Większe tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulców przednich

Postprzez mlody1921 » 23 wrz 2010, 00:18

rozumie ale jak można założyć zaciski z tarczy 274 do tarczy 257 to jest 17mm różnicy chyba wtedy klocek nie będzie brał całą swoją powierzchnią?

ale pomysł jak najbardziej lux

czy zwrotnica od xedosa 6 albo mx6 v6 będzie taka sama jak od 323f ba?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Green » 29 wrz 2010, 11:35

w przypadku 323 1.8 GT ma tarcze 257 czyli takie same jak mx-3 ale 323 1.6 ma tarcze juz 235 jest to ten sam zacisk sprawdzone i potwierdzone różnica jedynie w długości mocowania do piasty tegoż zacisku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez Jacek176 » 29 wrz 2010, 19:12

W 1.6 to NIE jest ten sam zacisk. Ma inny rozstaw "szczęk". W GT grubość tarczy to 22mm a w 1.6 18mm. Także zacisk od 1.6 nie obejmie tarczy i klocków od GT. Chyba że klocki będą zużyte do połowy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez LuKaszf2t » 29 wrz 2010, 22:35

a ja tak się zastanawiam czy dało by rade do mazdy 626 gd w moim przypadku do probka wsadzić hamulce od rx8 w probe są 264średnicy wysokość 46mm,grubość 24mm.W rx8 323mm średnica ,wysokość45mm grubość 24mm tylko nie wiem jaki jest wymiar piasty i czy zacisk jest jednocześnie jarzmem czy są to dwa osobne elementy
LuKaszf2t
 

Postprzez weede » 12 paź 2010, 13:28

Obrazek
ajjjjjjjjj <serduszka>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Rafał_ » 12 paź 2010, 13:50

Hebel w tej mx3 jest mega :| .
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez lukster » 12 paź 2010, 14:04

jakieś drobne 1,5k $
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez weede » 12 paź 2010, 17:28

Nowść k-sport na sezon 2010 <rotfl>

Mazda MX-3 Bremsanlage Vorn 400x36mm 8 Kolben i felga 20 – mają poczucie humoru.

Najlepszym rozwiązaniem byłoby to: http://shop.k-sport-germany.com/index.php?a=48287 ale kasa zaporowa <oczy>
tak to wygląda pod kołem 17:
Obrazek
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez piwo » 12 paź 2010, 18:57

tia i 2 sekundy gorszy czasd na cwiare.ludzie na co komu takie heble co waza po 20kg.wiekszą tarcze stosuje sie by odebrac wieksza energie i rozproszyc to cieplo.ale sory to ejst dobre w terenowkach co waza 2,5 tony czy pseudo sp-ortowcach m5 czy innych badziewiachj co waza 1900.ale nie w mx3 co wazy 1100.chyba ze ktos wozi audio 100kg to mozna zalozyc troche wieksze tarcze.prostrzy sposob odelzyc auto o 100kg i juz mozna myslec o mniejszych a niew wiekszych tarczach
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mlody1921 » 12 paź 2010, 20:00

Pewnie i masz racje Piwo aczkolwiek jak poprawić hamulce nie zwiększając powierzchni tarczy lepszy zaciska ? mocniejsza pompa? nawiercana tarcza?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez piwo » 12 paź 2010, 20:20

topia ci sie klocki i tarcze?znaczy pala?smierdza?jak nie smierdzaq warto zwiekszyc nacisk na tloczki a wiec albo wymienic pompe na mocniejsza albo wymienic gumy na oplot stalowy w wezach albo naciskac mocniej na pedal hamulca,kolejna sprawa wymienic klocki i tarcze na takie ktore maja lepszy wspolczynnik taracia.sa ebc red stafy ktore maja wspolczynnik tarcia nie 30 a ponad 40.duza felga aluminiowa powinna odpowiednio rozpraszac cieplo z hebli.przegrzewaja sie tarcze klocki?jesli tak moze trzeba wymienic tarcze na wieksza.jesli nie to nie trzeba.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez brii » 13 paź 2010, 08:34

Fakt – jeśli się nie przegrzewają to trzeba zwiększyć tarcie i nacisk, problem w tym, że jednak Mazdowe hamulce się przegrzewają – sugeruję sprawdzić: rozpędzić się szybko do 130km/h i ostro hamować do 30km/h, proces powtórzyć 5 razy – przegrzanie Mazdowych hamulców gwarantowane :(
Zwiększenie tarczy i odsunięcie zacisku daje jeszcze jeden plus – dłuższe "ramie" na którym pracuje zacisk.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 13 paź 2010, 10:35

wiadomo moment sily to sila razy promien(ramie).wiec odsuwajac tloczek dalej od srodka piasty przy tym samym nacisku tloczka na klocek (cisnieniu) uzyskujemy wiekszy moment sily.a tarcie to moment sily (sila) razy wspolczynnik tarcia.ale to samo mozna uzyskac tanszymi sposobami pod warunkiem ze wlasnie tarcza hamulkcowa sie nie przegrzewa,bo wiadomo ze wspolczynnik tarcia silnie zalezy od temperatury.wiec dopoki temperatura jest taka ze klocki z tarcza maja dobry wspolczynnik tarcia do poty nie ma co tym sobie zawracac glowy.zawsze mozna kupic komplet taki ktory pracuje do wyzszych temperatur.
wiec podsumowujac:
1.jesli nie jestesmy w stanie zblokowac kol hamujac trzeba zwiekszyc tarcie tarcza klocek.zeby to zrobic trzeba albo :
a)zwiekszyc nacisk (odsuniecie zacisku od srodka piasty,wymiana pompy na mocniejsza,mocniej naciskac na pedal,wymiana wezy na w stalowym oplocie,
b)zwiekszyc wspolczynnik tarcia (wymiana tarcz i klockow na takjie o lepszym wspolczynniku tarcia,pozbyc sie gazow poprzez nacinanie nawiercane tarcze, jesli tarcze i klocki pracuja w niewlasciwej temperaturze zrobic tak by pracowaly prtzy takiej przy ktorej tarcza klocek ma najwiekszy wspolczynnik tarcia)
2.jesli jestesmy w stanie zblokowac kola hamujac z kazdej predkosci nie kombinujemy w ukladzie hamulcowym a zmieniamy opony na sliki lub inne o lepszej przyczepnosci by zwiekszyc przyczepnosc na styku podloze opona.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez brii » 13 paź 2010, 15:17

piwo napisał(a):2.jesli jestesmy w stanie zblokowac kola hamujac z kazdej predkosci nie kombinujemy w ukladzie hamulcowym a zmieniamy opony na sliki lub inne o lepszej przyczepnosci by zwiekszyc przyczepnosc na styku podloze opona.

<spoko>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Orzech » 21 paź 2010, 21:11

Ma ktoś jakieś namiary na mocniejszą pompę hamulcowa do MX3 ?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Joszi » 1 lis 2010, 20:22

brii 5 razy to za dużo :) wystarczy dwa razy wyhamować ze 170 km/h i już nie ma czym hamować. :(
szatan nie auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2009, 13:54
Posty: 257
Skąd: Legnica
Auto: MX3 2.5 V6 + turbo

Postprzez hopek » 1 lis 2010, 20:26

coś szybko padają ci te hamulce. Zmień może płyn na początek. ps a w innych autach lepsze są hamulce ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez brii » 2 lis 2010, 10:06

Joszi napisał(a):wystarczy dwa razy wyhamować ze 170 km/h i już nie ma czym hamować.

170km/h to już spore obciążenie, przy większych prędkościach radziłbym już hamulców Mazdy nie sprawdzać na maxa bo może się to źle skończyć – nawet hamulce w baaaaaardzo mocnych samochodach są nadwyrężone po jednym hamowaniu z 200km/h –> 0km/h i muszą trochę odpocząć.

hopek napisał(a):coś szybko padają ci te hamulce. Zmień może płyn na początek.

Niestety padanie hamulców w tych samochodach przy takich hamowaniach to norma – zmiana płynu praktycznie nic nie zmieni chyba, że stary to w większości woda.

hopek napisał(a):ps a w innych autach lepsze są hamulce

O niebo lepsze – najważniejszym powodem przez który nie widzę dla siebie Mazdy są właśnie hamulce...
Jeszcze kiedyś muszę sprawdzić hamulce w NC.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez hopek » 2 lis 2010, 16:46

O niebo lepsze – najważniejszym powodem przez który nie widzę dla siebie Mazdy są właśnie hamulce...Jeszcze kiedyś muszę sprawdzić hamulce w NC

Brii...
podaj przykład, tylko nie wyskakuj tu z super samochodami typu ferrari, porshe itp... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez mlody1921 » 2 lis 2010, 18:34

Nawet śmieszne renault megane coupe 1,9 dci mojej mamy ma tarcze 280 i hamuje dużoooo lepiej
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje