turbina w 323f 1,8 16v?

Postprzez rasputin » 25 cze 2006, 09:49

Witam wszystkich. Tak sobie czytam i myśle zy nie było śmiałka, który spróbowałby użyć do nasze mzazdy turbny z audi 1.8t? Ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie? Moze się orientujecie czy te silniki audi mają kte tłoki i krowody? Prosze o opinie, pozdawiam wszystich :)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 09:41
Posty: 69
Skąd: Pruszków
Auto: 323f 1.8 16 v BG

Postprzez siwy_dymek » 25 cze 2006, 10:51

rasputin to zalezy na ile chcesz wykrecic silnik, od tego zalezy czy bedzie trzeba zkuc silnik czy nie! Ale sama turbina to nei wszystko... :]
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez check » 26 cze 2006, 10:48

No no .. turbina..chyba już wątek turbiny był poruszany wiele razy..i przeważnie odp. jest taka : Jak masz trochę kasy to możesz się brać za to ..a jeżeli nie to lepiej jeźdźij i ciesz się seryjną , również zwinną madzią ;)
Audi TT chyba nie ma seryjnie kutych tłoków i korbowodów ale na 100% nie powiem ..:]
Pozdrawiam Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez siwy_dymek » 26 cze 2006, 11:26

Kute tloki nei sa konieczne, ale jak chcesz zakladac turbo to 10k zl. Chyba ze sie zrobi wiekszosc samemu, gdzieniegdzie wykaze troche sprytu i na czesciach z USA, to moze wyjdzie troche taniej
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez check » 26 cze 2006, 11:36

Ciekawe jaki chce mieć wzrost mocy :P ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez tomekrvf » 26 cze 2006, 11:40

Korbowody na 100% ma kute tak samo jak twoja mazda.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez siwy_dymek » 26 cze 2006, 12:02

tomekrvf napisał(a):Korbowody na 100% ma kute tak samo jak twoja mazda.


u mnie w 1.8 sa kute korbowody? :|
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Papajo » 26 cze 2006, 12:24

w 1.8T nie ma co prawda kutych gratów ale elementy seryjne należa do BARDZO wytrzymałych i mozna na nich uzyskać spore moce.

tomekrvf napisał(a):tak samo jak twoja mazda

Tomek jesteś pewien ? <oczy> Bo mi sie wydaje ze tak nie jest. FP/FS na pewno nie ma kutych elementów (do FS jest zestaw dostepny za wielka wodą za ponad 800$ korby+tloki)
W BP wzmocnione elementy są jedynie w GTR (info od Burrego) ale nie jest to typowe zakucie.
A czy BP od BP Turbo (GTR) nie rozni sie też korbami ? (bo tloki to ma na 100% inne) <oczy>

To jak to jest?
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez siwy_dymek » 26 cze 2006, 12:28

Mi sie wydaje ze jak na 114KM z 1.8 to watpie zeby cokolwiek zakuwali! W dodatku przy kompresji 9.1 to juz prawie ze pewne!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez tomekrvf » 26 cze 2006, 13:27

Papajo napisał(a):Tomek jesteś pewien ?

Tak. Wały i korbowody są odkuwkami (no poza nielicznymi przypadkami że odlewane są z żeliwa i powierzchniowo odbielane-np wał korbowy w malarze)
Nawet w swoim Junaku mam kuty korbowód.
Kwestia z jakiego materiału się robi odkuwkę.
Miejsce na korbie wskazane strzałką to odcięcie wąsów które powstają na styku stempla z matrycą.
Taka jest technologia wytwarzania tych części i tyle (podobnie jak wałki w skrzyni biegów i kupa innych rzeczy w aucie)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Briareos » 26 cze 2006, 13:36

Ja mam informacje, że wszystkie BP – oprócz dziwnych modeli na Australię, ew. USA, które mają stalową miskę – mają kute korbowody. I wał też. Były też dostępne kute tłoki z Mazdaspeed. Jeśli tłoki w BP-ZET się różnią, to raczej ze względu na inne sprężanie.

Turbo można dorzucić bez problemów do BP-DE z BA i silnik to wytrzyma. Skrzynia F niestety nie... trzeba skombinować z BA do ok. połowy '95, albo z BG. Poprzedni model ma chyba jeszcze chłodnicę oleju, której w BA już nie ma, a do turbo zdecydowanie jest wskazana.
W ogóle to BP jest zaprojektowany mocno na zapas, w stosunku do mocy jaką daje z pojemności (w porównaniu np. do silników Hondy czy Toyoty), ale też jest niezawodny. Oczywiście, wyjście poza 200 kucy się wiąże z ryzykiem, ale jest opinia o tym silniku, że nawet pociągnięty do 250 spokojnie pojedzie jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km. Później trzeba się nim będzie mocniej zainteresować.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez check » 26 cze 2006, 13:43

No 250 KM to już nie wiem czy na codzienną jezdę na przednio osiówkę to nie za dużo ....ale może i nie :D
Pozdrawiam Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Papajo » 26 cze 2006, 14:06

No dobra – to dlaczego wlasciciele GTR-ek twierdzą, ze nie maja kutych bebechów (tylko "wzmacniane") ??
Moze o to samo chodzi w BP <oczy> Własnie chyba chodzi tu o rodzaj materiału.......

Briareos napisał(a):Jeśli tłoki w BP-ZET się różnią, to raczej ze względu na inne sprężanie.

tak.... bo sprezanie w GTR wynosi 8,2:1 a w BP 9,1:1 i denka tłoków są na 100% inne

Tomek – a moze masz jakieś info jak to wyglada w FP/FS ??
Przykro by było gdyby taka korba się potem wygieła :|
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez siwy_dymek » 26 cze 2006, 14:22

Briareos napisał(a):Skrzynia F niestety nie... trzeba skombinować z BA do ok. połowy '95

ja na szczescie chyba taka mam :D Pierwsza rejestracja w maju 95 roku :)


Briareos napisał(a):W ogóle to BP jest zaprojektowany mocno na zapas, w stosunku do mocy jaką daje z pojemności (w porównaniu np. do silników Hondy czy Toyoty


na zapas napewno, ale to raczej ze wzgledu na zywotnosc. Jesli chodzi o honde, to ona bardzo wykreca silniki i przy tym takze sa bardzo zywotne, a moze nawet zywotniejsze niz mazdy. Co do toyoty, to raczej parametry pojemnosc/moc ma podobne jak mazda i takze bardzo dluga zowotnosc

Briareos wiesz cos moze wiecje na temat normalnego BP 114KM, chodzi mi o slabe punkty jesli go sie troche na mocy wykreci no i przy kreceniu do wysokich rpm'ow? Jak znosi to hydraulika?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez tomekrvf » 26 cze 2006, 14:37

Papajo, większość ludzi ma niezbyt duże pojęcie na temat budowy silników i technologii wytwarzania poszczególnych elementów. Firmy tuningowe oferują kute graty tyle że z lepszych materiałów czyli ze stali wysokostopowych. Normalnie korbowód zrobiony jest ze stali węglowej wysokiej jakości (C 0.4%...0.45%) lub ze stali niskostopowej głównie chromowo-niklowej, później ulepszanej cieplnie.
Wał korbowy to odkuwka lub odlew. Japończycy wały korbowe odkuwają.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez tomekrvf » 26 cze 2006, 14:39

siwy_dymek napisał(a):Jak znosi to hydraulika?

Mi się udało na KJSach kilka razy przekręcić silnik za koniec skali obrotomierza (redukcja na jedynkę przy zbyt dużej prędkości) i nic się nie stało.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez siwy_dymek » 26 cze 2006, 14:49

tomekrvf napisał(a):siwy_dymek napisał:
Jak znosi to hydraulika?

Mi się udało na KJSach kilka razy przekręcić silnik za koniec skali obrotomierza (redukcja na jedynkę przy zbyt dużej prędkości) i nic się nie stało.


Tyle to ja wiem, myslisz ze nei sprawdzalem przy ilu jest odcinka?? ;) 7400 i trzeba zmieniac bieg :D
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez tomekrvf » 26 cze 2006, 15:16

BP SOHC odcina przy 6500 a ja widziałem ponad osiem :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez siwy_dymek » 26 cze 2006, 15:19

Mogles miec przeklamanie obrotomierza, chyba ze masz rev limiter cos pochrzaniony! U mnei w DOHV jak odcina jest 7450, ale pewnie to tez z jakims przeklamaniem!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Briareos » 26 cze 2006, 15:22

siwy_dymek napisał(a):7400 i trzeba zmieniac bieg

Tylko że – jeśli dobrze zrozumiałem – tomekrvf wyjechał mocno poza 8000 :)

Kute to jedno, z czego kute to drugie. Wykute elementy mają lepszą udarność w stosunku do odlanych z tego samego materiału, więc mogą być np. cieńsze i lżejsze. Co do słabych puntków, to może przedmówca się wypowie :P Ja tylko wyczytałem, że w BP pierwsze lecą panewki korbowodów.
Na jednej ze stron znalazłem informację, że jest do BP zestaw do konwersji z HLA na popychacze z regulacją podkładkami (coś jak w Z5), ale tylko taka przeróbka niewiele daje. Podobno też są wersje silnika BP zrobione po roku '99 (nie wiem czy w Mazdach, czy np. do Kia nie szły) ze stopniem kompresji 10:1, nieco wzmocnioną głowicą i kapkę ulepszonymi zaworami. Jak rozumiem, jest to odmiana oparta o wersję bez HLA. Nie mogę jednak znaleźć żadnych bardziej oficjalnych materiałów na ten temat :|
Z tego co pamiętam, to taka bardziej "wypasiona" wersja tego silnika wyciągała ponad 160 koni. Jako wolnossąca, oczywiście. I to jest limit dla BP, chyba że ktoś chce go rozbierać na drobne co tysiąc km.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje