Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez Ariel77 » 8 maja 2011, 13:29

A jak sprawdzić czujnik?Miernik mam.
Btw okazało się, że ktoś wcześniej robił już "druciarski tuning".
Przewody były oskalpowane zanim ja zabrałem się za to.
Początkujący
 
Od: 4 lis 2010, 16:40
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: 626 1999 DiTD 101

Postprzez robertss » 8 maja 2011, 13:38

Witam, Panowie z silnikami RF2A nie podłączajcie przez opornik/cewkę przewodów do przepływomierza jak ma to miejsce w silnikach RF4, złe podłączenie moze spowodowac uszkodzenie bost sensora i dodotkowy kłopot/wydatek. Jesli juz to pod przewód od EGR(jest gdzieś w temacie w dziale tuning o opornikach) lub podobno lepiej pod przewód dochodzący do pedału gazu(nad pedałem jest biała wtyczka z 2 przewodami, trzeba zprawdzic pod który z nich można sie podpiąć)
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez alk80 » 9 maja 2011, 10:11

w RF2 nie ma przepływomierza to do niego nie podłączycie ;P

ja podłączyłem SPV i Bost Sensor, ale właśnie przy podłączaniu zauważyłem że na zaworze EGR jest taki sam kolor przewodu co na Bost Sensor
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez robertss » 9 maja 2011, 11:37

alk80 napisał(a):w RF2 nie ma przepływomierza to do niego nie podłączycie ;P

ja podłączyłem SPV i Bost Sensor, ale właśnie przy podłączaniu zauważyłem że na zaworze EGR jest taki sam kolor przewodu co na Bost Sensor

tak, miał być boost sensor a nie przepływomierz ;P <lol>
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez alk80 » 9 maja 2011, 12:29

trzeba patrzeć bardziej na kolejność przewodów niż na kolory
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Ariel77 » 9 maja 2011, 14:20

Który to kabelek z pedału przyspieszenia połączyć z SPV?
Riki coś wspominał wcześniej ale nie podał dokładnej odpowiedzi.

Czujnik wymieniony(SENSOR BOOST).
Wstawiłem MBC.Szału nie ma.Przed wstawieniem 0,85 po regulacji dobija do 1,2 ale troche zjadę bo czasami łapie coś ala odcięcie.
Początkujący
 
Od: 4 lis 2010, 16:40
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: 626 1999 DiTD 101

Postprzez Irek.k » 29 maja 2011, 09:20

Mam zamiar podnieść ciśnienie doładowania opisaną tu metodą (podkładki). Jest tu informacja żeby dać dłuższe śrubki. Niestety nie posiadam "stada" śrubek które mógłbym dopasować w trakcie tego "tuningu". Czy może ktoś wie jakie śrubki tam siedzą (średnica i długość)? Mógłbym się zaopatrzyć w odpowiednie śrubki przed całą akcją.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez alk80 » 31 maja 2011, 20:10

M6 – 25-30mm, łeb na torx lub imbus, gdyby były ciut za długie spiłuj pilnikiem albo szlifierką
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Irek.k » 31 maja 2011, 22:47

Ślicznie podziękował :)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Riki » 2 cze 2011, 13:32

Panowie, zapytam z ciekawości..... jak grubą blaszkę Wy wkładacie ?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez alk80 » 2 cze 2011, 15:12

zapomniałem napisać że śrubki mają być kute czyli z oznaczeniem 8.8 lub więcej

Riki ja na próbę miałem 3,5 mm, teraz na stałe mam 4,5mm
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YgooR » 2 cze 2011, 16:12

alk80 napisał(a):teraz na stałe mam 4,5mm

Wiesz może ile Ci pompuje teraz?
No i czy jest odczuwalna różnica pomiędzy zwykłym a 4,5mm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 17:36

O samym powietrzu samochód nie pojedzie. Trzeba podlać ropką, mocniejsze (lepiej rozpylające wtryski), FMIC i dopiero odpowiednie doładowanie.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez YgooR » 2 cze 2011, 20:14

trepek napisał(a):O samym powietrzu samochód nie pojedzie

W silniku RF2A dawka paliwa jest obliczana na podstawie ilości powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 21:24

YgooR napisał(a):
trepek napisał(a):O samym powietrzu samochód nie pojedzie

W silniku RF2A dawka paliwa jest obliczana na podstawie ilości powietrza.


Pytanie tylko przy jakim doładowaniu pompa nie nadąży z paliwem ;)
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2011, 21:29

jest ograniczenie do chyba około 1.5 bara potem jest tryb awaryjny i myślę ze do tej wartości pompa spokojnie wyda. Sam u siebie miałem przez moment ustawione około 1.4 bar i pompa dawała radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 2 cze 2011, 21:30

trepek napisał(a):Pytanie tylko przy jakim doładowaniu pompa nie nadąży z paliwem

To właśnie próbujemy ustalić na forum :D
Ktoś gdzieś kiedyś pisał że w RF2A do 1.2 bar później tryb awaryjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2011, 21:36

Mi wskazówka chwilowo pokazuje nawet 1.3 a stałe 1.1- 1.2 i nic się nie dzieje, przy ostrzejszym ustawieniu turbo dmuchało pod 1.5 i nic się nie działo.
(RF4F)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 2 cze 2011, 21:39

Ja ustawiłem podkładkami (2x1,5 mm) asekuracyjnie na 1.0b w chwilowe do 1,1b a jak się zagotuje to daje 0,9 ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez trepek » 2 cze 2011, 21:49

Neonixos666 napisał(a):jest ograniczenie do chyba około 1.5 bara potem jest tryb awaryjny i myślę ze do tej wartości pompa spokojnie wyda. Sam u siebie miałem przez moment ustawione około 1.4 bar i pompa dawała radę.


A skąd wiesz, że dawała radę? Kurcze, w sumie bez sprawdzenia na większej głowiczce trudno powiedzieć czy pompa dalej radę czy już nie <oczy>
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2011, 20:49
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Auto: Toyota Yaris Hybrid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje