Naped 4x4 czy moge załozyc jakie koszta
1, 2
jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła. Jakie to koszta i jakie problemy. Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada? o ile wagowa zwieksza sie masa auta?
- Od: 2 lip 2006, 20:46
- Posty: 108
- Skąd: Swarzedz
- Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo
loudner napisał(a):jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła
A nie prościej byłoby kupić całego GTXa/GTRa?
4WD waży 1200kg
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Popieram przedmówcę...
Co do przeróbki to będzie to ładna rzeźba i będzie bardziej kosztowna aniżeli zmiana całego wózka. Musiałbyś pruć (dosłownie) całą podłogę w swojej BG bo jest inna płyta podłogowa i inny bagażnik.
Jak zobaczyłem filmik z twojego podpisu to widzę że chciałbyś zapiszczeć czterema łapami na raz Przy takim stylu jazdy szybciutko padnie albo skrzynia, albo któryś z dyfrów (obstawiam centralny) Będziesz częściej pod autem aniżeli w nim A nówka skrzynia do GTR'ki nie jest tania – coś w granicach 3200 zł lub ok 2000 zł za używkę w niewiadomym stanie (pochodzącą z auta dłubanego, także pewnie nie miała lekkiego życia)
Co do przeróbki to będzie to ładna rzeźba i będzie bardziej kosztowna aniżeli zmiana całego wózka. Musiałbyś pruć (dosłownie) całą podłogę w swojej BG bo jest inna płyta podłogowa i inny bagażnik.
loudner napisał(a):Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada?
Jak zobaczyłem filmik z twojego podpisu to widzę że chciałbyś zapiszczeć czterema łapami na raz Przy takim stylu jazdy szybciutko padnie albo skrzynia, albo któryś z dyfrów (obstawiam centralny) Będziesz częściej pod autem aniżeli w nim A nówka skrzynia do GTR'ki nie jest tania – coś w granicach 3200 zł lub ok 2000 zł za używkę w niewiadomym stanie (pochodzącą z auta dłubanego, także pewnie nie miała lekkiego życia)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
To był dowcip.
- Od: 15 maja 2004, 16:37
- Posty: 824
- Skąd: Kolno
loudner – smigaja ludze crx-ami podkreconmi do ponad 200km , wiec i Ty tez mozesz sie odpychac z przednich lap, nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic
-
Pyton162
W Polsce – zgadza się – to był dowcip. Znalazłem jednak ostatnio MX-3, bodajże w USA zrobiony na AWD na bazie gratów z GT-R ... Jako bazę miał jednak silnik 2.0 DOHC... Niestety nie zapisałem linka, a było tam ze 30 fotek...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Pyton162 napisał(a):nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic
Poniższe się tyczy tylko 2WD GRSI: Popieram, lepiej kasę wsadzić w remont skrzyni. Możliwe że masz bardzo mało znane cacko – skrzynkę G5M-R z wiskotycznym sprzęgłem na ośce .... Jeśli tak to jest to naprawdę rarytas i lepiej dbać o nią aniżeli zakatować 4wd (bo o to akurat łatwo).
Jeśli zaś bardzo chcesz 4wd to kup GLX'a (takiego jak mój, tomkarfv lub powerhorse'a) i wsadź swój silnik do tego. Wtedy w praktyce (opróćz dwóch wiskoz) otrzymujesz GTX'a którego znasz od podstaw. To ciebie na 100% taniej wyniesie aniżeli rzeźba którą chciałbyś robić... A ile części jeszcze wtedy jest na sprzedaż
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Jak obejrzałem filmik z podpisu to współczuje następnemu właścicielowi tej katowanej madzi. No chyba ze masz zamiar trzymać ją do jkońca czyli nie za długo A swoją drogą potem ludzie mowia ze kupili Mazde z przebiegiem 150 tys i wszystko było w niej rozsypane. A no i podziwiam za odwage lub moze za głupote jaką pokazałes na parokingu. No chyba ze masz tyle kasy ze chcesz robic 5 aut w które niebawem wytniesz. Nie chce być uszczypliwy i moze sie troche czepiam bo to nie moje auto ale jak na to patrze to szkoda mi tej Madzi. Pozdrawiam. A co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
pawlak32 napisał(a):co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw
Ja swojego nie sprzedam.... Żal mi autka
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Ja też sobie obejrzałem filmik. Podobno to ayto ma szperę na dyfrze ale oglądając ten filmik jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości. Czy loudner mógłby podać VIN swojej mazdy? To wyjaśniłoby moje wątpliwości......
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):Podobno
Jeśli bazujesz na mojej opinii, to powiem tylko tyle że znalazłem info na ten temat na forum protege, bodajże w USA. Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza dlatego jest to jedynie gdybanie...
tomekrvf napisał(a):jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości
Nie wiem jak jest z żywotnością takiej wiskozy, ale widzę że chłopakowi dosyć często się gumy palą Może kiedyś tam i była, a teraz jest już tylko wspomnienie?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza
Na 100% w żadnym seryjnym BG DOHC nie było szpery na centralnym dyfrze. Tak mówi EPC a EPC nie kłamie
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
- Kod: Zaznacz cały
G5M-R:
Used with BP-ZE (MY90-91) BP-ZE (∞ Infini)
Type 5MT, FWD 5MT, FWD
1st gear 3.307:1 3.307:1
2nd gear 1.833:1 1.833:1
3rd gear 1.310:1 1.310:1
4th gear 1.030:1 0.970:1
5th gear 0.795:1 0.755:1
Final drive 4.105:1 4.388:1
Reverse 3.166:1 3.166:1
Differential open viscous LSD
Shift mechanism: remote, rod actuation remote, rod actuation
Clutch Cover set load 392kgf 392kgf
(3846N) (3846N)
Więc kto mi wytłumaczy, dlaczego tu pisze że jednak jest wiskoza?? W/w informacje zaczerpnięte zostały z http://protegefaq.net/
Kiedyś Krzynio323f wspominał że jak Burry miał kiedyś ukręconą półoś w swoim GRSI to od żadnej skrzyni BP DOHC nie pasowała, bo była znacznie grubsza... A miał dane z pierwszej ręki bo to bracia
A tak sobie teraz myślę – kiedyś prosiłem właśnie o informacje z EPC czym się różni GRSI od zwykłego BP DOHC i nikt nie potrafił mi na to odpowiedzieć opierając się danymi właśnie z EPC... A takie małe OT: masz w EPC rozpisane różnice między mocą i momentem dla GTX'a i GT-R'a dla Europy i Japonii? Różnica jest ponad 20KM więc to nie jest mało...
AAAA właśnie – skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz ) to bądź tak dobry i sprawdź jaką dokładnie ma GRSI moc i moment i przy jakich obrotach.
Pozdrawiam
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin napisał(a):skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz ) to bądź tak dobry i sprawdź jaką dokładnie ma GRSI moc i moment i przy jakich obrotach.
EPC to katalog części zamiennych więc takich danych tam nie ma.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje