SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA
Powiem szczerze też interesuje mnie wzrost mocy , dlaczego taki pomysł bo obrobił się gwint w który wkręca się tuleje rolki napinacza rozrządu, przez co muszę rozwiercać i gwintować, a co za tym idzie dorabiać nową tuleje z większą średnicą gwintu, czy ktoś już to robił???
- Od: 20 lut 2009, 21:54
- Posty: 43
- Skąd: Minkowice
- Auto: Xedos 6 2.0
Nie wiem czy kolektor dolotowy od Kfa w KLu to dobry pomysł
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Co Ci po kolektorze jak przepustnica będzie od KF-a
A jeśli chodzi o kolektor dolotowy od zwykłego KL-a (Mx-6 Probe czy 626) to on, moim zdaniem, sie do niczego nie nadaje.
A jeśli chodzi o kolektor dolotowy od zwykłego KL-a (Mx-6 Probe czy 626) to on, moim zdaniem, sie do niczego nie nadaje.
Co Ci po KLu z osprzętem KFa, będzie to latać niewiele lepiej.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Hazu napisał(a):A tak w ogóle odpaliłeś Kl-a na oryginalnym ECU od BA?
ja tak odpaliłem, żadnych problemów nie było.
moim zdaniem silnik z dolotowym i przepustnicą od KL/KLZE a aparat zapłonowy, przepływka, komp z
KF-a. U mnie po włożeniu 2,5 na dolotowym i przepustnicy z KLZE do tego komp, przepływka, aparat z KF-a na starych świecach i przebijających przewodach WN wykazało 169KM.
A mój KLZE którego nabyłem w serii miał taki sam aparat zapłonowy jak KF. W BA zresztą bez wymiany wiązki przepływomierza z mx-6 z KLZE się nie zamontuje. Ale z tego co widziałem przepływomierz z KF 323F KF (nie KF Xedosa bo ten ma przepływkę jak mx-6) ma większą średnicę wewnętrzną i jest bardziej przelotowy niż ten z mx-6/MX-3/xedosa.
Po strojeniu u mnie 186KM i 232Nm.
Ale kolektor dolotowy i przepustnica do KL obowiązkowo również z KL-a. Kol dolotowy z każdej K-serii wolnossącej pasuje do każdej K-serii wolnossącej – jedyne niuanse to inaczej poukładane np króćce podciśnień, i są kolektory proste i zagięte – przez co w BA aby upchnąć prosty kolektor trzeba albo przerobić cięgno przepustnicy albo kombinować z przeróbką pompy hamulcowej.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
To wkoncu serce kl de na wiazce z kf mozna podpiac kompa kl05 czy nie? I co z przeplywomierzem ? Jak przelutowac kable zeby kl02 przeplywka dzialala ? Robie swapa z 1.8 bp w BA i tylko te dwa dylematy mam pomoze ktos? Dawca serca byl mx6 zawieszenia polosiek itp itd BA kf . Aha i ktora pompe paliwa zalozyc do kl ta od kf czy od kl bo mam obie. Tylko ta od kl chyba nie wejdzie bo jest troche inna ale to potem sprawdze.
Zakładaj cały osprzęt z KF-a. Tylko sam silnik z kolektorami i przepustnica z kl. Da się to tak połączyć. Nawet na kompie z KF silnik KL ma moc praktycznie taką jak KL powinien mieć, jedynym problemem jest wyższe spalanie, i to że na gorze brakuje "paliwa". Ale zakładasz świnkę/SA podstroisz i jest gucio. Co do pomp paliwa, to wydaje mi się, że były takie same. Ja miałem pompę z KF-a w KL-u i jest bezproblemowo już 4-ty rok
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Dziekuje za odpowiedz o to wlasnie chodzilo. Nie jestem specem w tych sprawach poprostu robie to dla hobby wiec sory jezeli dla niektorych moje pytania moga wydawac sie bezsensowne ale poprostu chce by pewny tego co robie i tego ze to zadziala a pytanie juz doswiadczonych w tej kwiesti osob to najlepsza droga. Swinka? Ok rozumiem ze chodzi chip? Na ktorym to wystroic trzeba?
Silnik z kolektorami wejdzie miekko przepustnica tez sie zmiesci bo mam serwo od anglika i wlot powietrza do niego jest z drugiej strony wiec ciegno przepustnicy nie bedzie chaczyc ale teraz co z imo? Bo w tym kompie kf69 na bank jest imo jak to ogarnac? Mam cale auto na czesci wiec wszystko co potrzebne jest tylko jak najszybciej to zalatwic
Silnik z kolektorami wejdzie miekko przepustnica tez sie zmiesci bo mam serwo od anglika i wlot powietrza do niego jest z drugiej strony wiec ciegno przepustnicy nie bedzie chaczyc ale teraz co z imo? Bo w tym kompie kf69 na bank jest imo jak to ogarnac? Mam cale auto na czesci wiec wszystko co potrzebne jest tylko jak najszybciej to zalatwic
Ale pzeciez nie zmieniasz instalacji tylko pod swoją podpinasz KL'a, wiec immo Cię nie interesuje...No chyba że miałes R4 a pakujesz V6 to wtedy cała wiązka, komputer immo i stacyjka.
nie o chip tylko dodatkowy komputerek zew który albo oszukuje seryjne ecu (tryb piggyback) albo jako małe stanalone, czyli sam steruje wtryskami, zapłonem
np
http://allegro.pl/ecumaster-det-3-piggy-back-ecu-master-det3-emu-i3860304435.html
- Kod: Zaznacz cały
Swinka? Ok rozumiem ze chodzi chip? Na ktorym to wystroic trzeba?
nie o chip tylko dodatkowy komputerek zew który albo oszukuje seryjne ecu (tryb piggyback) albo jako małe stanalone, czyli sam steruje wtryskami, zapłonem
np
http://allegro.pl/ecumaster-det-3-piggy-back-ecu-master-det3-emu-i3860304435.html
Czyli dobrze ze mam wszystkie wiaski srodka kiere i wgl od dawcy bo mialem 1.8 i dwoch dawcow na czesci a ta 2.0 kf byla z imo tak wiec klamki w dziach itp spoko idzie ogarnac. Ale co z ta swinka sam juz tego nie zrobie? Jak nigdy nie widzialem? Kupic tego deta to tez nie problem gizej z podlaczeniem....... i wystrojeniem :/ dzieki za podpowiedz
Masakra heh a moze jakies szybkie przeszkolenie jak co i do czego? Albo kogos w uk kto to umie zrobic ? Bo nie bede specjalnie autem do pl jechal zeby to ogarnac a ewentualnie na nastepna zime jak bym chcial kompresor wkladac to musze kogos takiego miec kto mi elektryke ogarnie lub zebym sam skumal o co chodzi. Dzieki i tak aa rady wielkie
Harnas19 napisał(a):a moze jakies szybkie przeszkolenie jak co i do czego
tak na szybko to sie nie da pozytaj
http://www.ecumaster.com/pliki
http://www.racingforum.pl/ecumaster-zrob-to-sam-t43669.html
Harnas19 napisał(a):Albo kogos w uk kto to umie zrobic
zapytaj tego Pana
http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=5255
Jestes wielki kolego sprobuje sie z nim jakos skontaktowac bo widac ze dawno forum nie odwiedzal. Bo bez ecumastera i strojenia to ten moj swac za wiele sensu nie ma co ? A jaszcze powiedz mi jak mozesz czy musze podlaczac ten drugi czujnik temp ktory jest przy korku bo w wiasce od kf nie ma wtyczki na niego ani nie ma wtyczki na czujnik stukowu ktory jak juz znalazlem i domyslilem sie po brakujacej wtyczce z ktorego kabel wychodzi z pod kolektora w okolice termostatu
Dokladnie o tym mowimy czyli wszystko jasne w sobote biore sie za skladanie wszystkiego do kupy bo w piatek musze jeszcze dawce wywiesc na zlom heh dzieki wielkie za rady a ecumastera jednak sam nie ogarne w tym temacie jestem zielony bede probowal kontaktowac sie z gosciem ktorego mi po dales zebaczymy co z tego wyjdzie a przy kompie od kf w dawcy mialem juz jakis chip podpiety pozniej fotke wstawie bo nie wiem czy jest on czegos wart czy nie jak patrzylem na ebay to okolo 270 funa kosztuje
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje