Swap Z5

Postprzez gadula » 21 sie 2009, 09:47

Brak iskry mówisz...
A masz podciągnięte zasilanie do aparatu? Taki niebieski gruby kabel? Dokładnie ze zdjęciami masz opisane w How-To w moim podpisie. Pamniętam wvx też miał to samo i zabrakło właśnie tego jednego przewodu podprowadzić by zaczęła gadać.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez (K..)osa » 21 sie 2009, 18:38

Z tego co wyczytalem to ten kabel trzeba montowac przy zmianie aparatu, z M3 na P5. Ten silnik oryginalnie mialm P5. Jade dzisiaj z kuzynem ktory ma efke z Z5 no i bedziemy patrzyli co jest nie tak, przepniemy aparat i wszystko co bedzie potrzebne. Posprawdzamy cala instalacje. Podobno aparat ten jets sprawny.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 21 sie 2009, 18:40

a kompa mam od tego aparatu tzn P5 i bez immo zeby bylo "latwiej" <lol>
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 21 sie 2009, 23:32

Wrócilem wlasnie od mojej kijanki, okazalo sie ze na kablu bylo napiecie, ale nie dochodzilo tak jakby do modulu czy cos takiego i moj elektryk podpiął na krotko z akumulatorem i juz byla iskra ( nie odpalalismy go poniewaz nie ma wydechu, kolektor wydechowy poszedl do przerobki). Pojechalem tam z kuzynem efka i identycznym silnikiem, ten kod 26 co mi komp pokazal blad na mni to byla kwestia przepiecia 1 kostki i juz nie wyskakuja zadne bledy :) czym jestem zadowolony :) teraz to jest kwestia zalozenia przekaźnika na modul i jego zailanie ( cos w tym stylu, nie jestem elektrykiem wiec prosze o nie besztanie mnie za złe sformuowanie treści) W każdym badz razie auto bedzie paliło w ten weekend :]
Ostatnio edytowano 21 sie 2009, 23:34 przez (K..)osa, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez crazyman936 » 23 sie 2009, 18:19

sledze temat i wszystko co sie tu dzieje no ale co z tego wyszło?
Mazda to podstawa
Prędkość to zabawa
Początkujący
 
Od: 28 lip 2008, 08:56
Posty: 15
Skąd: Chełm
Auto: Ford Mondeo 1.8 V16 MK1 kombi
VW Passat B4 1.9 TDI 1z
Chrysler Voyager III 2.5 VM TD

Postprzez gadula » 23 sie 2009, 21:50

(K..)osa czyli tak jak mówiłem?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez (K..)osa » 24 sie 2009, 10:50

W pewnym sensie. Duzo mi pomoglo to co napisales. Powiedzialem to wszystko elektrykowi i on doszedl ze komputer sterowal modulem ale na cewke nie szlo napiecie czy cos takiego. i wystarczyli podlaczyc ten niebieski kabel z plusem od akumulatora. W tej stutyacji bedzie robiony przekaznik, ktro po przekreceniu stacyjki i wlaczeniu kompa da napiecie na cewke. Co prawda auto jeszcze nie jezdzi bo nie mam dolotu ani wydechu, ale to jest juz kwestia czasu kiedy mozna t zrobic. crazyman936 wyszlo to ze juz jest iskra, nie ma bledow na kompie i Kijanka bedzie jezdzic juz za pare chwil. To wszystko bardzo dlugo trwalo. 2 miesiace., ale to wszytsko wina tej iskry. Silnik, i wszystko bylo zrfobione juz w 1 tygodniu. Nastepnie poszla do instalacji elektryka cala.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 4 paź 2009, 00:06

Witam po dlugiej przerwie. A wiec zeby nie przedluzac to powiem ze KIA juz w koncu zaczela jezdzic, i to nie jest zasluga Z5 ale BP :D Po morderce z Z5 stracilem juz checi co do tego silnika. Niedosc ze rozrzad byl przestawiony o 2 zabki to jeszcze nie trzymal obrotow. Swap (kolejny) poszedl blyskawicznie, gdyz stara instalacja od 1.6 podeszla w 100% pod BP wiec to byla kwestia wyciagniecia, wlozenia, bez zbednych modyfikacji. Co prawda mam jeszcze problem z wysprzeglnikiem i pompa wspomagania. Pompa glosno chodzi natomiast wysprzeglnik leje. Ale to juz jest pikus. Mam nadzieje ze uda mi sie doprowadzic do "stanu" i porobie pare fotek i wstawie. Co do osiagniec silnika nie ejstem zzawiedziny, jest o wiele lepiej od 1.6 i zdecydwanie lepiej od Z5. Gdy zrobie to wszystko nadejdzie pora na sprawdzenie osiagow. podstawa bedzie 0-100 km/h (przy 1.6 z gazem osiagnalem 12.3) Pomiar przeprowadzany byl i bedzie na pomoca programu GTI oraz odbiornikowi GPS :]
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez soul » 4 paź 2009, 08:00

z dwie sekundy powinienes urwac (a nawet wiecej) :) BP juz mozna fajnie posmigac ;)
gratuluje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez (K..)osa » 4 paź 2009, 14:26

No 2 albo i lepiej, skillowalem wczoraj 2x civic V 1.5 90KM, katalogowa ma 9.8 no i udalo mi sie objechac "skorpka" w jego BA BP. Co prawda nie bylo wyraznej roznicy bo jechalm w 2 osoby i sprzeglo mi slizgalo ale mimo tego przy dobrym starcie udalo mi sie go objechac. On tez mnie potem jak sie okazalo :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Postprzez (K..)osa » 13 paź 2009, 12:36

Witampo dlugiej nieobecnosci. Pewnie wiekszosc zna juz moja historie ale postanowie przedstawaic ja jeszcze raz. Od 2 lat jestem posiadaczem Sephi. Jestem zadowolony z tego autka, przejezdzil on u mnie w rodzinie 5 lat na gazie 2 gen bez zadnych problemow. Niedawno postanowilem zmienic jednostke napedowa, ze wzgledu na to ze moj stary 1.6 8v zaczal brac mi spore iloscii oleju. Na poczatku mialo to byc Z5 ale nie wyszlo. I tak o to wybor padl na 1.8 16v z mazdy 323fBG 106 KM. Cala operacja trwala ok 5 godzin. Wyciagniecie starego silnika, i wlozenie nowego. Oczywiscie jeszcze zmiana komputera, ale tez nie bylo z tym problemow bo wystarczylo podlaczyc wszystko na starej instalacji elektrycznej od 1.6 :) W tej chwili autko jest juz zagazowane, poniewaz zostala mi instalacja ze starego silnika. Przepiecie gazu i regulacja trwala jaks godzine. Troche ja zmulilo co prawda ale i tak nie jest źle. Przed zalozeniem miksera autko rozpedzalo sie do 100 ok 9.5 sek (sprawdzanem GPS) W tej chwili nie jestem w stanie powiedziec poneiwaz od paru dni pada w Krakowie :( Z zewnatrz autko nie przeszlo zadnych modyfikacji. Nie zamierzam go wiesniaczyc, moze w przyszlosci jakies fele, i oryginalna lotke na klape. W środku zminilem zegary (przedtem nie bylo obrotomierza) zalozylem centralbny zamek i zalozylem elektryczne szyby.
Dam pare fotek. Powtarzam ze z zewn. jest seryjne ( zmieniona tylko i wylacznie blenda z szarej na czerwona oraz postojowki z bialych na pomaranczowe w stylu Amerykanskim)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

I jeszcze zdjecie nowej jednostki napeowej z ktorej jestem zadowolony. Suchy z zewnatrz, teraz moge pwoeidziec ze nie bierze oleju, ani nie pluje, jest ladny i ladnie pracuje :)

Obrazek

Narazie to tyle. W przyszlosci postaram sie dac wiecej fotek.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 18:31
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: (KIA) Sephia BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje