Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T

Postprzez PLaster » 6 lip 2009, 21:05

mlody1921 napisał(a):Jacobs ale FE3 jest jeszcze wiekszym rodzynem na rynku

a chcesz kupić nowkę sztukę?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Quaki » 7 lip 2009, 23:56

Plaster a ile by miala kosztowac bo ja bym kupil z mila checia :)
Co do tego jak jada KL i F2T to moge sie wypowiedziec bo mam oba :) i faktycznie nie dlubane F2T idzie mniej wiecej rowno z seryjnym KL przy podniesieniu doladowania (na seryjnym kompie) F2T jest szybsze od KL nie jakos znaczaco ale jest szybsze
Sprawa sie calkowicie zmienia przy zczipowanym kompie bo mozesz podniesc cisnienie prawie dwukrotnie (do 1-1.1 bara) i wtedy F2T wygrywa zdecydowanie z KL (na 3 biegu jakies 3 dlugosci auta)
Prawda jest taka ze KL jako V-ka i motor o wikeszej pojemnosci ma wiekszy potencjal ale trzeba zdecydowanie duzo wiecej pieniedzy na wycisniecie zadowalalacje mocy F2T to stara konstrukcja z 3 zaworami na cylinder co ogranicza przyrosty jakie mozna na nim uzyskac bez duzej ingerencji w glowice natomiast przy budzetowym projekcie jest mozwliosc uzywkania duzo wikeszych mocy niz w KL
Co do oplacalnosci takiego swapa to duzo roboty i duze wydatki wiec nie widze sensu
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Waluś » 8 lip 2009, 21:37

Patryk, jak robiłeś Moje F2 swoim 626, to tam nie było żadnych modów poza stożkiem :P Nawet katalizator jeszcze był na swoim miejscu,

teraz na ciśnieniu 0,75 bara KF-y w ogóle nie chcą ze mną jeździć, a KL-e robię spokojnie na 1,5 – 2 długości. A swoją drogą to ten twój 626 KL to tez nie była taka zupełna seria :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xXx » 8 lip 2009, 22:43

No nie była seria, ale jak była bo delikatnym tun-ie to już nie ścigaliśmy się niestety...


W sochaczewie wystarujesz z KL-ZE ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Waluś » 10 lip 2009, 21:59

xXx napisał(a):W sochaczewie wystarujesz z KL-ZE

dieslem ?? hahaha czerwone nie jedzie bo przeglądu i ubezpieczenia już nie będzie a ja nie będe płacił bo mi szkoda :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez KrystianR » 3 paź 2009, 17:30

moje pytanie troche z przymysu bo ktos mnie mocno wydymal i w tym momencie wstawilem tyle siana w swap i silnik ze moglbym sobie takie probe kupic, otoz czy ktos sie wogole podejmowal taiego swapa do mx-3?? chodzi mi o silnik z probe 2.2t ??

kumpel juz przerzucal silniki i u mnie i w probe i wg niego jest to do zrobienia, najwiekszy problem wiazka elektryczna..no i tu pytanie czy wiazka jest taka jak w madziach ze ogolnie wiazka silnika jest jakby osobna od wiazki reszty??tak zeby poprzerabiac troche i jto chodzilo?? mazda mi stoi na slabej kompresji ze jezdze ciut lepiej niz 1.6 16sohc <glupek2> :( i jestem w trakcie zalamania a stoi w pewnym miejscu probe igla cala za dobry pieniadz i silnik tam jest zyleta..zreszta do sprawdzenia skoro silnik w aucie..i teraz mysle czy kupic drugi gt silnik czy pojsc dalej i 2.2t z probe wrzucic..a no i jak skrzynia?? czy podeszla by z gt czy jaka kolwiek mazdy?? czy musi byc probe no i co z polosiami?pomocy
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez BratCukierka » 3 paź 2009, 17:40

KrystianR spróbuj napisać do tego kolesia z australii:

http://www.youtube.com/watch?v=O_CNGXAy ... annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=dBQ09edC ... annel_page

pamiętaj, żę EC ma baaaaardzo wiele wspólnego z BG :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez KrystianR » 3 paź 2009, 17:53

dzieki, widzialem juz wlasnie ten filmik i tak samo kumpel twierdzi ze praktycznie dwie lapy na bank sa tak samo u mnie a jedna by sie dorobilo od nowa, podwiesic silnik dla niego nie problem tylko pytanie co z wiazka.takie probe u mnie stoi wiec on sam moze bedzie mi w stanie odpowiedziec..

jak sie bawic to na bogato ale pozniej splacac przez kolejne 3-4miechy :D

czekam na opinie
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez BratCukierka » 3 paź 2009, 18:18

słuchaj po to są elektrycy samochodowi żeby ogarnęli temat kabelków :) u mnie było trochę pracy przy swapie z BF do BG... uwinął się w kilka dni, bez schematów podstawiłem mu tylko BF'kę żeby sobie mógł popatrzeć gdzie idą kabelki w BF i grzebał.... skasował ok.300zł :) a reszta elektryków spękała :D ważne to zgrać wiązki ze sobą :D nie wiedziałem że BF GTX będzie miał aż tyle więcej kabelków niż moja BG dlatego sam się nie brałem za to :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez realski » 3 paź 2009, 19:33

za 300 zl raczej bym sie nie bral za to :) pan chyba nie mial roboty
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez BratCukierka » 3 paź 2009, 19:44

robił z doskoku to przez 4 dni po jakieś 1,5h-2,5h dziennie i auto zagrało :D bo miał sporo innej roboty :D także dałem mu 400zł :) mówi, że nie było to coś trudnego :) ale cóż jest to jedyny elektryk samochodowy w okolicy który nie wymienia od razu wszystkich elementów tylko próbuje najpierw naprawić to :D przez to ma cały plac przed warsztatem zawalony autami na bieżąco. przykładowo w e46 ksenony się popsuły i jeden koleś chciał wymieniać jakiś element za 1000zł, a on to naprawił za 120zł :D i śmiga już 2 lata bm'ka tak :D reszta miejscowych elektryków z dobrych warsztatów elektroniki samochodowej na samą informacje co do zrobienia jest mówili "panie to się nie da" , "panie to jest japończyk, dużo kabli, to się nie opłaca", "panie ja się nie podejme, bo koniec końców może to nie zadziałać"... a on jedyny "przywieźcie auto, jakieś 300zł będzie kosztować" :) wepchnęliśmy auto na lawetę i zawieźliśmy do niego... I auto zagrało :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez KrystianR » 3 paź 2009, 20:44

dokladnie, a mi kumpel ktory przerzuca silnik robi tez cala reszte..takze mysle ze by sobie poradzil(tak na marginesie robi gorsze rzezby typu przekladki anglika z lewo na prawa kiere, zmienia silnik z 2,3 benzyny na 1.9tdi przerabiajac instalacje i robia z dwoch jedna:) i wsio chodzi i nawet po czasie bledow nie pokazuje)

zobacze na dniach co sie okaze...nie ukrywam ze wolalbym f2t ale zobaczymy jak to racjonalnie wyjdzie ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez KrystianR » 3 paź 2009, 21:41

wogole na korzysc jest to ze wlasnie mam 16v nie v6, i porownywalismy probe to ogolnie wiekszosc by ladnie sie zmiescila... wogole jest ktos w pl kto zrobil taki przeszczep ??
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez mlody1921 » 4 paź 2009, 11:10

Siema widze ze moje wcześniejsze plany w temacie sie rozwijają, ja niestety zaniechałem planu, włożyłem KL i dalej sie z nim bawie, jakbym miał 1,6 to pewnie dla chcącego nic trudnego włożyć F2T, trzymam kciuki za swapa i nie łam sie dasz rade, a jak nie to szukaj jak B6T jak koledzy z forum i wkłdaj i śmigaj :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Lukano » 4 paź 2009, 14:02

KrystianR napisał(a):mazda mi stoi na slabej kompresji ze jezdze ciut lepiej niz 1.6 16sohc

czyli tak jak to pisałem dawno temu. pomysł dobry, ale znaleźć BP z BG w stanie BDB nie jest proste.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez KrystianR » 4 paź 2009, 14:30

true, wlasnie bylem i ogladalem probe.. troche mnie zniechecila po przejazdzce, otoz troszke wiecej sie po niej spodziewalem.. fakt faktem 12 zaworow to tez nie rewelacja i auto oczywiscie jedzie ale nie jest to czego oczekiwalem od dolu.. fakt faktem te auto do 230kmh nawet fajnie sie zbiera patrzac na elastycznosc.. przez to troche ostudzilo to moj zapal bo jednak dobre gt tez powinno w zakresie do poiedzmy ok 140-150kmh rownie dobrze isc.. mam mega metlik w glowie
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 4 paź 2009, 14:36

KrystianR podlicz koszty czy nie bardziej się opłaca zrobić remont GT. Przy okazji można go trochę podrasować, np. założyć tłoki wysokiej kompresji, takie jak ja mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KrystianR » 4 paź 2009, 14:42

Jacek176 napisał(a):KrystianR podlicz koszty czy nie bardziej się opłaca zrobić remont GT. Przy okazji można go trochę podrasować, np. założyć tłoki wysokiej kompresji, takie jak ja mam.


taka opcja wlasnie poki co bardziej do mnie przemawia...mam tez awaryjnie drugi piec ktore bede mierzyl na kompresje i jak bedzie zadowalajaca to przerzuce blok tamtego i mi pozostanie do sprzedazy reszta jak i remontowana glowica itp itd...

a jesli nie tajemnica to gdzie i za ile dorwales te tloki?jaka daja kompresje i co z uszczelka pod glowica itp?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 4 paź 2009, 14:56

Ja kupiłem taki zestaw:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RACING-PISTONS-RINGS-FOR-BP05-MAZDA-PROTEGE-OTHER_W0QQitemZ230329992294QQcmdZViewItemQQptZRace_Car_Parts?hash=item35a0bcc466&_trksid=p4506.c0.m245
Do tego trzeba doliczyć $45 za przesyłkę.
Ten akurat zestaw jest w rozmiarze nominalnym ale koleś ma też inne. Ja brałem zestaw na drugi szlif.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 4 paź 2009, 18:09

KrystianR napisał(a):. troche mnie zniechecila po przejazdzce, otoz troszke wiecej sie po niej spodziewalem.. fakt faktem 12 zaworow to tez nie rewelacja i auto oczywiscie jedzie ale nie jest to czego oczekiwalem od dolu..

Bo ten silnik nie ma jechać od dołu, tylko dosyć wysoko. No i w serii to nie jest wyścigowiec. ale juz po podkręceniu, a jest to proste, chodzi już nieźle.
Ale na Twoim miejscu zrobił bym raczej tak jak pisze Jacek176
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje