Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez promyczek001 » 22 cze 2008, 23:47

Jak w temacie podaje link do fotorelacji z wymiany. Jak tylko skoncza mi sie klocki to robie taki patent.

http://www.mx6.com/forums/gallery/21015 ... x-6-a.html
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 10:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez qbass » 23 cze 2008, 09:26

Jako, że nie znam dobrze angielskiego, zapytam- zapewne trzeba zastosować jakieś flansze do odsunięcia zacisku od tarczy?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez promyczek001 » 23 cze 2008, 09:49

Z tego co tu pisza to wynika ze jesli chodzi o przednie hamulce instalacja jest plug and play. Potrzebujemy tarcze, klock, i zaciski od Mazdy 6/ 2006-2008 Ford Fusion
i powinno wszystko pasowac. Trzeba bedzie szroty przegrzebac :D
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 10:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez Loczek » 23 cze 2008, 16:21

I co ja mam teraz zrobic?

Regenerowac to badziwie czy ryzykowac z hamulcami od szóstki :|

Kurcze znacznie wieksze są te tarcze.

Kusi kusi :D

jade tam moze ktorys wybiore :D

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 16:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez promyczek001 » 23 cze 2008, 16:48

Loczuś tu nic nie ryzykujesz. BTW sam napewno przekonales sie kiedys jak latwo zagotowac hamulce z mx6 niewiem jak w 2.0 ale w 2.5 hamulce niestety przy dynamicznej jazdy nie daja rady. Czasami spotykam znajomego ktory smieje sie z obecnych tarcz ktore na dzisiejsze czasy sa komicznie male. Tu niema zartow w koncu dobre hamulce poprawiaja nasze bezpieczenstwo wiec do dziela.
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 10:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez Loczek » 23 cze 2008, 16:57

promyczek001 napisał(a):TW sam napewno przekonales sie kiedys jak latwo zagotowac hamulce z mx6 niewiem jak w 2.0

Moze nie tyle ze przegotowąłem co zapiekłem :D

kurcze tylko ze ja na kazdym kole mam nowe tarcz ebrembo.

Tylko 70 kkm na nich przejechałem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 16:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Grzyby » 24 cze 2008, 13:57

Poza tym GE w porównaniu z M6 prawie nie hamuje ....
Jeśli to pasuje bez problemów to gorąco polecam taką zamianę – przy masie mniejszej o prawie 400kg GE powinna stawać dęba przy hamowaniu na zestawie od szóstki.
Btw. ktoś sprzedaje na forum ori tarcze do M6 za ok. 300zł (przód). Taniocha.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 24 cze 2008, 15:58

Ale hamulce to nie tylko tarcze i zaciski...
Jest jeszcze serwo, podejrzewam, że jego skuteczność w GE jest znaaaaaaaaacznie mniejsza niż w GG.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Siw-y » 10 wrz 2008, 10:45

jak postępy? :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bazyl wspaniały » 10 wrz 2008, 10:54

ale w fele 15'' to się wogóle zmieści taki zestaw?? ja bym się chętnie zabawił, ale nie uśmiecha mi się felg wymieniać :|
brii napisał(a):Jest jeszcze serwo, podejrzewam, że jego skuteczność w GE jest znaaaaaaaaacznie mniejsza niż w GG.
no właśnie, ciekawe jak z tym sprawa wygląda
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 18:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez piwo » 10 wrz 2008, 12:20

wieksze tarcza wieksza masa czyli gorsze prowadzenie i przyspieszenie. <lol>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Waluś » 10 wrz 2008, 19:17

ciekawe z czego dało by się przeszczepić hamowniki do gD :D moje przy osiągach które mam to jak szczęki w rowerze hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Hazu » 11 wrz 2008, 19:30

Waluś napisał(a):ciekawe z czego dało by się przeszczepić hamowniki do gD


skoro od M6 pasują do GE

To tym bardziej moga pasować od GE do GD a więc od M6 mogą pasować

Waluś napisał(a):przy osiągach które mam
to może od RX-7 napewno dało by się przeszczepić
Ale ... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez toomas » 30 wrz 2008, 12:12

promyczek001 i zdziałałeś już coś z hamulcami od M6?? Są jakieś efekty??
No i jeszcze jedna sprawa.Na zdjęciach widać że zaciski (klocki) od M6 nie wykorzystują całej powierzchni nowej tarczy, to jest normalka bo nie wydaje mnie się :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 23:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez Grzyby » 30 wrz 2008, 12:56

toomas napisał(a):(klocki) od M6 nie wykorzystują całej powierzchni nowej tarczy

a widziałeś kiedykolwiek żeby klocki zajmowały całą tarczę?
Popatrz na jakikolwiek motocykl – jest podobnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 30 wrz 2008, 13:12

toomas napisał(a): (klocki) od M6 nie wykorzystują całej powierzchni nowej tarczy

Większe znaczenie ma średnica tarczy niż to czy klocek zbiera całą tarczę :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez NIdhogg86 » 30 wrz 2008, 19:08

Mam pytanie-montował ktoś już taki zestaw?Wystarczy orginalne servo?Bo chętnie bym kupił pakiet od M6
Było:
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 16:57
Posty: 148
Skąd: Sulechów
Auto: Była Mazda Mx-6 2.5 V6 4WS

Postprzez NIdhogg86 » 30 wrz 2008, 19:09

Mam pytanie-montował ktoś już taki zestaw?Wystarczy orginalne servo?Bo chętnie bym kupił pakiet od M6
Było:
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 16:57
Posty: 148
Skąd: Sulechów
Auto: Była Mazda Mx-6 2.5 V6 4WS

Postprzez Hazu » 30 wrz 2008, 20:15

Wystarczy oryginalne servo i pompa.

Ale co z tylnymi hamulcami nie dość że i tak słabo hamują, to z poprawionymi przednimi to juz całkiem nie będzie odczuwalne hamowanie tyłu.

A tylko z właściwym współdziałeniem tyłu i przodu można marzyć o skróceniu drogi hamowania.

Ja bym jeszcze z tyłu wymienił zaciski na inne z większym tłoczkiem .

A do tego zastosowałbym korektor sily hamowania regulujący siłę hamowania tylnych hamulców na podstawie położenia tylnej ośi względem nadwozia korektory można by było podpiąć np. pod łączniki stabilizatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jesus » 30 wrz 2008, 20:45

z mx6.com ... koleś z holandii jakoś sobie nie może poradzić twierdzi że usa mazda miała z lekka inne hamulce.

cytat:
"Thats a very nice and easy upgrade ive been doing some shopping here and bought some calipers from a 07 6. Very nice calipers. Bought a pair of new discs put it all together and guess what? It doesn,t work !
Looked a bit closer at the pictures here – And yes european 6 uses other calipers then the american.
Well there goes my easy upgrade"

sprawdził ktoś czy to prawda?

+ link

http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-other- ... ost2089604
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 12:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje