Short shifter DIY.

Postprzez siudzi » 22 paź 2009, 12:27

Od wczoraj również w mojej mazdzie 626 GE jest short-Shift ( obniżyłem o 20mm).
Rewelacyjna sprawa!!!
Dzięki i wirtualne piwo stawiam!!!
Początkujący
 
Od: 5 gru 2008, 10:46
Posty: 20
Skąd: Świecie
Auto: MADZIA 626 GE 1.8 FP 105KM

Postprzez wtyku » 8 sty 2010, 16:59

czy to sie rowniez uda w mojej madzi? 323f rocznik 2001 FS 131KM?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez TR4PSTAR » 27 sty 2010, 23:52

Ładna fotorelacja :) Szkoda, że wcześniej nie szukałem nic o Shorcie na forum ;-P Poszedłem na łatwizne i kupiłem coś takiego:

http://www.allegro.pl/item881661973_sho ... 3_323.html

Fajna sprawa to fakt ;)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez enej » 28 sty 2010, 20:39

Siemka Ja tez dzisiaj przerobiłem te cacko Fajna sprawa obnizyłem o Jakies 2,5 cm na wiecej wydech nie pozwolił ale i tak efekt i szybkosc zmiany biegu powalajaca no i 150 ziko zaoszczedzone :)
Wielkie dzieki super fotorelacja
Pozdro:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2009, 06:52
Posty: 57
Skąd: Pieniężno
Auto: Mazda MX3

Postprzez iLS » 29 sty 2010, 20:16

TR4 PSTAR, również chciałem to kupić :) ale dziś wziołem sie z bratem za robote i poszło gładko, 120zl w kieszeni, zaje ... fajna sprawa !

Wielkie Pozdro i browar dla autora
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 23:36

Ja w sumie kupiłem to też dlatego, iż poprzedni właściciel skrócił drążek (ucięty gwint) i nie mogłem nakręcić oryginalnej gałki :( Z zakupu jestem zadowolony a tobie gratuluje zrobienia samodzielnie :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Tubi » 18 lut 2010, 14:33

Zapowiada się obiecująco jak tylko znajde miejsce by auto dać na podnośnik i się wczołgać bez śniegu to się za to wezme :) Bo aż trudno uwieżyć ,że aż taka niby mało inwazyjna a znakomita zmiana :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez gogo » 28 lut 2010, 10:09

Mnie też można dopisać do listy :–) Wczoraj podziałałem troche i kulka poszła o 25mm w górę :D O efekcie nie będe dużo pisał poprostu jest bosko ;P
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Lesiu » 1 mar 2010, 21:56

a ja powalczyłem trochę i dałem sobie spokój, nie chciałem walić na chama i kulka się nie ruszyła :/ po krótkiej walce poskładałem wszystko do kupy i dałem sobie spokój. na razie .... oczywiście :D jak będę miał więcej czasu to może powalczę dłużej. może jakieś porady doświadczonych kolegów jak przemieścić kulkę ??
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:25 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez iLS » 2 mar 2010, 18:37

wsadź w imadło i bił tam gdzie gwint jest (ale ostrożnie zeby go nie uszkodzić) ja tak robiłem i poszło od strzała, powodzenia, dasz rade, trudne to nie jest :)
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez Lesiu » 2 mar 2010, 20:56

czyli od razu walić młotem tak żeby przesunąć do góry kulke ?? ja próbowałem ją na dół najpierw przesunąć.....
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 13:28 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez kuki_rze » 7 mar 2010, 13:34

Mnie też można wpisac , ponad 2cm w dół . Dziekuje 200 zl w kieszeni :)
To Moje Życie , Tak To Moja Droga ! :)

sprzedam alusy 17 " [img]http://img203.imageshack.us/img203/2806/obrazpz.jpg[/img]luz zamienie za inne mniejsze z doplata;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 15:37
Posty: 60
Skąd: Rzeszów
Auto: Madzia 1.5 95r

Postprzez gejzer » 15 mar 2010, 10:22

u mnie również mod zrobiony :D
przy okazji wymiany tulejek, przesmarowane gruuubo, a kulka poszła 2cm w górę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 13:11
Posty: 79
Skąd: WWL : Wołomin
Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green

Postprzez Ariel84 » 8 maja 2010, 16:51

Dziś także i ja postanowiłem spróbować , nie było to trudne. Jakie wrażenia? Lepiej wchodzi 2 bieg a o to mi głównie chodziło , biegi nie wchodzą lżej lecz krótszy ruch sprawia ,że pewniej włażą . Wsteczny nadal wydaje zgrzyt ale wchodzi zawsze . Aha jeśli mogę coś doradzić dla tych co mają problem z poruszeniem kulki choćby o milimetr . Musicie najpierw zbić ją w dół ! Nie można skrócić pracy wypychając jej od razu w górę . Pomaga też oszlifowanie zarówno dołu jaki i góry nad kulką oraz lekko nasmarować olejem . Ważne by najpierw zedrzeć farbę,ja polecam zeskrobać nożykiem , później wygładzić grubszym papierem a na końcu wypolerować czymś gładkim , mi wystarczyła 500 wodna i chyba "cieńszego" nie trzeba.Przesunąłem o 15 mm jak w instrukcji ale widzę iż niektórzy przesuwali o 20 mm. Myślę iż nie ma to wpływu na poprawną pracę i nie trzeba co do milimetra wymierzać , więc minimum 15mm przesuwamy :)
Fajne jest to że nie trzeba wjeżdżać na kanał, wystarczy mocniej podlewarować . Aha i uważajcie na gumową uszczelkę (która chyba chroni przed dostawaniem się zabrudzeń), łatwo ja uszkodzić i rozerwać . Dzięki za fotorelację.Wyliczając że około 50 osób już to dzięki Tobie zrobiło to już zarobiłeś 10tys.zł wdzięczności :) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 14:38
Posty: 61
Auto: Mx-3 k8

Postprzez brut_all » 12 maja 2010, 13:52

I ja powinienem się zgłosić, choć moda wykonałem już jakiś czas temu. Mam tylko poprawkę do zrobienia, bo chyba nieodpowiedniego smarowidła użyłem (łożyskowy smar chyba) – jak jest zimno to ok, ale jak się trochę wajchą popracuje i jest ciepło, to zaczyna skrzypieć i ciężej pracuje, jakby rzadszy się robi ten smar.
No ale generalnie efekt warty zachodu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2010, 11:38
Posty: 69
Skąd: Szczecin/Gutowiec
Auto: Mazda3 BK '06 LF, top sport

Postprzez danield » 14 maja 2010, 00:14

Dzisiaj zrobiłem <jupi> <jupi> Wielkie piwo jakbyś był w okolicach Tarnowa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2009, 12:37
Posty: 45
Skąd: Tarnów
Auto: MX-3 1.6 SOHC

Postprzez Norman » 15 maja 2010, 21:15

Dziś zrobione :) i nawet wsteczny wchodzi za pierwszym razem <jupi>
Norman
 

Postprzez hermol » 5 cze 2010, 18:31

Panowie robił ktoś short shiftera w 626 GF ??
Dziś zeszlifowałem pod i nad kulką, max walenie nie daje rady ruszyć kulki, grzanie również, ani w jedną, ani w drugą stronę jedynie, w rezultacie kulka obkręca się, mam wrażenie, że siedzi na jakimś pierścieniu wewnątrz, ale jak by to było złożone, no chyba, że mało zeszlifowałem...

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez alk80 » 3 lip 2010, 22:04

Zrobiłem dziś u siebie s-s (ok 15mm), więc w 626 GF/GW jest to możliwe a ja jestem chyba pierwszym który się chwali s-s w tym modelu :D więc mX-MEN prosze dopisać mnie na liste :)

efekt jest super, biegi wchodzą lżej a dźwignia oczywiście chodzi krócej, takiego efektu nie da się uzyskać poprzez zwykłe skrócenie dźwigni

przed zbiciem kulki trzeba zeszlifować farbę z pod kulki bo się zaklinuje,
musiałem naprawdę spuścić niezłe lanie kulce 1kg młotkiem, oczywiście prałem przez mesel, miałem imadło z ostrymi szczękami dlatego dźwignia nie przesuwała się zbytnio od uderzeń, ale po zbiciu kulki dźwignia wyglądała tak:
Obrazek

myślałem że w otwór który widać poprzez kulkę jest wsadzona zawleczka, ale nie
po zbiciu kulki i przeszlifowaniu dźwigni zauważyłem że kulka fabrycznie jest zaprasowana na rurce, na zdjęciu widać ślad dookoła dźwigni po górnej krawędzi kulki, dolna jest już zeszlifowana
Obrazek

jedyny sposób na zbicie kulki to po prostu siła

ps: ciekaw jestem czy kobiety też tak znacząco odczuwają 15mm różnicy <faja>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez HKSze » 3 lip 2010, 23:07

dziala <spoko>
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje