Wlot powietrza B2500
Strona 1 z 1
Z racji olbrzymiej popularności Mazdy B2500 w naszym klubie postanowiłem zamieścić fotorelację z montażu przedłużenia wlotu powietrza do tejże. Przyda sie na pewno wieeelu osobom . Oryginalny wlot kosztują ponad 2,5 tysia a poza tym sa niedostępne, z popularnych modeli np nissana patrola, za cholere nie pasują (inaczej otwierane drzwi) więc dłubiemy sami.
Zaczynamy po kolei:
Po pierwsze odwiedzamy sklep z osprzetem rolniczym i poszukujemy zakończenia naszego snorkela, tzw grzybka. Można kupić oryginał np nissana patrola, cena ok 400-500 zł, można kupić grzybek od jednego z zachodnich ciągników rolniczych – cena 20 zł, kupujemy także w najbliższym sklepie hydraulicznym rurki fi 75mm wraz z kolankami a za resztę piwo niezbędne do tego rozdzaju prac warsztatowych
Skompletowane elementy
Rurki pozbywamy zgrubień z uszczelkami (chyba że komuś podobają sie widoczne kolanka). Ja użyłem wyrzynarki
odcięte pozostałości wywalamy
przy pomocy kleju
łączymy wszytko w całość
pamiętając aby krzywizny dopasować na aucie
teraz próbujemy podłączyć naszą "instalację" do filtra powietrza
w tym celu, naszej wyrzynarce oklejamy stopkę taśmą aby nie rysować lakieru podczas wycinania otworu na przejście rury
i tniemy
przymierzamy wstępnie snorkel
Pasuje. teraz robimy mocowanie aby pierwsza lepsza gałąź w lesie nam go nie zabrała. Ja użyłem do tego szerokich opasek zaciskowych, założyłem dookoła rury, uformowałem sobie końcówkę tak aby pasowała do mocowania listwy na krawędzi szyby
i przykręcamy
trzyma się mocno
Zatem pozostały już tylko kosmetyczne zabiegi. Zaopatrzony w matę szklaną, żywicę i farbę w sprey koloru czarnego pobawiłem się w małego modelarza oklejając rurę matą nasączoną żywicą, tak aby schowac nierówności na łączeniach, a dodatkowo wzmocnić całą konstrukcję. Zdjęc z laminowania nie mam, bo to taka brudna robota, że nawet jak aparatu chwycić nie było. Po zalaminowaniu i wyschnięciu, malujemy wedle gustu.
Efekt końcowy wygląda tak
Koszty:
Rurki : ok 70 zł
Klej, farba ,opaski ok 30 zł
Żywica, mata – 30 zł
Piwo marki tyskie sztuk sześcipaki dwa ok 30 zł
Efekt – działa
Zaczynamy po kolei:
Po pierwsze odwiedzamy sklep z osprzetem rolniczym i poszukujemy zakończenia naszego snorkela, tzw grzybka. Można kupić oryginał np nissana patrola, cena ok 400-500 zł, można kupić grzybek od jednego z zachodnich ciągników rolniczych – cena 20 zł, kupujemy także w najbliższym sklepie hydraulicznym rurki fi 75mm wraz z kolankami a za resztę piwo niezbędne do tego rozdzaju prac warsztatowych
Skompletowane elementy
Rurki pozbywamy zgrubień z uszczelkami (chyba że komuś podobają sie widoczne kolanka). Ja użyłem wyrzynarki
odcięte pozostałości wywalamy
przy pomocy kleju
łączymy wszytko w całość
pamiętając aby krzywizny dopasować na aucie
teraz próbujemy podłączyć naszą "instalację" do filtra powietrza
w tym celu, naszej wyrzynarce oklejamy stopkę taśmą aby nie rysować lakieru podczas wycinania otworu na przejście rury
i tniemy
przymierzamy wstępnie snorkel
Pasuje. teraz robimy mocowanie aby pierwsza lepsza gałąź w lesie nam go nie zabrała. Ja użyłem do tego szerokich opasek zaciskowych, założyłem dookoła rury, uformowałem sobie końcówkę tak aby pasowała do mocowania listwy na krawędzi szyby
i przykręcamy
trzyma się mocno
Zatem pozostały już tylko kosmetyczne zabiegi. Zaopatrzony w matę szklaną, żywicę i farbę w sprey koloru czarnego pobawiłem się w małego modelarza oklejając rurę matą nasączoną żywicą, tak aby schowac nierówności na łączeniach, a dodatkowo wzmocnić całą konstrukcję. Zdjęc z laminowania nie mam, bo to taka brudna robota, że nawet jak aparatu chwycić nie było. Po zalaminowaniu i wyschnięciu, malujemy wedle gustu.
Efekt końcowy wygląda tak
Koszty:
Rurki : ok 70 zł
Klej, farba ,opaski ok 30 zł
Żywica, mata – 30 zł
Piwo marki tyskie sztuk sześcipaki dwa ok 30 zł
Efekt – działa
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Musze to obejrzeć z bliska – chyba nawet dzisiaj to zrobie
Tutaj fota Mazdeczki ze "snorkelem" zamiast grzybka wlot skierowany do przodu – chyba żeby lepiej powietrze zasysał. Poza tym widać że autko gania po terenie
[/img]
Tutaj fota Mazdeczki ze "snorkelem" zamiast grzybka wlot skierowany do przodu – chyba żeby lepiej powietrze zasysał. Poza tym widać że autko gania po terenie
[/img]
Ostatnio edytowano 15 wrz 2006, 16:05 przez Misiek-Bełchatów, łącznie edytowano 1 raz
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
trochę żal ciąć błotnik, czy jakoś zabezpieczyłeś go ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Misiek – nie podskoczysz bo jade dzisiaj testować na trzy dni po Bugu sie taplać a oryginalny snorkel kosztuje tyle że wolałbym na wakacje kase przeznaczyć.
A madzia nie biedna, Ona tak lubi, jak raz w miesiacu w terenie nie pojeździ to mam wrażenie, że sie zamula . Na otwór dostała zabepieczenie antykorozyjne w zaprzyjaźnionej firmie.Poza tym lepiej wyciąć dziurę, niż ją utopić, jej przeznaczeniem jest jazda w terenie, czasami zdarzała sie głęboka woda, raz udało mi się ją zalać więc wolę lepiej nie ryzykować.
A madzia nie biedna, Ona tak lubi, jak raz w miesiacu w terenie nie pojeździ to mam wrażenie, że sie zamula . Na otwór dostała zabepieczenie antykorozyjne w zaprzyjaźnionej firmie.Poza tym lepiej wyciąć dziurę, niż ją utopić, jej przeznaczeniem jest jazda w terenie, czasami zdarzała sie głęboka woda, raz udało mi się ją zalać więc wolę lepiej nie ryzykować.
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Pablo napisał(a):Misiek – nie podskoczysz bo jade dzisiaj testować na trzy dni po Bugu sie taplać
Zanim wystartujesz to będzie już po oględzinach ... własnie wyjeżdzam z domu
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Misiek – co do tego auta i tych ślicznych rułek, to gwarantuje Ci, że z tym w teren nie pojedzie. Jak kupiłem madzie, miałem identyczne oryginalne mazdy. Nadają się tylko na bulwar albo dyskotekę, w terenie to nawet za to auta nie podniesiesz, ba co ja mówie, kilkoro chłopa jak na tym staneło żeby auto odciążać, to sie wygieło. Sprzedałem czym prędzej, gośc to sobie do mercedesa ML-a wziął
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Pablo napisał(a):Misiek – co do tego auta i tych ślicznych rułek, to gwarantuje Ci, że z tym w teren nie pojedzie. Jak kupiłem madzie, miałem identyczne oryginalne mazdy. Nadają się tylko na bulwar albo dyskotekę, w terenie to nawet za to auta nie podniesiesz, ba co ja mówie, kilkoro chłopa jak na tym staneło żeby auto odciążać, to sie wygieło. Sprzedałem czym prędzej, gośc to sobie do mercedesa ML-a wziął
Kojaże to orurowanie, a nie będe wspominał zimowego wypadu na zwały z łodziakami jak się z bajerem trzymaliśmy rurek na kipie
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Eeee te z tyłu zostawiłem co mi przeszkadza, a ludzie będą mieć sie za co trzymać.Miałem kiedyś takie , jak to znajomy ujął " slicznie chromowane pedalski progi" i to one poszły do Żyda. Zimą już ich chyba nie miałem o ile mnie pamięć nie myli
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Eeeeee? Temat jest hmmm oryginalny, a wszystko co oryginalne jest lepsze: dżinsy, filmy, płyty
Hardcore na maxa, ale mi sie podoba gratulacje osiagniecia sukcesu i poszerzenia definicji tuningu
Hardcore na maxa, ale mi sie podoba gratulacje osiagniecia sukcesu i poszerzenia definicji tuningu
Less roof, more fun
@Udesky – folia karbonowa sie odklei pod wodą, zedrze ją gałąź, wiec może i ładnie ale nie praktycznie
@Puhcio – stożek fajna sprawa ale szybko sie syfi, koledzy już testowali, efekt raczej mizerny, poza tym podczas deszczu moknie
Madzia właśnie przetrwała z sukcesem weekendowe moczenia, a bywało że woda momentami na maskę właziła. Kolejny "tuning" wszystkie przekaźniki wędrują w podwójne opakowanie ochronne..... z grubej prezerwatywy Ciekawe czy jak mi "gumka" w tym wypadku pęknie i coś zaleję to moge mieć do producenta pretencje hehehe
Później solidne progi i stalowy zderzak. Będę relacjonował
Jak ktoś chce to mam jeszcze fotki z montażu przetwornicy 220 , halogenów dachowych i podnoszenia mazdy na zawieszeniu.
@Puhcio – stożek fajna sprawa ale szybko sie syfi, koledzy już testowali, efekt raczej mizerny, poza tym podczas deszczu moknie
Madzia właśnie przetrwała z sukcesem weekendowe moczenia, a bywało że woda momentami na maskę właziła. Kolejny "tuning" wszystkie przekaźniki wędrują w podwójne opakowanie ochronne..... z grubej prezerwatywy Ciekawe czy jak mi "gumka" w tym wypadku pęknie i coś zaleję to moge mieć do producenta pretencje hehehe
Później solidne progi i stalowy zderzak. Będę relacjonował
Jak ktoś chce to mam jeszcze fotki z montażu przetwornicy 220 , halogenów dachowych i podnoszenia mazdy na zawieszeniu.
Częste mycie skraca życie.....
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje