » 2 cze 2011, 22:56

Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.

ZŁOTA MYŚL <spoko>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2011, 23:11

Bandit napisał(a):
Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.

ZŁOTA MYŚL <spoko>


Też jestem za i dlatego zbieram na drugie auto do dłubania, ale niestety nie będzie to mazda...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 23:15

Neonixos666 napisał(a):
Bandit napisał(a):
Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.

ZŁOTA MYŚL <spoko>


Też jestem za i dlatego zbieram na drugie auto do dłubania, ale niestety nie będzie to mazda...


Kup wieśwagena gofra II 1.6 TD, albo wieśwagena gofra III 1.9 TDI. Moim zdaniem najlepsze do dłubania.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Riki » 2 cze 2011, 23:16

Badyl napisał(a):Taniej, rozsądniej i bezpieczniej kupić drugie auto do zabawy i dłubania.


No ba :) już dawno to napisałem.....

Ja cieszę się z tego jak jeździ GFa, a że są szybsze (diesle) na drodze... zawsze będą, nawet kiedy będę miał i 200KM buheheh.

P.S
Za kasę wpakowaną w GFa, przy zakupie jakiegoś VAGa pewnie miałbym już te 200KM f*ck <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2011, 23:23

eeee tam diesle dłubać można ale ja patrze bardziej w stronę benzyny

przynajmniej nie słychać klekotu <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 23:33

Starego diesla lepiej modzić niż jakąkolwiek benzynę.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Bandit » 2 cze 2011, 23:38

Przypominam, że nie o tym temat ;) są pogaduchy w pierwszym temacie to dawać tam, a i ja się przyłączę ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 6 sie 2011, 13:51

odgrzebuje :D

Pomyślałem sobie iż pompa wtryskowa musi zassać paliwo z baku poprzez filtr i przewody podejmując jakiś wysiłek, zastanawiam się czy dołożenie oddzielnej pompy paliwowej nie odciążyło by pompy a tym samym silnika? poproszę o opinie w tej materii :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Irek.k » 6 sie 2011, 17:00

Myślę, że moc potrzebna na "zaciągnięcie" paliwa w porównaniu z mocą potrzebną na wytworzenie ciśnienia paliwa podawanego na wtryski, jest bardzo mała i nie ma to większego znaczenia dla pompy.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 7 sie 2011, 08:46

pewnie masz rację, tak się tylko zastanawiałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rexwolf » 13 sie 2011, 23:00

Kupiłem dzisiaj boost turbo wskaźnik i manual boost valve control a teraz po Polsku
Postanowiłem sprawdzić ciśnienie doładowania mojej przelatanej mazdy (n liczniki prawe 300000) a sądzę sporo więcej. Pomiar bez kombinacji do 1 atm (chwilowe). Założyłem zegar i manualny upust ciśnienia. Pierwsze pomiary wykazały, że turbawka daje do 1, 3 atm (bara) ustawiłem 1 atm i tyle. Jakie wrażenia? Troche żwawsza pod ciężkim butem, w normalnym trybie bez różnic.
Wniosek. Za niecałe 150 zl. dostajemy 2 – 3 sekundy bezpieczeństwa albo szaleństwa. Czy warto w to się bawić? Może. Co dalej opornik? :)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez Neonixos666 » 15 sie 2011, 20:14

rexwolf napisał(a):Co dalej opornik? :)


decyzja należy do ciebie, sam wiem że po ruszeniu samego ciśnienia efekty są bardzo małe, dopiero ruszenie dawki robi robotę <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 16 sie 2011, 15:51

Dzisiaj podłączyłem kompresor po westgate i podałem mu ciśnienie 1 bar, zawór praktycznie nie drgnął. Jeżeli turbina pompuje max. 0.85 bar to znaczy że na wyjściu ze sprężarki jest zdecydowanie większe ciśnienie (większa temperatura). Na forum znalazłem info że możliwości turbinki w RF2A to ~1.8 bar, tylko czy to jest mierzone na wyjściu ze sprężarki czy za IC?
Zastanawiam się jak wpływają zabawy z westgate na turbinę, ponieważ większość osób mierzy ciśnienie na kolektorze ssącym lub zaraz za IC. Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 16 sie 2011, 19:54

Bo tak właśnie się mierzy realne ciśnienie które podaje turbosprężarka silnikowi, po stratach w IC o rurowaniu oraz z racji ochłodzenia powietrza wychodzi 0.85 ale przy samym turbo jest prawdopodobnie sporo więcej. Mam parametry turbin zarówno RHF3 (montowana w RF2A) i RHF4 (montowana w RF4F) w których producent podaje iż max ciśnienie jakie mogą podać te turbiny to 2.7 bar.
Zauważ że nawet boost sensor jest wpięty w IC tak aby podawał informację już po stratach czyli realne ciśnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 16 sie 2011, 20:56

Neonixos666 napisał(a):Bo tak właśnie się mierzy realne ciśnienie

Ok, zgadzam się z tym, ale
Neonixos666 napisał(a):producent podaje iż max ciśnienie jakie mogą podać te turbiny to 2.7 bar

Rozumie że jest to ciśnienie po stratach nie przy turbosprężarce ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje