turbina w 323f 1,8 16v?
Witam wszystkich. Tak sobie czytam i myśle zy nie było śmiałka, który spróbowałby użyć do nasze mzazdy turbny z audi 1.8t? Ma ktos jakies doswiadczenie w tym temacie? Moze się orientujecie czy te silniki audi mają kte tłoki i krowody? Prosze o opinie, pozdawiam wszystich :)
- Od: 25 cze 2006, 09:41
- Posty: 69
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323f 1.8 16 v BG
rasputin to zalezy na ile chcesz wykrecic silnik, od tego zalezy czy bedzie trzeba zkuc silnik czy nie! Ale sama turbina to nei wszystko...
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
No no .. turbina..chyba już wątek turbiny był poruszany wiele razy..i przeważnie odp. jest taka : Jak masz trochę kasy to możesz się brać za to ..a jeżeli nie to lepiej jeźdźij i ciesz się seryjną , również zwinną madzią
Audi TT chyba nie ma seryjnie kutych tłoków i korbowodów ale na 100% nie powiem ..
Pozdrawiam Kamil
Audi TT chyba nie ma seryjnie kutych tłoków i korbowodów ale na 100% nie powiem ..
Pozdrawiam Kamil
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753
Kute tloki nei sa konieczne, ale jak chcesz zakladac turbo to 10k zl. Chyba ze sie zrobi wiekszosc samemu, gdzieniegdzie wykaze troche sprytu i na czesciach z USA, to moze wyjdzie troche taniej
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
tomekrvf napisał(a):Korbowody na 100% ma kute tak samo jak twoja mazda.
u mnie w 1.8 sa kute korbowody?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
w 1.8T nie ma co prawda kutych gratów ale elementy seryjne należa do BARDZO wytrzymałych i mozna na nich uzyskać spore moce.
Tomek jesteś pewien ? Bo mi sie wydaje ze tak nie jest. FP/FS na pewno nie ma kutych elementów (do FS jest zestaw dostepny za wielka wodą za ponad 800$ korby+tloki)
W BP wzmocnione elementy są jedynie w GTR (info od Burrego) ale nie jest to typowe zakucie.
A czy BP od BP Turbo (GTR) nie rozni sie też korbami ? (bo tloki to ma na 100% inne)
To jak to jest?
tomekrvf napisał(a):tak samo jak twoja mazda
Tomek jesteś pewien ? Bo mi sie wydaje ze tak nie jest. FP/FS na pewno nie ma kutych elementów (do FS jest zestaw dostepny za wielka wodą za ponad 800$ korby+tloki)
W BP wzmocnione elementy są jedynie w GTR (info od Burrego) ale nie jest to typowe zakucie.
A czy BP od BP Turbo (GTR) nie rozni sie też korbami ? (bo tloki to ma na 100% inne)
To jak to jest?
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Mi sie wydaje ze jak na 114KM z 1.8 to watpie zeby cokolwiek zakuwali! W dodatku przy kompresji 9.1 to juz prawie ze pewne!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Papajo napisał(a):Tomek jesteś pewien ?
Tak. Wały i korbowody są odkuwkami (no poza nielicznymi przypadkami że odlewane są z żeliwa i powierzchniowo odbielane-np wał korbowy w malarze)
Nawet w swoim Junaku mam kuty korbowód.
Kwestia z jakiego materiału się robi odkuwkę.
Miejsce na korbie wskazane strzałką to odcięcie wąsów które powstają na styku stempla z matrycą.
Taka jest technologia wytwarzania tych części i tyle (podobnie jak wałki w skrzyni biegów i kupa innych rzeczy w aucie)
Ja mam informacje, że wszystkie BP – oprócz dziwnych modeli na Australię, ew. USA, które mają stalową miskę – mają kute korbowody. I wał też. Były też dostępne kute tłoki z Mazdaspeed. Jeśli tłoki w BP-ZET się różnią, to raczej ze względu na inne sprężanie.
Turbo można dorzucić bez problemów do BP-DE z BA i silnik to wytrzyma. Skrzynia F niestety nie... trzeba skombinować z BA do ok. połowy '95, albo z BG. Poprzedni model ma chyba jeszcze chłodnicę oleju, której w BA już nie ma, a do turbo zdecydowanie jest wskazana.
W ogóle to BP jest zaprojektowany mocno na zapas, w stosunku do mocy jaką daje z pojemności (w porównaniu np. do silników Hondy czy Toyoty), ale też jest niezawodny. Oczywiście, wyjście poza 200 kucy się wiąże z ryzykiem, ale jest opinia o tym silniku, że nawet pociągnięty do 250 spokojnie pojedzie jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km. Później trzeba się nim będzie mocniej zainteresować.
Turbo można dorzucić bez problemów do BP-DE z BA i silnik to wytrzyma. Skrzynia F niestety nie... trzeba skombinować z BA do ok. połowy '95, albo z BG. Poprzedni model ma chyba jeszcze chłodnicę oleju, której w BA już nie ma, a do turbo zdecydowanie jest wskazana.
W ogóle to BP jest zaprojektowany mocno na zapas, w stosunku do mocy jaką daje z pojemności (w porównaniu np. do silników Hondy czy Toyoty), ale też jest niezawodny. Oczywiście, wyjście poza 200 kucy się wiąże z ryzykiem, ale jest opinia o tym silniku, że nawet pociągnięty do 250 spokojnie pojedzie jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km. Później trzeba się nim będzie mocniej zainteresować.
No dobra – to dlaczego wlasciciele GTR-ek twierdzą, ze nie maja kutych bebechów (tylko "wzmacniane")
Moze o to samo chodzi w BP Własnie chyba chodzi tu o rodzaj materiału.......
tak.... bo sprezanie w GTR wynosi 8,2:1 a w BP 9,1:1 i denka tłoków są na 100% inne
Tomek – a moze masz jakieś info jak to wyglada w FP/FS
Przykro by było gdyby taka korba się potem wygieła
Moze o to samo chodzi w BP Własnie chyba chodzi tu o rodzaj materiału.......
Briareos napisał(a):Jeśli tłoki w BP-ZET się różnią, to raczej ze względu na inne sprężanie.
tak.... bo sprezanie w GTR wynosi 8,2:1 a w BP 9,1:1 i denka tłoków są na 100% inne
Tomek – a moze masz jakieś info jak to wyglada w FP/FS
Przykro by było gdyby taka korba się potem wygieła
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Briareos napisał(a):Skrzynia F niestety nie... trzeba skombinować z BA do ok. połowy '95
ja na szczescie chyba taka mam Pierwsza rejestracja w maju 95 roku
Briareos napisał(a):W ogóle to BP jest zaprojektowany mocno na zapas, w stosunku do mocy jaką daje z pojemności (w porównaniu np. do silników Hondy czy Toyoty
na zapas napewno, ale to raczej ze wzgledu na zywotnosc. Jesli chodzi o honde, to ona bardzo wykreca silniki i przy tym takze sa bardzo zywotne, a moze nawet zywotniejsze niz mazdy. Co do toyoty, to raczej parametry pojemnosc/moc ma podobne jak mazda i takze bardzo dluga zowotnosc
Briareos wiesz cos moze wiecje na temat normalnego BP 114KM, chodzi mi o slabe punkty jesli go sie troche na mocy wykreci no i przy kreceniu do wysokich rpm'ow? Jak znosi to hydraulika?
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Papajo, większość ludzi ma niezbyt duże pojęcie na temat budowy silników i technologii wytwarzania poszczególnych elementów. Firmy tuningowe oferują kute graty tyle że z lepszych materiałów czyli ze stali wysokostopowych. Normalnie korbowód zrobiony jest ze stali węglowej wysokiej jakości (C 0.4%...0.45%) lub ze stali niskostopowej głównie chromowo-niklowej, później ulepszanej cieplnie.
Wał korbowy to odkuwka lub odlew. Japończycy wały korbowe odkuwają.
Wał korbowy to odkuwka lub odlew. Japończycy wały korbowe odkuwają.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
siwy_dymek napisał(a):Jak znosi to hydraulika?
Mi się udało na KJSach kilka razy przekręcić silnik za koniec skali obrotomierza (redukcja na jedynkę przy zbyt dużej prędkości) i nic się nie stało.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a):siwy_dymek napisał:
Jak znosi to hydraulika?
Mi się udało na KJSach kilka razy przekręcić silnik za koniec skali obrotomierza (redukcja na jedynkę przy zbyt dużej prędkości) i nic się nie stało.
Tyle to ja wiem, myslisz ze nei sprawdzalem przy ilu jest odcinka?? 7400 i trzeba zmieniac bieg
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Mogles miec przeklamanie obrotomierza, chyba ze masz rev limiter cos pochrzaniony! U mnei w DOHV jak odcina jest 7450, ale pewnie to tez z jakims przeklamaniem!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
siwy_dymek napisał(a):7400 i trzeba zmieniac bieg
Tylko że – jeśli dobrze zrozumiałem – tomekrvf wyjechał mocno poza 8000
Kute to jedno, z czego kute to drugie. Wykute elementy mają lepszą udarność w stosunku do odlanych z tego samego materiału, więc mogą być np. cieńsze i lżejsze. Co do słabych puntków, to może przedmówca się wypowie Ja tylko wyczytałem, że w BP pierwsze lecą panewki korbowodów.
Na jednej ze stron znalazłem informację, że jest do BP zestaw do konwersji z HLA na popychacze z regulacją podkładkami (coś jak w Z5), ale tylko taka przeróbka niewiele daje. Podobno też są wersje silnika BP zrobione po roku '99 (nie wiem czy w Mazdach, czy np. do Kia nie szły) ze stopniem kompresji 10:1, nieco wzmocnioną głowicą i kapkę ulepszonymi zaworami. Jak rozumiem, jest to odmiana oparta o wersję bez HLA. Nie mogę jednak znaleźć żadnych bardziej oficjalnych materiałów na ten temat
Z tego co pamiętam, to taka bardziej "wypasiona" wersja tego silnika wyciągała ponad 160 koni. Jako wolnossąca, oczywiście. I to jest limit dla BP, chyba że ktoś chce go rozbierać na drobne co tysiąc km.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje