Swap silnika. Co wybrać i czy bedzie pasować?

Postprzez piwo » 13 kwi 2008, 09:56

kosci sa kazda inna ze nie ma mozliwosci pomylki.pospisuj sobie tylko mniej wiecej w ktore miejsce ida a na pewno sie nie pomylisz,inne piasty sa w 1,8dohc i sohc
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez PumaRST » 13 kwi 2008, 10:16

piwo napisał(a):kosci sa kazda inna ze nie ma mozliwosci pomylki.pospisuj sobie tylko mniej wiecej w ktore miejsce ida a na pewno sie nie pomylisz,inne piasty sa w 1,8dohc i sohc


ale kosci sie spinajaze sobą jak rozumiem?? i jak nie pomyle sie z miejscem przeznaczenai danej kości to musi działac wiazka od 1,6DOHC z mojainstalacjaw aucie?? czy moze zrobili inne kości tak ze nei zepne tych 2 wiązek ze soba zebyu było OK.

co do piast to nie zmieniając półosi nie musze ruszać tych starych. bo same hamulce zapne na zwrotnice. Jesli dobrze zrozumiałem
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez Jacek176 » 13 kwi 2008, 13:16

piwo napisał(a):a kable mysle ze nie beda sie pokrywac chodz nie moge powiedziec na sto procent.ja zmienialem z 1,8 sohc na 1,8 dohc i wiazki sie roznily znaczaco.

Tak naprawde to różni się tylko 1 wtyczka. Ta do podłączenia listwy wtryskiwaczy. W DOHC są 2 dodatkowe złącza sterujące systemem VICS, którego w SOHC nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez PumaRST » 13 kwi 2008, 13:54

Jacek176 napisał(a):Tak naprawde to różni się tylko 1 wtyczka. Ta do podłączenia listwy wtryskiwaczy. W DOHC są 2 dodatkowe złącza sterujące systemem VICS, którego w SOHC nie ma.


ale jesli sie nie myle to akurat wiązka do kolektora ssącego powinna byc przy silniku i łaczyć sie z wiązka od ecu a nei z wiązką główną
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez Jacek176 » 13 kwi 2008, 15:21

Mysz&Puma napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Tak naprawde to różni się tylko 1 wtyczka. Ta do podłączenia listwy wtryskiwaczy. W DOHC są 2 dodatkowe złącza sterujące systemem VICS, którego w SOHC nie ma.


ale jesli sie nie myle to akurat wiązka do kolektora ssącego powinna byc przy silniku i łaczyć sie z wiązka od ecu a nei z wiązką główną

Nie za bardzo wiem o czym mówisz. Jest tylko 1 duża wiązka łącząca silnik z ECU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez PumaRST » 13 kwi 2008, 15:33

dobra bo chyba wprowadzam zamieszanie :D

postaram sie wyjaśni9c inaczej o co pytam: w aucie jest główna wiazka elektryczna, światała, wycieraczki, kokpit itd, oraz 2 wiązka do silnika, czyli od ecu do wszystkich czujników silnika oraz łączy sie w jakiś tam sposób z wiązką główna dając sygnał na pompe, czy obrotomierz . wkazdym razie z rególy obie te wiązki są w jakims tan miejscu połączone.

I moje ptanie jest takie czy połącze wiązke silnika 1,6 16v DOHC z wiązka główną w aucie BG 1,6?

No chyba ze mazda zrobiła tak ten myk że wiazki wcale sie nei łączą ze sobą i moje pytanie jest pomyłą wynikajacą z nie wiedzy.
mam nadzieje ze teraz wyjasniłem o co pytam.
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez piwo » 13 kwi 2008, 16:06

wiazke od strony wnetrza rozlaczasz przy komputerze pod nogami pasazera ad w komorze silnika ida kabelki na osprzet silnika listwe wtryskiwaczy listwe bezpiecznikow glownych.wymieniana wiazek nie jest problemem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje