Kills on Road & Street

Postprzez Huano » 12 wrz 2006, 08:15

jeday napisał(a):nasze Mazdy do kilowania nie sa za dobre..


Nasze Mazdy sie bardzo dobrze killuje ;)

No a tak na poważnie – oprócz sportowych modeli serii RX to tak na prawde niczym szczególnym poszczycić się nie możemy – poza modelem 323 GTR i nowymi 3 i 6 turbo, reszta autek wypada dość normalnie – zresztą takie te autka mają być. V6 Mazdy nie jest sportowym silnikiem – 160 koni z górką to nic wielkiego, więc nie ma się co dziwić że inne autka nas objeżdżają. Spróbujcie przjechac się zwykłym golfem GTI albo Astrą GSi – nawet wersje 115 KM potrafią gonić prawie tak jak 144 KM w Mazdzie (silnik 2.0 V6). To sa fakty :) Bez dłubania nie za bardzo mamy się co ścigać – no chyba że z TDi :)

P.S. Nie bijcie...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez jeday » 13 wrz 2006, 11:57

Taka jest prawda.. Poza jednym: Z TDi moze byc jeszcze gorzej <lol> Moj kumpel ma golfa III 1.9 TDI 110KM i to jeszcze w budzie kombi, bez zadnych modow. Z silnikiem do 140KM N/A nie ma co do niego podjezdzac.. A do takiego dieselka wystarczy tylko dobry wirus i moc sie znaczaco podnosi..
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez Huano » 13 wrz 2006, 16:02

jeday napisał(a):Moj kumpel ma golfa III 1.9 TDI 110KM i to jeszcze w budzie kombi, bez zadnych modow. Z silnikiem do 140KM N/A nie ma co do niego podjezdzac..


hehehe – nie dotyczy :D Śmiało mogę startować z takimi (zresztą nieraz sprawdzane). Bardziej wyrównanie sie robi przy 2.5 TDi (całe srebrne) – z racji LPG u mnie – bywa gorzej, ale tez zależy od dnia :)
Co do zawirusowanych TDI – niestety są paskudne i ich nie lubię... Można się zdrowo zdziwić :(
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez marek » 13 wrz 2006, 20:56

jeday napisał(a):Z silnikiem do 140KM N/A nie ma co do niego podjezdzac


Efką V6 (140km) spokojnie go objedziesz, 1.8 pewnie też, jedynie na elastyczność na wysokich biegach nie masz szans.

Diesel (tdi, tdci, itd) o tej samej mocy co benzyna przegra z benzyną na przyśpieszenie z zera. Dopiero przy starcie rolowanym ma szanse powyżej 80-100kmh a elastycznością na wysokich biegach powala benzynę na kolana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Huano » 13 wrz 2006, 21:21

marek napisał(a):przy starcie rolowanym ma szanse powyżej 80-100kmh a elastycznością na wysokich biegach powala benzynę na kolana.


święte słowa...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Adaś » 13 wrz 2006, 22:48

wczoraj na spalarni zostal objechany przeze mnie Xedos 6 V6

startowalem tez z corolla verso (180 konny turbo ropniak) i wszystko szlo pieknie do ~140km/h jak wrzucilem 4ke i zaczela mnie powoli dochodzic i wyprzedzac:) ale na cwiare byla gorsza :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez jeday » 14 wrz 2006, 01:58

Diesel (tdi, tdci, itd) o tej samej mocy co benzyna przegra z benzyną na przyśpieszenie z zera

A moment obrotowy? Nie ma tu znaczenia? Taki golfik w serii ma 235 momentu, a np. taka Mazda 323F 1.8 BA ma cos okolo 160 przy praktycznie tej samej mocy. Z innymi dieslami nie mam porownania, ale do tego nie jeden podjezdzal i sie przejechal. Moze akurat to taki "rodzynek"
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez brii » 14 wrz 2006, 08:29

jeday napisał(a):A moment obrotowy? Nie ma tu znaczenia? Taki golfik w serii ma 235 momentu, a np. taka Mazda 323F 1.8 BA ma cos okolo 160 przy praktycznie tej samej mocy.

Cały nadmiar momentu wcina skrzynia która ma znacznie dłuższe biegi w dieslu ;)
Jak przykład przytoczę to: Clio 1,4 16V (100KM) vs Audi A3 1.9 TDI (110KM) – 0-100km/h = remis :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Huano » 14 wrz 2006, 08:29

jeday napisał(a):A moment obrotowy?


Ma znaczenie – ale taki moment obrotowy jest przez niedluga chwile w dieslach i musisz sie sporo namachac lewarkiem aby go utrzymywac. Na co dzine w pracy ujezdzam Octavie z silnikiem 1.9 TDi w wersji wzmocnionej do 130 KM – zbiera sie ladnie, wgniata w fotel (szczegolnie fajne uczucie przy 150 km/h – szok), natomiast ze startu od zera spokojnie ja wyprzedze moja Mazda. W skodziance juz przy 75 km/h musze zapiac 3 bieg...
Porownujac natomiast 235 Nm z golfa do 197 w mojej Mazdzie to juz nieduza roznica, wiec TDi to dla mnie zawsze mile wyzwanie :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez jeday » 14 wrz 2006, 10:05

Dla Ciebie moze tak :P Mnie to zawsze meczy, ze mam zaledwie 115KM i cos tam caly czas kombinuje. A musze kilka kilow zaliczyc ;)
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez marek » 14 wrz 2006, 23:39

A moment obrotowy? Nie ma tu znaczenia? Taki golfik w serii ma 235 momentu, a np. taka Mazda 323F 1.8 BA ma cos okolo 160 przy praktycznie tej samej mocy. Z innymi dieslami nie mam porownania, ale do tego nie jeden podjezdzal i sie przejechal. Moze akurat to taki "rodzynek"

Miałem okazję ścigać się z Mondeo Tdci (pisałem nie raz, powtórzę się). Diesel 130 koni (na hamowni 142) chyba ok 300Nm, do tego 6 biegów. Tego golfa wciągnąłby na śniadanie (110konna Octavia nie ma z Mondeo szans, elastyczność ma Mondeo o kilka sekund lepszą na 4, 5 biegu). Ja jechalem Mazdą MX-3 2.0 V6 144km, niutonometrów coś ok 200. Efekt: z zera Ford zostaje w tyle (g-techem mazda ma 8s do 96kmh, mondeo 9.5s) ale już od 80-90, ja muszę w maździe mieć 3 bieg i kręcić do czerwonego pola żeby jechać za mondeo które ma w tym czasie 5 bieg.
Jeździłem niedawno Civiciem 2,2 (nowa buda) to on ma coś ok 8,4s do setki i dalej przegrywa od zera z benzyną, ale przyspieszenie na wyzszych biegach jest niesamowite, jadac 80kmh na 4 wciskasz gaz i po kilku (może 4?) sekundach masz 110kmh. rewelacja po prostu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez jeday » 16 wrz 2006, 17:51

marek napisał(a):Diesel 130 koni (na hamowni 142) chyba ok 300Nm, do tego 6 biegów. Tego golfa wciągnąłby na śniadanie


Zapewne by go zjadl, przeciez ma o 22 KM wiecej i nie wspomne o mmomencie :) A z tego co zrozumialem to jednak na cwiare mazda dostala by baty. Zeby mnie ktos zle nie zrozumial: mazdy bardzo mi sie podobaja i fajnie sie nimi jezdzi, ale jednak silniczki mogly by byc troche lepsze..
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2006, 18:30
Posty: 44
Auto: 323F 1.8 16V BA

Postprzez marek » 16 wrz 2006, 21:57

jeday napisał(a):mazdy bardzo mi sie podobaja i fajnie sie nimi jezdzi, ale jednak silniczki mogly by byc troche lepsze..


Jeśli porównasz rocznik Twojej mazdy do golfa III, to tak szczerze golf to padaka (popatrz na wygląd, na wnętrze oraz prymitywna belka skrętna w której VW się tak lubuje (najtańsze rozwiązanie, dające 'poczucie' niezależnego zawieszenia.

A obecna mazda 6 ma silinik diesla z wspomnianego Mondeo, więc chyba nie jest źle... a do tego Mazda MPS...
Pomyśl o latach '90 kiedy to VW, Opel, Ford wielkimi literami pisali na klapie wielkimi literami 16V, DOHC bo dla nich wsadzenie więcej niż 8 zaworów to był wyczyn. A japonczycy mieli wtedy większość silników 16 zaworowych. Poza tym ciągle produkowany TDI grupy VAG tak naprawdę jest przestarzały i do silników Common Rail innych marek mu jest niezwykle daleko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez tomekrvf » 16 wrz 2006, 22:05

marek napisał(a):A obecna mazda 6 ma silinik diesla z wspomnianego Mondeo,

Skąd masz takie dane?
Silnik forda wygląda tak
Obrazek
Jak widac jest łańcuch i DOHC. M6 ma pasek i jest SOHC Czyli ciut inaczej:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez fotokrak » 21 wrz 2006, 10:04

Niedawno Beata „zkilowała” „bladego” w czymś czarnym sportowym i za kilkadziesiąt tysięcy funtow ;) a było to tak

Najpierw to przemknęło koło nas ze mi grzywkę rozwiało ;) przy prędkości 50 mil Bzium
Stanął na światłach a my się dotaczaliśmy, zielone światło, pisk opon i huk!
Gdy czarny, samochód oczywiście ruszył z piskiem ,w tym samym momencie gościu z Vana zmienił pas i docisnął bladego do krawężnika.
Dym z palonych opon poszedł taki, że myślałem ze nastąpił zapłon! A smród czuliśmy jeszcze przez kilometr.
Beata tym sposobem z prędkością 50 mil/h skilowała gościa .... ;D
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez Riki » 21 wrz 2006, 12:29

marek napisał(a):prymitywna belka skrętna w której VW się tak lubuje


Teraz i Toyota w Corolli E12 wstawiła belkę :| <lol> a w starszej generacji E11 bylo niezalezne i wersja 3d (taka mialem okazje prowadzic) super sie jezdzilo :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pyton162 » 4 paź 2006, 13:38

wczoraj mialem przyjemnosc zmierzenia sie z golfem 3 ze znaczkiem GT , ale sadzac po tym jak kolo dostal w plecy to musialo byc to zwykle 1.8 8v
Pyton162
 

Postprzez MAXX » 6 paź 2006, 21:34

dla mnie wszystkie golfy to padaki

GTi 150 hp odstawiwłem ładnie mimo iż ma tą samą moc a samochód o wiele cięższy . Niedawno Audi wersja sportowa z takim czerwonym znaczkiem nie dała mi rady i szliśmy łeb w łeb ani jeden ani drugi się nie wysuwał

nasuwa mi się myśł i moc mocy nie równa i nawet te same samochody w takim samym stanie i masie oraz mocy mogą różnie jeździc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez farciarz » 6 paź 2006, 22:09

MAXX napisał(a):nasuwa mi się myśł i moc mocy nie równa i nawet te same samochody w takim samym stanie i masie oraz mocy mogą różnie jeździc

Tu Maxx odpowiedź jest często banalnie prosta...są różni kierowcy !!!!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez slav » 11 paź 2006, 20:26

mysle ze wielu gosci ma zajeb.. fantazje.

kilka dni temu przeczytalem na forum ze stronki z mojego miasteczka jak to mnie gosciu strasznie skilowal.
kur.. a ja nawet ostro nie ruszylem i nawet niemyslalem ze bedzie jakies sciganko hahaha
uznano szybko ze moje autko to padaka :|
tym super szybkim autem bylo golfisko IV o strasznie zrywnym silniku 1.6

teraz jak jestem akurat u siebie to wygladam za gosciem , najlepiej zeby byl z kolezkami to mu pokaze padake <lol>
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje