Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626
Taki sam swap robilem u siebie jak mialem Peugeot 206. Zasadzilem sobie przedni zestaw od Partnera. Samochod stawal deba Problemem hamulcow W 626 KL jest tylko rozmiar tarczy. Gdzie do 1.8 i 2.0 to rozwiazanie sie sprawdza to przy KL niestety tarcze gotuja sie jak wsciekle przy dynamicznej jezdzie. Mialem juz 3 zestawy hamulcow w mx-6 i kazdy ze tak powiem daje pupy. Zasadniczo to gdzie nie podjade i gadam o samochodzie to kazdy sie mnie pyta jak to hamuje na tych spodkach od filizanek
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
Hazu napisał(a):Ja dalej się będę czepiał.
nie robiłem pomiarów na starych, ale czuję że jest lepiej niż na starych. A nawet jeśli droga hamowania się nie zmieniła (na pewno nie pogorszyła) to wytrzymalość hamulców jest ogromnie większa. Na starych przy 3cim ostrym hamowaniu ze 100km/h nawet ciężko było ABS wzbudzić, zapierałem się ile sił na pedale a one i tak niewiele z siebie dawały, a wyły jak niewiem co.
Loczek napisał(a):Co z kołami 14 cali, wejda?
nie mam jak sprawdzić bo nie mam skąd wziąć kół 14stek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Hazu napisał(a):Dlatego twierdzę ze ta modyfikacja nie przyniesie skrócenia drogi hamowania
Idą dalej w ten zaspawany zaułek, zaraz gotów jesteś napisać, że bez tarcz z przodu również droga hamowania nie ulegnie zmianie.
Totalnie bezsensowne opinie nam tu walisz.
Jak zwykle piszesz sensownie i się z Tobą zgadzam to teraz nawet po pijaku nie dam rady
Hazu przed chwilą próbowałem porównać z X9, niestety nawierzchnia do bani bo padało. Wychodziło mniej więcej po równo poza hamowaniem ze 110 bo ja miałem jedną stronę na mokrym więc poleciałem duuużo dalej. Ale dowcip polega na tym że na ori hamulcach w połowie zabawy którą sobie podczas tych porównań robiliśmy, nie miał bym już hamulców. Na tych do końca nic się nie działo, nie grzały się jak kuchenka elektryczna i nie "płyneły". Co do drogi hamowania to po raz kolejny piszę że jest lepiej. Jutro porównanie z 626 KL 17" 205szerokość i z X6 15" 195szerokość, ja śmigam na 15" 205/50. Porównania będą niemiarodajne ale jakieś spojżenie będzie.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Grzyby
Im lepsze hamulce będziesz miał z przodu tym bardziej będzie się pogłębiać różnica między tyłem a przodem – nie?
a skoro (podejrzewam) w większości GE tył po latach nie za bardzo hamuje (z winy wadliwego korektora którego np w porównywalnej hondzie accord nie ma) to sama poprawa przodu nie przyniesie efektu w postaci skrócenia drogi hamowania – nie?
Tak więc z tyłu należało by założyć przynajmniej zaciski od GF lub M6 a najlepiej też cały tył od M6 i usunąć ten korektor.
Wymiana samych przednich hamulców zmniejszy tylko (lub aż -zależy co komu potrzeba) nagrzewanie się tarcz oraz zmniejszy siłę z jaką naciskać trzeba pedał aby zadziałał ABS.
Ja jak kupiłem samochód byłem mocno rozczarowany hamulcami w xedosie po przesiadce ze starego poloneza (który mimo wszystko miał tarcze z tyłu i przodu)
Pierwsze badanie techniczne wykazało że ani tył ani przód ni hamuje z właściwą siłą.
Zregenerowałem zaciski zakupiłem nowe tarcze brembo i klocki lucas.
Po tym już hamowało się lepiej ale dalej szybko załączał się ABS i dalej nie hamował tak jak honda brata.
Pojechałem na sprawdzenie hamulców i okazało się że tył prawie nie hamuje.
usunąłem więc element odpowiedzialny za zmniejszanie ciśnienia tylnych hamulców (gumowa podkładka) i teraz tył hamuje.
Teraz nie boję się jeździć po mieście za innymi samochodami.
Ale dalej jest problem z przegrzewaniem się tarcz z przodu – zniszczyłem już drugi komplet tarcz.
Więc sensowna jest wymiana hamulców na większe z przodu ale tylko jeżeli poprawimy też tył.
Mam nadzieję że bazyl wspaniały nie poprzestanie na przednich hamulcach a przynajmniej spróbuje przypasować tylne od M6.
Teraz jeszcze kupiłem normalny komplet tarcz i klocków ale do następnego razu postaram się znaleźć Mazdę 6 z której sobie hamulce poprzekładam
Im lepsze hamulce będziesz miał z przodu tym bardziej będzie się pogłębiać różnica między tyłem a przodem – nie?
a skoro (podejrzewam) w większości GE tył po latach nie za bardzo hamuje (z winy wadliwego korektora którego np w porównywalnej hondzie accord nie ma) to sama poprawa przodu nie przyniesie efektu w postaci skrócenia drogi hamowania – nie?
Tak więc z tyłu należało by założyć przynajmniej zaciski od GF lub M6 a najlepiej też cały tył od M6 i usunąć ten korektor.
Wymiana samych przednich hamulców zmniejszy tylko (lub aż -zależy co komu potrzeba) nagrzewanie się tarcz oraz zmniejszy siłę z jaką naciskać trzeba pedał aby zadziałał ABS.
Ja jak kupiłem samochód byłem mocno rozczarowany hamulcami w xedosie po przesiadce ze starego poloneza (który mimo wszystko miał tarcze z tyłu i przodu)
Pierwsze badanie techniczne wykazało że ani tył ani przód ni hamuje z właściwą siłą.
Zregenerowałem zaciski zakupiłem nowe tarcze brembo i klocki lucas.
Po tym już hamowało się lepiej ale dalej szybko załączał się ABS i dalej nie hamował tak jak honda brata.
Pojechałem na sprawdzenie hamulców i okazało się że tył prawie nie hamuje.
usunąłem więc element odpowiedzialny za zmniejszanie ciśnienia tylnych hamulców (gumowa podkładka) i teraz tył hamuje.
Teraz nie boję się jeździć po mieście za innymi samochodami.
Ale dalej jest problem z przegrzewaniem się tarcz z przodu – zniszczyłem już drugi komplet tarcz.
Więc sensowna jest wymiana hamulców na większe z przodu ale tylko jeżeli poprawimy też tył.
Mam nadzieję że bazyl wspaniały nie poprzestanie na przednich hamulcach a przynajmniej spróbuje przypasować tylne od M6.
Teraz jeszcze kupiłem normalny komplet tarcz i klocków ale do następnego razu postaram się znaleźć Mazdę 6 z której sobie hamulce poprzekładam
Hazu napisał(a):Mam nadzieję że bazyl wspaniały nie poprzestanie na przednich hamulcach a przynajmniej spróbuje przypasować tylne od M6.
też mam taką nadzieję
Gdzie szukać tego regulatora siły hamowania, nie mam pojęcia gdzie on się znajduje i co z nim zrobić aby go nie było. Pobawię się w tę kastrację układu i zobaczymy co się będzie działo
dziasiaj też właśnie badałem czy podczas hamowania ostrego (z abs) blokuje tylne koła czy nie, było ślisko więc sądziłem że je przyblokuje, ale nic z tego. Na tygodniu będę wiedział kiedy się pobawię. A może regulator siły hamowania od M6 wstawić...
nadal powtarzam- jest sporo lepiej niż bylo
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Tu znajdziesz parę szczegółów na temat korektora siły hamowania:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Hazu napisał(a):Więc sensowna jest wymiana hamulców na większe z przodu ale tylko jeżeli poprawimy też tył.
byzydura ....
Hazu napisał(a):skoro (podejrzewam) w większości GE tył po latach nie za bardzo hamuje (z winy wadliwego korektora którego np w porównywalnej hondzie accord nie ma) to sama poprawa przodu nie przyniesie efektu w postaci skrócenia drogi hamowania – nie?
jeśli nawet tył hamuje po latach gorzej to poprawienie przodu nie da efektów?
Może jestem upośledzony ale uważam że da.
Upitoliłeś się na ten tył aż się dziwię. Czyli tak jak pisałem – twierdzisz że jeśli nic nie zrobi się z tyłem to z przodu nawet tarcza 500mm nie zmienią NIC
Sorry ale chyba masz jakieś zaćmienie albo inną pomroczność
Grzyby
skoro twierdzisz że tylne hamulce nie są potrzebne to Twoja sprawa, ja jednak pozostanę przy swoim.
bazyl wspaniały zrobiłem Ci parę fotek korektora tak jak chciałeś :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62528
skoro twierdzisz że tylne hamulce nie są potrzebne to Twoja sprawa, ja jednak pozostanę przy swoim.
bazyl wspaniały zrobiłem Ci parę fotek korektora tak jak chciałeś :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62528
Ostatnio edytowano 2 lis 2008, 22:08 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Loczek, kup te:
http://moto.allegro.pl/item467205868_ma ... lcowe.html
http://moto.allegro.pl/item467205868_ma ... lcowe.html
sprzedajoncy napisał(a):zaciski wyjontkowo jak przy mazdach super odbijajom
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-other- ... e-how.html kto zna angielski niech tłumaczy, coś tam namieszali z klockami i tarczami bez zmiany zacisków
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-other-performance/199241-brake-upgrade-how.html kto zna angielski niech tłumaczy, coś tam namieszali z klockami i tarczami bez zmiany zacisków
wg mnie to zmienili tarcze + klocki i te caliper brackets na takie od modelu z rocznika 99+
pozdrawiam
caliper brackets
http://i188.photobucket.com/albums/z251 ... rts001.jpg
- Od: 16 cze 2006, 13:54
- Posty: 77
- Skąd: chełm
- Auto: BYLO – MX6 KL...
Wytłumaczcie mi tak łopatologicznie jak możecie skrócić drogę hamowania na tych samoch kołach i oponach przecież to przyczepność pomiędzy oponą a podłożem o tym decyduje, skoro hamulce są w stanie włączyć abs. Rozumie że poprawił sie komfort tzn mniej siły trzeba używać łatwiej wyczuć moment zerwania przyczepności ale skrócić dorgę hamowania?? nie bardzo kumam.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Bo w temcie chodzilo o to ze hamulce sa zbyt male i przy hamowaniu np ze 14-15km gotuja sie przez co przestaja hamowac powiedzmy od 30km/h.
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
sołtys
Bo w ten sposób nieda się skrócić drogi hamowania można ją nawet wydłużyć ale dla czego to ja już pisałem – ale do niektórych nie dociera że nie tylko koła przednie hamują
sołtys napisał(a):Wytłumaczcie mi tak łopatologicznie jak możecie skrócić drogę hamowania na tych samoch kołach i oponach przecież to przyczepność pomiędzy oponą a podłożem o tym decyduje, skoro hamulce są w stanie włączyć abs
Bo w ten sposób nieda się skrócić drogi hamowania można ją nawet wydłużyć ale dla czego to ja już pisałem – ale do niektórych nie dociera że nie tylko koła przednie hamują
Hazu napisał(a):ale do niektórych nie dociera że nie tylko koła przednie hamują
wg Ciebie to tylko tylne za to odpowiadają
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje