Naped 4x4 czy moge załozyc jakie koszta

Postprzez loudner » 29 sty 2007, 18:45

jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła. Jakie to koszta i jakie problemy. Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada? o ile wagowa zwieksza sie masa auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez tomekrvf » 29 sty 2007, 20:19

loudner napisał(a):jak nie które osoby wiedza mam silnik po swapie na silnik od GTX-a i teraz zastanwiam sie nad napedem na cztery koła

A nie prościej byłoby kupić całego GTXa/GTRa?
4WD waży 1200kg
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Orin » 29 sty 2007, 20:37

Popieram przedmówcę...
Co do przeróbki to będzie to ładna rzeźba i będzie bardziej kosztowna aniżeli zmiana całego wózka. Musiałbyś pruć (dosłownie) całą podłogę w swojej BG bo jest inna płyta podłogowa i inny bagażnik.
loudner napisał(a):Jak wyglada z eksploatacja napędu co często pada?

Jak zobaczyłem filmik z twojego podpisu to widzę że chciałbyś zapiszczeć czterema łapami na raz :] Przy takim stylu jazdy szybciutko padnie albo skrzynia, albo któryś z dyfrów (obstawiam centralny) <lol> Będziesz częściej pod autem aniżeli w nim :) A nówka skrzynia do GTR'ki nie jest tania – coś w granicach 3200 zł lub ok 2000 zł za używkę w niewiadomym stanie (pochodzącą z auta dłubanego, także pewnie nie miała lekkiego życia)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez loudner » 31 sty 2007, 22:15

ktos w mx-3 zalozył tylko nie moge znaleśc tego na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Solo » 31 sty 2007, 22:17

To był dowcip.
Pozdrawiam,
Maciek

www.tabor24.pl l maszyny i pojazdy użytkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez Pyton162 » 31 sty 2007, 22:22

loudner – smigaja ludze crx-ami podkreconmi do ponad 200km , wiec i Ty tez mozesz sie odpychac z przednich lap, nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic :D
Pyton162
 

Postprzez Orin » 31 sty 2007, 22:23

W Polsce – zgadza się – to był dowcip. Znalazłem jednak ostatnio MX-3, bodajże w USA zrobiony na AWD na bazie gratów z GT-R ... Jako bazę miał jednak silnik 2.0 DOHC... Niestety nie zapisałem linka, a było tam ze 30 fotek...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Orin » 31 sty 2007, 22:39

Pyton162 napisał(a):nie ma sensu ladowac kasy w 4 lapy, lepiej silnik podkrecic


Poniższe się tyczy tylko 2WD GRSI: Popieram, lepiej kasę wsadzić w remont skrzyni. Możliwe że masz bardzo mało znane cacko – skrzynkę G5M-R z wiskotycznym sprzęgłem na ośce .... Jeśli tak to jest to naprawdę rarytas i lepiej dbać o nią aniżeli zakatować 4wd (bo o to akurat łatwo).

Jeśli zaś bardzo chcesz 4wd to kup GLX'a (takiego jak mój, tomkarfv lub powerhorse'a) i wsadź swój silnik do tego. Wtedy w praktyce (opróćz dwóch wiskoz) otrzymujesz GTX'a którego znasz od podstaw. To ciebie na 100% taniej wyniesie aniżeli rzeźba którą chciałbyś robić... A ile części jeszcze wtedy jest na sprzedaż :)
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez pawlak32 » 31 sty 2007, 23:59

Jak obejrzałem filmik z podpisu to współczuje następnemu właścicielowi tej katowanej madzi. No chyba ze masz zamiar trzymać ją do jkońca czyli nie za długo :) A swoją drogą potem ludzie mowia ze kupili Mazde z przebiegiem 150 tys i wszystko było w niej rozsypane. A no i podziwiam za odwage lub moze za głupote jaką pokazałes na parokingu. No chyba ze masz tyle kasy ze chcesz robic 5 aut w które niebawem wytniesz. Nie chce być uszczypliwy i moze sie troche czepiam bo to nie moje auto ale jak na to patrze to szkoda mi tej Madzi. Pozdrawiam. A co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez Orin » 1 lut 2007, 00:50

pawlak32 napisał(a):co do 4WD to kup GLX-a i na nim sie baw


Ja swojego nie sprzedam.... Żal mi autka :D
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez pawlak32 » 1 lut 2007, 12:22

Orin napisał(a):Ja swojego nie sprzedam.... Żal mi autka

hehehe no ja swojego tez nie bo by mi sie serce krajało jakbym je widział w głównej roli na podobnym linku jak kolegi. Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez tomekrvf » 1 lut 2007, 23:42

Ja też sobie obejrzałem filmik. Podobno to ayto ma szperę na dyfrze ale oglądając ten filmik jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości. Czy loudner mógłby podać VIN swojej mazdy? To wyjaśniłoby moje wątpliwości......
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Orin » 2 lut 2007, 01:25

tomekrvf napisał(a):Podobno

Jeśli bazujesz na mojej opinii, to powiem tylko tyle że znalazłem info na ten temat na forum protege, bodajże w USA. Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza :( dlatego jest to jedynie gdybanie...

tomekrvf napisał(a):jakoś nie zauważyłem żeby tak było w rzeczywistości

Nie wiem jak jest z żywotnością takiej wiskozy, ale widzę że chłopakowi dosyć często się gumy palą :] Może kiedyś tam i była, a teraz jest już tylko wspomnienie?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez tomekrvf » 2 lut 2007, 10:20

Orin napisał(a):Próbowałem zdobyć jakieś szczegóły na tym forum ale neistety cisza

Na 100% w żadnym seryjnym BG DOHC nie było szpery na centralnym dyfrze. Tak mówi EPC a EPC nie kłamie
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Orin » 2 lut 2007, 11:29

Kod: Zaznacz cały
G5M-R:
Used with             BP-ZE (MY90-91)                    BP-ZE (∞ Infini)
Type                  5MT, FWD                           5MT, FWD
1st gear               3.307:1                           3.307:1
2nd gear               1.833:1                           1.833:1
3rd gear               1.310:1                           1.310:1
4th gear               1.030:1                           0.970:1
5th gear               0.795:1                           0.755:1
Final drive            4.105:1                           4.388:1
Reverse                3.166:1                           3.166:1
Differential           open                              viscous LSD
Shift mechanism:       remote, rod actuation             remote, rod actuation
Clutch Cover set load  392kgf                            392kgf
                       (3846N)                           (3846N)


Więc kto mi wytłumaczy, dlaczego tu pisze że jednak jest wiskoza?? :| W/w informacje zaczerpnięte zostały z http://protegefaq.net/
Kiedyś Krzynio323f wspominał że jak Burry miał kiedyś ukręconą półoś w swoim GRSI to od żadnej skrzyni BP DOHC nie pasowała, bo była znacznie grubsza... A miał dane z pierwszej ręki bo to bracia ;)

A tak sobie teraz myślę – kiedyś prosiłem właśnie o informacje z EPC czym się różni GRSI od zwykłego BP DOHC i nikt nie potrafił mi na to odpowiedzieć opierając się danymi właśnie z EPC... A takie małe OT: masz w EPC rozpisane różnice między mocą i momentem dla GTX'a i GT-R'a dla Europy i Japonii? Różnica jest ponad 20KM więc to nie jest mało... :D

AAAA właśnie – skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz <lol> ) to bądź tak dobry i sprawdź jaką dokładnie ma GRSI moc i moment i przy jakich obrotach.

Pozdrawiam
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez tomekrvf » 2 lut 2007, 11:44

Orin napisał(a):skoro już będziesz grzebać w EPC (bo będziesz ) to bądź tak dobry i sprawdź jaką dokładnie ma GRSI moc i moment i przy jakich obrotach.

EPC to katalog części zamiennych więc takich danych tam nie ma.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Orin » 2 lut 2007, 11:52

Ehhh... A miałem nadzieję że coś się znajdzie... :(
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez pinky » 2 lut 2007, 13:21

Orin puściłem swoje wici do ASO Mazdy, tam mają troche innego EPC'a bo zawiera specyfikacje na rynki inne od europejskich. Może oni coś więcej powiedzą.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Winetou » 2 lut 2007, 17:37

tuning
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Orin » 2 lut 2007, 17:51

Dzięki pinky
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje