Short shifter DIY.
Ładna fotorelacja Szkoda, że wcześniej nie szukałem nic o Shorcie na forum ;-P Poszedłem na łatwizne i kupiłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/item881661973_sho ... 3_323.html
Fajna sprawa to fakt
http://www.allegro.pl/item881661973_sho ... 3_323.html
Fajna sprawa to fakt
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Siemka Ja tez dzisiaj przerobiłem te cacko Fajna sprawa obnizyłem o Jakies 2,5 cm na wiecej wydech nie pozwolił ale i tak efekt i szybkosc zmiany biegu powalajaca no i 150 ziko zaoszczedzone
Wielkie dzieki super fotorelacja
Pozdro:)
Wielkie dzieki super fotorelacja
Pozdro:)
- Od: 13 paź 2009, 06:52
- Posty: 57
- Skąd: Pieniężno
- Auto: Mazda MX3
Ja w sumie kupiłem to też dlatego, iż poprzedni właściciel skrócił drążek (ucięty gwint) i nie mogłem nakręcić oryginalnej gałki Z zakupu jestem zadowolony a tobie gratuluje zrobienia samodzielnie
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
- Od: 4 paź 2008, 11:51
- Posty: 435
- Skąd: Tuchów
- Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE
Zapowiada się obiecująco jak tylko znajde miejsce by auto dać na podnośnik i się wczołgać bez śniegu to się za to wezme Bo aż trudno uwieżyć ,że aż taka niby mało inwazyjna a znakomita zmiana
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
a ja powalczyłem trochę i dałem sobie spokój, nie chciałem walić na chama i kulka się nie ruszyła :/ po krótkiej walce poskładałem wszystko do kupy i dałem sobie spokój. na razie .... oczywiście jak będę miał więcej czasu to może powalczę dłużej. może jakieś porady doświadczonych kolegów jak przemieścić kulkę
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:25 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Mnie też można wpisac , ponad 2cm w dół . Dziekuje 200 zl w kieszeni
To Moje Życie , Tak To Moja Droga ! :)
sprzedam alusy 17 " [img]http://img203.imageshack.us/img203/2806/obrazpz.jpg[/img]luz zamienie za inne mniejsze z doplata;)
sprzedam alusy 17 " [img]http://img203.imageshack.us/img203/2806/obrazpz.jpg[/img]luz zamienie za inne mniejsze z doplata;)
- Od: 30 wrz 2009, 15:37
- Posty: 60
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Madzia 1.5 95r
Dziś także i ja postanowiłem spróbować , nie było to trudne. Jakie wrażenia? Lepiej wchodzi 2 bieg a o to mi głównie chodziło , biegi nie wchodzą lżej lecz krótszy ruch sprawia ,że pewniej włażą . Wsteczny nadal wydaje zgrzyt ale wchodzi zawsze . Aha jeśli mogę coś doradzić dla tych co mają problem z poruszeniem kulki choćby o milimetr . Musicie najpierw zbić ją w dół ! Nie można skrócić pracy wypychając jej od razu w górę . Pomaga też oszlifowanie zarówno dołu jaki i góry nad kulką oraz lekko nasmarować olejem . Ważne by najpierw zedrzeć farbę,ja polecam zeskrobać nożykiem , później wygładzić grubszym papierem a na końcu wypolerować czymś gładkim , mi wystarczyła 500 wodna i chyba "cieńszego" nie trzeba.Przesunąłem o 15 mm jak w instrukcji ale widzę iż niektórzy przesuwali o 20 mm. Myślę iż nie ma to wpływu na poprawną pracę i nie trzeba co do milimetra wymierzać , więc minimum 15mm przesuwamy
Fajne jest to że nie trzeba wjeżdżać na kanał, wystarczy mocniej podlewarować . Aha i uważajcie na gumową uszczelkę (która chyba chroni przed dostawaniem się zabrudzeń), łatwo ja uszkodzić i rozerwać . Dzięki za fotorelację.Wyliczając że około 50 osób już to dzięki Tobie zrobiło to już zarobiłeś 10tys.zł wdzięczności
Fajne jest to że nie trzeba wjeżdżać na kanał, wystarczy mocniej podlewarować . Aha i uważajcie na gumową uszczelkę (która chyba chroni przed dostawaniem się zabrudzeń), łatwo ja uszkodzić i rozerwać . Dzięki za fotorelację.Wyliczając że około 50 osób już to dzięki Tobie zrobiło to już zarobiłeś 10tys.zł wdzięczności
- Od: 5 sie 2009, 14:38
- Posty: 61
- Auto: Mx-3 k8
I ja powinienem się zgłosić, choć moda wykonałem już jakiś czas temu. Mam tylko poprawkę do zrobienia, bo chyba nieodpowiedniego smarowidła użyłem (łożyskowy smar chyba) – jak jest zimno to ok, ale jak się trochę wajchą popracuje i jest ciepło, to zaczyna skrzypieć i ciężej pracuje, jakby rzadszy się robi ten smar.
No ale generalnie efekt warty zachodu
No ale generalnie efekt warty zachodu
- Od: 22 lut 2010, 11:38
- Posty: 69
- Skąd: Szczecin/Gutowiec
- Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport
Dzisiaj zrobiłem Wielkie piwo jakbyś był w okolicach Tarnowa
- Od: 10 lut 2009, 12:37
- Posty: 45
- Skąd: Tarnów
- Auto: MX-3 1.6 SOHC
Panowie robił ktoś short shiftera w 626 GF
Dziś zeszlifowałem pod i nad kulką, max walenie nie daje rady ruszyć kulki, grzanie również, ani w jedną, ani w drugą stronę jedynie, w rezultacie kulka obkręca się, mam wrażenie, że siedzi na jakimś pierścieniu wewnątrz, ale jak by to było złożone, no chyba, że mało zeszlifowałem...
Pozdr.
Dziś zeszlifowałem pod i nad kulką, max walenie nie daje rady ruszyć kulki, grzanie również, ani w jedną, ani w drugą stronę jedynie, w rezultacie kulka obkręca się, mam wrażenie, że siedzi na jakimś pierścieniu wewnątrz, ale jak by to było złożone, no chyba, że mało zeszlifowałem...
Pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Zrobiłem dziś u siebie s-s (ok 15mm), więc w 626 GF/GW jest to możliwe a ja jestem chyba pierwszym który się chwali s-s w tym modelu więc mX-MEN prosze dopisać mnie na liste
efekt jest super, biegi wchodzą lżej a dźwignia oczywiście chodzi krócej, takiego efektu nie da się uzyskać poprzez zwykłe skrócenie dźwigni
przed zbiciem kulki trzeba zeszlifować farbę z pod kulki bo się zaklinuje,
musiałem naprawdę spuścić niezłe lanie kulce 1kg młotkiem, oczywiście prałem przez mesel, miałem imadło z ostrymi szczękami dlatego dźwignia nie przesuwała się zbytnio od uderzeń, ale po zbiciu kulki dźwignia wyglądała tak:
myślałem że w otwór który widać poprzez kulkę jest wsadzona zawleczka, ale nie
po zbiciu kulki i przeszlifowaniu dźwigni zauważyłem że kulka fabrycznie jest zaprasowana na rurce, na zdjęciu widać ślad dookoła dźwigni po górnej krawędzi kulki, dolna jest już zeszlifowana
jedyny sposób na zbicie kulki to po prostu siła
ps: ciekaw jestem czy kobiety też tak znacząco odczuwają 15mm różnicy
efekt jest super, biegi wchodzą lżej a dźwignia oczywiście chodzi krócej, takiego efektu nie da się uzyskać poprzez zwykłe skrócenie dźwigni
przed zbiciem kulki trzeba zeszlifować farbę z pod kulki bo się zaklinuje,
musiałem naprawdę spuścić niezłe lanie kulce 1kg młotkiem, oczywiście prałem przez mesel, miałem imadło z ostrymi szczękami dlatego dźwignia nie przesuwała się zbytnio od uderzeń, ale po zbiciu kulki dźwignia wyglądała tak:
myślałem że w otwór który widać poprzez kulkę jest wsadzona zawleczka, ale nie
po zbiciu kulki i przeszlifowaniu dźwigni zauważyłem że kulka fabrycznie jest zaprasowana na rurce, na zdjęciu widać ślad dookoła dźwigni po górnej krawędzi kulki, dolna jest już zeszlifowana
jedyny sposób na zbicie kulki to po prostu siła
ps: ciekaw jestem czy kobiety też tak znacząco odczuwają 15mm różnicy
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje