Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626
Przełożone, zamontowane, odpowietrzone i.... przetestowane
teraz to wiem co to znaczy mieć hamulce
A więc tak jak pisałem wcześniej wsio pasuje idealnie, cofam to co pisałem o podkładkach pod jażmo, nie są potrzebne.
Fotorelacji nie robiłem bo nie miałem czym no i nie było chyba po co, kto jest zainteresowany wie na pewno jak jest zamontowany zacisk więc da sobie również radę z przekładką.
Hamulce pięknie biorą, dużo mniejszej siły się używa do cisnięcia na pedał, łatwiej jest wyczuć moment kiedy koła się będą blokowały (lub zadziała ABS), ogólnie ogromna poprawa. No i nie wiem czy nie lepiej hamują na gorąco, ale to akurat może być przyczyną tego że jeszcze się może nie do końca dotarły tarcze i klocki.
Pompa bez problemu daje sobie radę, skok pedało nieco się wydłużył czego przyczyną może być większa średnica tłoczka (w rzeczywistośnie niewiele większa, ale jednak).
No i najważniejsze piknie to wygląda
Jeśli jestem pierwszym w Polsce który to zrobił to idę to opić
teraz to wiem co to znaczy mieć hamulce
A więc tak jak pisałem wcześniej wsio pasuje idealnie, cofam to co pisałem o podkładkach pod jażmo, nie są potrzebne.
Fotorelacji nie robiłem bo nie miałem czym no i nie było chyba po co, kto jest zainteresowany wie na pewno jak jest zamontowany zacisk więc da sobie również radę z przekładką.
Hamulce pięknie biorą, dużo mniejszej siły się używa do cisnięcia na pedał, łatwiej jest wyczuć moment kiedy koła się będą blokowały (lub zadziała ABS), ogólnie ogromna poprawa. No i nie wiem czy nie lepiej hamują na gorąco, ale to akurat może być przyczyną tego że jeszcze się może nie do końca dotarły tarcze i klocki.
Pompa bez problemu daje sobie radę, skok pedało nieco się wydłużył czego przyczyną może być większa średnica tłoczka (w rzeczywistośnie niewiele większa, ale jednak).
No i najważniejsze piknie to wygląda
Jeśli jestem pierwszym w Polsce który to zrobił to idę to opić
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Czyli przód i tył plug&play ?bazyl wspaniały napisał(a):Przełożone, zamontowane, odpowietrzone i.... przetestowane
teraz to wiem co to znaczy mieć hamulce
A więc tak jak pisałem wcześniej wsio pasuje idealnie, cofam to co pisałem o podkładkach pod jażmo, nie są potrzebne.
Fotorelacji nie robiłem bo nie miałem czym no i nie było chyba po co, kto jest zainteresowany wie na pewno jak jest zamontowany zacisk więc da sobie również radę z przekładką.
Hamulce pięknie biorą, dużo mniejszej siły się używa do cisnięcia na pedał, łatwiej jest wyczuć moment kiedy koła się będą blokowały (lub zadziała ABS), ogólnie ogromna poprawa. No i nie wiem czy nie lepiej hamują na gorąco, ale to akurat może być przyczyną tego że jeszcze się może nie do końca dotarły tarcze i klocki.
Pompa bez problemu daje sobie radę, skok pedało nieco się wydłużył czego przyczyną może być większa średnica tłoczka (w rzeczywistośnie niewiele większa, ale jednak).
No i najważniejsze piknie to wygląda
Jeśli jestem pierwszym w Polsce który to zrobił to idę to opić
- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
Hazu napisał(a):Według katalogów średnica tłoczka z przodu jes taka sama jak w GE
no bardzo możliwe, nie mierzyłem
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):teraz to wiem co to znaczy mieć hamulce
Czuć aż tak bardzo zauważalną różnicę?
bazyl wspaniały napisał(a):skok pedało nieco się wydłużył
Możesz określić jak bardzo?
bazyl wspaniały napisał(a):Jeśli jestem pierwszym w Polsce który to zrobił to idę to opić
Gratuluję.. jestem pod wrażeniem. Tył też będziesz zmieniał? I proszę, zorganizuj jakieś dokładne zdjęcia jak to wygląda. Szczególnie chciałbym zobaczyć tarczę na tle jej osłony i mocowanie zacisków od środka pojazdu.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Ciekawe jak by to wyglądało w 323F V6, co prawda w tym przypadku trzeba by najlepiej zakładać setup od RX-8, ponieważ oryginalne tarcze w 323F V6 mają 274mm, co do 282mm w M6 ma się nieźle. Wszystko to przenosi się zresztą na efekt hamowania 323F V6...
jarusiek napisał(a):Czyli przód i tył plug&play
tył dopiero w planach, nie wcześniej niż za miesiąc a najprawdopodobniej w styczniu. Nie mam bladego pojęcia czy pasuje tak jak przód
qlesh napisał(a):Czuć aż tak bardzo zauważalną różnicę?
Przy normalnej jeździe może nie tyle szybciej się zatrzymuje bo wiadomo że wtedy się nie dusi na chama tylko tak... normalnie . Czuć po prostu że hamuje bez najmniejszego wysiłku w końcu jak słusznie zauważył Grzyby, GE jest sporo lżejsza od M6
qlesh napisał(a):Możesz określić jak bardzo?
jest miętszy a zarazem lepiej hamuje niż na ori, stąd może wrażenie że głębiej się wciska. Nie zrobiłem pomiarów przed przekładką więc i pewności nie mam czy faktycznie głębiej pedał się daje wcisnąć. Na dniach jeszcze odpowietrzenie sprawdzę choć nie sądzę żebym źle to zrobił (mam wprawę )
qlesh napisał(a): I proszę, zorganizuj jakieś dokładne zdjęcia jak to wygląda. Szczególnie chciałbym zobaczyć tarczę na tle jej osłony i mocowanie zacisków od środka pojazdu.
Na dniach zrobię fotki dobrej jakości w zapodam na forum
a tam w końcu do czegoś się przydałemPajko napisał(a):Bazyl kłaniam się nisko za to że jako pierwszy w klubie spróbowałeś zrobić ten mini swapik
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały gratuluję
ja w MX'ie się przekonałem jak słabe są hamulce, na zimno jeszcze działają ok ale jak się ugrzały to skuteczność hamowania diametralnie spadła...dobrze, że względnie pusto było (i nie jechałem więcej jak 100, bo przy tak sztywnym zawieszeniu na naszych drogach się po prostu nie da, znaczy da się ale jest to mało komfortowe)
no to trzeba będzie zacząć zbierać monetę na heble od M6
ja w MX'ie się przekonałem jak słabe są hamulce, na zimno jeszcze działają ok ale jak się ugrzały to skuteczność hamowania diametralnie spadła...dobrze, że względnie pusto było (i nie jechałem więcej jak 100, bo przy tak sztywnym zawieszeniu na naszych drogach się po prostu nie da, znaczy da się ale jest to mało komfortowe)
no to trzeba będzie zacząć zbierać monetę na heble od M6
tarcze i klocki ori z "piewszego montażu". samochód miał przejechane około 17000 kilosów więc prawie nowe
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
No to Ci się nieźle trafiło... jak nówki... Komplet nowych ory to lepiej nie mówić ile kosztuje
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
bazyl wspaniały powiedz jakiej średnicy były te tarcze bo w M6 są dwa rodzaje tarczy jedne maja 273,5 a drugie 282,5 mm i czy klocki tak samo jak u kolegów z forum mx6 nie zajmuja całej powierzchni tarczy?
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Dziewczopol napisał(a):w M6 są dwa rodzaje tarczy jedne maja 273,5 a drugie 282,5 mm
Z tymi średnicami nie jest tak prosto
Przód:
1. 273,5mm (montowane w M6 tylko z silnikiem 1.8 oraz w 626 GF z silnikiem DiTD – to te same tarcze)
2. 282,5mm – montowane we wszystkich pozostałych wersjach silnikowych i nadwoziowych M6
Tył: wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe M6 mają tarcze o średnicy 280mm
Grzyby to jest jeszcze bardziej skaplikowane ponieważ tarcze 273,5 mm także były w 323 BJ 2.0 i w PREMACY CP 2.0
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
A średnica otworu centralnego w tarczy jaka jest? Ma to jakieś znaczenie?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
qlesh napisał(a):No to Ci się nieźle trafiło... jak nówki... Komplet nowych ory to lepiej nie mówić ile kosztuje
miałem dwa do wyboru to wziołem lepciejsze
Dziewczopol napisał(a):bazyl wspaniały powiedz jakiej średnicy były te tarcze bo w M6 są dwa rodzaje tarczy jedne maja 273,5 a drugie 282,5 mm i czy klocki tak samo jak u kolegów z forum mx6 nie zajmuja całej powierzchni tarczy?
klocek zajmuje prawie całą powirzchnię, od wewnątrz zostawia mniej więcej tyle co przy ori GE, a na zewnętrznej max 2mm. Będę wiedział za kilka dni kiedy się podocierają, zrobię wtedy foty i będzie można zobaczyć.
Co do rozmiaru tarcz to nie wiedzialem że są różne, będę musiał zmierzyć lub sprawdzę z jakim silnikiem był dawca hamulców. Dzisiaj wieczorem może już będę wiedział to napiszę
Mev napisał(a):Czy w przypadku zaaplikowania tych tarcz 282,5mm wejdzie 15" felga? Bo M6 w standardzie ma 16" z tego co pamiętam.
myślę że się zmieści, jeszcze mi nieco miejsca zostało między zaciskiem a felą.
Ciekawe czy przy tej większej tarczy jest ten sam zacisk czy inny
przy tych które założyłem otwór jest taki sam, byle nie był mniejszy bo nie da się założyć na piastę, tam jest taka mała flansza na którą zakłada się tarcze.qlesh napisał(a):A średnica otworu centralnego w tarczy jaka jest? Ma to jakieś znaczenie?
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje