wymiana silnika w 626 1990r
1, 2
Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem 626 2,0 8 V z '90 roku.
Jak kupowałem to nie wiedziałem co biore. Poprostu wsiadłem i już nie chciałem wysiadać. Mało mnie interesowało jaki ma motor, a już napewno nie wiedziałem że mogą być inne lepsze i mocniejsze, np 16 V itp :shock: .
Bolą mnie nogi od chodzenia po komisach w poszukiwaniu identycznej z madzi lepszym motorkiem. A te po 1992 roku specjalnie mi się nie podobają. Uwielbiam Kanty na budzie. (wcześniej był Viper FSO 125p )
:idea: Zastanawiam się w takim układzie nad wymianą silnika na lepszy, np. 16 V z wtryskiem. Mój jest 8V, jeszcze niestety jeszcze gaźnikowy i za słaby.
Pomadźćie mi drodzy klubowicze i specjaliści w dziedzinie, gdzie szukać, co kupić oprócz motoru, z czym i jak to zjeść....
:?:
Jak kupowałem to nie wiedziałem co biore. Poprostu wsiadłem i już nie chciałem wysiadać. Mało mnie interesowało jaki ma motor, a już napewno nie wiedziałem że mogą być inne lepsze i mocniejsze, np 16 V itp :shock: .
Bolą mnie nogi od chodzenia po komisach w poszukiwaniu identycznej z madzi lepszym motorkiem. A te po 1992 roku specjalnie mi się nie podobają. Uwielbiam Kanty na budzie. (wcześniej był Viper FSO 125p )
:idea: Zastanawiam się w takim układzie nad wymianą silnika na lepszy, np. 16 V z wtryskiem. Mój jest 8V, jeszcze niestety jeszcze gaźnikowy i za słaby.
Pomadźćie mi drodzy klubowicze i specjaliści w dziedzinie, gdzie szukać, co kupić oprócz motoru, z czym i jak to zjeść....
:?:
Najprosciej kupic silnik FE3 2.0 16v 140KM (sam taki mialem) wyróznia sie deklem rozrzadu w kolorze zlotym seryjnie (moge przeslac zdjecia). NA pewno trzeba wymienic wiazke i komputer nie wiem jak skrzynia. Auto z silnikiem 140KM w budzie 5d przyspieszalo do setki w 9 sekund (po polerce glowicy, wymianie wydechu, mierzone gtechem), seria ma ponoc 9,6 czy 9,8 z takim silnikiem. Gdzie kupic poza schrotami no i sklepem na Kaczenca nie mam pojecia niestety. Zostaja gazety z ogloszeniami.
- Od: 20 paź 2003, 09:44
- Posty: 504
- Skąd: Wawka
- Auto: Szybkie
Zombi napisał(a):(moge przeslac zdjecia).
bardzo hcętnie pooglądam, przynajmniej będe wiedział czego szukać
od czegoś trzeba zacząć
walus1@poczta.onet.pl
hmm z ciekawości a ile dałeś za tą mazdę a co do swapa to może i dobry pomysł ale bardzo kosztowny za silnik dasz conajmniej z 2 tyś za wymianę pewnie z 1 tyś a jeszcze może Ci się potem coś psuć bo tak najczęściej jest z tym . Co do miejsca zakupu silnika to najlepiej szrot no ale niestety nieznam, żadnego w Twoich okolicach
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
walus1 napisał(a):Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem 626 2,0 8 V z '90 roku.
Jak kupowałem to nie wiedziałem co biore. Poprostu wsiadłem i już nie chciałem wysiadać. Mało mnie interesowało jaki ma motor, a już napewno nie wiedziałem że mogą być inne lepsze i mocniejsze, np 16 V itp :shock: .
Bolą mnie nogi od chodzenia po komisach w poszukiwaniu identycznej z madzi lepszym motorkiem. A te po 1992 roku specjalnie mi się nie podobają. Uwielbiam Kanty na budzie. (wcześniej był Viper FSO 125p )
:idea: Zastanawiam się w takim układzie nad wymianą silnika na lepszy, np. 16 V z wtryskiem. Mój jest 8V, jeszcze niestety jeszcze gaźnikowy i za słaby.
Pomadźćie mi drodzy klubowicze i specjaliści w dziedzinie, gdzie szukać, co kupić oprócz motoru, z czym i jak to zjeść....
:?:
no to rzeczywiście jesteś szczęściarzem, bo masz prosty silnik na gaźniku, 8v, łatwo poddaje się modyfikacjom, zmiana gaźnika, dysze, planowanie głowicy, polerka, będzie więcej palił ale to można zrobić za małe pieniądze, pod warunkiem że dorwiesz kogoś kto się na tym zna, drugie wyjście to silnik taki jak miał Zombi w GD
- Od: 21 paź 2003, 21:49
- Posty: 543
- Skąd: W-wa
polnik@studio napisał(a):hmm z ciekawości a ile dałeś za tą mazdę
niewiele, trzylata temu troszke ponad dyche, ale ma marny silnik (jeszcze gaźnikowy), bez wspomagania i innych takich tam. tylko elektryczne szybki.
Ale i tak nie żałuje, auto jest czadowe, jak wsiadam, to mi sie wysiadać niechce.
teraz próbuje troszkę ztuningować, bo oblatałem wszystkie komisy w okolicy po wiele razy, i nie ma takich modeli (87-91), a tylko taki mnie interesuje
mam ochote poszukać teraz nowego motorka. :twisted:
hmm miałem swego czasu (no wtedy to raczej starszy jeździł bo ja nie miałem prawka ) mazdę z roku 86 z 2,0 l i na gaźniku ale to była maszynka. Ścigaliśmy się z laosami i dostawały hehe
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
jak na silnik 90 konny to itak całkiem nieźle bryka zważywszy na wage auta i jego wielkość
ale ostatnio czegoś mi brakuje 8)
przydało by sie troszke mocy.
mój teść w komisie wypatrzył rocznik '91 ale za 17 tysia. :shock:
za takie pieniądze moge kupic już po 92 roku, ale te mi sie nie podobają...
ale ostatnio czegoś mi brakuje 8)
przydało by sie troszke mocy.
mój teść w komisie wypatrzył rocznik '91 ale za 17 tysia. :shock:
za takie pieniądze moge kupic już po 92 roku, ale te mi sie nie podobają...
hmm ciekawe bo moja miała około 100 KM
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
polnik@studio napisał(a):hmm ciekawe bo moja miała około 100 KM
na jakichś stronach www wyczytałem, że 2,0 8V ma 90 koni, a ile wtym jest prawdy to nie mam zielonedo pojęcia. Jestem budowlańcem a nie mechanikiem.
Wersja 2-litrowa przed '87 byla topowa i miala ponad 100 KM, a po '87 (zmiana generacji), byly praktycznie tylko silniki 2.0 (oprocz tego jedna jednostka 1.8 i 2.2), ktore roznily sie iloscia zaworow, wtryskiem itd. Najslabsza byla wersja 90-konna, potem 109 KM i 140 KM (16V). Dane techniczne tych Mazd byly na stronie Zombiego.
No niezupelnie w modelu GC 83-87 najmocniejszy byl chyba silnik 2.0 turbo (nie mam jego specyfikacji) w GD za najmocniejszy uwazam silnik z wersji amerykanskiej 2.2 turbo 145KM i ponad 220Nm momentu obrotowego. Mozliwe ze ten sam silnik ma ford probe turbo i generacji.
- Od: 20 paź 2003, 09:44
- Posty: 504
- Skąd: Wawka
- Auto: Szybkie
O ile sie nie myle, to 2.2 Turbo montowany byl tylko do 626 Coupe, czyli MX-6 pierwszej generacji. Silnik jest Mazdy, Turbo od Probe.
masz jakiś mały silniczek. mam juz pare miechów mazdę 626 wersja 5d z 89 roku z silnikiem 2,2 12V. ile ma koni nie wiem ale fajnie wymiata. jechałem najwięcej 180 ale zapas był. sporo jeżdziłem w trasę i nie zawiodła mnie. tak jak ty nie lubie tych nowszych. te kształty najbardziej mi pasują. i ten wąski dziób ehhh.... nie zamienię jej na nic innego. mój silnik jest na wtrysku. teraz na dużym mrozie idealnie odpala i nie mam z nim żadnych problemów. przy wymianie musisz zwrócić uwagę na skrzynie biegów. otóż ta z silnika o mniejszej pojemności ma inne przełożenia niż te do większych silników. poza tym w starszych silnikach sprzęgło jest mechaniczne w nowszych (u mnie też) jest hydrauliczne w związku z tym taka skrzynka nie będzie pasowała- wiem na pewno bo w swoim przekładałem i w sumie po złożeniu skrzyni trzeba było założyć dotychczasową bo drugą miałem ze sprzęgłem mechanicznym i [tiiit]. co do silnika to taki jak mam do twojej budy na pewno wejdzie. mocowania sa takie same. ja tez mam składaka i nie wiem co tam wcześniej było. juz taka kupiłem.
jednak kupowanie samego silnika to ogromne ryzyko. w srodku moze być sieczka. może spróbuj kupić coś bez papiera na przekładkę.
jednak kupowanie samego silnika to ogromne ryzyko. w srodku moze być sieczka. może spróbuj kupić coś bez papiera na przekładkę.
- Od: 4 sty 2004, 21:27
- Posty: 10
- Skąd: Białystok
- Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V
a ja na to...
...za 2500zl oddam
– silnik 2.0 16V 94r. – uzbrojony po zeby
– skrzynie manual do niego – jeszcze nie odkrecona od silnika
– pompe sprzegla jak potrzeba
– komplet wiazek przewodow do tego
– PCM do kompletu
...za 2500zl oddam
– silnik 2.0 16V 94r. – uzbrojony po zeby
– skrzynie manual do niego – jeszcze nie odkrecona od silnika
– pompe sprzegla jak potrzeba
– komplet wiazek przewodow do tego
– PCM do kompletu
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje