SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA

Postprzez Dawidoski » 22 maja 2013, 12:30

Cała K-seria Mazdy jest bezkolizyjna. Także o silnik się nie martw, no chyba że chcesz więcej mocy to wkładaj KL'a. Odpali i będzie jeździł na osprzęcie z KF'a.
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez Omiot » 22 maja 2013, 13:18

Powiem szczerze też interesuje mnie wzrost mocy :D, dlaczego taki pomysł bo obrobił się gwint w który wkręca się tuleje rolki napinacza rozrządu, przez co muszę rozwiercać i gwintować, a co za tym idzie dorabiać nową tuleje z większą średnicą gwintu, czy ktoś już to robił???
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez Omiot » 24 maja 2013, 12:48

Widzę, że nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytanie :( , więc rodzi się kolejne czy kolektory (2x wydechowe i dolotowy) pasują z motoru 2.0 do 2.5 ???? prosił bym o szybką odpowiedz ;)
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez Hazu » 24 maja 2013, 15:32

Z KF do KL – tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Omiot » 24 maja 2013, 18:33

OK dzięki to wszystko jasne czekam na motor
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez Rafał_ » 25 maja 2013, 23:46

Nie wiem czy kolektor dolotowy od Kfa w KLu to dobry pomysł <nie>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Hazu » 26 maja 2013, 08:42

Co Ci po kolektorze jak przepustnica będzie od KF-a

A jeśli chodzi o kolektor dolotowy od zwykłego KL-a (Mx-6 Probe czy 626) to on, moim zdaniem, sie do niczego nie nadaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Rafał_ » 26 maja 2013, 11:18

Co Ci po KLu z osprzętem KFa, będzie to latać niewiele lepiej.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez MariuS » 26 maja 2013, 18:54

Hazu napisał(a):A tak w ogóle odpaliłeś Kl-a na oryginalnym ECU od BA?


ja tak odpaliłem, żadnych problemów nie było.



moim zdaniem silnik z dolotowym i przepustnicą od KL/KLZE a aparat zapłonowy, przepływka, komp z
KF-a. U mnie po włożeniu 2,5 na dolotowym i przepustnicy z KLZE do tego komp, przepływka, aparat z KF-a na starych świecach i przebijających przewodach WN wykazało 169KM.

A mój KLZE którego nabyłem w serii miał taki sam aparat zapłonowy jak KF. W BA zresztą bez wymiany wiązki przepływomierza z mx-6 z KLZE się nie zamontuje. Ale z tego co widziałem przepływomierz z KF 323F KF (nie KF Xedosa bo ten ma przepływkę jak mx-6) ma większą średnicę wewnętrzną i jest bardziej przelotowy niż ten z mx-6/MX-3/xedosa.

Po strojeniu u mnie 186KM i 232Nm.

Ale kolektor dolotowy i przepustnica do KL obowiązkowo również z KL-a. Kol dolotowy z każdej K-serii wolnossącej pasuje do każdej K-serii wolnossącej – jedyne niuanse to inaczej poukładane np króćce podciśnień, i są kolektory proste i zagięte – przez co w BA aby upchnąć prosty kolektor trzeba albo przerobić cięgno przepustnicy albo kombinować z przeróbką pompy hamulcowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Harnas19 » 11 sty 2014, 18:41

To wkoncu serce kl de na wiazce z kf mozna podpiac kompa kl05 czy nie? I co z przeplywomierzem ? Jak przelutowac kable zeby kl02 przeplywka dzialala ? Robie swapa z 1.8 bp w BA i tylko te dwa dylematy mam pomoze ktos? Dawca serca byl mx6 zawieszenia polosiek itp itd BA kf . Aha i ktora pompe paliwa zalozyc do kl ta od kf czy od kl bo mam obie. Tylko ta od kl chyba nie wejdzie bo jest troche inna ale to potem sprawdze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez MariuS » 12 sty 2014, 20:43

Zakładaj cały osprzęt z KF-a. Tylko sam silnik z kolektorami i przepustnica z kl. Da się to tak połączyć. Nawet na kompie z KF silnik KL ma moc praktycznie taką jak KL powinien mieć, jedynym problemem jest wyższe spalanie, i to że na gorze brakuje "paliwa". Ale zakładasz świnkę/SA podstroisz i jest gucio. Co do pomp paliwa, to wydaje mi się, że były takie same. Ja miałem pompę z KF-a w KL-u i jest bezproblemowo już 4-ty rok
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Harnas19 » 13 sty 2014, 11:35

Dziekuje za odpowiedz o to wlasnie chodzilo. Nie jestem specem w tych sprawach poprostu robie to dla hobby wiec sory jezeli dla niektorych moje pytania moga wydawac sie bezsensowne ale poprostu chce by pewny tego co robie i tego ze to zadziala a pytanie juz doswiadczonych w tej kwiesti osob to najlepsza droga. Swinka? Ok rozumiem ze chodzi chip? Na ktorym to wystroic trzeba?
Silnik z kolektorami wejdzie miekko przepustnica tez sie zmiesci bo mam serwo od anglika i wlot powietrza do niego jest z drugiej strony wiec ciegno przepustnicy nie bedzie chaczyc :) ale teraz co z imo? Bo w tym kompie kf69 na bank jest imo jak to ogarnac? Mam cale auto na czesci wiec wszystko co potrzebne jest tylko jak najszybciej to zalatwic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez MIRU » 14 sty 2014, 18:41

Ale pzeciez nie zmieniasz instalacji tylko pod swoją podpinasz KL'a, wiec immo Cię nie interesuje...No chyba że miałes R4 a pakujesz V6 to wtedy cała wiązka, komputer immo i stacyjka.
Kod: Zaznacz cały
Swinka? Ok rozumiem ze chodzi chip? Na ktorym to wystroic trzeba?

nie o chip tylko dodatkowy komputerek zew który albo oszukuje seryjne ecu (tryb piggyback) albo jako małe stanalone, czyli sam steruje wtryskami, zapłonem
np
http://allegro.pl/ecumaster-det-3-piggy-back-ecu-master-det3-emu-i3860304435.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Harnas19 » 14 sty 2014, 19:03

Czyli dobrze ze mam wszystkie wiaski srodka kiere i wgl od dawcy bo mialem 1.8 i dwoch dawcow na czesci a ta 2.0 kf byla z imo tak wiec klamki w dziach itp spoko idzie ogarnac. Ale co z ta swinka sam juz tego nie zrobie? Jak nigdy nie widzialem? Kupic tego deta to tez nie problem gizej z podlaczeniem....... i wystrojeniem :/ dzieki za podpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez MIRU » 14 sty 2014, 22:28

no jak nie masz szerokopasmowki to nie wystroisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Harnas19 » 15 sty 2014, 01:06

Masakra heh a moze jakies szybkie przeszkolenie jak co i do czego? Albo kogos w uk kto to umie zrobic ? Bo nie bede specjalnie autem do pl jechal zeby to ogarnac a ewentualnie na nastepna zime jak bym chcial kompresor wkladac to musze kogos takiego miec kto mi elektryke ogarnie lub zebym sam skumal o co chodzi. Dzieki i tak aa rady wielkie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez MIRU » 15 sty 2014, 10:36

Harnas19 napisał(a):a moze jakies szybkie przeszkolenie jak co i do czego

tak na szybko to sie nie da :) pozytaj
http://www.ecumaster.com/pliki
http://www.racingforum.pl/ecumaster-zrob-to-sam-t43669.html
Harnas19 napisał(a):Albo kogos w uk kto to umie zrobic

zapytaj tego Pana :)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=5255
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Harnas19 » 15 sty 2014, 15:07

Jestes wielki kolego sprobuje sie z nim jakos skontaktowac bo widac ze dawno forum nie odwiedzal. Bo bez ecumastera i strojenia to ten moj swac za wiele sensu nie ma co ? A jaszcze powiedz mi jak mozesz czy musze podlaczac ten drugi czujnik temp ktory jest przy korku bo w wiasce od kf nie ma wtyczki na niego ani nie ma wtyczki na czujnik stukowu ktory jak juz znalazlem i domyslilem sie po brakujacej wtyczce z ktorego kabel wychodzi z pod kolektora w okolice termostatu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez MIRU » 15 sty 2014, 16:43

Ja mam w KF jeden czujnik, w KL były dwa. Więc albo zakładasz od KF ten krócicec z korkiem albo nic nie ruszasz i jeden czujnik olewasz.
jesli o tym mowimy ...
kl
Obrazek

kf

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Harnas19 » 15 sty 2014, 16:58

Dokladnie o tym mowimy :) czyli wszystko jasne w sobote biore sie za skladanie wszystkiego do kupy bo w piatek musze jeszcze dawce wywiesc na zlom heh dzieki wielkie za rady a ecumastera jednak sam nie ogarne w tym temacie jestem zielony bede probowal kontaktowac sie z gosciem ktorego mi po <faja> dales zebaczymy co z tego wyjdzie a przy kompie od kf w dawcy mialem juz jakis chip podpiety pozniej fotke wstawie bo nie wiem czy jest on czegos wart czy nie jak patrzylem na ebay to okolo 270 funa kosztuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje