Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez bazyl wspaniały » 27 paź 2008, 22:32

Przełożone, zamontowane, odpowietrzone i.... przetestowane :]
teraz to wiem co to znaczy mieć hamulce :]
A więc tak jak pisałem wcześniej wsio pasuje idealnie, cofam to co pisałem o podkładkach pod jażmo, nie są potrzebne.
Fotorelacji nie robiłem bo nie miałem czym no i nie było chyba po co, kto jest zainteresowany wie na pewno jak jest zamontowany zacisk więc da sobie również radę z przekładką.
Hamulce pięknie biorą, dużo mniejszej siły się używa do cisnięcia na pedał, łatwiej jest wyczuć moment kiedy koła się będą blokowały (lub zadziała ABS), ogólnie ogromna poprawa. No i nie wiem czy nie lepiej hamują na gorąco, ale to akurat może być przyczyną tego że jeszcze się może nie do końca dotarły tarcze i klocki.
Pompa bez problemu daje sobie radę, skok pedało nieco się wydłużył czego przyczyną może być większa średnica tłoczka (w rzeczywistośnie niewiele większa, ale jednak).
No i najważniejsze ;) piknie to wygląda :]
Jeśli jestem pierwszym w Polsce który to zrobił to idę to opić <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 27 paź 2008, 22:45

Większa jest średnica tłoczka ?
mierzyłeś?

Według katalogów średnica tłoczka z przodu jes taka sama jak w GE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jarusiek » 27 paź 2008, 23:21

bazyl wspaniały napisał(a):Przełożone, zamontowane, odpowietrzone i.... przetestowane :]
teraz to wiem co to znaczy mieć hamulce :]
A więc tak jak pisałem wcześniej wsio pasuje idealnie, cofam to co pisałem o podkładkach pod jażmo, nie są potrzebne.
Fotorelacji nie robiłem bo nie miałem czym no i nie było chyba po co, kto jest zainteresowany wie na pewno jak jest zamontowany zacisk więc da sobie również radę z przekładką.
Hamulce pięknie biorą, dużo mniejszej siły się używa do cisnięcia na pedał, łatwiej jest wyczuć moment kiedy koła się będą blokowały (lub zadziała ABS), ogólnie ogromna poprawa. No i nie wiem czy nie lepiej hamują na gorąco, ale to akurat może być przyczyną tego że jeszcze się może nie do końca dotarły tarcze i klocki.
Pompa bez problemu daje sobie radę, skok pedało nieco się wydłużył czego przyczyną może być większa średnica tłoczka (w rzeczywistośnie niewiele większa, ale jednak).
No i najważniejsze ;) piknie to wygląda :]
Jeśli jestem pierwszym w Polsce który to zrobił to idę to opić <lol>
Czyli przód i tył plug&play ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez bazyl wspaniały » 27 paź 2008, 23:21

Hazu napisał(a):Według katalogów średnica tłoczka z przodu jes taka sama jak w GE

no bardzo możliwe, nie mierzyłem
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qlesh » 27 paź 2008, 23:40

bazyl wspaniały napisał(a):teraz to wiem co to znaczy mieć hamulce

Czuć aż tak bardzo zauważalną różnicę?

bazyl wspaniały napisał(a):skok pedało nieco się wydłużył

Możesz określić jak bardzo? :)

bazyl wspaniały napisał(a):Jeśli jestem pierwszym w Polsce który to zrobił to idę to opić

Gratuluję.. jestem pod wrażeniem. Tył też będziesz zmieniał? I proszę, zorganizuj jakieś dokładne zdjęcia jak to wygląda. Szczególnie chciałbym zobaczyć tarczę na tle jej osłony i mocowanie zacisków od środka pojazdu.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Hazu » 27 paź 2008, 23:47

jarusiek napisał(a):Czyli przód i tył plug&play ?

Nie widzę aby to tylnych zaciskach coś było konkretnie napisane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez xXx » 28 paź 2008, 00:00

Ciekawe jak by to wyglądało w 323F V6, co prawda w tym przypadku trzeba by najlepiej zakładać setup od RX-8, ponieważ oryginalne tarcze w 323F V6 mają 274mm, co do 282mm w M6 ma się nieźle. Wszystko to przenosi się zresztą na efekt hamowania 323F V6...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Pajko » 28 paź 2008, 00:07

no to git teraz już wiem co trzeba dorzucić do zimowych planów .

Bazyl kłaniam się nisko za to że jako pierwszy w klubie spróbowałeś zrobić ten mini swapik <prosze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez bazyl wspaniały » 28 paź 2008, 01:09

jarusiek napisał(a):Czyli przód i tył plug&play

tył dopiero w planach, nie wcześniej niż za miesiąc a najprawdopodobniej w styczniu. Nie mam bladego pojęcia czy pasuje tak jak przód

qlesh napisał(a):Czuć aż tak bardzo zauważalną różnicę?

Przy normalnej jeździe może nie tyle szybciej się zatrzymuje bo wiadomo że wtedy się nie dusi na chama tylko tak... normalnie <lol> . Czuć po prostu że hamuje bez najmniejszego wysiłku :) w końcu jak słusznie zauważył Grzyby, GE jest sporo lżejsza od M6

qlesh napisał(a):Możesz określić jak bardzo?

jest miętszy a zarazem lepiej hamuje niż na ori, stąd może wrażenie że głębiej się wciska. Nie zrobiłem pomiarów przed przekładką więc i pewności nie mam czy faktycznie głębiej pedał się daje wcisnąć. Na dniach jeszcze odpowietrzenie sprawdzę choć nie sądzę żebym źle to zrobił (mam wprawę ;) )

qlesh napisał(a): I proszę, zorganizuj jakieś dokładne zdjęcia jak to wygląda. Szczególnie chciałbym zobaczyć tarczę na tle jej osłony i mocowanie zacisków od środka pojazdu.

Na dniach zrobię fotki dobrej jakości w zapodam na forum :)

Pajko napisał(a):Bazyl kłaniam się nisko za to że jako pierwszy w klubie spróbowałeś zrobić ten mini swapik
a tam <zawstydzony> <zawstydzony> <zawstydzony> w końcu do czegoś się przydałem ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Siw-y » 28 paź 2008, 02:01

bazyl wspaniały gratuluję :D

ja w MX'ie się przekonałem jak słabe są hamulce, na zimno jeszcze działają ok ale jak się ugrzały to skuteczność hamowania diametralnie spadła...dobrze, że względnie pusto było (i nie jechałem więcej jak 100, bo przy tak sztywnym zawieszeniu na naszych drogach się po prostu nie da, znaczy da się ale jest to mało komfortowe)

no to trzeba będzie zacząć zbierać monetę na heble od M6 :]
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez toomas » 29 paź 2008, 00:04

bazyl wspaniałya powiedz mi czy kupowałeś nowe ori zestawy tarcz i klocków, czy klocki może jakieś inne ??
No i gratulacje ma się rozumieć <prosze> <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez bazyl wspaniały » 29 paź 2008, 00:09

tarcze i klocki ori z "piewszego montażu". samochód miał przejechane około 17000 kilosów więc prawie nowe :D
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez qlesh » 29 paź 2008, 00:49

No to Ci się nieźle trafiło... jak nówki... Komplet nowych ory to lepiej nie mówić ile kosztuje :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Dziewczopol » 29 paź 2008, 08:45

bazyl wspaniały powiedz jakiej średnicy były te tarcze bo w M6 są dwa rodzaje tarczy jedne maja 273,5 a drugie 282,5 mm i czy klocki tak samo jak u kolegów z forum mx6 nie zajmuja całej powierzchni tarczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Grzyby » 29 paź 2008, 15:16

Dziewczopol napisał(a):w M6 są dwa rodzaje tarczy jedne maja 273,5 a drugie 282,5 mm

Z tymi średnicami nie jest tak prosto :P

Przód:
1. 273,5mm (montowane w M6 tylko z silnikiem 1.8 oraz w 626 GF z silnikiem DiTD – to te same tarcze)
2. 282,5mm – montowane we wszystkich pozostałych wersjach silnikowych i nadwoziowych M6

Tył: wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe M6 mają tarcze o średnicy 280mm
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Dziewczopol » 29 paź 2008, 15:50

Grzyby to jest jeszcze bardziej skaplikowane ponieważ tarcze 273,5 mm także były w 323 BJ 2.0 i w PREMACY CP 2.0 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Grzyby » 29 paź 2008, 16:18

Możliwe – ja odniosłem się głównie do M6. A w M6 te tarcze były montowane tylko z silnikiem 1.8
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mev » 29 paź 2008, 16:34

Czy w przypadku zaaplikowania tych tarcz 282,5mm wejdzie 15" felga? Bo M6 w standardzie ma 16" z tego co pamiętam.
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez qlesh » 29 paź 2008, 16:44

A średnica otworu centralnego w tarczy jaka jest? Ma to jakieś znaczenie?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bazyl wspaniały » 29 paź 2008, 17:29

qlesh napisał(a):No to Ci się nieźle trafiło... jak nówki... Komplet nowych ory to lepiej nie mówić ile kosztuje

miałem dwa do wyboru to wziołem lepciejsze :D

Dziewczopol napisał(a):bazyl wspaniały powiedz jakiej średnicy były te tarcze bo w M6 są dwa rodzaje tarczy jedne maja 273,5 a drugie 282,5 mm i czy klocki tak samo jak u kolegów z forum mx6 nie zajmuja całej powierzchni tarczy?

klocek zajmuje prawie całą powirzchnię, od wewnątrz zostawia mniej więcej tyle co przy ori GE, a na zewnętrznej max 2mm. Będę wiedział za kilka dni kiedy się podocierają, zrobię wtedy foty i będzie można zobaczyć.
Co do rozmiaru tarcz to nie wiedzialem że są różne, będę musiał zmierzyć lub sprawdzę z jakim silnikiem był dawca hamulców. Dzisiaj wieczorem może już będę wiedział to napiszę :)

Mev napisał(a):Czy w przypadku zaaplikowania tych tarcz 282,5mm wejdzie 15" felga? Bo M6 w standardzie ma 16" z tego co pamiętam.

myślę że się zmieści, jeszcze mi nieco miejsca zostało między zaciskiem a felą.
Ciekawe czy przy tej większej tarczy jest ten sam zacisk czy inny
qlesh napisał(a):A średnica otworu centralnego w tarczy jaka jest? Ma to jakieś znaczenie?
przy tych które założyłem otwór jest taki sam, byle nie był mniejszy bo nie da się założyć na piastę, tam jest taka mała flansza na którą zakłada się tarcze.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje