Chip tuning silnika benzynowego N/A

Postprzez Ven » 28 paź 2013, 21:03

Witam... Jest na allegro wiele chip-ów do mojej M3 i to nie drogo bo od 119 do 899zł. Jest napisane ze zwiekszaja moc silnika o 25-35KM oraz moment obrotowy. Opis mówi ze instalacja jest bardzo prosta a cały proces nie szkodzi silnikowi... i tu moje pytanko :) Czy ktoś używa lub używał chip box-a w M3 BK z takim silnikiem? Jeśli tak to jakie są wrażenia ?
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez rafał88 » 28 paź 2013, 22:11

Sciema i tyle, jak kazdy chipbox.Temat juz byl i wlasnie do wolnossaka, takze daj sobie siana:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Neonixos666 » 29 paź 2013, 18:41

Ven napisał(a):Jest napisane ze zwiekszaja moc silnika o 25-35KM oraz moment obrotowy


<lol> <lol> <lol> ludzka wyobraźnia nie zna granic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9475 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez NarsilSW » 3 lis 2013, 20:30

Witam,
Z góry przepraszam, jeżeli moje pytanie wyda się naiwne, ale temat tego posta jest taki jaki jest, więc pytam :p. Mam Mazdę 3 1.6 benzynę i zastanawiam się nad tzw. chip tuninigiem (tzn. chodzi mi o wgranie nowego programu jakkolwiek to się nazywa). Znalazłem taką stronę: http://www.44tuning.pl/, gdzie po wpisaniu mojego modelu wyszło (orientacyjnie, oczywiście), że wzrost mocy jest o około 26 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to nie jest wynik imponujący i dużo zależy od pomiarów mojego samochodu na hamowni. Ale czy jest to możliwe? Firma wygląda na rzetelną, przynajmniej z informacji zamieszczonych u nich na stronie :p. Druga sprawa, czy wymiana układu wydechowego przy okazji tego tuningu tez miałaby wpływ na osiągi? No i czy jest to opłacalne? Chodzi mi głównie o to, żeby samochód był trochę zrywniejszy niż jest teraz. Z góry dzięki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 00:13
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 2004

Postprzez carsik » 3 lis 2013, 21:51

Nie jest to możliwe. W silniku spalinowym moment obrotowy a zatem i moc jest generowana z prostego przełożenia – tlen plus paliwo. Zatem aby dostać więcej mocy należy do silnika dostarczyć więcej powietrza i można wtedy dolać paliwa. To tak w znacznym skrócie ale powinno Ci to wyjaśnić, że to czyste bzdury na tej stronce wypisują.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez Shaarky » 3 lis 2013, 22:10

Krócej – chcesz chiptuning = kup diesla <czarodziej> TO bardzo wielkiem skrócie – tak przynajmniej ja to rozumie :) Chyba były przypadki montażu Turbo do benzyn, ale to raczej kilkunastokrotnie wyższy koszt niż CHIP...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez carsik » 3 lis 2013, 22:30

no cóż, radość kosztuje :D . Montaż suszarki pociąga za sobą całkiem sporo zmian, to i koszty muszą być.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez NarsilSW » 3 lis 2013, 23:24

Hmmm... chyba rozumiem :p. Ale suszarka to dla mnie zbyt duża ingerencja w silnik. Choć pewnie zmieniłoby to dużo :p. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam :).
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 00:13
Posty: 19
Auto: Mazda 3 1.6 2004

Postprzez Przemek323c » 3 lis 2013, 23:52

Jesli jestes typowym kowalskim i chcesz suszare to albo musisz miec worek kasy albo dlubac samemu bo czesto da sie to ogarnac w ludzkich pieniadzach, jednak wymagane jest kupe wiedzy, doswiadczenia i umiejetnosci z roznych dziedzin.
Przemek323c
 

Postprzez piwo » 11 lis 2013, 10:28

fajnym modem by zwikeszyc ilosc pwoeitrza docierajacego do silnika jest obrobka glowicy. nie jest to tani mod (kolo 1500 obrobka do tego uszczleka pod glowice z 300 plus demontaz montaz i wysylka pewnie kolejne 300zl). ale w zamian otrzymujemy wiekszy niuton o okolo 10% w calym zakresie obrotow.
viewtopic.php?t=41083&postdays=0&postorder=asc&start=480

strojenie nie bedzie potrzebne w wiekszosci przypadkow bo komp raczej sie zaadaptuje do nowych warunkow. zreszta wiekszosc seryjnych kompow jest przelanych wiec tylko czeka na dodatkowe powietrze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4742 (224/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez marcin255 » 11 lis 2013, 12:14

Ja robiłem sam porting co dało ( z dolotem itp. ) 166 KM i 209 Nm co dało 14% więcej momentu.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Shaarky » 11 lis 2013, 16:54

Porting?! możesz rozwinąć temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez marcin255 » 11 lis 2013, 18:28

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Przemek323c » 12 lis 2013, 08:33

Ciezko uwierzyc ze sam porting przyczynil sie do takiego wzrostu, chyba ze glowica miala duzo niedorobek fabrycznych (wady odlewu i obrobki).
Przemek323c
 

Postprzez marcin255 » 13 lis 2013, 00:01

Przemek323c napisał(a):Ciezko uwierzyc ze sam porting przyczynil sie do takiego wzrostu, chyba ze glowica miala duzo niedorobek fabrycznych (wady odlewu i obrobki).

Porting to 80 % niwelowanie tych niedoróbek bo to masowe odlewy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Neonixos666 » 13 lis 2013, 00:29

marcin255 a hamowałeś auto bez przerobionego dolotu z portingiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9475 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcin255 » 13 lis 2013, 08:25

nie – ale z samego portingu powinno być 8-10 % więcej momentu 5% mocy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Shaarky » 13 lis 2013, 09:50

Mocno jestem zainteresowany :) Koszty to około 2000zł tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez marcin255 » 13 lis 2013, 10:04

Shaarky napisał(a):Mocno jestem zainteresowany :) Koszty to około 2000zł tak?


coś koło tego Ja robiłem sam przy okazji remontu silnika ale są firmy które to robią 1800-2500 zł

http://www.ecuproject.pl/kontakt

chłopaki robią za ok 2 tys. z pomiarami przed i po
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piwo » 16 lis 2013, 20:06

w cenie montaz demontaz i czesci (uszczelka gliwcy, sruby, olej , plyny itd.) ?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4742 (224/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje