SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA

Postprzez witek » 8 mar 2015, 11:26

Najprosciej Będzie jak podmienisz na inny, te aparaty borykaja rozne problemy...
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Harnas19 » 9 mar 2015, 14:19

Szukałem na ebay używek czy nowe i ciężko nie ma nic musze czekać aż ktoś wystawi taka na części to pojadę i aparat dorwe ciągle wyświetla błąd 46 także raczej jest to walniety aparat ale co mnie zastanawia skoro jest walnie ty to czemu jest iskra i jeżeli jest Oskra i paliwo to czemu auto nie zapali ale nic znajdę aparat i będę wtedy myslał dalej
aparat który mam to Kf34 pytanie czy mogę go zastąpić jakimś innym czy musi być ten sam i jeśli mogę go zastąpić innym to jakim ? Żeby to grało jak powinno być.

A więc tak aparat dorwalem założyłem i pali na dotknięcie kluczyka jednak problem tkwił w ninim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez witek » 13 mar 2015, 10:37

Jak masz kf34 to klonem tego aparatu jest k834 z 1.8V6 po lifcie :)

Możesz również wsadzić kl01 lub KY01 ale wtedy trzeba zamienić dwa przewody w kostce 3 pinowej i będzie śmigał :)

Dobrze że problem rozwiązany :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Harnas19 » 25 mar 2015, 08:45

3 pin owej kostce ale tam i tak idą tylko dwa przewody czyli zmienic je trzeba jeden ma drugi? Aparat ogarnolem i madzka pali od kopa na dotknięcie kluczykiem wkoncu zadowolony :) JESZCZE zaciski hamolcowe zostały do ogarnięcia prysniecie całości i mogę latać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez monter24 » 6 kwi 2015, 13:58

Witam,

Posiadam xedos 6 z silnikiem V6.

Kupiłem silnik kl 2.5 v6 od xedos 9 z prostokątnymi kanałami. Nie chciałem robić zmian w dolocie dlatego rozglądałem się za kolektorem klze (kl31). Niestety w UE jest on nieosiągalny.

Pozostaje mi montaż kolektora zakrzywionego od xedos 9, ale jak rozwiązujecie problem z linką gazu do przepustnicy ? Jak najlepiej wykonać nowy dolot ? Dodam, że będę montował świniaka także z przepławki mogę zrezygnować. Przenieść aku do bagażnika ?
Kolejna opcja to zaku głowic od kl z owalnymi wejściami i założenie kolektora kl-de... Wtedy nie będę musiał robić zmian w dolocie
Koło zamachowe zostawić od KF i skrzynię czy pokusić się o zakup koła i skrzynki od jakiegoś kl ?
W dodatku będę ostro planował głowice i chciałem zamontować ostre wałki kl31 ale też są one niedostępne także jaki jest pomysł aby dmuchnąć mu trochę więcej powietrza? Obecnie posiadam wałki kl01.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Postprzez kiermit » 20 cze 2015, 22:00

witam.jestem nowym użytkownikiem forum.to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z uruchomieniem silnika po swapie. Wpakowałem silnik z 626 2.5v6 kl do 323f ba i jest na pewno z przez 94r ponieważ posiada dodatkowy czujnik temperatury. Problem polega na tym że po podłączeniu sterownika z kl05 brakuje iskry oraz pali mi bezpiecznik wtrysku inj. Silnik oczywiście kręci. Bezpiecznik pali się w momencie przekręcania kluczyków do pozycji stacyjki ON. W momencie kiedy zmienię sterownik na kf jest iskra i nie pali bezpiecznika INJ. Pytanie czy na sterowniku kf odpali silnik kl.wiązkę zostawiłem z kf. Na razie próbuję odpalić go na aparacie zapłonowym z kf, przepustnica z kL, przepływka z kf, sondy kf. Nadmieniam, że kolejność kabli na kopułce kf jest ustawiona na kl. Błagam chłopaki o pomoc.
Początkujący
 
Od: 20 cze 2015, 18:25
Posty: 6
Skąd: Strzelce opolskie
Auto: Mazda 323ba 2.5v6 1994

Postprzez rafał88 » 21 cze 2015, 08:52

Silnik powinien ,a nawet ma odpalic na kompie z KF. Z tym apratem zaplonowym to chyba musi byc od KL, choc nie bede mowil, ze tak musi byc bo nie siedze w tym ale tak mi sie wydaje. Co do palenia bezpiecznika od INJ musi cos byc mocno nie tak, a brak iskry na jednym Ecu a na drugim jest. Czegos musi brakowac albo cos nie dopiete, ewenutalnie upierdzielone:)
Temat Marek wrzuci gdzie trzeba to Ci ludki sprostuja sprawe :)

Fajnie jakbys podal z jakies miejscowosci jestes, to moze tez ktos moglby Ci pomoc :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 21 cze 2015, 11:20

Fakt jest faktem, że temat założony w niewłaściwym dziale bo komuś nie chciało się poczytać :(

Zapewne muszą być jakieś różnice miedzy sterownikami skoro na jednym pali bezpiecznik a na drugim już nie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kiermit » 21 cze 2015, 12:58

Marku. A wiec gdzie mam zamuescic ten post?
Początkujący
 
Od: 20 cze 2015, 18:25
Posty: 6
Skąd: Strzelce opolskie
Auto: Mazda 323ba 2.5v6 1994

Postprzez kiermit » 22 cze 2015, 15:21

No i jak ludki. Ma ktoś jakąś koncepcję do mojej madziuni?
Początkujący
 
Od: 20 cze 2015, 18:25
Posty: 6
Skąd: Strzelce opolskie
Auto: Mazda 323ba 2.5v6 1994

Postprzez tekkenfan » 22 cze 2015, 15:42

założyć temat w odpowiednim dziale :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez kiermit » 22 cze 2015, 15:55

Temat zostal przeniesiony przez marka do tego dzialu. Stwierdzil ze tutaj jest jego miejsce.
Początkujący
 
Od: 20 cze 2015, 18:25
Posty: 6
Skąd: Strzelce opolskie
Auto: Mazda 323ba 2.5v6 1994

Postprzez tekkenfan » 22 cze 2015, 18:15

nie wiem co to ma wspólnego z tjuningiem (dla mnie to zwykła przekładka silnika która jest P&P) no ale nie jestem modem ;)

Zmieniałeś rozkład pinów we wtyczce do podłączenia do kompa? Bo w KLu jest to chyba inaczej skonfigurowane.
Czy odpali na kompie z KFa nie wiem, nie znam się ale z tego co wiem to ludki jeżdżą na KLach z kompami od KFa więc powinno hulać. Pomijam kwestię sensu takiego swapa ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez MIRU » 22 cze 2015, 19:33

kiermit napisał(a):Nadmieniam, że kolejność kabli na kopułce kf jest ustawiona na kl

czyli jak ?? :) jaka kolejnosc pracy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez kiermit » 24 cze 2015, 07:58

Na kopułce z kf mam 123645 a z kl 123546. Bylem u kkolegi i sprawdzal mi w autodata i tam jest 123456 i badz tu madry...
Początkujący
 
Od: 20 cze 2015, 18:25
Posty: 6
Skąd: Strzelce opolskie
Auto: Mazda 323ba 2.5v6 1994

Postprzez kiermit » 25 cze 2015, 18:14

No i jak chłopaki ma być w końcu ustawiona kolejność zapłonu?
Początkujący
 
Od: 20 cze 2015, 18:25
Posty: 6
Skąd: Strzelce opolskie
Auto: Mazda 323ba 2.5v6 1994

Postprzez manius115 » 1 lip 2015, 18:10

Mam ten sam problem tylko z silnikiem Klze. mi normalnie hula na ecu od kf a jak podłączyłem ecu z mx6 to pali bezpiecznik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 23:29
Posty: 31 (1/1)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 323f 1.5 16v 97r
Mazda 323f 2.5 V6 96r

Postprzez luki_92_92 » 1 lip 2015, 22:23

Nie zastanawia was panowie to, że wszystkie 323F po swapie na KL/KL-ZE jeżdżą na ECU od KF bądź są strojone DET3? Jeśli ECU od KL/KL-ZE działałoby w efce bezproblemowo tak jak np w MX-3 jest, to chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie montowałby od słabszego KFa nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez manius115 » 2 lip 2015, 10:47

dobrze o tym wiem :) tylko w moim przypadku kl-ze ciężko znaleźć ecu od mx6 mi sie udało dlatego chciałem spróbować to jakoś zrobic. Pali bezpiecznik ale kreci normalnie wiązke mam od 2.5 ale przerobioną. potrzebował bym schemat podłaczenia kompa, miał by ktos lub chociaż zdjęcie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 23:29
Posty: 31 (1/1)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 323f 1.5 16v 97r
Mazda 323f 2.5 V6 96r

Postprzez People_Hate_Me » 3 lip 2015, 09:01

łączę.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje