Tarcze MIKODA

Postprzez Jacol » 22 mar 2007, 23:34

KALII napisał(a):Na dniach będę wkładał tarcze mikody do proba GT1 u znajomego.Zdam relacje z eksploatacji,ale na pierwszy rzut oka i nacięcia i otwory są zrobione bardzo precyzyjnie zobaczymy czas pokaże ile wytrzymają pod ciężką nogą Roberta.

Super :) Czekam z niecierpliwością :) Ale najwazniejsze czy stop metali jest wytrzymały na temp. i czy przy hamowaniu np. z 180 pedał nie zrobi sie miekki :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Fiveopac » 23 mar 2007, 09:53

Super usmiech Czekam z niecierpliwością usmiech Ale najwazniejsze czy stop metali jest wytrzymały na temp. i czy przy hamowaniu np. z 180 pedał nie zrobi sie miekki usmiech

Nie robi, przetestowalem to juz dwa razy hahaha
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacol » 23 mar 2007, 10:31

Fiveopac napisał(a):Nie robi, przetestowalem to juz dwa razy

Five to rozpędzasz się do 180 ;P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Fiveopac » 23 mar 2007, 13:24

Jacol napisał(a):Five to rozpędzasz się do 180 język

No wlasnie ostatnio wyjasnialem chlopakom w delsolce ze miejsce hondy jest z tylu ;) mily pan w astrze stwierdzil ze jako ze mx5 to niskie auto wiec mozna mi zajechac droge i najprawdopodobniej przejade pod nim to z kolei ja stwierdzilem ze lepiej jak przetestuje hamulce na wypadek gdybym przejezdzajac pod nim mial go przeciac na pol swoja wystajaca antenką.....
Mikody daly rade i jakos nei rozpadly sie na 3 czesci ani nawet nie popekaly...niesamowite!
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacol » 23 mar 2007, 13:46

Fiveopac napisał(a):na wypadek gdybym przejezdzajac pod nim mial go przeciac na pol swoja wystajaca antenką.....

<lol>
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez tomekrvf » 23 mar 2007, 14:49

Najważniejsze w hamulcach są klocki. Nawet tarcze z JC z porządnymi klockami typu Lucas itp działają jak trzeba.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Fiveopac » 23 mar 2007, 16:49

tomekrvf napisał(a):Najważniejsze w hamulcach są klocki. Nawet tarcze z JC z porządnymi klockami typu Lucas itp działają jak trzeba.


I to jest bardzo madre zdanie :)
Jezeli zalezy wam na dobrym hamowaniu, porzadny (drogi) klocek to 70% sukcesu!
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez styku » 25 mar 2007, 14:44

Najważniejsze w hamulcach jest skuteczne bezawaryjne hamowanie. Każdy klocek ma inny współczynnik tarcia.
Jaki sens jest mieć nawet najlepsze tarcze jeśli mamy chłodny klocek. Przy czym zestaw klocek i zalecana tarcza powinny móc pracować w takich temperaturach, gdzie hamowanie będzie najskuteczniejsze.

Ktoś pisał o pękaniu i rozpadaniu? Bo nie widzę.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 18:49
Posty: 5

Postprzez marcin-o » 30 mar 2007, 11:08

Witam.
Poczytałem Wasze posty i chciałbym dodać swoją uwagę na temat tarcz MIKODA. Nie jestem ani sprzedawcą ani producentem, jestem użytkownikiem tak jak Wy.
Popierwsze uważam, że jakość do ceny jest ok. co można zaobserwować na stronie producenta zarówno co do tarcz standard jak i nawiercanych.
Po drugie jakość jest jak najbardziej akceptowalna i porównywalna np. z tarczami Brembo, Lucas, czy innymi w tej kalasie. Oczywiscie tarcze takie jak EBC zapewne mają inną charakterystkę pracy i można je stosować do samochodów o podwyższonych osiągach – ale trzeba się zastanowić nad swoją techniką jazdy i czy tarcze wyskiej klasy są nam niezbędne, czy wystarczą tarcze o podstawowych parametrach technicznych ( wytrzymałościowych).
Co do MIKODY oceniając je jak tarcze o parametrach podstawowych tak jak już napisałem niczym się nie róznia w jakości od inych producentów w tej klasie tarcz.
Uzytkowałem te rarcze w samochodzie o mocy 140 KM , jak i o mocy 210KM i nie stwiercziłem aby te tarcze dały efekt mieknięcia i braku hamowania. Należy pamiętać o tym że nawet najleprze tarcze przy hamowaniu z 200 km/h nie zapewnią super krótkiej drogi hamowanie i pozostana jednoczesnie nie nagżane do granicznej temperatury. Zaden producent aut , z pominieciem oczywiście aut produkowanych pod kątem jazdy sportowej, nie przewiduje że non stop będziemy jeździli z predkoscią 200km/h, jednocześnie najleprzą skuteczność tarcz daje hamowanie ze 100km/h i tak też fabryczie obliczana jest droga hamowania. Drugą sprawą jest właściwy dobór klocków, za twarde w stosunku jakości tarcz powodują w przypadku mocnego hamowania z dużej prędkości gwałtowne przegżanie tarczy, za miękkie dają efekt żelu i szybkie zużycie klocka . Materiał z której wykonana jest tarcza ma swoje HR – czyli tzw. twardość materiału, i należy właściwie dbierać właściwości klocka od tarczy posiadanej w aucie albo zdać się na los szczęścia, że własciwie dobieżemy klocek do posiadanej tarczy i zaakceptować prace ekego zestawu – inaczej mówiąc nauczyć się z nim współpracować.
Tarcze MIKODA są tarczami o średniej twardości i należy zastosować klocki o podobnych parametrach, np. klocki firmy RH. Ja jeździłem natakim zestawie jak równiez na z klockiem Lucas TWR w aucie z silnikiem coswortha 210KM i nie miałem żadnego problemu z wyhamowaniem auta z prędkości 180 km/h ale oczywiście droga hamowania też musi być odpowiednia. Jeśli chodzi o tarcze nawiercane jeździłem autem firmowym (silnik 150KM) z takimi tarczami MIKODA tiningowana + Lucas TWR i tak naprawdę specjalnej różnicy nie zuważyłem. MIKODA jest polecane przez warsztaty jako tańsze amienniki do oryginalnych tarcz.
Należy jeszcze wspomnieć o odpowiednim dotarciu tarczy i klocka, zwłaszcza jak wszystko jest nowe. Błędem jest po założeniu nowego zestawu, np. jazda z wciśniętym hamulcem przez kiladziesiąt metrów w celu dotarcia, czy też po rozpędzeniu się mocne przyhamowywanie.
Najleprzym sposobem na zapewnienie sobie prawidłowej pracy tarczy i własciwego jej ukształtowania a co za tym jej trwałości jest jej docieranie przez ok. 500 – 1000km, unikając gwałtownego hamowania – mam na myśli takiego hamowania które mogło by spowodować przegżanie gwałtowne tarczy.
Za kilkanaście dni czeka mnie wymiana tarcz i również tak jak w poprzednich moich autach zdecyduje się na MIKODA. Mam nadzieję że Was nie zanudziłem
Początkujący
 
Od: 6 lut 2007, 11:22
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0i GE ASB '95

Postprzez Fiveopac » 30 mar 2007, 15:43

marcin-o napisał(a):Mam nadzieję że Was nie zanudziłem

Aleza skadze, bardzo przemyslany i wyczerpujacy post. Dzieki ci za wzbogacenie o niego dzialu tuning :)

Od siebei w temacie dodam, ze klocki oferowane w JC auto (te brazowe, niby oryginalne) w polaczeniu z Mikodą to nie jest szczyt szczescia :(. Zdecydowanie lepiej dolozyc kilka zlotowek do Ferrodo!
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez marcin-o » 30 mar 2007, 16:06

Zapewne kolega ma rację, JC to koncesjoner a okreslenie japan line to bardzo szerokie pojęcie, tak naprawdę nie wiemy z jakim producentam mamy do czynienia, tak samo jak japan parts też koncesjoner – podobno po tą nazwą kryją się części zakładane na pierwszy montaż ale czy tak jest naprawde?, przecież pod taką nazwą może kryć się jakaś firma z Chin czy Malezji. Jeśli chodzi o klocki JC to są to raczej twarde klocki i w zasadzie najlepiej współpracują z tarczami JC lub jakimiś innymi twardymi tarczami. Pamiętam, że jak założyliśmy z moim ojcem takie klocki do nissana z fabrycznymi tarczami to skończyło się na przedwczesnym wytarciem tarczy.
Do MIKODY dobre będą klocki RH – cena od 88zł do 110zł , lub też Lucas TWR – cena ok 100 zł. oraz Remsa ( podobna twardość jak RH ) ceny nie znam.
Niezłymi tarczami są też tarcze LUCAS – droższe oczywiście od MIKODY ale nie wiele ,o podobnej twardości.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2007, 11:22
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0i GE ASB '95

Postprzez Jacol » 30 mar 2007, 20:22

Ja śmigam w końcu na komplecie ATE-tarcze i TWR LUCAS-klocki :) I działa extra.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez brii » 30 mar 2007, 21:09

Jacol napisał(a):Ja śmigam w końcu na komplecie ATE-tarcze i TWR LUCAS-klocki I działa extra.

<spoko>

Dzisiaj byłem na badaniach technicznych – gościu o hamulcach powiedział "rewelacja" :)
Sądziłem, że mam słaby ręczny, ale jak go zaciągnąłem na rolkach to mi samochód z nich wyskoczył (z przednimi hamulcami tak samo) :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez styku » 4 kwi 2007, 11:21

Po pierwsze, określenie "TWARDY" i "MIEKKI" klocek nie powinno do końca interesować normalnego człowieka. Takich określeń używają mechanicy. To co właścicieli powinno obchodzić to jak szybko klocek wyhamuje jego samochód. A to zapewnia współczynnik tarcia. I nie ma reguły, że miękki klocek powinien mieć lepsze parametry tarcia od twardego. To temperatura pracy klocke+tarcza wymusiła zastosowanie tarcz wentylowanych, podwójnych, nacinanych, nawiercanych i ceramicznych. Moim zdaniem miękkie klocki i twarde są dostosowane do różnego materiału tarczy, ale też do rodzaju tarczy.

Nie można, znaczy można, ale to głupota, zakładać super klocka do badziewnej tarczy, i na odwrót.

Jeżeli ktoś traktuje taką MIKODĘ jak normalną tanią tarcze, to ok. Ale MIkoda nacinana jest ciągle tą samą tanią tarczą, tyle że nacinana.
I o ile ktoś chce mieć to jako jakiś bajer, to dobrze, ale nie do katowania. I musi wiedzieć, że to jest i tak mniej wytrzymała MIKODA, od zwykłej MIKODY.

Natomiast w ogóle nie rozumiem pojęcia "zwykła jazda", "wolny samochód". To, że ktoś ma Chinquecento 700, nie powoduje moim zdaniem, że powinien mieć tanie tarcze, amortyzatory, klocki, opony. Można oszczędzać na innchycj podzespołach, ale zawieszenie i hamulce to samochód powinien mieć najlepsze, na jakie stać właściciela.
Jeśli ktoś tego nie rozumie, jest ignorantem, nie oszczędza się na czymś, co ma ratować życie.

Tarcze:
Są zbudowane z różnych materiałów. Są ze stopów stali, żeliwne, ceramiczne. Dodatkowo dochodzą procesy obróbki cieplnej, i cała masa dodatkowych elementów, które składają się na dobre tarcze. Tarox ma zapasy metali, które leżakują 15 lat zanim powstanie z tego tarcza. Ale Tarox wie co robi. Taką tarcze możemy założyć do 300 konnego auta, pojechać na tor, katować kilka godzin i nic się nie wygnie. Ktoś ma ochotę zrobić to samo z Mikodą nacinaną?
Stoptech swoje tarcze poddaje zamrażaniu w komorze kriogenicznej. Zmienia się struktura i stają się wytrzymalsze.

Ja prywatnie mam EBC TG+EBC GS, auto ma prawie 200 koni i przy wadze 1130 kilo, tarcze pod koła 14''( nie pamiętam ile to jest średnicy), mogę powiedzieć, że te tarcze są "wystarczające", ale przydałoby się lepsze hamowanie. Zawsze by się przydało.

Nigdy w życiu nie założyłbym Mikody, a to dlatego, że zdaję sobię sprawę, że bym je zakatował. Nacinane Mikody nawet w "zwykłym" aucie mogą być niebezpieczne. Bo do tarcz nacinanych stosuje się inne klocki, niż zwykłe, bo po to powstały tarcze nacinane, żeby mógł klocek skuteczniej hamować. Zwykły klocek nigdy nie będzie tak dobry. Czyli założyć do nacinanych Mikoda, teoretycznie można nawet klocek Tarox, no bo to do nacinanych tarcz jest. Proponuję zrobić taki test, to zaraz będzie wiadomo co to jest warte.

Proszę mi pokazać, choć jednego znanego zawodnika, jeżdżącego w czymkolwiek, rajdach, 1/4 mili, który używa nacinanych Mikoda. Ludzie, którzy siedzą w temacie wiedzą o co biega i życie im miłe.

Jeśli natomiast porównujemy zwykłe Mikoda do jakiś innych zamienników tarcz, to jak najbardziej się zgodzę, że mogą konkurować i spełnią swoje zadanie.

Nie można porównywać czegoś, co udaje pewien produkt, do prawdziwego produktu. To tak, jakby mieć super wyczynowe auto, i zalać olejem Orlen 5W-30 bo napisane na nim, że do wszystkich silników z wtryskiem. Niestety, tak się nie da i żaden rozsądny człowiek tak nie zrobi.

Przegrzane i rozchartowane tarcze dają efekt wibracji tarcza się wygina i przestaje hamować na całej powierchni. Ciekawe, że udało mi się osobiście dopriwadzić, kilka hamluców do takiego stanu.

Jeżeli pedał mięknie to jest to przegrzanie płynu hamulcowego, co jest spowodowane wytrącaniem się powietrza z wody, którą chłonie płyn.

Moi mechanicy zakładają regularnie jakieś tarcze. To jest duża firma. Zapytani o Mikodę odpowiadają, tak są, można do zwykłego samochodu i normalnej jazdy,chociaż były reklamacje, i rozleciało się kilka sztuk, ale zapomnij zakładać to do siebie. Na razie się nie przejechałem na ich poradach, nie będę eksperymentował. A skoro EBC dla mnie są ok, to następne hamulce, chcę żeby były bardziej ok.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 18:49
Posty: 5

Postprzez bazyl wspaniały » 10 sty 2008, 22:38

styku toś mi klina zabił :|
zastanawiam się nad nawiercanymi tarczami zimmerman z klockami pod te tarcze, nei pamiętam nazwy. ciekw jestem tylko jak to jest z zimmermanem, czy jest faktycznie dobry czy przeciętny.
nie wrzucę linka do tych tarcz bo działać przestał.
macie jakieś namiary na bdobre tarcze do 626GE+ bdobre klocki??
bo
styku napisał(a):nie oszczędza się na czymś, co ma ratować życie.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje