Swap 1,6 dohc na 1,6 turbo

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 15:34

Witam wiem ze bylo juz sporo na tematy swapów ale nie znalazłem takiego co odpowie mi na pytanie

czy da rade przeprowadzić taka operacje bez wymiany skrzyni, półosi i reszty
co z wiązka do komputera czy bedzie pasować ??
przepływomierz ?


znalazłem silnik jest on bez turbiny , z tego co czytałem to były tam VJ-9, VJ-13,Vj-14

silniki te miały moc 136, 143 lub 150 KM i były z napędem na przód

chyba ze ktoś z was wie o kompletnym takim silniku

Jeżeli kogos zdenerwowałem tym postem to prepraszam ale byłbym wdzięczny za odp
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 17:23

jeeli nie to co sądzicie o włożeniu 1,8 gt od 323f ?? 138 koni ponoć
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez polnik@studio » 21 maja 2007, 17:52

lepiej kupić kl lub kl-ze – wyjdzie taniej ;)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 17:56

nie chce kupować v6

to niema byc do ścigania poprostu troche szybsze

1,8 gt ma 138 koni ładnie sam silnik z kompem za 1200 zł można kupić

prosze o pomoc czy mozna to zrobić bez zmiany skrzyni ??

osiągi 323f na tym silniku to 8,2 do 100
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez polnik@studio » 21 maja 2007, 20:16

szczerze mówiąc to nie wiem czy ten silnik w ogóle wejdzie do MX-3 bez jakiś przeróbek i zmiany mocowania.
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 20:19

widziałem kiedys na allegro gośc miał do sprzedania mx-3 z takim silnikiem

ponoć vałki pasują do mx-3 z 1.8 v6

i R4 pasuja tez do R4

a vałki do r4 juz nie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez yiabol » 21 maja 2007, 20:37

Jest dokladnie tak jak mówisz. Dosc popularne stały sie SWAPy szczególnie na zachodzie.
Na tej stronce (http://en.wikipedia.org/wiki/MX-3) tez jest taka informacja:
The 4-cyl RS could be modified to fit the BP, B6T or BP-T engine
bez większego rzeźbienia.
Te silniki R4 (http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine) mają takie same wymiary (78x83.6 mm) oraz pojemnosc (1,597 cc) i stosowane byly w róznych modelach mazdy (np mx-5 wzdłużnie a nie poprzecznie)
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 21:12

aha czyli wiemy ze:
– mam B6D i do niej pasuje od miaty B6ZE (120 koni)
– i chyba B6T od GTX-a

mają takie same wymiary

teraz pytanie czy jak ciężko będzie znaleźć B6T od GTX-a

albo czy podejdzie BP od 323f (138 koni)
albo silnik od miaty NB (140 koni )lub ze zmiennymi fazami rozrzadu `146 koni
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 23:05

a czym sie rożnia te dwa silniki 1.8 BP ze jeden ma 128 a drugi 138 koni ?????????????
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 21 maja 2007, 23:41

a założenie jest BPT lub silnika od mx-6 2,2 turbo ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Fiveopac » 22 maja 2007, 02:51

mlody1921, co jak co, ale od marca 2005 moglbys sie nauczyc poprawnego nazywania tematów...poprawilem, ale prosze abys mimo wsyzstko spojrzal do regulaminu. Dziekuje.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez polnik@studio » 22 maja 2007, 09:37

a czym sie rożnia te dwa silniki 1.8 BP ze jeden ma 128 a drugi 138 koni


tutaj to różnica była z tego co kojarzę że jeden miał katalizator a drugi nie :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez mlody1921 » 22 maja 2007, 10:14

ale ponoć po wycięciu kata nic moc nie wzrosła z tego co czytałem

a może różnica w wałkach rozrządu

Fiveopac przepraszam i dzieki
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mX-MEN » 22 maja 2007, 20:04

Temat interesujący, mam nadzieję że coś się z tego urodzi i będzie nadzieją dla wszystkich gnębionych posiadaczy mx3 B6 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez yiabol » 22 maja 2007, 20:30

mlody1921 napisał(a):aha czyli wiemy ze:
– mam B6D i do niej pasuje od miaty B6ZE (120 koni)
– i chyba B6T od GTX-a

mają takie same wymiary

teraz pytanie czy jak ciężko będzie znaleźć B6T od GTX-a

albo czy podejdzie BP od 323f (138 koni)
albo silnik od miaty NB (140 koni )lub ze zmiennymi fazami rozrzadu `146 koni


Silnik 1.8 ma juz inne wymiary i wkładanie go w miejsce b6 tki wiązało by sie z większymi przeróbkami.
a BP w 323f rózni się ilością wałków rozrządu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#BP

Najlepiej bylo by pozostac przy 1.6 np B6ZE(RS) z miaty.
Osobiscie odradzam Ci B6T – wiadomo to turbo... i jak coś sie zje*&$^ to będzie drogie

Silnik z 323 GTX znajdziesz ale w większosci nie bedą raczej trzymały serii... ciezko znalesc niezajezdzony :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje