wymiana silnika w 626 1990r

Postprzez Waluś » 27 lis 2003, 20:43

Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem 626 2,0 8 V z '90 roku.
Jak kupowałem to nie wiedziałem co biore. Poprostu wsiadłem i już nie chciałem wysiadać. Mało mnie interesowało jaki ma motor, a już napewno nie wiedziałem że mogą być inne lepsze i mocniejsze, np 16 V itp :shock: .
Bolą mnie nogi od chodzenia po komisach w poszukiwaniu identycznej z madzi lepszym motorkiem. A te po 1992 roku specjalnie mi się nie podobają. Uwielbiam Kanty na budzie. (wcześniej był Viper FSO 125p :D )

:idea: Zastanawiam się w takim układzie nad wymianą silnika na lepszy, np. 16 V z wtryskiem. Mój jest 8V, jeszcze niestety jeszcze gaźnikowy i za słaby.
Pomadźćie mi drodzy klubowicze i specjaliści w dziedzinie, gdzie szukać, co kupić oprócz motoru, z czym i jak to zjeść....
:?:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Zombi » 27 lis 2003, 21:30

Najprosciej kupic silnik FE3 2.0 16v 140KM (sam taki mialem) wyróznia sie deklem rozrzadu w kolorze zlotym seryjnie (moge przeslac zdjecia). NA pewno trzeba wymienic wiazke i komputer nie wiem jak skrzynia. Auto z silnikiem 140KM w budzie 5d przyspieszalo do setki w 9 sekund (po polerce glowicy, wymianie wydechu, mierzone gtechem), seria ma ponoc 9,6 czy 9,8 z takim silnikiem. Gdzie kupic poza schrotami no i sklepem na Kaczenca nie mam pojecia niestety. Zostaja gazety z ogloszeniami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez Waluś » 27 lis 2003, 22:22

Zombi napisał(a):(moge przeslac zdjecia).


bardzo hcętnie pooglądam, przynajmniej będe wiedział czego szukać
od czegoś trzeba zacząć

walus1@poczta.onet.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Zombi » 28 lis 2003, 00:28

Poszlo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez polnik@studio » 28 lis 2003, 10:47

hmm z ciekawości a ile dałeś za tą mazdę :) a co do swapa to może i dobry pomysł ale bardzo kosztowny :( za silnik dasz conajmniej z 2 tyś :) za wymianę pewnie z 1 tyś a jeszcze może Ci się potem coś psuć bo tak najczęściej jest z tym :). Co do miejsca zakupu silnika to najlepiej szrot no ale niestety nieznam, żadnego w Twoich okolicach
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Carrrlos » 28 lis 2003, 20:18

walus1 napisał(a):Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem 626 2,0 8 V z '90 roku.
Jak kupowałem to nie wiedziałem co biore. Poprostu wsiadłem i już nie chciałem wysiadać. Mało mnie interesowało jaki ma motor, a już napewno nie wiedziałem że mogą być inne lepsze i mocniejsze, np 16 V itp :shock: .
Bolą mnie nogi od chodzenia po komisach w poszukiwaniu identycznej z madzi lepszym motorkiem. A te po 1992 roku specjalnie mi się nie podobają. Uwielbiam Kanty na budzie. (wcześniej był Viper FSO 125p :D )

:idea: Zastanawiam się w takim układzie nad wymianą silnika na lepszy, np. 16 V z wtryskiem. Mój jest 8V, jeszcze niestety jeszcze gaźnikowy i za słaby.
Pomadźćie mi drodzy klubowicze i specjaliści w dziedzinie, gdzie szukać, co kupić oprócz motoru, z czym i jak to zjeść....
:?:

no to rzeczywiście jesteś szczęściarzem, bo masz prosty silnik na gaźniku, 8v, łatwo poddaje się modyfikacjom, zmiana gaźnika, dysze, planowanie głowicy, polerka, będzie więcej palił ale to można zrobić za małe pieniądze, pod warunkiem że dorwiesz kogoś kto się na tym zna, drugie wyjście to silnik taki jak miał Zombi w GD
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Waluś » 1 gru 2003, 18:28

polnik@studio napisał(a):hmm z ciekawości a ile dałeś za tą mazdę


niewiele, trzylata temu troszke ponad dyche, ale ma marny silnik (jeszcze gaźnikowy), bez wspomagania i innych takich tam. tylko elektryczne szybki. :(
Ale i tak nie żałuje, auto jest czadowe, jak wsiadam, to mi sie wysiadać niechce. :D
teraz próbuje troszkę ztuningować, bo oblatałem wszystkie komisy w okolicy po wiele razy, i nie ma takich modeli (87-91), a tylko taki mnie interesuje :)
mam ochote poszukać teraz nowego motorka. :twisted:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez polnik@studio » 1 gru 2003, 19:16

hmm miałem swego czasu (no wtedy to raczej starszy jeździł bo ja nie miałem prawka :) ) mazdę z roku 86 z 2,0 l i na gaźniku ale to była maszynka. Ścigaliśmy się z laosami i dostawały hehe :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Waluś » 1 gru 2003, 21:17

jak na silnik 90 konny to itak całkiem nieźle bryka zważywszy na wage auta i jego wielkość
ale ostatnio czegoś mi brakuje 8)
przydało by sie troszke mocy.
mój teść w komisie wypatrzył rocznik '91 ale za 17 tysia. :shock:
za takie pieniądze moge kupic już po 92 roku, ale te mi sie nie podobają...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez polnik@studio » 1 gru 2003, 21:56

hmm ciekawe bo moja miała około 100 KM :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Waluś » 2 gru 2003, 19:53

polnik@studio napisał(a):hmm ciekawe bo moja miała około 100 KM :)

na jakichś stronach www wyczytałem, że 2,0 8V ma 90 koni, a ile wtym jest prawdy to nie mam zielonedo pojęcia. Jestem budowlańcem a nie mechanikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Globy » 5 gru 2003, 21:07

Wersja 2-litrowa przed '87 byla topowa i miala ponad 100 KM, a po '87 (zmiana generacji), byly praktycznie tylko silniki 2.0 (oprocz tego jedna jednostka 1.8 i 2.2), ktore roznily sie iloscia zaworow, wtryskiem itd. Najslabsza byla wersja 90-konna, potem 109 KM i 140 KM (16V). Dane techniczne tych Mazd byly na stronie Zombiego.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Waluś » 5 gru 2003, 21:26

no i sprawa jasna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Zombi » 5 gru 2003, 21:35

No niezupelnie w modelu GC 83-87 najmocniejszy byl chyba silnik 2.0 turbo (nie mam jego specyfikacji) w GD za najmocniejszy uwazam silnik z wersji amerykanskiej 2.2 turbo 145KM i ponad 220Nm momentu obrotowego. Mozliwe ze ten sam silnik ma ford probe turbo i generacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez Globy » 5 gru 2003, 22:01

O ile sie nie myle, to 2.2 Turbo montowany byl tylko do 626 Coupe, czyli MX-6 pierwszej generacji. Silnik jest Mazdy, Turbo od Probe.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Zombi » 5 gru 2003, 23:24

A my mielismy przyjemnosc widziec jak 626 turbo zmiotla na Cargo MX-3 Szymona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:44
Posty: 504
Skąd: Wawka
Auto: Szybkie

Postprzez ggobo » 4 sty 2004, 21:45

masz jakiś mały silniczek. mam juz pare miechów mazdę 626 wersja 5d z 89 roku z silnikiem 2,2 12V. ile ma koni nie wiem ale fajnie wymiata. jechałem najwięcej 180 ale zapas był. sporo jeżdziłem w trasę i nie zawiodła mnie. tak jak ty nie lubie tych nowszych. te kształty najbardziej mi pasują. i ten wąski dziób :P ehhh.... nie zamienię jej na nic innego. mój silnik jest na wtrysku. teraz na dużym mrozie idealnie odpala i nie mam z nim żadnych problemów. przy wymianie musisz zwrócić uwagę na skrzynie biegów. otóż ta z silnika o mniejszej pojemności ma inne przełożenia niż te do większych silników. poza tym w starszych silnikach sprzęgło jest mechaniczne w nowszych (u mnie też) jest hydrauliczne w związku z tym taka skrzynka nie będzie pasowała- wiem na pewno bo w swoim przekładałem i w sumie po złożeniu skrzyni trzeba było założyć dotychczasową bo drugą miałem ze sprzęgłem mechanicznym i [tiiit]. co do silnika to taki jak mam do twojej budy na pewno wejdzie. mocowania sa takie same. ja tez mam składaka i nie wiem co tam wcześniej było. juz taka kupiłem.
jednak kupowanie samego silnika to ogromne ryzyko. w srodku moze być sieczka. może spróbuj kupić coś bez papiera na przekładkę.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 21:27
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V

Postprzez GrzegorzSz » 4 sty 2004, 21:58

a ja na to...

...za 2500zl oddam :)

– silnik 2.0 16V 94r. – uzbrojony po zeby :)
– skrzynie manual do niego – jeszcze nie odkrecona od silnika
– pompe sprzegla jak potrzeba
– komplet wiazek przewodow do tego
– PCM do kompletu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez ggobo » 4 sty 2004, 22:04

jak nie szmelc to cena dobra- to od probe może? no 16V to nie 12V. ścinałem się z calibrą 2.0 16V i dostałem w pupę chociaż mam większy silnik. propozycja warta rozpatrzenia.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 21:27
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V

Postprzez ggobo » 4 sty 2004, 22:07

powie mi ktoś jak wrzucić fotę do profilca?
Początkujący
 
Od: 4 sty 2004, 21:27
Posty: 10
Skąd: Białystok
Auto: mazda 626 z 89 silnik 2,2 12V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje