Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3

Postprzez People_Hate_Me » 13 sty 2011, 18:29

to ja sobie pozwolę wtrącić.
<cisza> proszę o spokój.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez mlody1921 » 13 sty 2011, 21:05

Hazu czyli ciężko będzie wyremontować BP za 2500 zł ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 13 sty 2011, 21:38

Nawet za 2500 nie wiem Cy da Ci ktoś gwarancję na silnik.
a taniej KL-kę kupiłem

Z reszta jeżeli chodzi o sam silnik to wogóle nie ma porównania do jakiejkolwiek v-ki mazdy pod względem kultury pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez YaRQ » 13 sty 2011, 22:05

Ta, na pewno taniej wyremontować V6 hahaha
z resztą wystarczy forum przeglądnąć żeby doczytać jak kto jest z braniem oleju i trzymaniem mocy w K-series ;P
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Jacek176 » 13 sty 2011, 22:28

mlody1921 napisał(a):Hazu czyli ciężko będzie wyremontować BP za 2500 zł ??

W tej cenie to uda się nawet sprowadzić z ebaya i zamontować tłoki wysokiej kompresji wraz z pierścieniami Hastings Racing. A BP z takim zestawikiem już to myślę, że bedzie wciągać seryjną KL-kę jedną dziurką od nosa :P
Ostatnio edytowano 13 sty 2011, 22:30 przez Jacek176, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 13 sty 2011, 22:34

Pytanie kto zrobi mi ten silnik za 2500zł i da mi na niego gwarancję?
oferty na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 13 sty 2011, 22:56

Jak pytałem się Marka, z którym zawsze dłubiemy przy mojej padlinie, ile wziąłby za taki generalny remont to stwierdził, że od obcych musiałby wziąąść z 1000PLN za robociznę. Aczkolwiek nie wiem jak z gwarancją bo on nie ma nawet własnego warsztatu (oficjalnie ;) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 13 sty 2011, 23:13

sam widzisz.
A może Twój nie połyka oliwy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Piotr Wozniak » 13 sty 2011, 23:14

1) statystyczny KL jest minimum tak zabity jak BP-DOHC
2) ew. remont KL kosztuje 4x tyle co remont BP
3) przejscie z Z5 na KL = wymiana wiekszej ilosci elementow a wrecz polowy samochodu
Mozna sie bawic w swap na KL jak sie wychodzi z widlastej BeAty, ale nie z Z5.

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Hazu » 13 sty 2011, 23:26

tylko nie wziąłeś pod uwagę jednej podstawowej sprawy;
V6 był w budzie BA
A BP DoHC z GT nie był nigdy montowany więc łożenie osprzętu z BG GT to tak łatwo nie pójdzie,
A na osprzęt z Z5 nie podejdzie

Dochodzi więc rzeźbienie dolotu, wydechu, elektryki tylko mocowanie powinno podejść z BA BP

Bo w xedosie nawet mocowania górnego nie było nie było i trzeba było dorobić.


Przede wszystkim wystarczy posłuchać jak silnik BP pracuje na wysokich obrotach a jak pracuje silnik z serii K aby nie mieć wątpliwości co warto w aucie zamontować.
Już nie wspomnę o tym by się przejechać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez YaRQ » 13 sty 2011, 23:29

uwaga-uwaga
teraz będzie tekst o dźwięku, szacunie na dzielni, czy coś tam... :D


spóźniłem sie troche, ale to było pewne hahaha
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Hazu » 13 sty 2011, 23:52

YaRQ napisał(a):teraz będzie tekst o dźwięku, szacunie na dzielni, czy coś tam... :D

Taaaaaak przede wszystkim o to chodziło.

<głaszcze>

Tak wyglądała komora silnika w moim aucie na początku:
Obrazek

Później był właśnie silnik BP DOHC z GT (ten z 89r.)
po tym jak skrzynia sie rozpadła był KF i to juz było bez porównania do BP
a co dopiero ostatecznie zamontowany KL;
pObrazek

Ale Kto nie spróbuje ten nie wie, wiec warto może wszystkiego popróbować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez YaRQ » 14 sty 2011, 00:10

good job

ale nie o tym temat :D

edit: spoko, mialem na myśli ogólnie te ostatnie wywody na temat innych Mazd;]
Ostatnio edytowano 14 sty 2011, 01:10 przez YaRQ, łącznie edytowano 1 raz
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Hazu » 14 sty 2011, 00:24

To tylko moja sugestia co do sensowności montażu BP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 14 sty 2011, 00:56

Sądze że i remont KL i remont BP w 2500zł sie zamknie, ale remont remontowi nie równy, nie zawsze w skład remontu wchodzi szlif co zmniejsza koszty,

Mało kto na jaki kolwiek remont da gwarancje,

Kultura pracy V6 jak pisal Hazu to poezja:) raz wsiadłem na v6 i następne to albo V6,vr6,R6 innej opcji niema

Jacek176 ja wiem że każdy chwali swoje, ale co do bezproblemowego łykania KLa , troche zmodzonym BP to nie wysuwałbym od razu takich pewnych stwierdzeń :)

Każdy narzeka na V6 mazdy a kuzyn sprzedał X6 v6 z 15 sztuk w tym 14cacko, ja miałem 3xKL każdy w super stanie i 3 x k8 wszystkie chodziły jak talala, prócz tego jeden K8 jadł olej (uszczelniacze + pierścienie załatwiły problem) i jeden Kf przegrzany przez idiote nie wymienioną pompą wody obruciło panewke aż tłok uderzał o głowice, wiec jak w każdych V6,R6 a nawet Vr6 zdarzają sie przypadki że ludzie nie dbają :)

A tak za marginesem nawet zakuć BP taniej niż v6 :P
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez podmuch » 14 sty 2011, 01:33

ale się rozkręcili chopaki :) :)

Hazu napisał(a):Oczywiście Ty jesteś w stanie wyremontować taki silnik

Tak
People_Hate_Me napisał(a): proszę o spokój.

luz majonez stefciu :D
mlody1921 napisał(a):Hazu czyli ciężko będzie wyremontować BP za 2500 zł

chyba nie da rady za tyle
Hazu napisał(a):Nawet za 2500 nie wiem Cy da Ci ktoś gwarancję na silnik.
a taniej KL-kę kupiłem

jeśli o to chodzi to Ja nie mówie mechanikowi czy ma dać gwarancje bo jeśli to robi to wie że dobrze, nie wiem jak jest u Ciebie.
Jacek176 napisał(a):KL-kę jedną dziurką od nosa

ja wcigam jednego ML'a z pęknietym tłokiem
Piotr Wozniak napisał(a):) statystyczny KL jest minimum tak zabity jak BP-DOHC
2) ew. remont KL kosztuje 4x tyle co remont BP
3) przejscie z Z5 na KL = wymiana wiekszej ilosci elementow a wrecz polowy samochodu
Mozna sie bawic w swap na KL jak sie wychodzi z widlastej BeAty, ale nie z Z5.

pzdr

a tutaj pan Piotr wyjaśnił wszystko odnośnie zakupu i remontu silników BP lub BP-t do KL

mlody1921 napisał(a):Sądze że i remont KL i remont BP w 2500zł sie zamknie


sorry wybacz ale się nie zgodze , chyba że części pt: JC auto itp
koszt gratów do BP-T na kutych gratach + ori uszczelki + pompa wody i oleju bez popychaczy hydr. + szlif z panewkami gł. i kor. kole 5000 do 5600zł
pozdrowaśki <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Talib323f » 14 sty 2011, 23:03

to jak jest panowie z tym silnikiem trochę nie nadążam <glupek2>
KL- to 2.0 V6
BP- to 1.8 GT z modelu 323BG
dobrze kombinuję... ?
moje pytanie po prostu brzmiało czy dam radę zeswapować silnik BP do mojej BA z silnikiem 1.5 jakoś akurat ten silnik sobie ubzdurałem żeby było ciekawiej <peace>
(bo przecież mógłbym wrzucić standardowe 1.8 z BA :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:10
Posty: 341
Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie

Postprzez Hazu » 14 sty 2011, 23:07

Talib323f napisał(a):przecież mógłbym wrzucić standardowe 1.8 z BA

to tak zrób.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Talib323f » 14 sty 2011, 23:18

czyli rozumiem że ten silnik z BG mam sobie wybić z głowy ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:10
Posty: 341
Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie

Postprzez Jacek176 » 14 sty 2011, 23:55

mlody1921 napisał(a):Jacek176 ja wiem że każdy chwali swoje, ale co do bezproblemowego łykania KLa , troche zmodzonym BP to nie wysuwałbym od razu takich pewnych stwierdzeń :)

Jaki czas na ćwiartke ma najszybszy KL-DE na forum??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje