Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez Tauros » 25 paź 2008, 20:56

co do opon to super ze 205 – mam takie goody ale kazdemu polece micheliny w niskim profilu sa nieco miekciejsze ale trzymaja asfaltu jak gwozdziami
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 13:21
Posty: 11
Skąd: Września
Auto: Mazda 323C 1.5 16V 88km 1995

Postprzez .:MarciN:. » 23 lis 2008, 03:32

podpinam się pod temat bo mam podobny dylemat jak kolega jacks

Opiszę wszystko krok po kroku, aby była jasność.

Moje tylne amorki kwalifikowały się do wymiany. Zamówiłem polecane przez wszystkich KYB Excel-G. Przy okazji wymiany okazało się, że jedna se sprężyn tylnych pękła, co pewnie było skutkiem jazdy na tylnych padniętych amortyzatorach, które puściły cały olej – ogólnie ich stan był agonalny – odboje wyprute, zniszczone, olej wyciekł – były dosłownie martwe – ale cóż – stacje diagnostyczne pokazywały od 70 do 80% skuteczności tłumienia – co oni tam sprawdzają ? sprężyny ? bo na pewno nie amorki :D, które czułem, że są martwe. Myślę też że jazda z pełnym obciążeniem odbiła się na sprężynie która tego nie wytrzymała bez pomocy amortyzatorów, ale do rzeczy...
Z zamiarem obniżenia auta nosiłem się już jakiś czas, a że trafiła mi się okazja to nabyłem niemal nowe springi H&R'a (choć gdybym miał czas to czekałbym na Eibachy ale H&Ry tez złe nie są). Po założeniu kompletu sprężyn i nowych tylnych amorków KYB przód siadł idealnie tak jak liczyłem (stare amortyzatory z przodu ale nadal bardzo ładnie pracują i tłumią) i zgodnie ze specyfikacją sprężyn, tył z nowymi amorkami nic i jest wg moich odczuć sztywniejszy niż przód. Tu pojawia się pytanie do Was – czy potrzeba czasu aby zawieszenie się "uleżało" (mam je od tygodnia, przejechałem ponad 500km), czy może włożyć rzeczywiście kilka worków z cementem do bagażnika na jakiś czas? Domyślam się że to przez to, że z tyłu są nowe amortyzatory... ale do końca nie wiem – liczę na Wasze wypowiedzi.

Co ciekawe – przy porównaniu długości springów H&R z serią to przednie są troszkę niższe, natomiast tylne niemal tak samo długie jak oryginały, ale skoro to komplet H&R'a to chyba tak ma być.

Docelowo w Madzi będą pewnie kiedyś GR-2 ale wolałbym, żeby wszystko grało jak trzeba bez nich. Dodam jeszcze że najlepiej mi się jeździ jak z tyłu mam przynajmniej dwie osoby – wtedy czuję, że zawieszenie jest idealnie zgrane... ale przecież nie będę cały czas kogoś tam woził :D

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 386 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez MiHaŁ » 24 lis 2008, 00:56

.:MarciN:. nie wiem o co chodzi u Ciebie, ale ja też wymieniłem sprężyny na H&R + 4 nowe amorki KYB i auto usiadło tak samo z przodu, jak i z tyłu :) Na pewno kupiłeś 4 sprężyny H&R? Może ktoś Cie ... no wiesz <nie powiem> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez .:MarciN:. » 24 lis 2008, 04:13

MiHaŁ napisał(a):Na pewno kupiłeś 4 sprężyny H&R?


na pewno, są na nich oznaczenia producenta i numery katalogowe, poza tym widać, że to komplet... a tył delikatnie usiadł, ale delikatnie – do wyrównania poziomów brakuje mniej więcej 2cm – zaznaczam,że amorki wymieniłem tylko z tyłu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 386 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez MiHaŁ » 24 lis 2008, 10:45

hmmm dziwne, nie wiem co Ci poradzić, potrafisz stwierdzić ile tył usiadł w porównaniu do poprzednich sprężyn?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez .:MarciN:. » 25 lis 2008, 05:05

Najlepiej zrobię zdjęcia i je wstawię, ocenicie sami. Przód usiadł tak jak miał usiąść, natomiast tył na pewno jest ponad 2cm wyższy od niego... powiedziałbym, że tył na oko usiadł może z 1cm...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 386 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez .:MarciN:. » 30 lis 2008, 21:04

Tak to wyglądało kilka dni po aplikacji sprężyn:

Obrazek


Teraz (przepraszam za jakość) – ja dużej różnicy nie widzę...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 386 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Majlo » 3 gru 2008, 00:19

mam tez h&r i tez tył jest wyzej niz przod...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez .:MarciN:. » 3 gru 2008, 03:49

wg mnie różnica wysokości jest znaczna :/ i chyba nie powinna być aż tak widoczna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 386 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Slasher » 8 gru 2008, 00:40

Czyli takie mogę sobie w buty wsadzić? :/
http://allegro.pl/item494364932_sprezyn ... d_mts.html
Kurde drogie to wszystko :/
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2008, 01:32
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC

Postprzez Slasher » 8 gru 2008, 00:42

Czyli takie mogę sobie w buty wsadzić? :/
http://allegro.pl/item494364932_sprezyn ... d_mts.html
Kurde drogie to wszystko :/
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2008, 01:32
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC

Postprzez mX-MEN » 22 gru 2008, 07:32

Kto wie jaka jest różnica techniczna i w wygladzie przednich sprężyn do MX3 1,6 a 1,8 ?? Założyłem kpl nowych amorów i tymczasowo sprężyn seryjnych, z tym , że przednie sprężyny mam od V-ki.

Pierwsze wrażenie było tragiczne, że wysoko stoi to wiadomo, ale przód strasznie wali na wszelkich nierównościach.Czy te springi od V-ki sa za twarde do 1,6 ?? Czy po prostu to wina nowych amorów które tak mocno trzymają ??

Zaryzykuję stwierdzenia, że jeździ się twardziej niż na moich H&R-ach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez .:MarciN:. » 30 gru 2008, 11:59

mX-MEN napisał(a):Czy po prostu to wina nowych amorów które tak mocno trzymają


U mnie myślałem o tym samym. Z tyłu są Excel-G, przód trzymał więc został i przód tłumi wszystko przyjemnie, natomiast tył –> H&R + Excel-G twardy, że d*pa trochę boli. Może na wiosnę pomyślę nad Excel-G na przód i wtedy się wszystko wyrówna jak trzeba.

mX-MEN Ty jeździłeś na H&R'ach i u Ciebie chyba wszystko siadło pięknie?

PS Jakie amorki kupiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 386 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez jacks » 14 kwi 2009, 22:37

Ja po roku jazdy na jamexach -45mm i seryjnych amortyzatorach moge stwierdzic, ze tyl jak stal wyzej niz przod tak stoi nadal, natomiast przod poszedl tak bardzo w dol, ze przy skrecaniu nawet na rownej drodze, opony trą o nadkola (opony 205/55/15). Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy ? Czy jak zaloze nowe amortyzatory (przod i tyl) to cos sie zmieni ? Pytam, gdyz mam do wymiany tylne amorki, a przednie maja po 65%, wiec tez niebawem bedzie trzeba wymienic i zupelnie nie wiem jakie kupic nowe amortyzatory. Chodzi o to, zeby tyl zdeszl jeszcze ze 2 cm w dol, a przod jakis 1 cm w gore. Gwintowane zawieszenie nie wchodzi w gre, bo mnie na nie nie stac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez jacks » 17 kwi 2009, 22:47

Tak przeglądając internet jedyną korzystną alternatywą wydaje się zakup amortyzatorów w USA. Mowa oczywiście o amortyzatorach sportowych. Zastanawiają mnie dwie rzeczy: dlaczego KYB GR-2 (około 200$) są prawie dwa razy tańsze od Tokico HP (niecałe 400$) oraz jak wygląda sprowadzenie części zza oceanu do Polski? Zastanawiałem się nad pośrednikiem, to w najtańszej opcji wyszło by około 400 $ całkowity koszt, a więc w miarę korzystnie (200$ za kpl. KYB GR-2 + 55$ przesyłka morska do PL + 20% prowizji pośrednika + 10% cło + 22% VAT)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Jacek176 » 18 kwi 2009, 09:46

jacks napisał(a): Zastanawiają mnie dwie rzeczy: dlaczego KYB GR-2 (około 200$) są prawie dwa razy tańsze od Tokico HP (niecałe 400$)

Bo KYB GR-2 to jest to samo co KYB Excel G tylko w USA ma taka nazwę. Czyli są to amorki gazowo olejowe, które seryjnie były montowane w eFkach i chyba w MXach. Także to nie są typowo sportowe amory tylko seryjne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jacks » 21 maja 2009, 23:31

Mam pytanie do właścicieli sprężyn firmy JAMEX w MX-3: jakie macie nadrukowanie numery na sprężynach ?
Ja mam 100029 na przód i 100030 na tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez jacks » 21 maja 2009, 23:37

No i założyłem nowe amortyzatory i nic się nie zmieniło. Przód na tych jamexach leży na ziemi, a tył praktycznie bez zmian w porównaniu do serii. Miał ktoś podobne problemy z jamexami ? Autem praktycznie nie da się jeździć, bo przednie koła przy każdym skręcie trą o nadkola (koła w oryginalnym rozmiarze 205/55/15)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez mlody1921 » 22 maja 2009, 06:54

Hmm ja ostatnio założyłem nowy kpl. Jamexów z przodu mam zostawione stare amorki olejowe a z tyłu Tokico Gaz a wcześniej mialem olejowe i prawda jest taka ze gazówki są mocno twarde ale i auto sie lepiej prowadzi, z przodu na oponach 205/50/15 z przodu nic nie obciera przy skrętach nawet mocnych, przod jest troche niżej niż tył ale jakiejś znacznej różnicy nie widze , spotkałem sie kiedyś ze stwierdzeniem ze spreżyny takie maja to do siebie ze po załżeniu auto ma wygląd klina przod troche niżej tył troche wyżej i wydląda bardzo dobrze wrzuce fotki na weekendzie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez jacks » 27 maja 2009, 19:02

Oto moja mazda po założeniu sprezyn JAMEX -45 mm

Obrazek
Przód:
Obrazek
Tył:
Obrazek

Jak dla mnie coś jest nie tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje