Wlot powietrza B2500

Postprzez Pablo » 15 wrz 2006, 15:44

Z racji olbrzymiej popularności Mazdy B2500 w naszym klubie <lol> <lol> postanowiłem zamieścić fotorelację z montażu przedłużenia wlotu powietrza do tejże. Przyda sie na pewno wieeelu osobom <lol> . Oryginalny wlot kosztują ponad 2,5 tysia a poza tym sa niedostępne, z popularnych modeli np nissana patrola, za cholere nie pasują (inaczej otwierane drzwi) więc dłubiemy sami.

Zaczynamy po kolei:

Po pierwsze odwiedzamy sklep z osprzetem rolniczym ;) i poszukujemy zakończenia naszego snorkela, tzw grzybka. Można kupić oryginał np nissana patrola, cena ok 400-500 zł, można kupić grzybek od jednego z zachodnich ciągników rolniczych <lol> – cena 20 zł, kupujemy także w najbliższym sklepie hydraulicznym rurki fi 75mm wraz z kolankami a za resztę piwo niezbędne do tego rozdzaju prac warsztatowych :)

Skompletowane elementy

Obrazek

Rurki pozbywamy zgrubień z uszczelkami (chyba że komuś podobają sie widoczne kolanka). Ja użyłem wyrzynarki ;)

Obrazek

odcięte pozostałości wywalamy

Obrazek

przy pomocy kleju

Obrazek

łączymy wszytko w całość

Obrazek

pamiętając aby krzywizny dopasować na aucie

Obrazek

teraz próbujemy podłączyć naszą "instalację" do filtra powietrza

Obrazek

w tym celu, naszej wyrzynarce oklejamy stopkę taśmą aby nie rysować lakieru podczas wycinania otworu na przejście rury

Obrazek

i tniemy

Obrazek

przymierzamy wstępnie snorkel

Obrazek

Pasuje. teraz robimy mocowanie aby pierwsza lepsza gałąź w lesie nam go nie zabrała. Ja użyłem do tego szerokich opasek zaciskowych, założyłem dookoła rury, uformowałem sobie końcówkę tak aby pasowała do mocowania listwy na krawędzi szyby

Obrazek

i przykręcamy

Obrazek

trzyma się mocno
Obrazek
Obrazek

Zatem pozostały już tylko kosmetyczne zabiegi. Zaopatrzony w matę szklaną, żywicę i farbę w sprey koloru czarnego pobawiłem się w małego modelarza oklejając rurę matą nasączoną żywicą, tak aby schowac nierówności na łączeniach, a dodatkowo wzmocnić całą konstrukcję. Zdjęc z laminowania nie mam, bo to taka brudna robota, że nawet jak aparatu chwycić nie było. Po zalaminowaniu i wyschnięciu, malujemy wedle gustu.
Efekt końcowy wygląda tak

Obrazek

Koszty:

Rurki : ok 70 zł
Klej, farba ,opaski ok 30 zł
Żywica, mata – 30 zł
Piwo marki tyskie sztuk sześcipaki dwa ok 30 zł

Efekt – działa ;)


Obrazek
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Misiek-Bełchatów » 15 wrz 2006, 16:01

Musze to obejrzeć z bliska – chyba nawet dzisiaj to zrobie :)

Tutaj fota Mazdeczki ze "snorkelem" zamiast grzybka wlot skierowany do przodu – chyba żeby lepiej powietrze zasysał. Poza tym widać że autko gania po terenie :)

Obrazek[/img]
Ostatnio edytowano 15 wrz 2006, 16:05 przez Misiek-Bełchatów, łącznie edytowano 1 raz
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez jacobs » 15 wrz 2006, 16:04

biedna madzia <głaszcze>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez polnik@studio » 15 wrz 2006, 16:04

trochę żal ciąć błotnik, czy jakoś zabezpieczyłeś go ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Pablo » 15 wrz 2006, 16:21

Misiek – nie podskoczysz bo jade dzisiaj testować na trzy dni po Bugu sie taplać :) :) a oryginalny snorkel kosztuje tyle że wolałbym na wakacje kase przeznaczyć.

A madzia nie biedna, Ona tak lubi, jak raz w miesiacu w terenie nie pojeździ to mam wrażenie, że sie zamula <lol> . Na otwór dostała zabepieczenie antykorozyjne w zaprzyjaźnionej firmie.Poza tym lepiej wyciąć dziurę, niż ją utopić, jej przeznaczeniem jest jazda w terenie, czasami zdarzała sie głęboka woda, raz udało mi się ją zalać więc wolę lepiej nie ryzykować.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Misiek-Bełchatów » 15 wrz 2006, 16:24

Pablo napisał(a):Misiek – nie podskoczysz bo jade dzisiaj testować na trzy dni po Bugu sie taplać


Zanim wystartujesz to będzie już po oględzinach ... własnie wyjeżdzam z domu :)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Pablo » 15 wrz 2006, 16:24

Misiek – co do tego auta i tych ślicznych rułek, to gwarantuje Ci, że z tym w teren nie pojedzie. Jak kupiłem madzie, miałem identyczne oryginalne mazdy. Nadają się tylko na bulwar albo dyskotekę, w terenie to nawet za to auta nie podniesiesz, ba co ja mówie, kilkoro chłopa jak na tym staneło żeby auto odciążać, to sie wygieło. Sprzedałem czym prędzej, gośc to sobie do mercedesa ML-a wziął
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Misiek-Bełchatów » 15 wrz 2006, 16:27

Pablo napisał(a):Misiek – co do tego auta i tych ślicznych rułek, to gwarantuje Ci, że z tym w teren nie pojedzie. Jak kupiłem madzie, miałem identyczne oryginalne mazdy. Nadają się tylko na bulwar albo dyskotekę, w terenie to nawet za to auta nie podniesiesz, ba co ja mówie, kilkoro chłopa jak na tym staneło żeby auto odciążać, to sie wygieło. Sprzedałem czym prędzej, gośc to sobie do mercedesa ML-a wziął


Kojaże to orurowanie, a nie będe wspominał zimowego wypadu na zwały z łodziakami jak się z bajerem trzymaliśmy rurek na kipie :D
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Pablo » 15 wrz 2006, 16:31

Eeee te z tyłu zostawiłem co mi przeszkadza, a ludzie będą mieć sie za co trzymać.Miałem kiedyś takie , jak to znajomy ujął " slicznie chromowane pedalski progi" i to one poszły do Żyda. Zimą już ich chyba nie miałem o ile mnie pamięć nie myli
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Udesky » 15 wrz 2006, 17:13

A ja bym te rurki jeszcze folia karbonowa obkleil zeby jakos lepiej wygladalo :D ogulnie niezly pomysl
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Puhcio » 15 wrz 2006, 18:29

Mogłeś stożek u góry założyc <lol>

Świetna robota <spoko>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 15 wrz 2006, 22:43

A ja myślałem że to tak zostanie hahaha ...i se myśle... o bosze <jelen>

Obrazek
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Fiveopac » 16 wrz 2006, 00:32

Eeeeee? Temat jest hmmm oryginalny, a wszystko co oryginalne jest lepsze: dżinsy, filmy, płyty <lol>
Hardcore na maxa, ale mi sie podoba :] gratulacje osiagniecia sukcesu i poszerzenia definicji tuningu ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pablo » 18 wrz 2006, 10:33

@Udesky – folia karbonowa sie odklei pod wodą, zedrze ją gałąź, wiec może i ładnie ale nie praktycznie :)
@Puhcio – stożek fajna sprawa ale szybko sie syfi, koledzy już testowali, efekt raczej mizerny, poza tym podczas deszczu moknie

Madzia właśnie przetrwała z sukcesem weekendowe moczenia, a bywało że woda momentami na maskę właziła. Kolejny "tuning" wszystkie przekaźniki wędrują w podwójne opakowanie ochronne..... z grubej prezerwatywy ;) Ciekawe czy jak mi "gumka" w tym wypadku pęknie i coś zaleję to moge mieć do producenta pretencje hehehe
Później solidne progi i stalowy zderzak. Będę relacjonował :D
Jak ktoś chce to mam jeszcze fotki z montażu przetwornicy 220 , halogenów dachowych i podnoszenia mazdy na zawieszeniu.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Puhcio » 18 wrz 2006, 18:31

Pablo napisał(a):@Puhcio – stożek fajna sprawa ale szybko sie syfi, koledzy już testowali, efekt raczej mizerny, poza tym podczas deszczu moknie


To był tylko taki żart a'la tuning :P
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Pablo » 19 wrz 2006, 08:51

chyba "tjunink" ;)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez tomekrvf » 19 wrz 2006, 09:46

[tiiit] ssak! Castorama może z powodzeniem zostac sklepem tjuningowym:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Pablo » 19 wrz 2006, 15:37

pierwszy hipermarket tuningowy <lol> <lol>
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje